Šta je novo?

Tunel Kamenička - Bulevar despota Stefana

"Уместо упирања прстом, треба просто једнако окривити све и третирати их исто."

Предности тунела:
-"Пречица" људима са дунавског краја да пређу у савски крај без мотања по центру, где су терен и урбана конфигурација неподобни за такав правац кретања (велика стрмина, улична мрежа која прати терен без већих улица које иду низ падину)
-Могућност да се простор доњег Калемегдана потпуно ослободи од друмског саобраћаја. Булевар Војводе Бојовића је у овом облику прилично гадан свакако.

Мана тунела:
-Комично скупа и вероватно јако дуга изградња (не рачунајући уграђивања и остале нерегуларне активности)

Све у свему, мислим да је ипак много ефикаснија опција просто уредити Булевар Војводе Бојовића и Дунавску, што би растеретило и Булевар Деспота Стефана као и Цара Душана. Ово је и сад изузетно добра пречица јер јако ретко има саобраћаја.
 
Poslednja izmena:
Овај тунел има грешку у пројектовању што излази на Деспота Стефана уместо на Поенкарову, чиме би се добила боља дистрибуција и за Дорћол, и за Палилулу са обе стране Дунава али и за Звездару преко Цвијићеве. Овако само сужавају правац булевара због портала и усмеравају све ка Панчевцу.
 
Nije kriva prethodna vlast što trenutna nije ništa uradila za 11 godina na vlasti u Beogradu. Očekivao sam više od tebe nego da spinuješ. Ova vlast za 11 godina bukvalno ništa nije uradila u Beogradu. Ni most, ni metro, ni tunel, ni produženje tramvaja, samo zamenu asfalta.

vesic-to.gif
Kako nije ništa uradila? Najveći šoping mol u Južnoj Evropi. Najlepša promenada na svetu. Najviša kula(tm) na Balkanu. Novi trg, Stefan Nemanja na žiru!

Završili Prokop (nekoliko puta). Pretvorili Trg Republike u pravi svetski trg a ne palanačku bašticu. Prevrtali kocke... Najavili Expo 2027...

Na sve strane razbijeni i razjureni zmije narkomani i pacovi i stvorena prilika za investitore i rast džidipija.

Sva sprdnja na stranu. Američki one more lane se ne može primenjivati na Beograd. Oni su ispraznili gradove i prebacili ljude u suburbe koji nemaju nikakav (ili nikakav dobar) mass transit i onda novi autoputevi samo dodatno ohrabruju ljude da se sele na te prazne ledine dok ne stvore opterećenje koje će uvek rasti brže nego putna infrastruktura.

Beograd je bio preopterećen saobraćajem pre 30 godina, i saobraćajnice nedostaju u starim delovima grada koji su odavno potpuno urbanizovani.
Jeste bio kriminal dozvoliti 10 spratova na Vračaru i Konjarniku pre stvaranja ikakve infrastrukture koja to može da podrži.
Ali opet Beograd je bio davljen turskim sokačićima pre 30 godina, i tada je trebalo proširenje putne mreže, sada je samo mnogo gore.

Te iste ulice su pakao i kada se dva autobusa ili trolejbusa mimoilaze. (Khm khm, Žička, khm khm, Gospodara Vučića). Beograd nema putnu mrežu ni za mass transit ako se ne gledaju metro utopije.
 
Sva sprdnja na stranu. Američki one more lane se ne može primenjivati na Beograd.

Београд је један од европских градова који се највише ослањао на тај амерички урбанизам и његова "решења", па се ширио са гурањем људи далеко од центра у предграђа (субурбе???) а саобраћајни колапс "решавао" аутомобилизацијом града. Иако је управо тај стари "збијени" стил урбанизма најбољи за елиминисање саобраћајних гужви јер онемогућава ослањање на аутомобиле који једини гужву и праве.

Овај Шапићев аутомобилски "метро" прети да "реши" проблем саобраћаја у Београду онако како је то урадио аутопут кроз град и преко Газеле, да само повуче више људи да "брзо" колима путују кроз град и праве гужву кад се надовежу на уске и оптерећене улице тамо где заправо избију. Једина добра ствар је што би требало да избије близу Панчевачког моста и да води одмах преко реке и ван града па овим добијамо прескупу и сумануту подземну полу-обилазницу при чему обилазнице чак и смањују гужву у самом центру.

