Šta je novo?

Tunel Kamenička - Bulevar despota Stefana

Нама пре свега треба јавни превоз који ће бити бржи, редовнији и удобнији, а пре свега здравији за путнике, али и животну средину. То јесте искључиво - независан од укрштања - јавни превоз !

Питање метроа или трамваја није спорно . Могу да постоје и један и други и да се допуњују. Трамвај јесте зависан од укрштања, али већ постоји, а његовим спуштањем испод се добија независност и знатно убрзава превоз, бар на неким деловима трасе.Могуће је и читаве трасе трамваја учинити независним.

Београд се разликује од неких других милионских градова по томе што има скоро половину градског ткива у облику модерног Новог Београда, са широким булеварима, аутопутем на који се наслањају густо насељени блокови и још увек неизграђеним просторима којих има и са друге стране Саве. Затим има железничке трасе у граду и тунеле железничког чвора.То је јединствена основа за независне трасе изнад тла. С обзиром да трамвај прави мању буку од воза и да нове трасе могу да се повезују са постојећим - то га препоручује. Независност трасе не мора да се изводи само спуштањем испод тла, него и затварањем попречних улица или спречавањем пресецања трасе трамваја која иде средином улице.
 
Fala spato :)
Naravno da se necemo svadjati :kk:
al bojim se da ce sada drugi da te ,,na rendaju,, :lol:
pa ja ne bi više ni slova dodavao, jer šta sam imo ....ja napiso.... pa kako se kome svidi ili ne svidi :roll:
sretno :kk:


:sesir:
 
Nema potrebe sukobljavati se oko imena javnog prevoza, važna je suština, a ona je prilično jednostavna. Svakom dovoljno velikom gradu pre ili kasnije zatreba treba masovni javni transport koji ima veliki kapacitet i saobraća po preciznom redu vožnje. I jedno i drugo je moguće ostvariti SAMO sistemom koji saobraća trasama koje su rezervisane SAMO za njega, tj ako se nigde ne ukršta sa drugim saobraćajem i ne čeka na semaforu. Pošto u velikom i gusto izgrađenom gradu najveći deo para odlazi na pravljenje, opremanje i održavanje takvih slobodnih i ekskluzivnih trasa, a ne na tip samog vozila koji po njima saobraća, onda se obično ide na teški metro pošto je, kad se već potroše pare za tako skupe trase, ušteda za drugačije tipove vozila u iole dužem vremenskom periodu skoro beznačajna, dok je investicija dugotrajnija i rešenje generalno kvalitetnije. To važi i za Beograd. Laki metro je bila zabluda, a tramvaju su samo dopuna metrou, neophodna za sekundarnu mrežu.
 
..onda se obično ide na teški metro pošto je, kad se već potroše pare za tako skupe trase, ušteda za drugačije tipove vozila u iole dužem vremenskom periodu skoro beznačajna...
Zuma uvek si bio realan te ostani i dalje :)
kako beznačajna ?
limenka (tramvaj) mozes da nakalemiš na postojecu mrežu uz troškove manjeg kalemljenja
a na šta ceš da nakalemiš ovo parče metroa u tunelu koj ce sada da se gradi ?

Razlika je itakako značajna
a sredstva metro ulaganja ne dostižu deceniski , vec vekovni period ulaganja tj. otplate :lol:
Edit
Da ostalima koj su se sad uključili pojasnim
da se zalažem da u najavljeni auto tunel se dodaju i šine za limenka
a NE da se pravi poseban tramvajski tunel jer su najvaljene dve tuneske cevi za svaki smer posebno.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=509666#p509666:34oysblv je napisao(la):
Zuma » 18 Jan 2018 08:54 pm[/url]":34oysblv] . .Svakom dovoljno velikom gradu pre ili kasnije zatreba treba masovni javni transport . . .
Prvo moramo da što bolje organizujemo i koristimo sisteme koje već imamo.
Izmedju ostalog i nove tramvaje CAF, koji imaju veći kapacitet prevoza putnika.

Pa, kad tako uredimo saobraćaj onda nam neće ništa više zatrebati.
 
Али у нашој стварности се показало да бајка о метроу деценијама спречава свако унапређење јавног превоза. За то време једни слушају радио у својим топлим или расхлађеним аутићима, док други чекају на минус 11 или плус 41, да толико је на станицама са прозирним кровом и када је измерена температура мања.А када једва уђу и трпе гурање у некад сасвим хладним или сасвим врелим превозним средствима траже им карту коју плаћају и за оних 40 посто који не плаћају .

ПС. прва метро траса уопште нема станице у деловима града којима пролазе трамваји који би користили тунел, а то су делови Старог града и Палилуле око улице 27. марта.
Када изађе из тунела трамвај може да иде према Богословији и даље Карабурми, само је питање којим од неколико праваца.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=509628#p509628:39fjgoo6 je napisao(la):
spatiotecte » Чет Јан 18, 2018 6:06 pm[/url]":39fjgoo6]I da bude iznad opet bi to bilo izuzetno duboko.
Tu bi bila stanica Terazije 40-50 metara dubine.
А да се изгради метро на високим стубовима (од НБГ или из правца БнВ) који би ушао у тунел који би био довољно плитак да буде 5-10 метара дубље од пода подземних пролаза на Теразијама?
 
