Šta je novo?

Tunel Kamenička - Bulevar despota Stefana

Ta "vest o reprogramu duga" je obična laž i demantovala je iz vlade.

Inače, očekivana cena za tunel je do 150mil evra, a videćemo je u Ugovoru.
По твојој реакцији човек би рекао да ти лично радиш у Влади Републике Србије и/или владајућој странци.

Мене као пореског обвезника ове државе и града занима где и како се троше паре од мог пореза. Још више ме занима где се задужују и под којим условима у моје име. Исто би и тебе требало да занима јер позајмљивање новца за пројекте који нису од суштинске важности већ једино служе да би се одређени додатно обогатили су веома штетни за цело друштво а последице се не виде одмах већ годинама, па и деценијама касније.
 
. . ако је ова вест тачна, а све се чини да јесте, . .
To je moj odgovor na lažnu vest koju si ti citirao i koja ti se činila tačna. A, osim što je to laž usput je vrlo glupa pretpostavka da država hoće da reprogramira kineski dug sa kamatom 2-3% sa novim dugom kada su kamate sada duplo veće i iznose 5-7%.

Mene isto interesuje kako se uzimaju i kako se troše krediti, ali izvor informacija mora biti tačan, a ne od zlonamerne štampe i pojedinih tzv.stručnjaka. Inače, naša trenutna zaduženost je oko 52% i nemamo nikakvih problema oko otplate dugova.

 
To je moj odgovor na lažnu vest koju si ti citirao i koja ti se činila tačna. A, osim što je to laž usput je vrlo glupa pretpostavka da država hoće da reprogramira kineski dug sa kamatom 2-3% sa novim dugom kada su kamate sada duplo veće i iznose 5-7%.

Mene isto interesuje kako se uzimaju i kako se troše krediti, ali izvor informacija mora biti tačan, a ne od zlonamerne štampe i pojedinih tzv.stručnjaka. Inače, naša trenutna zaduženost je oko 52% i nemamo nikakvih problema oko otplate dugova.


Чланак има сензионалистички наслов али је поента у следећем:
Naime, Srbija je sa Kinezima potpisala ugovore o kreditima u ukupnom iznosu od bar 4,3 milijarde evra, od čega je 2,2 samo trenutno stanje duga.
Razlika odlazi na deo kredita koji je već otplaćen kao i na onaj deo koji još nije ni povučen.
„Upravo taj nepovučeni deo će nam u narednim godinama biti veliki teg“, istakao je Demostat.


Мислим да су наши пробали да добију продужење грејс периода за враћање или одлагање тих других 2.1 милијарде које су договорене... па у том контексту је ”репрограм”.

52% задуженост али укупно 35 милијарди евра. Не враћају се кредити из БДП-а него од суфицита у буџету који држава може да прави на неколико начина, нити један није добар када је држава у позицији у којој је наша.
 
Evo ja prvi sam poverovao u ovo što piše K1, jedna od predsednikovih televizija. :D
 
Мислим да су наши пробали да добију продужење грејс периода . .
Članak se bavi pretpostavkama, a da nam nešto treba od Kine to bi i dobili. Ali, predhodno bi Vučić pozvao ambasadorku Čen Bo na čaj i dogovorio šta oni mogu da nam pomognu. Tek onda bi neko (Mali) otišao u banku da potpiše neke papire.

Inače, dug se uvek računa u odnosu BDP i mi nemamo problema oko vraćanja, naprotiv planiramo da uzmemo novi kredit od kineza za tunel a za koji je potpisan Memorandum.

IMG_20230704_141023.png
 
Poslednja izmena:
To je moj odgovor na lažnu vest koju si ti citirao i koja ti se činila tačna. A, osim što je to laž usput je vrlo glupa pretpostavka da država hoće da reprogramira kineski dug sa kamatom 2-3% sa novim dugom kada su kamate sada duplo veće i iznose 5-7%.

Mene isto interesuje kako se uzimaju i kako se troše krediti, ali izvor informacija mora biti tačan, a ne od zlonamerne štampe i pojedinih tzv.stručnjaka. Inače, naša trenutna zaduženost je oko 52% i nemamo nikakvih problema oko otplate dugova.

Aha, znači ako neko drugi kaže onda to usvajamo kao laž, al ako ti kažeš onda usvajamo kao istina. Interesantno.

Ne znam da li namerno gledaš samo jednu stranu medalje, ili iz neznanja, ali nije kamata jedini reper za kredit. Da li grejs period, da li dinamika otplate, da li kamata, da li garancije, uslovi, sve to menja situaciju. Kamata od 2 posto sa grejs periodom 0 meseci ili kamata od 4 posto sa grejsom od 60 meseci? Pa 9/10 će uzeti ovo drugo.

