Šta je novo?

Tunel Kamenička - Bulevar despota Stefana

@boca-ica "jako puno ima poslova oko njenog dovoženja, sklapanja, održavanja , opsluživanja .... tokom rada
plus što sredina kroz koju prolazi ume da pravi velikih ne predvidjenih problema ...čvrstoća, podzemne vode, stabilnost tla ....
sve su to nepoznatice o kojima postoje samo predpostavke na osnovu starih rezulta sondiranja terena"

Bilo bi za ocekivati da su vec poceli sa ponovnim dataljnim sondiranjem trase tunela. Svakako pre nego sto pocnu da buse i jedan metar tunela. A ja ih nesto ne vidim. Stara sondiranja treba uvaziti, ali samo kao preliminarna.
Da se ne bi desilo da im krtica zavrsi zarobljena u tunelu kao svojevremeno.
 
To za nalazak pećinskih kanala je česta situacija prilikom kopanja (u Alpima).

Krtica valjda istovremeno i betonira, ili to radi posebna mašina posle, ili ima raznih kombinacija?
 
Krtica istovremeno oblaže zidove tunela prefabrikovanim betonskim elementima.

Ako je za verovati crtežu poprečnog preseka koji je dat u PDR-u, tunel će biti kopan Novom austrijskom metodom - bez krtice. To je metoda kojom su prokopani svi tuneli na drumskoj mreži saobraćajnica u Srbiji poslednjih godina ako ne računamo otovreni iskop.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=510036#p510036:2v3nqsds je napisao(la):
Biciklistkinja » 20 Jan 2018 01:08 pm[/url]":2v3nqsds]Zbog čega tunel u sredini ima "Grbinu", da li je to zbog izlaza u slučaju opasnosti i se tu predviđa nešto ili zbog terena?
Uzdiže se zato što prvo mora da preskoči kolektor "Terazijski tunel", pa onda mora da preskoči budući kolektor Hitna pomoć - Venizelisiva. Posle toga mora da se spušta prateći teren koji se spušta ka Dunavu. Inače bi izbio na površinu, a zbog stabilnosti zgrada iznad tunela, ne sme da ide previše plitko. Otuda "grba".

Nezgodno je međutim što da bi prišao Dunavu, a da pri tome i dalje ostane u podzemlju, mora da se spusti ispod nivoa reke. Ovo može da nam napravi silne probleme ako je zemljište dovoljno porozno i vodopropusno. A Beograd je poznat po tome. Bilo kakva nesavesnost u gradnji ili kasnije oštećenje (zemljotres, veliki sudar, eksplozija cisterne, sabotaža, rat), pa u zavisnosti od zemljišta tunel može biti poplavljen. Ako ovo bude važilo i za metro, staje nam gradski saobraćaj i jedna od glavnih magistrala u gradu. Do sada nisam bio svestan da će nam i ovo biti problem i uzeti pare. Velika šteta. Žutom bojom sam označio raspon mogućih vodostaja Save i Dunava u odnosu na tunel.

 
Radajem se novom auto tunelu te često razmišljam o njemu :kk:
al nigde nisam video da su naveli
šta ce da rade sa vrlo kvalitetnim materijalom iskopanim iz tunela :roll:

Nus-produkt prokopavanja je kamen Teraziskog grebena , placeno vadjenje i nj. trasport do odlagališta
ako se setimo gde je sve kamen iz Tašmajdanse pecine prevožen i šta je sve gradjeno od nj. .... bila bi ogromna šteta
da se nad takvom blagodeti
odnosimo kao prema najobičnijem šutu i djubretu :(
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=510766#p510766:3e96i1tl je napisao(la):
boca-ica » 23 Jan 2018 03:56 pm[/url]":3e96i1tl]šta ce da rade sa vrlo kvalitetnim materijalom iskopanim iz tunela . .
Interesantno pitanje, jer tog kamena može da bude jako mnogo, a

ako je dobrog kvaliteta, može da se proda firmi od koje će da se kupi

beton za oblaganje tunelskih cevi, pa bi se tako deo kamena vratio. :)
 
