Šta je novo?

Tunel Kamenička - Bulevar despota Stefana

Питање је откуд сва та вода толико високо - у другу руку, смешнија опција је да од тунела направе реку поткопавањем тог слоја, те инстант исушивањем целог тог дела. Онда ће бити занимљиво
 
Питање је откуд сва та вода толико високо
Iz pravca Slavije i Skupštine / Glavne pošte ima čitava mreža slivova potoka i rečica niz Terazijsku terasu i čitav taj terazijski greben koji se ulivaju u Savu. Samo da podsetim, što si verovatno smeo sa uma, Slavija je nekada bikla močvarno tlo gde se išlo u lov na patke.​
 
Prostor bivše železničke stanice se zvao Bara Venecija ne samo zbog plavljenja Save nego i zato što su se sa svih strana Savskog amfiteatra tu slivali razni potoci. Sećate se da je jedan već gotov deo Promenade Beograda na vodi otklizao u Savu, upravo zbog izrazito podvodnog i slabo vezanog sloja zemljišta. Mislim da sam nekada ovde slao geološki presek terena pored tog odrona. Na kraju su morali da u obaloutvrdu ubace ogromnu količinu šipova koje originalno nisu planirali. Ko zna koliko je TO koštalo. Ta voda se dakle u Baru Veneciju i dalje sliva odozgo, sa Terazijskog grebena i sa drugih okolnih uzvišenja. Niz Nemanjinu je takođe išao Vračarski potok sa Slavije, otuda tamo patke i lovci. Tako da je ovde ispod zemlje sve puno vode. A sad se još potrefilo i da sam tunel bukvalno - i veoma precizno - prolazi tačno ispod te gomile bunara u podrumu Moskve. Gde se pumpe ne gase ni danas. Doduše prilično duboko, pa sve zavisi na kom su nivou ti vodeni slojevi, ali je vrlo moguće da voda brzo sebi pronađe put kad neko počne da je rastresa sa kopanjem ogromnog tunela i sa vibracijama čak i ako je to dosta ISPOD vodonosnog sloja.

Tunel ispod hotela Moskva 1.jpg


Podrum hotela Moskva, bunar i pumpe.

Prva pumpa montirana je u podrumu hotela davne 1974. godine c-11.jpg


Nije najjasnije odakle teku ove podzemne vode b-9.jpg
 
Poslednja izmena:
Мислим да је водоносан слој прилично низак, због састава тла та вода иде директно на горе и избија на гребену (што је прилично ретко)
 
Iz pravca Slavije i Skupštine / Glavne pošte ima čitava mreža slivova potoka i rečica niz Terazijsku terasu i čitav taj terazijski greben koji se ulivaju u Savu. Samo da podsetim, što si verovatno smeo sa uma, Slavija je nekada bikla močvarno tlo gde se išlo u lov na patke.​
Opširnije o podzemnim vodama se može pročitati u knjizi "Beograd ispod Beograda".
 
Отпричике испод сваке веће улице има неки водоток.
 
Tako je. Za to postoji jednostavno objašnjenje. Naši današnji putevi su pravljeni po trasama nekadašnjih staza i prolaza između imanja. Posle desetina i stotina hiljada godina čak i vrlo mali potoci i kanali za kišnicu sebi u zemlji iskopaju prolaz, neku vrstu udubljenja ili rečne doline koja vremenom postaje sve duža i dublje usečena. Kad ljudi naseljavaju neki predeo i tu prave kuće, nikada ih ne prave u sred potoka, niti na mestu kuda prolaze bujice tokom oluja. Oko kuća se vremenom formiraju ograđena privatna imanja, pa je prirodna veza između njih baš trasa kuda prolaze bujične vode, dakle povezani niz najnižih tačaka udoline. To se posle posle pretvara u put kroz selo budući da samo tu, u sred potoka ili seoskog kanala, nema ni jedne kuće, i što su sve takvi segmenti zbog nužnog kontinuiteta vodenog toga takođe nužno međusobno povezani. Drugog prolaza kroz sve te kuće i privatna imanja obično i nema. Takođe, transport tereta volovskim kolima zahteva da put nema velikih nagiba i stepenica, a voda koja teče ne samo da bira uvek najniže tačke udoline (koje imaju tendenciju da budu najravniji deo inače strmog terena), nego voda vremenom i izravnava sve neravnine pošto je baš na njima erozija najveća. Zbog svega toga tipično naselje ima kuće koje su obično na obronicima neravnog terena, a put je pored potoka u sred sela. Vremenom su ti potoci nestali a seoske džade su se proširile u naše današnje puteve. Tako da gde god u Beogradu vidite neku ulicu gde se teren uzdiže na obe strane, to je nekadašnji potok. Tu su prvo bile ribe, pa tek onda vi :)
 
Biće tu silnih problema sa podzemnim vodama i nestabilnim terenom.....
Materijal kroz koji je većim delom planirana izgradnja tunela na ovom delu nije vodonosan, odnosno nema mogućnost akumuliranja veče količine vode. U portalnom delu (park) će je sigurno biti ali verovatno ništa preterano problematično za rešavanje
Ako tražite probleme sa vodom, gledajte na drugi kraj tunela.
 
