Šta je novo?

Trolejbusi

Ali na stranu miljei i tepisi, ovo je ipak odnelo svaku pobedu! :ROFLMAO: :ROFLMAO: Takođe Rjazan.
Trolleybus_Ryazan_2108.jpg
 
1.png

Evo je, jedina ponuda pristigla od Škode. Ono što mi je zapalo za oko je ponuđena cena, koja je značajno viša od one koja je procenjena. Naime, procenjena vrednost tendera je 47 miliona eura.
 
Јел може ишта да прође а да није штеловано?
 
Možeš da podržavaš koliko hoćeš, ali dok je "Dorćol" gde jeste, od zaduženja nema ništa. Pričano je o tome i između vozača, i sindikata i rukovodstva... Ovako im je mnogo lakše. Bar ranije, dok su parkirani u krugu i u Dunavskoj, bilo je teže. Plato levo nije pod mrežom i mogao se iskoristiti. Treba malo više prostora i nešto organizacije da bi se mogla sprovesti zaduženja.
 
Da li se zna tacan model koji nam dolazi i koji ispunjava uslove tendera?
 
Da li se zna tacan model koji nam dolazi i koji ispunjava uslove tendera?
Verovatno tek pri potpisivanju ugovora ili eventualno kad političari budu objavili ko je pobedio na tenderu. Za sada su samo otvorene ponude koje su pristigle (u ovom slučaju samo jedna:)) i sada sledi ocenjivanje pristigle dokumentacije (obzirom na sve što smo do sada videli u vezi ovog tendera, neće me iznenaditi da to bude samo formalnost).
Što se tiče modela koji ispunjavaju uslove tendera, tu imamo Solaris i Sor (modeli 26 Tr, 27 Tr, 32 Tr i 33 Tr) . Ne bi trebalo isključivati ni Temsu, odnosno model 36 Tr koji je baziran na Škodi ECity, ali vredi napomenuti da za njega još uvek ne postoje precizni podaci, jer se radi o novom modelu. Takođe, tu ne trebamo zaboraviti ni zglobnu verziju, koja kod Temse nije prestavljena ni kao električni bus, ni kao trolejbus, a tenderom je traženo da trolejbusi moraju biti istog tipa i proizvođača. No, saznaćemo uskoro.:)

PS. Pisano u vreme kad je i Filip pisao, tako da su nam poruke u suštini iste.
 
Solaris mi je favorit, Temsa mi se sviđa, dok Sor baš i ne bih voleo da vidim na našim ulicama. Verovatno može i da se pretpostavi koji je model kad se pogleda cena tendera, e sad to treba istražiti koliko košta Sor, a koliko Solaris
 
Cene se kreću u velikim rasponima u zavisnosti od kapaciteta baterije, opreme i svih drugih stvari.
Što se tiče neke okvirne cifre, 26Tr solaris sa baterijom uglavnom košta oko 500 000 evra, a 27Tr (zglobni solaris) sa baterijom oko 700 000. Te cifre se slažu u okvirnu cenu koju očekuje Beograd.

Škoda-Sor zglobna je napravljena jedna, zato ne možemo o tome pričati relevantno, dok za Prag takve trolejbuse (16 komada) pravi sam SOR, bez Škode. Prag ih plaća oko 500 hiljada po komadu (dakle po toj ceni koliko obično košta SOLO Škoda-Solaris). Više niko za sada nije kupovao taj model.
Solo Škoda-Sor postoji u nekoliko gradova u Češkoj. Bratislava je što se tiče solo trolejbusa takođe kupila SOR, ali ponovo od direktno od njih, bez učešća škode, nakon što je SOR ponudio bolju ponudu od Škode za solo trolejbuse. Međutim, što se tiče zglobnih, kupljeni su Škoda-Solaris, takođe sa baterijama.

Zglobne škoda-solaris su takođe kupili Sofija i Brno, po ceni oko 500 000 evra po komadu. Međutim, koliko ja znam oni nemaju bateriju od 10km, ali nisam siguran.
Plzenj je kupio zglobne škoda-solaris za cenu oko 700 000 evra, i solo škoda-solaris za oko 500 000 evra po homadu.

Ja se nadam da ovo što sam napisao pokazuje barem osnovne stvari - ogromnu različitost u cenama u zavisnosti od realnih faktora i komplektacije vozila, ali i ugrađivanja svih mogućih činilaca u celoj nabavci u ukupnu cifru.
 
Izgura trolejbus na ozbiljnu cenu. Prošlo vreme kad je ziu kupovan budzašto u klirinškoj razmeni sa SSSR.
Ne uklapa se u ekološku priču, ali radi funkcionalnosti, jedan deo trolejbusa bi mogao da bude i umesto baterija, opremljen dizelelektričnim generatorom. Bio bi mobilan i u slučajevima nestanka struje, izmena trase i sl. a sigurno bi bio osetno jeftiniji od automnog baterijskog, uz izbegavanje kasnijeg petljanja sa baterijama po isteku njihovog veka.
 
Klasični trolejbusi su oko 200 hiljada evra u Rusiji.
 
Mozda bio pre 15 godina,sada je mnogo više. Mislim da je Pljojesti pre 2 godine poslednji kupio klasičnog Trolina za 400 hiljada evra + PDV. Sada je to bliže pola miliona.
Btw sam si pričao o cenama trolejbusa, nema tu bitnije razlike sem baterije.
 
Mozda bio pre 15 godina,sada je mnogo više. Mislim da je Pljojesti pre 2 godine poslednji kupio klasičnog Trolina za 400 hiljada evra + PDV. Sada je to bliže pola miliona.
Btw sam si pričao o cenama trolejbusa, nema tu bitnije razlike sem baterije.
Kaunas je placao oko 350 hiljada. Zavisi od opreme, a i od kolicine. Ploesti je nabavljao mnogo manje i zato je verovatno i skuplje.
 
Ima li neki model koji ne vuče na tramvaj? Ovaj prikazani model još i najmanje podseća na tako nešto.
E al stvarno, što ti lepo reče ranije - od tramvaja prave trolejbuse, a od trolejbusa prave tramvaje.
roto.jpg

Još samo da se pojavi neki proizvođač koji će da izbaci trolejbus sa kvadratastim točkovima pa da možemo da kažemo da smo dostigli vrhunac dizajna i inženjeringa.
roto.jpg
 
Vrh