Ma to se odavno i podrazumeva da savremena krtica isti kameni agreat odmah i koristi za oblaganje prstenastih zidova
ali
ne srazmerno opet ostaje ogromna količina središnjeg prstenastog prostora i to iz obe cevi
a to je kao što sam napisao
vrlo kvalitetan i vredan materijal Teraziskog grebena kao iz Tašmajdanske pećine
i bezumno bi bilo ne iskoristi ti ga u plemete svrhe.
a o tom Bg. nus-resursu ama baš niko ni slovca ne napisa :(

Od najcenjenijeg belog Tašmajdankog kamena (koj se suvim zlatom placao)
ne samo da je podignut Kalemegdan, veliki br drugih tvrdjava i dr. zdanja nego su radjeni i tadašnji putevi, rečne utvrde ...
Ispade ko da nemamo učene graditelje :(
koj bi se radovali tom nus-produktu čije vadjenje i trasport tako i tako placamo zbog prokopavanja
i nema ni jednog slovca o nj. mogucoj gotovo besplatnoj upotrebi
:sesir:
 
Kamen će verovatno da ide na neku separaciju i drobilicu, a

gde će posle biti ugradjen, to je stvar vlasnika tog postrojenja.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=509971#p509971:c15atrog je napisao(la):
ГЛАС ПРИРОДЕ » Sub Jan 20, 2018 1:29 am[/url]":c15atrog]Електрични аутобуси су одлично решење, када би ишли независним од стајања на семафорима, трасама, али тачно је да на њих не може скоро да се рачуна. Које су предности трамваја у односу на њих за сада ?

Трамвајска мрежа траса већ постоји, а постоје и возила. Трамвај нема трошкове за гуме и познато је много дуже може да се користи. Трамваји из краљевине су се користили до средине осамдесетих, а и данас имамо пола века старе белгијске трамваје на улицама и најпријатнији су од свих, убедљиво !

Ипак у нашој стварности трамвај је врло нередовно и непоуздано средство и зато нам је не својом кривицом згађен. Са трасама независним од стајања на семафорима и укрштања са другим возилима, са спуштањем испод тла на одређеним деоницама, поштовањем реда вожње и добрим одржавањем, добили би много бољи и здравији превоз !

Боље врабац у руци, него голуб у метроу !
Metro je nasušna esencija ovog grada koji se davi bez njega, a tramvaj treba da ostane ono sto je uvek bio - visokokapacitetni autobus na sinama.
 
Kroz auto-tunel o istom trosku treba provuci i koletorske kanalizacione Savske cevi
da bi se otpadna voda kao sto je planirano preciscavala pre ispusta u Dunav
a i to nigde se ne spominje pa necemo valjda placati ponovno busenje Teraziskog grebena
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=510784#p510784:2p0z2ahm je napisao(la):
dragan » Uto Jan 23, 2018 7:41 pm[/url]":2p0z2ahm]Kamen će verovatno da ide na neku separaciju i drobilicu, a

gde će posle biti ugradjen, to je stvar vlasnika tog postrojenja.

Нисте у праву.

Власник камена је Инвеститор (у овом случају град Београд) који је за своје потребе (изградња тунела) платио/плаћа Извођачу ископ. Као власник Инвеститор је дужан да одреди локацију за депоновање ископаног материјала, чија удаљеност од портала тунела мора бити описана у Техничкој Спецификацији и наведена у ставци "Одвоз ископаног материјала на депонију дефинисану ТС" или слично у Предмеру и Предрачуну. Ови документи су саставни делови Тендерске документације и служе за боље дефинисање услова и поштеније одређивање цене.