Pa zar to ne planira ova vlast da uradi?
To je vec druga prica i to je ok.
 
Boco. nisam dobro razumeo šta imaš na umu pa se izvinjavam.

Ali, dobro sad, u vezi tramvaja. Imaju li oni budućnost u odnosu na električne autobuse? Uzevši u obzir da će se uskoro zaista masovno proizvoditi, a u sebi neće imati puno više od jednog velikog kondenzatora i elektro motora, u bliskoj budućnosti ne bi trebali biti previše skupi, pa ćemo ih moći kupiti više. Time se poništavaju prednosti tramvaja u vidu većeg broja putnika. Pri tome nemaju šina, odžavanje jeftinije, a mogu da idu i brže od tramvaja. A ako nema posebnih načina da se bez čekanja prelaze raskrsnice, na semaforima staju i jedni drugi. Pa zašto bi onda ulagali u širenje mreže tramvajskih šina? Pravi metro je neophodan (zbog izdvojene trase, dužine kompozicije i brzine kretanja), ali tramvaj?

Ako su mogli napraviti tramvaj na baterije, samo još da uklone i šine, pa neće biti ni trola ni šina, pa dakle ni tramvaja.

BT_PRIMOVE_Augsburg_Tram_ECO4-Sky_300mm_300dpi-online.jpg
 
Nisam baš ubedjen da će Beograd u tako "bliskoj budućnosti" moći
da povoljno kupi el.- autobuse i zameni sadašnje sisteme prevoza.

Inače, lepo je imati i Metro, ali ko može da plati taj luksuzni prevoz.
Naravno, to zavisi i od potreba nekog grada i konfiguracije terena.
 
Електрични аутобуси су одлично решење, када би ишли независним од стајања на семафорима, трасама, али тачно је да на њих не може скоро да се рачуна. Које су предности трамваја у односу на њих за сада ?

Трамвајска мрежа траса већ постоји, а постоје и возила. Трамвај нема трошкове за гуме и познато је много дуже може да се користи. Трамваји из краљевине су се користили до средине осамдесетих, а и данас имамо пола века старе белгијске трамваје на улицама и најпријатнији су од свих, убедљиво !

Ипак у нашој стварности трамвај је врло нередовно и непоуздано средство и зато нам је не својом кривицом згађен. Са трасама независним од стајања на семафорима и укрштања са другим возилима, са спуштањем испод тла на одређеним деоницама, поштовањем реда вожње и добрим одржавањем, добили би много бољи и здравији превоз !

Боље врабац у руци, него голуб у метроу !
 
Да то су белгијски трамваји - Диваг. Њиховим рођацима су се возили Београђани још од 50их. Погледај тему Историја ЈГП. Нема струке без науке, сем по форумима...
 
Duvag je bio nemacki proizvodjac tramvaja ne znam odakle ti to da su ih proizvodili belgijanci.
nadimak im je svajcarci jer su dosli iz Bazela.
Informisi se bolje pre nego sto krenes da nekome solis pamet.
Doziveo sam transfer blama citajuci tvoju glupost...
 
Па да на интернету је сва наука, да ли негде пише и да је Диселдорф у Швајцарској ?
 
Lepo sam napisao da ih zovu svajcarcima jer su dosli iz Bazela a proizvodjac je Nemacka firma.
Sta tu nije jasno?
 
U novinama sam pročitao da će tunel biti širok 9 metara, kolovoz 7-znači neće biti po dve trake po smeru? Izvinjavam se ako ste o tome već raspravljali, nisam redovan na temi..
 
Dobro je, čitao u Blicu ili Novostima i nigde ne napisaše da će biti dve cevi.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=509988#p509988:1prldgmu je napisao(la):
Vox91 » 20 Jan 2018 02:26 am[/url]":1prldgmu] . . da će tunel biti širok 9 metara, kolovoz 7 - znači neće biti po dve trake po smeru? . .
Kolovoz će biti 7,7 met., a biće i dve tunelske cevi sa po dve trake.

Preporučujem prvo naslovnu stranu ovog sajta, pa onda sve ostalo.
 
Zbog čega tunel u sredini ima "Grbinu", da li je to zbog izlaza u slučaju opasnosti i se tu predviđa nešto ili zbog terena?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=510079#p510079:1evcnsrh je napisao(la):
tzoran1 » 20 Jan 2018 14:38[/url]":1evcnsrh]Tri godine rok. ...Pa moglo bi to i brze.



pa...krtica ima male šapice ... :lol:


Šalu na stranu,
jako puno ima poslova oko njenog dovoženja, sklapanja, održavanja , opsluživanja .... tokom rada
plus što sredina kroz koju prolazi ume da pravi velikih ne predvidjenih problema ...čvrstoća, podzemne vode, stabilnost tla ....
sve su to nepoznatice o kojima postoje samo predpostavke na osnovu starih rezulta sondiranja terena
a sve to jede vreme ...
te naš mali prijatelj je daleko efikasniji pri kretanju kroz podzemni svet :D

Na primer
prilikom izgradje aerodrma Željava ne nadano u utrobi planine,
kuda su trebali da rulaju avioni
naleteli su na sistem dubokih pecina.... sve to je moralo da se prevazidje (poravna) armiranim betonom
a šta sve ima ili nema u Teraziskom grebenu koj je deo grede....
:sesir:
 
Vrh