Procenat javnog duga je isto nebitan podatak. Možeš dugovati 300 posto i biti lagan, možeš 60 posto i tresti se. Šta znači 52 posto duga ako sve dospeva sutra? A šta znači 300 posto ako dospeva za sto godina? Pa onda struktura duga, ako duguješ kinezima, a hipoteka na tentu, to je jedna stvar, ako si podelio građanstvu obveznice, lagan si.

Čak i taj link, imamo na računu 5 milijardi je bezobrazno netačan. Kao prvo na računu se menja saldo u sekundi, jer se odatle vrše plaćanja bukvalno svega. Ako je usvojen budžet od nekih 14 milijardi ne znam napamet da ne tražim sad, i ako se ravnomerno raspoređuju pare, što nije slučaj, ali pojednostavljuje priču, mi bismo trebali imati 7 milijardi na računu sad, plus deo koji se odnosi na povećanje plata u septembru koji nije planiran budžetom. Niti imamo niti treba da imamo, budžet se puni i prazni konstantno, to da sa strane bleji pet milijardi koje imamo za svaki slučaj je priča za baba risku koja uvek ima 200g kafe za crne dane. Ako hoću da idem u sitna crevca i taj deo znaš trebali smo imati deficit od 95 milijardi a imamo suficit od 14 nije zato što je naš ministar doktorirao u slovačkoj, nego zato što je inflacija veća od planirane, pa su i prihodi veći, jer ti uzimaš procenat od cene, što je veća cena veći ti je i procenat.

Ako ću da biram da li da verujem nekome ko do sad nije lagao, i imao je tačne insajderske informacije ili nekome ko me je slagao do sad već 814 puta, ja bih ipak verovao ovom prvom.
 
Када ће се знати измене пројекта тунела?
 
Za sada se samo zna da ova slika nije tacna jer je ulazni portal pomeren na Karadjordjevu ,negde otprilike gde je sad garaza a ako budu imali pameti stavice portal i jos blize mostu
 
Ma odlično, taman da se izgubi veza tunela sa pravcem ka Čukarici, što mu je osnovna svrha još od GUP-a iz 1950. Cepaj kroz Kneza Miloša, tamo nije gužva! Najbolje da produže tunel do Novog Beograda.

I ovde se, ponovo, iz lošeg ide u sve lošiji projekat. A cena... ako dostigne pola milijijarde evra, nemojte se čuditi. Teren je očajan, tunel sve duži... juani kaplju iz podzemnih voda.
 
Nisam neki pobornik ovog tunela ali ne menja ti se nista vezano za Cukaricu samo ne uzimas plato Ekonomskog i ne rusis kuce i zgrade u Lominoj i Kamenickoj. Ostaje ti i park i ne moras da siris G.Principa. Tu su ustedu debelu napravili a sad koliko je ceo isplativ...
 
A kako se ne menja? Nema veze Sarajevska-Gavrila Principa-Tunel, nego sve u Karađorđevu... Mislim, kad već nema Savske magistrale, da se sa Mostara ide pravo kako je projektovano, a ne u lakat krivinu pa u Savsku, bolju vezu - nemamo...
 
Када ће се знати измене пројекта тунела?
Možda će biti potrebna dodatna ispitivanja i bušenja terena, pa će tek onda biti izmena projekta. Kinezi verovatno već rade na dokumentaciji za projekat.

A, finansiranje će biti obezbedjeno na jesen kada bude revizija budžeta. Dotle bi trebalo da bude i potpisan ugovor za izgradnju.
 
Kako se sibicari sa ljudima. A ja treba da verujem lazovima i lopovima na celu sa Anom Brnabic dnom ljudskim da su vesti za reprogem laz? Demantovala Vlada i kao to je istina? 😄 nepismena karakondzula koja jedino sto svaki dan zna je da laze, materijala za svakodnevnu kompilaciju, a lagati najvise vole maloumni ljudi sto se vidi iz prilozenog.
I pokradose narod , i masu im pred nosem sa Zivela Srbija... Prostacke bitange u odelima , dovedena da dokusure ovaj narod od strane duboke drzave i am ambasade, a ovamo narod , pola prodalo dupe i cuti meni je dobro moze i gore, a vecina se lozi na zivela Srbija dok ih radikalska agentura suri kao prasad. Nisu bitni rezultati , bitno je sta ti ovi klosari pricaju: mase poluistina koje mogu biti al i ne mora, uz zacinjavanje lazima koje niko nece da proveri. I to je relevatna tacka za istinu? Budimo realni, njet.


