Šta je novo?

Užice - Bajina Bašta sa tunelom "Kadinjača"


IMG_20220319_071454.jpg
 
Poslednja izmena:
Ha, ha!
Raskresivanje, verzija 7.1
ПУТЕВИ УЖИЦЕ, kako čudno piše Power China
Do duše, lepo piše da će radovi trajati 2 meseca. Dok se odvrti i drugi krug.
 
Pripremni radovi će trajati 2 meseca i njih će raditi "Putevi Užice" kao podizvodjač, a prema ovim angažovanim gradj.mašinana ima tu dosta posla. Kod potpisivanja Komercijalnog ugovora je rečeno da će kinezi početi sa glavnim radovima najdalje za tri meseca, tj. kada se završe ovi propremni radovi.

uz 1.jpeg

uz 2.jpeg
 
Poslednja izmena:
Sve to što sad rade, rađeno je već tri puta u prethodnom decenijama. Zaraslo, osulo se, voda odnela. I ovo će. Obilaznica može da se radi koliko god, ali kada dođe do onog sumanutog mosta, staće. Najkasnije tada, a najverovatnije čim izbori budu zaboravljeni.
Da je početo od mosta, možda bih i verovao. Ovako, sve je već viđeno.
 
Da je početo od mosta, možda bih i verovao. Ovako, sve je već viđeno.
Ne može da bude "početo od mosta", već prvo moraju da se izgrade i rekonstrujišu putevi do lokacije gde most počinje. Zato se ovde nasipa put, ali i proširuje deo za naknadno dodatu petlju "Sinjevac", jer je tu bio planiran samo podvožnjak.

Zatim mora prvo da se izgradi baza gradilišta i možda manji kamp za radnike i inžinjere, kao i magacini i garaže. Uvek postoje "pripremni radovi" na početku svake gradnje, pa tako i ove Obilaznice.

Inače, nije "već vidjeno" da je potpisan Komercijalni ugovor od 30mil.evra:
 
Poslednja izmena:
Ne može da bude "početo od mosta", već prvo moraju da se izgrade i rekonstrujišu putevi do lokacije gde most počinje. Zato se ovde nasipa put, ali i proširuje deo za naknadno dodatu petlju "Sinjevac", jer je tu bio planiran samo podvožnjak.

Zatim mora prvo da se izgradi baza gradilišta i možda manji kamp za radnike i inžinjere, kao i magacini i garaže. Uvek postoje "pripremni radovi" na početku svake gradnje, pa tako i ove Obilaznice.

Inače, nije "već vidjeno" da je potpisan Komercijalni ugovor od 30mil.evra:
Ono kad adult in the room kaže dečici kako stoje stvari :)
I posle toga... muk :)
 
Pristup mostu postoji već iz kamenoloma i moglo je se počne odatle.
Prvi deo puta iz pravca Kadinjače je u sasvim solidnom stanju, kao i samo raskršće, kako god da ga izvedu. Verovatno će biti kružni tok, s obzirom na ugao.
U Sinjevcu podvožnjak je funkcionalan i sad jer prolazi lokalni put ispod. Odatle do budućeg mosta na levoj obali potrebno je ozbiljnije raditi jer je samo traairano negde oko 2006-2007. Sve u svemu, nema tu mnogo posla, a glavni je most.
Za sve te objekte na levoj obali jednostavno nema mesta (strm teren, osim kod priključenja na put za BB) a postoji ogroman plac na desnoj u delu nekadašnjeg kamenoloma
Ali, i dalje ne verujem da će se to ozbiljno graditi kad postoji mnogo jeftinije i po grad funkcionalnije rešenje, jer bi odjednom bila rešena još jedna obilaznica
 
Ali, i dalje ne verujem da će se to ozbiljno graditi . . .
Ovde nije priča ko veruje ili ne veruje, jer potpisan je "Komercijalni ugovor o projektovanju i izgradnji", pa nemam nameru nikog da ubedjujem da će se "ozbiljno graditi" prema tom ugovoru od 30 miliona evra.
Mogu samo da razumem da je ponekom neverovatno da će se izgraditi projekat o kojem se samo pričalo više decenija.

Obilaznica je vrlo zahtevan projekat sa lučnim mostom 250m koji počinje od petlje "Surduk" na Zlatoborskom putu, ali biće i 3 manja mosta od 50m, 60m i 80m iza petlje "Sinjevac" koja se gradi umesto postojećeg podvožnjaka. Tako će i taj deo grada imati pristup Obilaznici i Zlatiborskom putu.

IMG_20220319_074646.jpg
 
Poslednja izmena:
I ja iskreno ne verujem da ce se ovo raditi posle izbora, bez obzira na taj ugovor. Pa ovo smo gledali bar tri puta. Svaka vlast mandat pred pad je zapocinjala ovu obilaznicu i posle smo gledali novo zarastanje trase. A sta je bilo sa tunelom kroz Kadinjacu, vise ga niko i ne spominje? Vec dva roka su istekla za pocetak gradnje tunela. Morali su od dve lazi jednu kao da zapocnu, obilaznicu - Sojiceve magarece livade.
 
