Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

@ Coyot, o tramvajima smo raspravljali. A daj iskomentarisite nesto o dve pristupne rampe viska. Pogledajte bolje i shvaticete, a objanio sam i u gornjim postovima.

A sto se tice podzemnog metroa, on ce svakako preci preko mosta, jer su i odustali od gradnje tunela ispod ade, pa su poceli most bas iz razloga sto je tesko izvodljivo...
 
prostorni planer":ryqglpj1 je napisao(la):
@ Coyot, o tramvajima smo raspravljali. A daj iskomentarisite nesto o dve pristupne rampe viska. Pogledajte bolje i shvaticete, a objanio sam i u gornjim postovima.
Moram priznati da te ne razumem. Onaj koji ide iz pravca novog beograda ka sajmu koristice kruzni tok i tu silaznu rampu ka sajmu.
 
Ја сам већ искоментарисао. ;) Ево и слике, да буде јасније (жуто су, претпостављам, те две рампе вишка, које ипак имају своју функцију, јер део возила извлаче из кружног тока, а и прилично скраћују пут):

w887x5.jpg
 
kratka vest sa studija b

Do kraja godine početak izgradnje petlje u Radničkoj »

18. Jun. 2010 | 18:57, Izvor : Studio B, Komentari: 0

Do kraja godine počinje izgradnja jedne od pristupnih saobraćajnica koja će povezivati novi most preko Ade i čukaričku obalu Save.


Kada u maju 2012. bude završena, petlja Radnička poneće epitet najveće i najsloženije u gradu.
Sve vreme dok bude trajala izgradnja pristupnih puteva mostu na Adi, saobraćaj, poručuje gradonačelnik, ni u jednom trenutku neće biti u prekidu.

http://studiob.rs/info/vest.php?id=52920

petlja25122009.jpg
 
Od viška glava ne boli! Te rampe su višak samo na prvi pogled! One mogu značajno da pomognu jednog dana npr. kad se budu vršili radovi na mostu, pa da se napravi obilaznica. Takođe ako obim saobraćaja naglo poraste mogu fino da posluže!
 
Ne nisam mislio na te zute rampe, one su ok i treba tu da budu, vec na te udvojene crvene rampe, jer je potrebna samo pojedna, iz pravca ade ka mostu i iz pravca mosta ka sajmu. Ta rampa iz pravca sajma ka kruznom toku nije potrebna jer ce ostati postojeca saobracajnica ka Topcideru koliko ja znam, ili mozda gresim? Mislim da mi bas nemamo para da pravimo visak rampi, mislim to je besmisleno :kafa:
 
Видиш, то сам се и ја увек питао, зашто задржавају саобраћајницу ка Топчидеру, кад ће се тамо ићи директно са моста? Могуће је да рачунају на алтернативне правце (а и да желе да растерете семафор на улазу у тунел, кад су већ направили такво срање).
 
Ovi samo crtaju idejna rešenja ako se ne varam četvrto po redu, a glavnog nema ni od korova. Biće tu još izmena velikih pogotovu ako po njima izvodjač bude pravio glavni projekat.
 
Veliki Vracar":8x0ys03b je napisao(la):
Auu baš sam se malopre zapanjio videvši na sajtu mosta na kameri 1 da su poskidali sve one rešetkaste podupirače ispod čelične konstrukcije tako da sada cela skalamerija od 1000 t (zajedno sa derik kranom) visi u vazduhu kao konzola od 35 m!! Pored toga što sam impresioniran da to sve stoji (pitam se čime li su povezali čelični segment za pilon da se tako snažno drži?!), ne znam i čemu ova egzibicija tj. šta su im smetali podupirači?
Da li neko zna u čemu je fora? Interesantno je da se to dešava u trenutku kada je betonski zadnji raspon naguran na kose privremene stubove koji se oslanjaju u osnovi pilona pa da je ovo možda neko uravnotežavanje momenata sila na samom pilonu pred njegovo spajanje sa konstrukcijom zadnjeg raspona?
Ja sam očekivao da će najpre prikačiti prvi par kosih kablova pa tek onda skinuti ove rešetkaste podupirače tako da mi je ovo sve krajnje egzotično... Pomagajte ako imate ideju :p
Prelaz se projektuje kao slobodna konzola... sto ce reci proracun se uradi da taj deo visi, a tako se urade i detalji veze sa pilonom i betonskom konstrukcijom... mozda deluje cudno, ali je prilicno uobicajeno. Pri proracunu je olaksavajuca okolnost da se konstrukcija ne projektuje za saobracaj, nego samo za sopstvenu tezinu i da se radi o kratkotrajnom opterecenju sto smanjuje faktore verovatnoce mogucih opterecenja u odnosu na finalnu konstrukciju koja se projektuje za narednih sto godina. Ovaj slucaj opterecenja moze da kontrolise konstrukciju, ali i ne mora.

Postoji par razlicitih nacina kako se grade mostovi sa kosim kablovima. U ovom slucaju je pitanje bilo da li se podupiraci sklanjaju pre ili posle zatezanja kablova.

Kada se podupiraci sklone pre postavljanja kablova dolazi do savijanja konstrukcije usled sopstvene tezine. Sila u kablu pri zatezanju se onda direktno kontrolise kao i geometrija mosta. Drugim recima, kako se kabl zateze, tako se i konzola uzdize na svoju finalnu visinu. Rezultat ovakvog sistema jeste da kada se doda sledeca konzola i sledeci kabl u nizu, dolazi do opustanja prethodnog kabla, sto se nadoknadjuje dodatnim zatezanjem navrtanja u bazi opustenog kabla.