O tunelu ne napisah nista jer od istog ocigpedno u skorije vreme nema nista, skorije vreme sledecih 5 god minimum. A o metrou tek, kao da se odlaze i ceka neki dogadjaj da sve to prekine, a da se sto vise para pokrade na prici. Ali firma Beogradski metro , a nema metro. To je slika sta se dogadja i sa drzavom. Uz nadu da nece ni biti onog politicko-investitorsko-osvetbickog metroa losih djaka, lep i zdrav i cestit pozdrav.
 
Poslednja izmena:
Možda će biti potrebna dodatna ispitivanja i bušenja terena, pa će tek onda biti izmena projekta. Kinezi verovatno već rade na dokumentaciji za projekat.

A, finansiranje će biti obezbedjeno na jesen kada bude revizija budžeta. Dotle bi trebalo da bude i potpisan ugovor za izgradnju.
Значи нема почетка радова пре 2025. Тачно 10 година од првих најава тунела.
 
Stari most i njegove stubove mogu da demontiraju i sledeće godine, a početak radova na tunelu će zavisiti kada će biti završen projekat . . možda polovinom 2024.
 
Neću da ulazim u meritum tunela i što kasni most, ali hoću da se nadovežem na pisanje demostata. U pitanju je agencija koja redovno izveštava negativno o Kini i njenom “uticaju na Balkanu” koristeći različite povode, tako da ovo pisanije treba shvatiti kao njihov agencijski zadatak. Niti je potpisan novinar niti su navedeni izvori.

Čak i oni su naveli da su kineski krediti mnogo povoljniji od zapadnih, a ja bih dodao da koliko pratimo radove na ovom forumu, njihovi projekti su najkvalitetnije izvedeni i zaista retko kasne greškom izvođača. Takođe kineske firme imaju dosta referenci u zemlji za tunele i mostove.

Reče @direktor i osta živ “mi kao ne umemo da iskopamo tunel?”, a ja bih voleo da navede kojoj domaćoj firmi bi on poverio ovaj posao?
 
Reče @direktor i osta živ “mi kao ne umemo da iskopamo tunel?”, a ja bih voleo da navede kojoj domaćoj firmi bi on poverio ovaj posao?
GP Planum, koji je i bušio tunele na K11 kao kineski podizvožač. Zbog toga nam i propadaju naše firme jer tendere prave da mogu da rade samo giga igrači koji imaju finansijsku garanciju.
 
Evo za @fjerinic Energoprojekt je dobar da pravi metro i tunele i podzemne objekte i aerodrome van srb a nama samima nije dobar
Isto tako mostogradnja umjesto da bude nosilac posla ona podizvodjac strabagu
Potpisujem sto kaze @stex_pb
 
Nažalost, kad te kreditira strana država ne možeš baš da biraš izvođača. Da se tunel finansira iz budžeta 100% uslovi tendera bi mogli da budu i drugačiji.
 
Drugari moji gde vi zivite :)

Planum prvo nikad nije busio tunele, u zadnjih 10 godina u Srbiji su radili samo mali tunel golubac (2016) a pre toga tunel Zeleznik samo zavrsavali 2008. godine. Na ub-lajkovac su radili neke sporedne poslove tipa nasip i kanalizaciju i slicno, mozda i trup puta, ne secam se tacno. Pritom ta firma skoro uopste ne radi nikakve poslove u zadnjih 7 godina, mozda su u Rusiji nesto uzeli ali u sustini su u mirovanju.

Energoprojekt od privatizacije skoro ne radi vise niskogradnju uopste vec samo rade stambene zgrade i slicne objekte. Zadnji infrastrukturni projekat im je opremanje prokopa pre 8 godina. Mislim da se nisu ni prijavili na poslednji tender za probijanje podvoznjaka u bulevaru umetnosti, koji je dosta jednostavniji od bilo kakvog tunela ispod Beograda.

Stara Mostogradnja ne postoji vise, mislim da je to bilo jasno na poslu sanacije pesacke staze brankovog mosta koju su sa 3 radnika radili nekoliko godina. Nova Mostogradnja koju je preuzeo Milenijum Tim je uzela neke poslove po Srbiji ali iskljucivo odrzavanje mostovskih konstrukcija, svakako nemaju kapacitete da grade bilo sta vece od pesackog selfi mostica (i sa tim jedva izlaze na kraj).

ŽGP Beogradu je u zadnjih 10 godina najveći infrastrukturni projekat sanacija ćuprije na potoku kod Kučeva. Da li se šalite?

Ja bih voleo da i dalje imamo graditeljske gigante, ali na zalost unisteni su tranzicijom i liberalnom demokratijom.
 
Poslednja izmena:
Vrh