Šta je novo?

Tunel Kamenička - Bulevar despota Stefana

Занимљиво ми је да се овде не коментарише:

1) Сужење Булевара деспота Стефана на профил 1+1 у зони улазног портала (што видим као немали проблем);

2) Могућност коришћења тунела за аутобуски превоз (експресне линије са Карабурме, из Миријева, Борче за Нови Београд, Земун, Чукарицу) и

3) Позиција портала на дунавској страни, ка којем не води било каква иоле квалитетна попречна веза која би могла "покупити" саобраћај и из других делова града, не само из дунавског приобаља, штитећи тако центар града од сувишног саобраћаја као какав кружни прстен.
 
Ni meni nije baš najjasniji taj portal u Despota Stefana, tj, ulivanje i izlivanje iz njega. Eh, da nam je jedna maketa ili 3D prikaz (ili je to samo za nerealne projekte koji se neće skoro raditi)
 
Mene zanima i kako će se sprovesti trotoar pored SUPa, pošto njihova zgrada ima ovaj krak koji ''štrči'' ka ulici a ovako na prvi pogled deluje da će se budući kolovoz dosta približiti njemu, na uštrb širine trotoara.

Edit - sad videh da taj ''krak'' već ima mali prolaz širine 3 metra. Mada ne deluje mi to kao nešto što bi moglo i trebalo da služi kao trotoar.
 
Све ми се чини да је колектор зезнуо мало ствар и да због њега није изводиво ставити портал на део БДС код Ботаничке баште, где би по изласку из тунела могло и да се скрене у Цвијићеву и Таковску. Друга опција која ми пада на памет јесте да се испројектује нова саобраћајница на Вилиним водама (нпр. Дунавски булевар на трасама садашње Дунавске улице и пруге чије је уклањање планирано) те да се излазак тунела некако укроји у ту нову мрежу саобраћајница.
Нека идеја која ми сад пада на памет јесте да се Цвијићева настави право од Поенкарове ка Луци Београд, а Дунавска да се (поред проширења на 3+3+трамвај целом дужином) настави право без кривудања преко пруге и то трасом пруге од улице Светозара Милетиће, а да излазни портал тунела буде негде у зони Кнежепољске улице и да се те три саобраћајнице спајају у великом кружном току из којег би наравно и ка Панчевцу и кроз комплекс Луке гранале још најмање 2 саобраћајнице профила 2+2/3+3.
 
А није пројекат још ни одрађен до краја да сачекамо да буде пуштену јавност па да видимо детаљно
 
To sam i ja hteo da pitam...Znači nedge kod MUP-a u B. D. Stefana recimo bice dve trake po smeru, unutrašnje (leve) će ići u portale tunela, a spoljne (desne) će produžavati pravo ka Trgu Republike? Generalno je loše rešenje, ako će to da izgleda onako kako ja zamišljam da će.
 
Samo rekostrukcija oko portala, kako bi nekako ostale 2 trake po smeru ka Trgu Republike plus treća za tunel ili je i on zamišljen da ima 2 trake po cevi, biće svoja priča i težak projekat. Neka ideja za to sigurno ima, ljudi u svetu rešavaju mnogo komplikovanije stvari. Ako urade ovako kao što ja zamišljam, to će da bude teška nakarada i več viđen budući problem, koji se pravi da bi se rešavao.
 
Sa plana se vidi da po dve trake po smeru ulaze u tunel, a po jedna traka isti zaobilazi, a mesta izgleda da ima sasvim dovoljno.

Kružić pokazuje mesto ulaza u tunel

 
Gledam ovu sliku i mislim se kako bi danas bilo veselo da su gradski oci 60ih i 70ih godina razmišljali kao ovi u prethodnih 20 godina, pa da su ponabijali zgrade što bliže trotoaru i kolovozu... U tom slučaju bismo tunel mogli samo da sanjamo.
 
Već imamo nešto donekle slično.

 
мени на оној мапи делује да ће бити по две траке у оба смера у самом порталу, што и једино има смисла јер би две траке у тунелу изгубиле смисао ако би имали по једну траку у порталу. Такође ми делује да ће једна трака из булевара обилазити портал и настављати ка тргу, баш као на овој слици у Димитрија Туцовића (мислим на ту једну траку која не иде у тунел)
 
И мени се чини да је то планирано, е сад упитно је само како ће извести сужење дела Булевара иза портала.
 
Primedbe koje je Pantograf izneo su zaista ozbiljne. Naprimer, potreba da se u tako opterećenoj ulici sav saobraćaj koji produžuje pravo i ne ide u tunel sa dve trake suzi na jednu. Inače, to je prilično zanimljiv topološki problem: Može li se u ulici u koju može da stane samo 6 saobraćajnih traka spakovati 8 traka, tako da oba smera i oba izbora (u tunel ili pravo) imaju svaki po dve trake? Može, mada uz malo vijuganje i dva podužno smaknuta nadvožnjaka. Ovde je ulaz tunel u nastavku, sa desne strane skice.


A ako ulaz u tunel sme da se postavi asimetrično u odnosu na osu ulice, bliže jednoj strani, onda možemo da prođemo i sa samo jednim nadvožnjakom umesto dva. Naravno, oba ova rešenja su i ružna i skupa, ali su moguća, i tada ne bi bilo gužvi i zastoja zbog suženja jedne bitne gradske magistrale sa dve trake po smeru na jednu. Time je rešena prva Pantografova primedba.

EDIT:
Sad vidim da nadvožnjaci uopšte nisu potrebni ako se umesto njih podužno smaknu ulazi u tunel, tako da oba budu u sredini ulice, jedan iza drugoga, a ne jedan pored drugoga.
 