Kada su podupiraci prisutni pri zatezanju kablova, konstrukcija je izdignuta iznad svoje finalne visine (kao kada se iskoristi dizalica pri menjanju gume automobila, recimo). Svi kablovi se postave i zategnu do odredjene sile, pa se potom podupiraci sklone. Tada dolazi do spustanja konstrukcije na geometriju bez podupiraca sto uzrokuje dodatnom silom u kablu. Ovim procesom se izbegava kasnije opustanje kablova, ali je teze kontrolisati silu koja se razvija u kablovima kao i finalnu geometriju.

Koji od ova dva sistema izgradnje ce se koristiti kontrolisu spoljasnji faktori, kao na primer uslovi ugovora o izgradnji. Sa stanovista projektanta razlika je samo u vrsti statickog proracuna, sto je u principu bilo kome drugom krajnje nevazno.

U slucaju mosta na Adi, uslov izgradje je bio da glavni raspon nema privremenih konstrukcija u reci, pa odatle i slobodna konzola. Sa strane prilaza glavnom rasponu privremene konstrukcije su dozvoljene, tako da su oba gore opisana sistema i primenjena pri izgradnji mosta.
 
GOJE":3bccqxjj je napisao(la):
Verovatno se priča o tramvajima, odnosno kako bi cenjeni kolega forumaš dragan44 napisao tranbelajima.
Tramvaj će biti onda kad nebudu škripali lupali grejali leti a zimi hladili, a sad su za mene to tranbelaji, još samo leti da skinemo krov pa da imamo prirodnu luftiraciju
 
Koliko sam zapazio petlja Radnička će u stvari direktno povezivati NBg sa Košutnjakom (ako gledate glavnu traku, most koji se produžava na Radničku koja se zatim produžava na Carevu Ćupriju), dok se ostali pravci priključuju. Takođe videh da će se napraviti još jedan mali tramvajski most sa kojeg će se priključivati trmvaji na most. Šteta što nisu projektovali i priključenje tramvaja iz pravca Košutnjaka (npr kada bi uveli levo skretanje na već postojeći tram.most iz prvca Košutnjaka, mada bi morali prvo da sruše delić mosta zbog ugla)
 
@ galerkin +1 :kk:

Hvala na odgovoru, obradovao sam se kao nekad kad bi našao "Galaksiju" na kioscima :D .

@ igor +1 :kk:

Prikazi idejnog rešenja petlje su izvrsni i u pravom trenutku jer je znatiželja ogromna.

Sviđa mi se petlja, najbolje rešenje do sada, nema onih tunela ispod pruge, moći će lepo da se povežu tramvajska stajališta na početku mosta sa busevima ispod na pravcu sajam - Čukarica, sve je nekako elegantno i jedino mesto gde će možda biti napetije je tačka na kružnom toku gde kontaktiraju pravci NBG-sajam i Čukarica-NBG.. Za petlju :vops:
 
Галеркин - +1 за стручно објашњење.

Игор - +1 за рендер на коме се много боље види ситуација.

Драган - +1 за објашњење шта је транбелај а шта трамвај :lool: Биће лепо кад овим мостом после ко зна колико година прођу ТРАМВАЈИ (наравно, мислим на КАФ)
 
@garlekin -
kod kosntrukcija sa koism zategama, da li kablovi koji su uklješteni u isti stub na istoj visini, a pritom su vezani za različite raspone - medjusobno povezani nekim elementom?
Generalno - kako se čelični kablovi poveziju sa betonskim stubovima, kako se izvodi to uklještenje u betonu? Hvala.
 
Ambassador":7j895dmd je napisao(la):
Preterujete! Katice su zakon.
Слажем се. Шта су све преживеле, питање је који би други трамвај. Међутим, сви ћемо видети разлику кад стигну нови трамваји. :)
 
Vidim da niko nije primetio na ovim prikazima da je pruga jednim malim delom pustena do "jugoptrola" cime bi ga valjda povezali i zeleznicom
 
jbt ima sad sam video tek. Izvinite na gluposti desava se :bash:
 
jel neko od vas razmisljao o visini mosta na mestu gde se danas preseca sa toboganom, tj. da li ima mesta ispod mosta za novi nadvoznjak (6 traka?) radnicka - bul.v.misica a da pritom ostane dovoljna visina za zeleznicu ispod tog nadvoznjaka?
nesto mi to iz danasnje perspektive deluje tesno?

inace jedna od tih "visak" rampi je za one koji sa rakovickog puta hoce u radnicku...

i da li je 100m sirine dovoljno za ovakvu kruznu petlju? mada je kod arene (sa manjim obimom saobracaja) 80x100m.
 
pedja76":3hymb2yh je napisao(la):
jel neko od vas razmisljao o visini mosta na mestu gde se danas preseca sa toboganom, tj. da li ima mesta ispod mosta za novi nadvoznjak (6 traka?) radnicka - bul.v.misica a da pritom ostane dovoljna visina za zeleznicu ispod tog nadvoznjaka?
nesto mi to iz danasnje perspektive deluje tesno?
Ја сам размишљао о томе кад сам пролазио тобоганом прошле недеље. И мени тесно делује, али ваљда знају шта раде.
 
Wile E. Coyote":kr61ircd je napisao(la):
pedja76":kr61ircd je napisao(la):
jel neko od vas razmisljao o visini mosta na mestu gde se danas preseca sa toboganom, tj. da li ima mesta ispod mosta za novi nadvoznjak (6 traka?) radnicka - bul.v.misica a da pritom ostane dovoljna visina za zeleznicu ispod tog nadvoznjaka?
nesto mi to iz danasnje perspektive deluje tesno?
Ја сам размишљао о томе кад сам пролазио тобоганом прошле недеље. И мени тесно делује, али ваљда знају шта раде.
stace sve,bez brige , to vam je cista opticka varka :p
 
Vrh