Evo kojotove petlje,tender za juzne pristupne ce biti u avgustu i kao sto je neko rekao pristupne saobracajnice ce kada bude bio gotov most samo povezivati kojotovu petlju i most..
RADOVI NA PETLJI KOD CAREVE ĆUPRIJE TEKU PO PLANU
Čeka se veza sa Radničkom
LANA GEDOŠEVIĆ | 24. 05. 2010. - 00:02h | Foto: V. Lalić | Komentara: 0
Radovi na izgradnji saobraćajne petlje „Hipodrom“ kod Careve ćuprije napreduju, i uveliko se vidi nova konstrukcija koja će na mestu nekadašnjeg pružnog prelaza na jesen premostiti železničku prugu. Po završetku radova na petlji konačno će biti rešen višegodišnji problem „uskog grla“ na ovom pružnom prelazu, i umesto njega Beograđani će na raspolaganje dobiti novi, moderan nadvožnjak ka Banovom brdu.
U proteklih devet meseci, koliko traju radovi na Carevoj ćupiji, završena je izgradnja dve rampe Požeška - Paštrovićeva, kojima će se vozila iz Paštrovićeve ulice penjati prema izdignutoj raskrsnici nad prugom. Nasipi za silazne i uzlazne rampe najvećim delom su pripremljeni, kao i postavljanje drenažnih sistema.
U Direkciji za građevinsko zemljište objašnjavaju da je završena i izgradnja konstrukcije iznad toka reke Topčiderke, kao i da se trenutno radi na konstrukciji raskrsnice kod železničke pruge.
Izgradnju plaća Direkcija
Izgradnju petlje kod Careve ćuprije finansira Direkcija za građevinsko zemljište sa dve milijarde dinara, a novac je dobijen od naknade za uređivanje građevinskog zemljišta. Radove izvodi domaći konzorcijum „Ratko Mitrović niskogradnja“, „Novkol“ i „Hidropromet inženjering“.
- Do sada je izgrađen 71 stub, što je oko 60 odsto od projektovanog broja, a na dve konstrukcije završena je kolovozna ploča. Ukupno je pobijeno i 290 šipova i izliveno 630 kubnih metara potpornih zidova. Kanalizaciona mreža je položena u dužini od 1,7 kilometara, što je oko 85 odsto predviđenih radova, dok je polaganje vodovodne mreže kompletno završeno – objašnjavaju u Direkciji istakavši da su radovi na petlji kod Careve ćuprije vrlo zahtevni zbog premošćavanja postojeće pruge, i to bez zaustavljanja železničkog saobraćaja koji je na ovom pravcu učestao.
Iznad Bulevara vojvode Mišića, gde su inače u toku radovi celom širinom ulice, grade se prilazne saobraćajnice (konstrukcije) ukupne dužine od oko jednog kilometra.
- Sama raskrsnica sa Paštrovićevom ulicom ustvari će biti gredni most dužine 100 metara. Njegovi stubovi idu u dubinu 12 metara metara kako bi se dobio siguran oslonac za saobraćajnicu – kažu u Direkciji.
Predviđeno je da kompletni radovi na petlji „Hipodrom“ budu završeni do kraja godine, do kada će za saobraćaj biti zatvoreni i deo Bulevara vojvode Mišića i pružni prelaz.
PETLJA „HIPODROM“
Do sada urađeno
- Dve rampe Požeška-Paštrovićeva
- Izgradnja konstrukcije iznad Topčiderske reke
- Izgrađen 71 stub (60 odsto od projektovanog broja)
- Pobijeno 290 šipova
- Izliveno 630 metara potpornih zidova
- Završeno polaganje vodovodne mreže
- Pripremljeni nasipi za silazne i uzlazne rampe
Radovi u toku
- Radovi na konstrukciji raskrsnice kod železničke pruge
- Polaganje kanalizacione mreže
- Radovi celom širinom Bulevara vojvode Mišića
- Izgradnja prilaznih konstrukcija iznad Bulevara vojvode Mišiča (dužine jedan kilometar)
- Izgradnjom ovog nadvožnjaka ukinuće se ukrštanje drumskog i železničkog saobraćaja kod Paštrovićeve ulice. Sam nadvožnjak će imati po dve saobraćajne trake u oba smera, i biće široka i moderna trokraka raskrsnica sa prilaznim rampama. Zahvaljujući tome povećaće se bezbednost, ubrzaće se saobraćaj i omogućiće se nesmetano kretanje vozila u pravcu Banovog brda ali i prema centralnim delovima grada – kažu u Direkciji.
Petlja kod Careve ćuprije deo je saobraćajne mreže u okviru koje se gradi i most preko Save na Adi Ciganliji. Između nje i mosta preko Ada tek treba da bude izgrađena petlja „Radnička“, koja je ustvari deo južnih pristupnih saobraćajnica mostu. Idejno rešenje za nju postoji (do njega se došlo na konkursu od pre nekoliko meseci), ali ne i glavni projekat. U toku je pretkvalifikacioni postupak, za koji je zainteresovano više od 20 domaćih i inostranih kompanija.
- Postupak će biti urađen po modelu „projektuj i izgradi“, a to znači da će onaj ko bude izabran da projektuje biti i izvođač radova. Tako pedviđaju pravila Evropske investicione banke (EIB). Konačan izbor i potpisivanje ugovora za izgradnju očekuje se u avgustu ove godine – objašnjavaju u Direkciji za građevinsko zemljište.
Petlja „Radnička“ će se raditi po fazama tako da će, kada most preko Ade bude završen, glavna saobraćajnica povezivati most i petlju „Hipodrom“.
http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/190729/Ceka-se-veza-sa-Radnickom