Мени се све чини да ће овим доћи до колапса Булевара Деспота Стефана у шпицу када се сви залете да користе "мали метро" као аутопут и избију у овакву улицу
 
Мени се све чини да ће овим доћи до колапса Булевара Деспота Стефана у шпицу када се сви залете да користе "мали метро" као аутопут и избију у овакву улицу

Sama ideja tunela je dobra i takav tunel je definitivno odavno potreban, problem su prilično loša rešenja na oba kraja tunela, u Karađorđevoj stavljaju kružni tok umesto da pravac most-tunel bude denivelisan i primaran, a sa druge strane (i tu se slažem sa Došljakom) velika je greška što tunel ne izbija negde niže ka Dunavskoj (koja je u planu da se širi i da ima priključak na Pančevački most).
 
Идеја о спајању је добра, али је план лош. Фали денивелисање од Хајата до уласка у тунел са две петље попут Арене (са Владимира Поповића и са Карађорђевом) и излазак на Поенкареову уместо на
БДС.
 
Могао је да уђе под земљу код Хајата и изађе код Панчевца..
 
То је мало скупља прича, ја сам пре за саобраћајницу на стубовима.
 
Овај тунел има грешку у пројектовању што излази на Деспота Стефана уместо на Поенкарову, чиме би се добила боља дистрибуција и за Дорћол, и за Палилулу са обе стране Дунава али и за Звездару преко Цвијићеве. Овако само сужавају правац булевара због портала и усмеравају све ка Панчевцу.
Како је аутомобилски урбанизам у свом корену елитистички он се води приниципима сегрегације и уништавања заједнице а онда тако издвојеног, усамљеног појединца лако може сломити и ставити у службу елите који тако да својим ситним новцима плаћа њихово крупно бахаћење и даље богаћење.

Зато је аутомобилски урбанизам пречица до социо-економског раслојавања у којем смо очигледно најбољи у Европи. Такве разлике у у нивоу урбаног бонитета центра у односу на периферију после Београда се могу срести тек у Африци и Јужној Америци.

А сад, до поенте и кратког описа процеса планирања овде:

- Ко јебе сиротињу, битно је да ми себи растеретимо СА и центар, ст*** нек се набије у 95 а сву аутомобилску гужву терај на Панчевац, тамо и онако прелази само сиротиња из Панчева и оних приградских насеља где су им ...вна до гуше јер их радимо за канализацију већ пола века, хахахахахаха
- А тек што је питање дана кад ће онај мост да се стрмопизди са све сиротињом у колони на њему, хахахахахаха

А ко је и даље овде за градњу једног новог метра тунела, скупих булевара, петљи, денивелација...Поред оваквог стања јавног превоза и генерално јавних услуга нек се самобанује са форума.
 
Poslednja izmena:
Ако би пустили неке 16Е и 95Е кроз тунел, то би било корисно решење. Ако би направили трећу цев за трамвај са подземним стајалиштем Теразије, смањила би нам се потреба за правим метроом макар преко Саве.
Мали метро како је планиран, са кружним током са обе стране моста, па још семафором са Карађорђевом је лоше решење. Денивелација и ако делује одбојно амбијентално, заправо би омогућила боље пешачке комунукације.
 
Београд је један од европских градова који се највише ослањао на тај амерички урбанизам и његова "решења", па се ширио са гурањем људи далеко од центра у предграђа (субурбе???) а саобраћајни колапс "решавао" аутомобилизацијом града. Иако је управо тај стари "збијени" стил урбанизма најбољи за елиминисање саобраћајних гужви јер онемогућава ослањање на аутомобиле који једини гужву и праве.

Овај Шапићев аутомобилски "метро" прети да "реши" проблем саобраћаја у Београду онако како је то урадио аутопут кроз град и преко Газеле, да само повуче више људи да "брзо" колима путују кроз град и праве гужву кад се надовежу на уске и оптерећене улице тамо где заправо избију. Једина добра ствар је што би требало да избије близу Панчевачког моста и да води одмах преко реке и ван града па овим добијамо прескупу и сумануту подземну полу-обилазницу при чему обилазнице чак и смањују гужву у самом центру.