Вилине воде где ће у близини бити други портал нису узалуд тако назване.
 
Materijal kroz koji je većim delom planirana izgradnja tunela na ovom delu nije vodonosan, odnosno nema mogućnost akumuliranja veče količine vode. U portalnom delu (park) će je sigurno biti ali verovatno ništa preterano problematično za rešavanje
Ako tražite probleme sa vodom, gledajte na drugi kraj tunela.

Da, znam za problem na Dunavskom kraju tunela. Nedge davno sam i slao jedan dorađeni crtež profila tunela gde se jasno vidi da je taj kraj delom ispod nivoa gde se očekuje uticaj podzemnih voda iz Save i Dunava. Tako da na tom kraju tunela imamo problem uticaja Save i Dunava, na drugom kraju je niz Kameničku tekao potok, a između, iako jeste vodonepropusni sloj zemljišta, sumnjam da je on baš svuda homogen i bez vertikalnih pukotina. Ili ako i jeste, da će to i dalje biti posle bušenja i vibracija. Pa uzevši u obzir koliko je vode i izvora bilo duž bukvalno čitavog Terazijsko Kalemegdanskog grebena, sumnjam da ta voda i u sredini trase tunela neće ponegde naći svoj put kroz pukotine i nehomogenosti inače vodonepropusnog sloja. Tako da verovatno moramo očekivati teškoće i kašnjenja.
 
Ako ima neko stručniji da objasni ... dakle bio je prvobitni Plan tunelske veze koji je podrazumijevao drukčiji ulazni portal sa strane Savske padine.
Sad je taj plan navodno izmenjen i predviđa drukčiji ulazni portal, ali gdje može da se vidi taj drugi plan? Kako mogu da počnu radovi ako plana nema?
 
Baš je skoro izbačen video koji objašnjava da gradnja ovakvog autoputa neće rešiti saobraćajne probleme. Jedino moguće rešenje je linija metroa koja ide kroz centar i tačke atrakcije.

 
Тражили сте - Уживајте

Пре скоро деценију сам вам рекао да после фртаља умп-а неће бити великих ивестиција у јавну инфраструктуру и поготово не у јавни градски превоз и да је онај пројекат темељ аутомобилског урбанизма Београда који је у интересу и власти и партијској мафији.

Сви ћемо да плаћамо њихов комфор у бесним швапским колима.
 
Наравно и тада када је грађен УМП су урбанисти на јавним трибинама (ко је све био зна, ко није нека зна) упозоравали на то, а и сама логика указује да што се више шири аутомобилска инфраструктура на уштрб јавног превоза, превасходно метроа, то ће веће гужве и колапс бити.
 
Пре него што крене прежвакана прича о корисности моста, критичног стања југа Београда итд...Не ради се о томе! Ради се о томе да смо онда за оне паре (да ли сте сада свесни, после оволике инфлације колико је пре 15 година било стравично много 500мил евра?) могли добити:

- 10 до 15 нормалних мостова на нормалним локацијама (а 1/4 тога би била сасвим довољна)
- Комплетно сређен БГ Воз са све новим возовима, сређеним свим станицама и дограђених неколико станица а можда и понека линија да се разграна, Карабурма и/или крак ка јужним насељима.
- Око 70% прве фазе метроа

И на крају крајева, све оно исто али не на најтежој могућој локацији, без најбахатије могуће и потпуно неоправдане конструкције, са неколико семафора више и са неколико нивоа мање на петљи се могло направити по ондашњим ценама за 1/5 утрошеног.

Да не причамо о шббкбб утицају тог бахаћења...Да ли би ови скакавци дошли на власт у бг-у да ови нису у сред најгоре економске кризе узели да се играју аутомобилског урбанизма НА КРЕДИТ?! Да ли би онда жвалави тако лако узурпирао целу државу?!
 
Poslednja izmena:
Nije kriva prethodna vlast što trenutna nije ništa uradila za 11 godina na vlasti u Beogradu. Očekivao sam više od tebe nego da spinuješ. Ova vlast za 11 godina bukvalno ništa nije uradila u Beogradu. Ni most, ni metro, ni tunel, ni produženje tramvaja, samo zamenu asfalta.

vesic-to.gif
 
Vrh