Hvala lupkot,korisno je
Ja pokusah preko neta livestream ali ne vredi dok b92 ne postovase ovu vest u video formatu dok imamo kojekakve glupost uploadovane danas,al tako je kad ne kapiraju koliko je vazna infrastruktura.
Da,tramvaji ce biti privremeno,zato su tako ostre krivine,metro to ne bi mogao.Ipak tuda treba da ide linija broj 3 koja se zadnja gradi i za koju se zna da ce delom sigurno biti iznad zemlje.
IDEJNO REŠENJE ZA PETLJU „RADNIČKA“
Veza novog mosta i Banovog brda
GORAN SVILAR | 18. 06. 2010. - 00:02h | Komentara: 0
Izgradnja petlje „Radnička“ počeće krajem godine i trajaće do maja 2012. godine, najavio je gradonačelnik Beograda Dragan Đilas. Idejno rešenje za ključnu vezu budućeg mosta preko Ade Ciganlije sa Banovim brdom, predstavljeno je juče u Starom Dvoru.
Budući izgled petlje koja će se nadovezivati na most preko Ade Ciganlije
Rešenja buduće petlje moraće da se drže svi zainteresovani u pretkvalifikacionom postupku, ukoliko žele da uđu u uži izbor za glavnog projektanta. Taj postupak je u toku, a prema ranijim najavama trebalo bi da bude završen u avgustu ove godine. Tada bi ujedno trebalo da se zna i ko je izvođač radova. Gledajući idejno rešenje, sasvim je izvesno da će petlja biti kompleksna, sa čak šest ulaznih i izlaznih rampi. Ona će najverovatnije podsećati na kružni tok u koji će moći da se uključe vozači koji žele na novi most iz Bulevara vojvode Mišića i Radničke ulice i obrnuto. Predviđeno je da će sa novog mosta vozači na usluzi imati sve pravce, u Bulevar vojvode Mišića ka gradu, u Radničku, ka Obrenovcu, i ka Banovom Brdu preko petlje „Careva Ćuprija“. Stručnjaci procenjuju da će samo petlja „Radnička“ koštati između 20 i 30 miliona evra uz napomenu da je najvažnije petlju napraviti tako da ulazne rampe ne remete glavni saobraćajni tok, da se na mostu ne bi stvarale gužve.
O tome kako će biti uređena ova uključenja, da li će biti denivelisana ili ne i koliko će imati saobraćajnih traka, znaćemo više u avgustu, kada se očekuje izbor glavnog projektanta i objavljivanje glavnog projekta.
Gužve u saobraćaju već se naziru, jer će izgradnja petlje trajati uporedo sa rekonstrukcijom mosta „Gazela“ i dela auto puta koji prolazi kroz Beograd. Zbog toga je Gradonačelnik Dragan Đilas sa svojim saradnicima odlučio da se rok za završetak petlje Radnička pomeri za nekoliko meseci od prethodno najavljenog.
- Ako bismo u isto vreme gradili petlju „Radnička“ i obnavljali most i autoput, a pritom srušili tobogan i nadvožnjak u Bulevaru vojvode Mišića, sigurno je da bismo izazvali velike saobraćajne gužve i praktično prekinuli vezu centra grada sa delovima Čukarice i Ibarskom magistralom. Zbog toga je odlučeno da se tobogan i nadvožnjak u Bulevaru vojvode Mišića sruše tek kada petlja u Radničkoj bude završena. Ta petlja će početi da se gradi krajem godine, nakon što ona na Carevoj ćupriji bude izgrađena. Zbog izgradnje petlje saobraćaj u tom delu grada ni u jednom trenutku neće biti u prekidu - rekao je Đilas.
Ugroženi rokovi
Predviđanja da će most preko Ade Ciganlije biti završen do kraja 2011. godine, sa sve pristupnim saobraćajnicama, deluju neostvarivo iz dva očigledna razloga. Izgradnju pristupnog puta sa novobeogradske strane mosta moglo bi da zakoči nerešeno pitanje raseljavanja oko 300 romskih porodica, koje žive u barakama na trasi nove saobraćajnice, paralelno sa železničkom prugom. Sa druge strane, izgradnja petlje „Radnička“, prema najnovijim informacijama, trajaće do maja 2012. godine da bi se izbegle saobraćajne gužve.