Nismo "gledali bar tri puta", jer je prvi put u istoriji potpisan ugovor od 30mil.€ za izgradnju Obilaznice i to je činjenica oko koje je besmisleno raspravljati.
Za tunel Kadinjača verovatno još nije završen otkup parcela, pogotovu na opštini B.Bašta. O tome govori ovaj video iz decembra.Moja procena je da će se ugovor za tunel potpisati na jesen.
 
Poslednja izmena:
Исправите ме ако грешим, али није ли цена ауто-пута Пожега - Сјенца 30 милиона евра по километру, или тако нешто? Да ли то значи да је цена обилазнице од 5 км, моста од 250м и још три мања моста као цена једног километра ауто-пута?
 
Obilaznica neće biti u profilu autoputa, ali pored 4 mosta će imati i 2 petlje : Surduk i Sinjevac.
 
Ovo je stvarno dobro videti. Osim izgradnje autoputeva i brzih puteva nama takođe trebaju i ovakve obilaznice te tuneli i mostovi koji će zameniti prevoje i serpentine.
 
Ja upadam sad ovde kao padobranac, oni grade obilaznicu oko Uzica i to deo pravac od Zlatibora ka Bajnoj Basti?
Ako je tako, zar nije logicnije da se radi deo od Zlatibora ka Pozegi mislim da tu ima vise saobracaja nego na delu od Zlatibora ka Bajnoj Basti?
 
Srđane, to je obilaznica koja bi izmeatila saobraćak iz centra Užica kojivgravitira ka BB i dalje, niz Drinu, ka Loznici ili RS.
Trebalo bi da počne od kamenoloma iznad Užica, premosti klisiru Đetinje i uključi se nekoliko km dalje na postojeći put ka Kadinjači.
Više puta u poslednjih nekoliko decenija je započinjana i obustavljana. U lokalu je uvreženo mišljenje da je ovakva preambiciozna i preskupa, a da neće eliminisati saobraćajne i ekološke probleme. Bolja varijanta po grad, ali nešto duža i neuporedivo jeftinija bila bi obilaznica sa severne strane, jer bi tako bio rešen i obilazak kamiona sa Jelove gore natovarenih trupcima. Ne bi bilo ovako skupih objekata.
U ovoj sadašnjoj priči novost je pravljenje ukrštaja u Sinjevcu. Očigledno da je neko razmišljao o svrsishodnosti same obilaznice. Ali, problem je veza tog dela obilaznice sa gradom, jer tu su vrlo gusto načičkane privatne kuće, a nije bolji ni izlazak iz Turice na Terazije (između ograda, na pojedinim mestima dva automobila moraju da se sačekuju).
 
Ta trasa nije izabrana kao najbolja, već ju je izabrao Zoran Vujović, tadašnji SPS ministar saobraćaja, inače lokalac.
Inače nikada u Užicu nije bilo nikakve javne rasprave na tu temu, a sporadično se čuju protivnici ove ideje i trase. Ranije se mnogo češće o tome pričalo. Ali, baš zbog nedostataka trase i visoke cene nikada nije realizovana. Na sve to, na trasi se nalazi i jedno groblje. Most treba da premosti klisuru Đetinje koja je predeo izvanrednih prirodnih odlika, neposredno pored lokaliteta Velika brana
 
Bez obzira ko je izabrao trasu pre par decenija, činjenica je da ona nije do sada promenjena. Smenjivale su se razne vlasti i timovi urbanista u gradu, ali niko nije promenio trasu, tj. svi su bili za ovu trasu.
Naravno, uvek će biti nekih prigovora, ali sada se gradi po vežećem planu.

Inače, pomenuta petlja "Sinjevac" će biti umesto ovog nadvožnjaka iz prošlih vremena i tu su početi pripremni radovi na proširenju lokacije i nasipanju puta.

IMG_20220221_060147.jpg
 

"Kranuli smo radove oko obilaznice i to ćemo završiti do polovine 2024. godine. Važna je zbog, ne samo povezivanja, već i zbog čistijeg vazuha, bezbednosti dece, da možemo dalje da razvijamo putnu mrežu u okrugu. Dobili smo 3 ponude za tunel ispod Kadinjače. Cena je ogromna. To ćemo morati da uradimo jer će nam time i Tara i Bajina Bašta i Užice biti još privlačnije" - naveo je Vučić.

Ponude su oko 90 miliona evra i rekao je da će uskoro biti potpisan ugovor za izgradnju deonice puta Dub -Dubci sa tunelom ispod Kadinjače.
 
Poslednja izmena:
Vrh