Инвеститор, може тај депоновни материјал продати јавном лицитацијом или га употребити као улазну сировину за неке друге радове које финансира. Нормално, количине ископаног камена се процењују једноставном математиком у Пројекту, део су Предмера и Предрачуна Тендерске документације. Укупне количине ископаног камена утврђује Надзорни орган, по методологији датој у Техничкој Спецификацији у тој истој Тендерској документацији.

Процењена вредност камена и добити од њега сходно регулативи треба бити наведена као прилог у предлогу Буџета Републике и Београда (не знам тачко колико иде коме процената), а остварена добит се приказује на крају сваке године као приход Буџета Републике и Београда.

Ово је онако како се свуда ради, осим можда у савременој Србији.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=510843#p510843:168nbz5v je napisao(la):
boca-ica » Sre Jan 24, 2018 12:02 am[/url]":168nbz5v]Kroz auto-tunel o istom trosku treba provuci i koletorske kanalizacione Savske cevi
da bi se otpadna voda kao sto je planirano preciscavala pre ispusta u Dunav
a i to nigde se ne spominje pa necemo valjda placati ponovno busenje Teraziskog grebena

Добра идеја, мада је планирано да се канализација одводи Интерцептором (другим тунелом који иде ка Вишњици), а за водовод је потребно урадити поштен пројекат пошто би то требао бити главни цевовод, који треба да снабдева дистрибутивне. Зато треба дефинисати многе параметре, као и повезивање на дистрибутивну мрежу, а тек на крају димензију цевовода. Све у свему, за добијање техничких услова и сагласности треба утрошити једно годину дана + поштен пројекат још 6 месеци + "фали ти један папир"...+ припрема тендера и Тендерска процедура још годину дана ....
 
Sve je to možda i tačno, ali na kraju će kamen završiti na separaciji i drobilici
da bi se oprao od zemlje i prašine, pa usitnio za ugradnju - kako već napisah.

Druga je stvar kako će se on koristiti, nap. kamen se može dati Putevima Srbije.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=510843#p510843:33az05pc je napisao(la):
boca-ica » Sre Jan 24, 2018 12:02 am[/url]":33az05pc]Kroz auto-tunel o istom trosku treba provuci i koletorske kanalizacione Savske cevi
da bi se otpadna voda kao sto je planirano preciscavala pre ispusta u Dunav . .
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=510859#p510859:33az05pc je napisao(la):
Gringo » 23 Jan 2018 11:11 pm[/url]":33az05pc]
Добра идеја, мада је планирано да се канализација одводи Интерцептором . . .
To je jako loša ideja, jer bi se kanalizacija dovela na Ada Huju
gde je planirana masovna poslovno-stambena gradnja, pa nije
pogodno za izgradnju postrojenja za preradu otpadnih voda.
 
Знам да није добра идеја али је неко то давно одлучио. Иначе тај канализациони тунел иде даље до Великог Села, где треба бити изграђено Постројење за прераду отпадних вода. Детаљи за канализацију су на линку:
https://www.ekapija.com/news/1800068/ki ... ektora-269
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=510865#p510865:30dzk28e je napisao(la):
dragan » 23 Jan 2018 22:23[/url]":30dzk28e]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=510843#p510843:30dzk28e je napisao(la):
boca-ica » Sre Jan 24, 2018 12:02 am[/url]":30dzk28e]Kroz auto-tunel o istom trosku treba provuci i koletorske kanalizacione Savske cevi
da bi se otpadna voda kao sto je planirano preciscavala pre ispusta u Dunav . .
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=510859#p510859:30dzk28e je napisao(la):
Gringo » 23 Jan 2018 11:11 pm[/url]":30dzk28e]
Добра идеја, мада је планирано да се канализација одводи Интерцептором . . .
To je jako loša ideja, jer bi se kanalizacija dovela na Ada Huju
gde je planirana masovna poslovno-stambena gradnja, pa nije
pogodno za izgradnju postrojenja za preradu otpadnih voda.

