Šta je novo?

Tunel i plato u nastavku Knez Mihajlove

vranac

Advanced
Učlanjen(a)
27.12.2011.
Poruke
2.660
Pohvaljen
4.576
148456.jpg

BEOGRAD - Višedecenijska želja Beograđana da se šetalište duž Knez Mihailove ulice poveže s Kalemegdanskim parkom, odnosno s Beogradskom tvrđavom, bez čekanja da se na semaforu uključi „zeleno svetlo” prolaska preko pešačkog prelaza u Pariskoj ulici, sledeće godine mogla bi da počne da se ostvaruje.

Tunel za saobraćaj, plato za pešake i naravno usklađenost sa ambijentalnom celinom Knez Mihailove ulice – ovako ukratko izgleda buduće idejno rešenje uređenja poteza duž Pariske i Ulice Tadeuša Košćuška, u delu od Uzun Mirkove do Gračaničke.

"Jedna od ideja jeste da se praktično napravi tunel, u koji bi se spustio automobilski saobraćaj, dok bi tramvajski saobraćaj ostao po površini, a druga je da se i jedan i drugi saobraćaj spuste u tunel. U sklopu izmene plana detaljne regulacije dela Kosančićevog venca za uređenje „Beton hale” i uređivanja i povezivanja priobalja sa Kalemegdanskim parkom, razmatrana je savremena mogućnost da se realizuje i ova ideja. Saobraćajne analize, koje trenutno radi Urbanistički zavod, biće uvrštene u izmene plana, koji bi trebalo do kraja godine da bude završen. To je nadalje osnov za tehničku dokumenataciju i kasnije za dobijanje građevinske dozvole i izvođenje radova", kaže za Beoinfo glavni gradski arhitekta Dejan Vasović.
http://www.kurir-info.rs/beograd/tunel-i-plato-u-nastavku-knez-mihailove-186266.php
 
@moderatori

Pošto drug Vranac nije bio lenj da ko čovek otvori novu temu, mogu li postovi o ovom tunelu iz teme "Razne gradske vesti" da se prebace ovde?

Hvala :)
 
Nisam znao da se pisalo u vestima, inace je ne bih otvorio. Mozda je boolje ugasiti temu, posto ionako nece biti nista od ovog projekta.
 
Dejan Vasovic me sve vise i vise razocarava kao arhitekta od kako je usao u politiku.
A ovo mi je jako smesno izgleda i trenutno bezpotrebno za grad Beograd.
A mogu da zamislim samo sta sve ima na 1m ispod zemlje na toj lokaciji a u sta smo
vec imali priliku da se uverimo prilikom rekontrukcije tramvajskih šina.
 
ово је неизводљиво због античких/средњовековних (?) рушевина и остатака (пронађене су и приликом реконструкције трамвајских шина) затрпане су (заштићене земљом) да би биле испитане и изложене у неком погоднијем тренутку.
 
To sam i ja hteo da pomenem - bilo bi katastrofalno dopustiti izgradnju bilo kog projekta na ovom mestu koji bi podrazumevao ukopavanje / tunel... Na mestu gradske biblioteke se nalazila jedna od 4 glavne kapije rimskog vojnog utvrđenja IV legije (njeni ostaci se i dalje mogu videti u sali u podrumu biblioteke), a na mestu Pariske je kao što znamo oktriveno mnoštvo rimskih građevina prilikom nedavne zamene šina, uključujući i antičku bolnicu...

Svaka normalna gradska vlast bi ovakve istorijske nalaze, koji u sred jedne od najpopularnijih turističkih zona grada svedoče o preko 2.000 godina dugoj istoriji Beograda, čuvala kao oči u glavi...
 
Uopšte nije neizvodljivo - ja sam svojevremeno predložio neko rešenje koje bi automobile proteralo kroz tunel (praktično ispod rimskih ruševina). Tramvajsko stajalište bi moglo da bude izgrađeno na providnom materijalu, i postoji milion načina da se napravi saobraćajno rešenje, koje bi prikazalo istorijske sadržaje, onako kako dolikuje.

Međutim, to zahteva dugogodišnju javnu raspravu i i kvalitetne projekte, a nikako ove bljutave predizborne lizalice.
 
A zašto tramvaj u tunel. pa bolje je da ide pored kalemegdana da ljudi imaju stanicu na samom vrhu kneza. treba da promovišemo javni prevoz.
 
Hteo bih da dodam da je mnogo pametnije da se srede cak i prosire podzemni prolazi na terazijama koji su u jakom losem stanju. Za to treba jedno atraktivno i moderno resenje koje bih se posle koristilo i za ulaze u metro stanice.
 
Vranac možda je bolje da se tema preimenuje u

(pred )izborne projekte 2012

bice toga još puno pa da se forum NE udavi od mnoštva posebnih tema a čija je sudbina. . . .
a ako nešto i krene od toga lako je prebaciti postove :)
 
Očigledno je da i Đilas ima svog Alberta Špera.
 
