Moj izveštaj sa gradilišta na novobeogradskoj strani
Čelična konstrukcija do pilona
Na fotografijama se vidi da se na prvu čeličnu konstrukciju, koja ide uz pilon, nadograđuju još neke čelične karakondžule koje ne znam čemu služe. Što se tiče tih čeličnih segmenata, moći će da urade još jedan takav segment dok će ostale moći kad se pilon spoji i stave kablovi. Čelična konstrukcija ide do prvog stuba na novobeogradskoj strani, odnosno samo preko vode. Na tom stubu se spaja sa betonskom konstrukcijom iz pravca NBG-a za koju se lansirna platforma tek pravi.
Betonski gornji segment sa novobeogradske strane
Zemljište za platformu je pripremljeno, izdiže se i ravna malo i, koliko sam mogao videti, stavljaju cevi u to izravnato brdašce, izvlače zemlju i nalivaju beton.
Baza stubova u vodi je završena, trebalo bi da se izgrade stubovi uskoro. Međutim, ono što je zanimljivo jeste da novobeogradska strana kasni čitavih godinu dana, jer grad nije na vreme otkupio zemljište na kojem se gradi platforma, inače bismo sada verovatno imali dobranih 150 metara betonske konstrukcije. To će biti jedan od razloga Zaključka ovog izveštaja
Inače, spomenut je nagibu gornjeg segmenta na forumu, a on iznosi 2,5 stepena zbog, kao što je i ranije napisano, padavina da bi se odlile. Betonski segmenti sa čukaričke strane idu na svakih 18 dana a ne 2 nedelje kao što se smatralo i ne na svakih 20 dana, kao što je planirano uopšte projektom.
Pilon
Pilon neće biti završen do kraja septembra. Procena je da će biti gotov do zime, recimo do Nove godine. Neće biti farban niti oblagan ičim preko betonskog dela (prvih 180 metara). Poslednjih 20 metara pilona biće od rosfraja (zvanično čelik) koji će verovatno biti pocinkovan. Tako da neće dolaziti do fleka koje se mogu videti na nekim stubovima i time će biti otporan na vremenske uslove.
Zaključak
Na Mostu se radi od jutra pa sve do 22h svakog dana, mada to nije dovoljno da bi se most završio na vreme, imajući u vidu i kašnjenje od godinu dana novobeogradske strane i dugu zimu. Tako da je zaključak: most neće biti gotov do kraja 2011., nego u 2012 a pitanje je kad. Cenim da će biti do kraja prvog kvartala ili bar u prvoj polovini 2012.godine. Tako da će pristupne saobraćajnice, barem ono najosnovnije biti izgrađeno do tad, što znači imaju rok od dve godine.