To JESTE DOBRO jer otpadna Savska voda mora izaci sa ,,one,, dr strane visokog Teraziskog grebena,
kako bi stigla do Velikog sela
gde jeste planiran a i morace ubrzo da se gradi iterceptarski kolektor za prečišćavanje
- imaš posebnu temu pa vidi detalje

Auto tunel imace nagib od oko 4 stepena
što je idealno da se otpadna Savska voda sadašnjim pumpama podigne na neku visinu Teraziskog grebena do POLOVINE auto tunela
odakle prirodnim padom sa druge strane tunela silazi - protiče cevovodom
i NE TREBAJU nikakve posebne pumpe da se izdignu na istu visinu po zakonu SPOJENIH SUDOVA
otprilike... skoro do visine Višnjičke banje ....a odatle do Velikog sela ....i nema toliko mnogo :)

Tako da cevovod otpadnih Savskih voda gde god prolazi nema nikakav uticaj, niti veza sa sadašnjom, buducom gradnjom
duž njegove trase a naročito nece imati nikakav uticaj na Adu Huju jer ide ispod kolovoza.

Verovatno može da ima i POZITIVAN efekat i na taj deo Dunavskih otpadnih voda (zavisi od pritiska)
umesto u taj urbanizovani deo Dunava da se izliva, kao sada kod Ade Huje
mozda bi istim takvim pumpama sliv otpadnih Dunavskih voda podzemno da se uliva u ovaj ,,Savski cevovod,,
tako da SVE otpadne vode idu u taj iterceptarski kolektor Veliko selo, kako je i rečeno

Osnovno je da se probije AUTO TUNEL kroz Teraziski greben
jer on donosi VELIKU BLAGODET Beogradu rešavajuci više gorucih problema

1.- Bitno smanjuje i ubrzava saobracaj za SVE učesnike naročito interventim vozilima
2. - Proširuje tramvajsku mrežu , stepen nj. pokrivenosti i skracuje vreme putovanja (nema kruženja kao sada ,,2,,)
3. - Oslobadja novotariju ,,Bgd na vodi,, neprijatnih izliva kanalizacije ispred nj. prozora i šetališta
4. -Omogucava u širem reonu ušca čistiju rečnu vodu te postaje bolja i za upotrebu sportsko rekreativne svrhe Beogradjana
5.- Povratak i obogacivanje rečne flore i faune .... mozda nam se vrate i rečni rakovi koje pamtim da su bili na ušcu

mogao bih još da nabrajam koristi od auto tunela u u odnosu na metro , žičare , pokretne pešačke trake....
al ajd, pametnom je i ovo dosta :lol:

Ah da...
što se tiče nus produkta, tokom prokopavanja tunela
odakle opsesija da se sav taj kamen kasnije samo melje i melje
kad nj. graditeljska upotrebna i finasiska vrednost se povecava veličinom a ne usitnjavanjem.... al o tome i mogucnostima dr. put
:sesir:

Kao običan gradjanin jako puno se radujem LEPŠOJ buducnosti Bgda sa ovim AUTO TUNELOM
vesleim se njegovom započinjanu, izradi, i puštanju u rad na KORIST SVIH gradjana :D :) :D
 
Izvinite ako je neko već napisao,...Gde bi trebao tačno da bude portal tunela u B. D. Stefana?
 
Boco, količina otpadne vode je tolika da zahteva veliki promer cevovoda, pa on nikako ne može da stane u automobilski tunel kružnog profila (zbog kopanja krticama) zajedno sa dve putne trake. Unutrašnji prečnik cevi auto tunela je 9,56m, a prečnik planiranog cevovoda do Interceptora, Hitna pomoć - Venizelosova, je 2,8m. Pa to nikako nije moguće. Plus bi segment cevovoda do interceptora uglavnom bio na većoj visini od obe njegove krajnje tačke, što je za ovako ogromnu količinu fekalija bitno skuplje.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=511082#p511082:zywqf3f4 je napisao(la):
Blade » Sre Jan 24, 2018 7:04 pm[/url]":zywqf3f4]Izvinite ako je neko već napisao,...Gde bi trebao tačno da bude portal tunela u B. D. Stefana?
Izlaz tunela mozes videti na prikazu
02izlazni-portal-tunel-kamenicka-jan2018.jpg
 