Мени се све чини да ће овим доћи до колапса Булевара Деспота Стефана у шпицу када се сви залете да користе "мали метро" као аутопут и избију у овакву улицу
Pri tome, deo Bulevara despota Stefana od Banije do Pančevca je odavno zreo za po 3 trake (ne uključujući žutu traku) u oba smera.
Kada (i ako) završe ovaj tunel a da pre toga ne prošire Bulevar despota Stefana, ima da bude totalni kolaps.
 
Pogledajte i nesrećni smart plan 2023 Beograda. Potrebno je izgraditi metro da se rastereti centar, ali i UMP koji će omogućiti da se bez ulaska u centar stiže do oboda centra i periferije. Ovaj tunel je gradnja još jednog autoputa kao postojećeg kroz centar, neće rešiti problem već će ga samo povećati, a istovremeno će i zakucati ekser u projekat metroa koji bi trebao da rastereti ovu deonicu. Zaboga zovu ovaj projekat malim metroom!!???
 
Зашто ће овај аутопут кроз центар правити још већу гужву а УМП аутопут кроз центар неће?
 
Ne bih išao toliko daleko, koja alternativa postoji da se sav tranzitni saobraćaj na relaciji NB-Pančevac izmesti van centra? Jedino neki vijadukt oko Kalemegdana (naravno nedopustivo) ili druga trasa tunela, postojeći bulevar vojvode Bojovića je i sada iznuđeno rešenje i treba gledati da se ukloni i tvrđava oslobodi saobraćaja.

Bg je ovaj tunel potreban već jedno 20 godina, naravno kad se već daju silni milioni moglo se bolje sve isplanirati jer su površno razradili ulazno/izlazna saobraćajna rešenja. Metro ne znači da treba stopirati sve projekte vezane za drumski saobraćaj jer i u gradovima sa metroom drumski saobraćaj je i dalje značajan faktor, a Bg nema rešenu ni osnovnu mrežu glavnih koridora.
Pogledajte i nesrećni smart plan 2023 Beograda. Potrebno je izgraditi metro da se rastereti centar, ali i UMP koji će omogućiti da se bez ulaska u centar stiže do oboda centra i periferije. Ovaj tunel je gradnja još jednog autoputa kao postojećeg kroz centar, neće rešiti problem već će ga samo povećati, a istovremeno će i zakucati ekser u projekat metroa koji bi trebao da rastereti ovu deonicu. Zaboga zovu ovaj projekat malim metroom!!???
 
Završiti UMP & SMT, proširiti još par saobraćajnica, ali pažljivo odrediti kojih (npr proširenje Kumodraške bi dobro došlo.)

Sve ostalo ne bih dozvolio.
 
Nema ništa od UMPa.

A Kumodraška je trajno izgubljena, propuštena prilika. Tu sad niču zgradurine.

Sve nove zgrade u Kumodraškoj su uvučenije po novoj regulacionoj liniji, sad nemam pojma da li se uopšte planiralo širenje te da li i sa tom novom linijom ima širinu da se proširi ulica a da bude dovoljno mesta i za trotoare. Mislim da još nije izgubljena ali bi trebale ozbiljne pare za eksproprijaciju ili da se čeka da novogradnja očisti trasu (pod uslovom da nisu usrali motku sa regulacionom linijom).
 
Ma lupite i 4 trake, malo li je.
Gužve u Bulevaru despota Stefana neće rešiti ni 4 trake, ni metro, ni ovaj tunel do Kameničke, niti nove linije javnog prevoza.

Kada bi se sve to navedeno odradilo, onda bi tek bilo podnošljivo stanje. Ovako će biti neizdrživo.
 
Гужве може да среди преусмерење саобраћаја са Панчевца на нову Дунавску, и избијање тунела од Економског исто негде или на Дунавску или Поенкареову. Тако би саобраћај са Панчевца ка НБГ скроз заобишао БДС. Још ако би пробили Цвијићеву до Дунавске, добила би се и веза Звездаре са НБГ и Панчевцем мимо БДС.
 
Vrh