Gradska vlast će napraviti i raketodrom za prvi srpski satelit, ali metro neće nikada. Trebamo napraviti akciju protiv izgradnje ovog tunela dok se ne napravi prva linija metroa.
 
Da su u stanju da izgrade metro za vreme jednog mandata , upustili bi se odavno u tako nešto.
 
Ilustracija treće predložene varjante boljeg rešenja izlaznog tunelskog portala u relativno uskoj ulici, tj ako mesta ima samo za ukupno 6 traka. Ovako nigde nema suženja sa dve trake na jednu, vrlo je jednostavna i ne bitno skuplja.

 
Зума, ако сам добро схватио на твојој другој слици излази из две цеви нису на истом пресеку булевара ДС већ је излаз из цеви у смеру ка Сави (то је у ствари улаз) западније ближе краља Драгутина а излаз из цеву у смеру ка Дунаву (Вишњици) ближе Стојана Новаковића што значи да би не деоници између ова два пресека трака ка Сави била виша него трака ка Дунаву.
Ако сам добро схватио онда ми то делује као добро решење али мислим да пројектанти, барем ако буду ишли према слици која ја објављена не замишљају тако. На слици ми управо делује да су одлучили да жртвују паркић испред СУП-а и паркинг и тротоар са друге стране не били направили упоредних 8 трака.

виде се две нове траке на платоу испред СУП-а још од раскрснице са Јована Авакумовића односно две нове траке на садашњем тротоару+паркингу до улице Стојана Новаковића са друге стране.
 
Знам да ће ово звучати мало брутално, али у зони БДС код Ботаничке баште имају простора да на рачун саме баште ураде свих осам трака, притом би се тако омогућило и по изласку из тунела скретање из БДС у Цвијићеву и Таковску из Цвијићеве.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=511669#p511669:30ac06qz je napisao(la):
Zuma » 27 Jan 2018 10:28 am[/url]":30ac06qz]Ilustracija treće predložene varjante boljeg rešenja izlaznog tunelskog portala u relativno uskoj ulici, tj ako mesta ima samo za ukupno 6 traka. Ovako nigde nema suženja sa dve trake na jednu, vrlo je jednostavna i ne bitno skuplja.


file.php

Zumo, ne moze tako kako si nacrtao.
rampe imaju odredjenu duzinu zbog pada da bi se spustile pod zemlju treba im dosta veca distanca nego ta koju si nacrtao.
 
Ovo je samo skica, prikaz načina ukrštanja ulica (tj samo njihove topologije), a ne crtež u razmeri. Podrazumeva se da će ovo biti razvučeno po x osi koliko je god potrebno da ulica na površini zemlje može da prođe iznad krova tunela koji se podvlači ispod nje. Potpuno isto kao i što je u prihvaćenom rešenju. Ili da bi se ispoštovao minimalni poluprečnik svih krivina. Naprimer na ovoj skici krivina tunela samo proizvoljni primer. Pošto je podzemni deo na nižem nivou, on može da ide i pravo ispod gornje ulice ili da skreće u bilo kom pravcu.
 
Dobro ali moras da znas da tvoje resenje podrazumeva duplo duzi iskop.
 
Mora da se plati ili na mostu ili na ćupriji. To je cena što u ulici u koju na najužem mestu može da se ubaci svega 6 traka ovako ubacujem 8. Jeste duže, ali u jednoj od glavnih Beogradskih magistala onda ne bi bilo zagušenja. Ovako ih skoro sigurno uvodimo. Znam kakav je tamo saobraćaj već danas. A sad zamisli šta će da se desi kad počne ozbiljna gradnja na Dunavskoj obali. Sve kula do kule. Zašto bi 2/3 njih obavezno išlo u tunel?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=511721#p511721:grr9cmp8 je napisao(la):
paradox polje » 27 Jan 2018 03:37 pm[/url]":grr9cmp8]Зума, ако сам добро схватио на твојој другој слици излази из две цеви нису на истом пресеку булевара ДС већ је излаз из цеви у смеру ка Сави (то је у ствари улаз) западније ближе краља Драгутина а излаз из цеву у смеру ка Дунаву (Вишњици) ближе Стојана Новаковића
Tako je.

што значи да би не деоници између ова два пресека трака ка Сави била виша него трака ка Дунаву.
Ne mora da znači da je viša, zato što je izlaz iz tunelske cevi za smer koji vodi ka Dunavu dovoljno daleko od prethodnog izlaza tunela pa ova "Dunavska " tunelska cev recimo može da skrene u stranu pre nego što dođe do izlaza druge cevi. Znači u nastavku može da ide paralelno i na istoj visini kao i druga cev. Mada može i da se podvuče ispod nje ako je baš potrebno, mada za to ne vidim potrebu jer oba tunela ionako ubrzo skreću.

Ако сам добро схватио онда ми то делује као добро решење али мислим да пројектанти, барем ако буду ишли према слици која ја објављена не замишљају тако. На слици ми управо делује да су одлучили да жртвују паркић испред СУП-а и паркинг и тротоар са друге стране не били направили упоредних 8 трака.

виде се две нове траке на платоу испред СУП-а још од раскрснице са Јована Авакумовића односно две нове траке на садашњем тротоару+паркингу до улице Стојана Новаковића са друге стране.
Ne, jer u prihvaćenom rešenju u jednom delu ulice ulaze u tunele obilazi samo po JEDNA traka sa svake strane. To je presek u nivou Ilirske ulice. Pored nje je samo još trotoar. Tu je usko grlo i pokušavam da pokažem da se to lako može izbeći. Evo istakao sam saobraćajne trake da bi se lakše videlo kuda one idu u izabranom rešenju.

Pogledajte prilog 1
 
Vrh