Zuma verujem tvojoj proceni ali ona se zasniva samo na parametrima krtice
Mi ne kopamo tunel ispod Lamansa
a ne malo potrosicemo i novca i vremena za krticu
a ta dva kilometara na drugim mestima u Srbiji probijamo bez krtice

Tako da dimenzije i oblik tunelskih cevi mozemo praviti kako god nam treba i zelimo
za iste ili cak i manje para a 6 meseci gore dole u trajanju radova je ne merljivo sa trecim prokopavanjem za cevovod a usput pare ostaju kod nas a neidu stranom vlasniku krtice
Te poseban tunel za cevovod postaje izlisan i ostvarujemo giga ustedu
Stoga te molim ako si u mogucnosti da uporedis
I sa ovom opcijom bez krtice
Kako bi svi mi dobili sto realniju sliku izbora i mogucnost za taj auto tunel
:sesir:
 
Ima još problema. Taj cevovod bi svejedno morao da ode do crpne stanice pored auto puta, tj kod hitne pomoći, zato što tamo mora da pokupi kompletnu kanalizaciju iz čukaričkog, mokroluškog i topčiderskog sliva. Tako da bi onda morali da kopamo i u tom pravcu. A to nije baš blizu. Što se tiče kopanja bez krtice, ovde moraju da se kopaju dva nezavisna automobilska tunela, pa onda još i ka hitnoj pomoći, pa onda svu tu kanalizaciju iz skoro čitavog starog Beograda treba sasvim nepotrebno pumpama dizati naviše ka vrhu Terazijskog grebena. Šta kad su provale oblaka i ogroman pritisak atmosferske vode? Ne znam kako bi to izgledalo u novcu, ali imam utisak da nije realno. Taj kolektor, iz interceptor i krak sa Novog Beograda se planira da bude glavna "kičma" čitavog kanalizacionog sistema Beograda. On je već sam za sebe izrazito ozbiljan i skup projekat i ne verujem da se lako može upakovati iz nešto drugo. Ali to mora da proceni neki stručnjak. Sumnjam da mi možemo znati čitav niz tehničkih zahteva koji su tu bitni.

file.php

 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=511154#p511154:2x0xbipt je napisao(la):
boca-ica » Wed Jan 24, 2018 11:03 pm[/url]":2x0xbipt]Zuma verujem tvojoj proceni ali ona se zasniva samo na parametrima krtice
Mi ne kopamo tunel ispod Lamansa
a ne malo potrosicemo i novca i vremena za krticu
a ta dva kilometara na drugim mestima u Srbiji probijamo bez krtice

Tako da dimenzije i oblik tunelskih cevi mozemo praviti kako god nam treba i zelimo ...

:sesir:
ima dve cevke po dva kilometra (tacnije 1993 met x 2) :)
Cevke bi trebale biti okrugle ako se radi NATM-om
 
Hm... Svaki tunel bez krtice se napada sa obe strane ... tako da mozmo istovremeno to uciniti sa cetiri tacke po svega 1.000 m.
Dok krtica mora jednostrano metar po metar ukupno 4.000 metara .
U Veliko selo se odvodi fekalna kanalizacija a ne kisna, koja i u prirodi zavrsava u reci.
E sad koliko je to kod nas razdvojeno, zavisice i koliko je za prebacivanje.. . Izuzetno velike pumpe su skoncentrisane na Savskom trgu....
U svakom slucaju presudnu rec imaju strucnjaci... a srecom na Beobuildu ih i ima
:sesir:
 
Vrh