Šta je novo?

Užice - Bajina Bašta sa tunelom "Kadinjača"

Ili, što bi se reklo, neko ko ima iskustva u poslovima i radovima ispod žita, u mraku adaptiranih pravila...
 
Veliki je uspeh što se nadležni ministar usaglasio sa ovom temom i sada govori da je "tunel deo obilaznice", jer oni bi trebalo da budu završeni u isto vreme da bi "Užički koridor" bio potpuno funkcionalan i koristan.

Zato bi trebalo i zajedno da počnu radovi na celoj trasi "Surduk - Dub" prema B.Bašti i Podrinju, a nadam se da će Vesić najzad da pogodi kojeg meseca počinju radovi, tj. kada će biti svečano otvaranje radova.
 
Juče je prilikom otvaranja autoputa "Ruma - Šabac" pomenuta i izgradnja obilaznice i tunela, ali mediji nisu tačno preneli tu izjavu, jer je umesto "razmišljamo" rečeno "nastavljamo".

IMG_20231015_095446.png


Mediji uglavnom samo prepisuju, pa kad jedan pogreši svi pogreše. Zato snimam izjave sa tv i preslušam šta je tačno rečeno, a u ovom slučaju je to ovako rečeno :
" . . nastavljamo da gradimo obilaznicu oko Užica i nastavljamo sa tunelom ispod Kadinjače da spajamo sa Tarom i Bajinom Baštom".
 
Mogu da me "podrivaju" koliko god hoće, mene samo interesuje izgradnja, a posebno nekih meni interesantnih projekata kao što je ovaj "Užički koridor".

Evo sada se i on redovno pominje, a to je dobar znak za početak izgradnje.
 
Poslednja izmena:
Juče je prilikom otvaranja autoputa "Ruma - Šabac" pomenuta i izgradnja obilaznice i tunela, ali mediji nisu tačno preneli tu izjavu, jer je umesto "razmišljamo" rečeno "nastavljamo".

Pogledajte prilog 176637

Mediji uglavnom samo prepisuju, pa kad jedan pogreši svi pogreše. Zato snimam izjave sa tv i preslušam šta je tačno rečeno, a u ovom slučaju je to ovako rečeno :
" . . nastavljamo da gradimo obilaznicu oko Užica i nastavljamo sa tunelom ispod Kadinjače da spajamo sa Tarom i Bajinom Baštom".
Vucic uvodi novu fazu u projekat putne infrastrukture, fazu "razmisljanja".

Kako god, ta trasa od Loznice do B. Baste ce verovatno doci na dnevni red kad se sve najavljeno zavrsi. Tu je oko 120 km puta, teza trasa nego Kikinda - Sombor. Verovatno ce cena biti poprilicno iznad 1.5 milijarde evra.
 
Daleko odoste, na početak sledećeg veka.
Evo tek 40 godina se "razmišlja" o obilaznici i tunelu, pa još bar tako toliko o toj novoj deonici i koja decenija da se izgradi... Dotle će svakako i svi dugovi stići na naplatu.
 
. . od Loznice do B. Baste ce verovatno doci na dnevni red kad se sve najavljeno zavrsi. Tu je oko 120 km puta, teza trasa nego Kikinda - Sombor. Verovatno ce cena biti poprilicno iznad 1.5 milijarde evra.
Bilo je već priče o rekonstrukciji i eventualnom proširenju tog puta, ali ne o nekom novom putu pa cena neće biti toliko velika. Već su valda uradili neki most koji je oštetila poplava, a za ostalo se "razmišlja kako i na koji način, kako da se popravi i proširi taj put".
 
Mogli bi za početak da naprave brzi put od Loznice do Malog Zvornika ka što su najavili pre dve godine:


Brzi put od Šapca je bio inicijalno planiran do Malog Zvornika, ne samo do Loznice. Pravljenje brzog puta od Malog Zvornika do Bajine Bašte je nerealno, tu će verovatno samo da rehabilituju postojeći put.
 
Пре 2 дана сам прошао преко Кадињаче, просто је невероватно да туда пролази огроман број шлепера. На лакат кривинама ја морам успорити на 15-20 на сат. Пут изгледа као шарпеи!
 
Naravno da je kamp o kojem je pisano na 5-6 predhodnih stranica.

IMG_20231027_135110.jpg
 
Poslednja izmena:
Da, to je kamp i kako se primiče 17.12. ponešto oživljava. U ćošku je nekoliko kamiona i mašina koji će verovatno imati nastup na predizbornoj pozornici.
Inače, gradilište će početi odmah prekoputa kampa, gde će put iz Užica skrenuti desno uz luku (lokalci znaju da je to uska njiva koja se proteže uz potok, sa druge strane ograničena brdom).
A inače, što @Altair reče, put je više nemoguć za korišćenje. Ne samo po krivinama, već cela deonica od Graba do Zaglavka je potpunom raspadu i svaka brzina iznad 40, makar i na pravcima, kockanje je sa životom.
 
Sta mislite da li postoji sansa kada se izgradi tunel kroz Kadinjacu da se postojeci put preko prevoja rekonstruise i da postane turisticka ruta kao sto je Transfagarasan u Rumuniji ili prevoji po Alpima.

Realno i ti putevi su nekada bili izgradjeni da bi sluzili regularnom transportu pa kada su izgradjeni autoputevi i magistrale kamioni i sleperi su krenuli da ih zaobilaze, dok su sada turisticke rute koje privlace veliki broj vozaca, bajkera, biciklista, kojima lakat krivine i serptentine predstavljaju svojevrsni dozivljaj. Mislim da bi bilo odlicno razmisljati u tom pravcu kada tunel bude gotov i kada se prevoj bude oslobodio saobracaja. I bilo bi fenomenalno ako bi ta ruta postala srpski transfagarasan
 
Nema kod nas sluha za takve stvari. Put će odmah biti spušten na nivo lokalne saobraćajnice zbog to nešto kuća uz trasu i zbog veze sa ponikvanskom visoravni koja je deo sela Bioska. To će značiti samo najnužnije krpljenje i ozbiljniji rad tek ako meštsni plate.
 
Hajmo malo realnosti. Taj put, ali bukvalno ni po čemu, ne može da se poredi sa Transfagarasanom.

Tako mi kreiramo svoje iluzije.
 
Ускоро ћемо сазнати јел још једна у низу предизборних играрија. Пут преко Кадињаче је постао изузетно опасан, коцкање....Сада да почну копати тунел још најмање 2 године ће бити све горе и горе. Вероватно док неко не страда. Како иде огроман број шлепера и цистерни могућ је јако лош сценарио, скоро известан!
 
Vrh