Kaže Vasović da će biti konkurs. Ovo na sličicama je, kao i u slučaju Slavije, samo skica kako bi sve to moglo otprilike da izgleda (verovatno su skontali da 3D skice imaju veći uticaj na građane - ljudi vole slike).

Nadam se da će svaki ozbiljni arhitekta koji bude učestvovao na konkursu uzeti u obzir bogatstvo koje se nalazi ispod ulice i da osmisli način kako to bogatstvo da postane vidljivo javnosti.

Ali šanse da se ovo izgradi naredne godine, pa čak i u narednom mandatu, čine se minimalnim.
 
Felix55":3scch53e je napisao(la):
Svaka normalna gradska vlast bi ovakve istorijske nalaze, koji u sred jedne od najpopularnijih turističkih zona grada svedoče o preko 2.000 godina dugoj istoriji Beograda, čuvala kao oči u glavi...

uopste ne mislim da je trenutna vlast normalna ali u isto vreme pricati o ignorisanju kao cuvanju ociju u glavi je tek ludost.. sta da se ceka.. da prodje 3000 godina istorije grada.. ovo mora pod hitno da se pokene, da se lokalitet istrazi i da ta istorija ugleda svetlost dana. zatvaranje pariske ulice nije nesto sto bi blokiralo grad. svakako da bi naprailo mali problem ali valjda je vrednije ono sto bi mi saznali i dobili istrazivanjem. a onda, nakon gopdine ili nakon decenije istrazivanja znali bi sta se tu krije, da li je moguce lokalitet na neki nacin pokazati javnosti a zadrzati saobracaj ili bi artefakti i iskopine bile suvise vredne te bi se pariska trajno zatvorila za automobile.

ovo kako je sad ne svedoci niokakvoj istoriji vec o nasoj nesposobnosti
 
Homer Jay":2b31jgrp je napisao(la):
Kaže Vasović da će biti konkurs. Ovo na sličicama je, kao i u slučaju Slavije, samo skica kako bi sve to moglo otprilike da izgleda (verovatno su skontali da 3D skice imaju veći uticaj na građane - ljudi vole slike).

Nadam se da će svaki ozbiljni arhitekta koji bude učestvovao na konkursu uzeti u obzir bogatstvo koje se nalazi ispod ulice i da osmisli način kako to bogatstvo da postane vidljivo javnosti.

+1
 
Homer Jay":2o9spll5 je napisao(la):
Nadam se da će svaki ozbiljni arhitekta koji bude učestvovao na konkursu uzeti u obzir bogatstvo koje se nalazi ispod ulice i da osmisli način kako to bogatstvo da postane vidljivo javnosti.

Jedini arhitekta koji ima sansu da pobedi je ARCVS, ostali su vec izgubili u startu...
 
Nemoj tako spacio,a sta ako ovde konkurise Fujimoto pa dobijemo neki spiralni tunel,stepenice i fontanu? :)
 
vucko":9753ho33 je napisao(la):
Nemoj tako spacio,a sta ako ovde konkurise Fujimoto pa dobijemo neki spiralni tunel,stepenice i fontanu? :)

O pa ako konkurise Fujimoto onda vise niko nema sanse! :D
 
vucko":19q3x01h je napisao(la):
Nemoj tako spacio,a sta ako ovde konkurise Fujimoto pa dobijemo neki spiralni tunel,stepenice i fontanu? :)

Bas bih voleo to da vidim! Svaki dalijevski render mora da ukljuci neke balone, zmajeve, ili avioncice-dvokrilce u vazduhu, tako da me bas zanima kako bi to izveli u spiralnim tunelima ;)
 
Iako ovde generalno preovladava ideja sa automobilima u tunelu a pešacima gore, možda je bolje napraviti suprotno - jedan podzmeni muzej (rimskih i svih drugih) iskopina, koji bi spojio Kališ i Knez, a gore nek ide ko hoće :)
 
mekbejn":3qvpunfr je napisao(la):
Iako ovde generalno preovladava ideja sa automobilima u tunelu a pešacima gore, možda je bolje napraviti suprotno - jedan podzmeni muzej (rimskih i svih drugih) iskopina, koji bi spojio Kališ i Knez, a gore nek ide ko hoće :)

не схватам логику...
Ако ће већ да копају неки тунел мораће да изместе све што нађу доле...
једино ако је циљ даља владавина аутомобила у овом граду онда је боље да изместе пешаке под земљу...

иначе и моје мипљење је да је ово јефтина предизборна кампања...
 
Logika je da se ono što se nalazi dole ne izmešta, već da ostane dole. A da podzemni prolaz ima staklene zidove i kroz njih se vide ta nalazišta.
Ovo sve poptuno van pešaci vs automobilidiskusije.
 
mekbejn":28xhgug0 je napisao(la):
Logika je da se ono što se nalazi dole ne izmešta, već da ostane dole. A da podzemni prolaz ima staklene zidove i kroz njih se vide ta nalazišta.
Ovo sve poptuno van pešaci vs automobilidiskusije.
Problem sa ostacima kastruma je taj što je on tik ispod površine. Već na 2m ispod nema ništa interesantno (valjda).
 
Vrh