Šta je novo?

Trolejbusi

Не видим чему толика потреба да се склони окретница Студентски трг? Ако она буде склоњена, будимо сигурни да ће и сва тројелбуска мрежа у Васиној до скретања у Добрачину исто бити уклоњена. Овде још увек није јасно шта се тачно планира у будућности са целокупним тролејбуским системом до трга као и како ће и на аутобусе и на тролејбусе утицати изградња метроа и продужење трамваја од Славије и Ташмајдана до Калемегдана. Да ли ће метро да укине линију 37 а продужени трамвај да скрати линију 26 нпр. до Вука?
Мислим да постојеће 3 аутобуске линије у Француској нису велико оптерећење да туда не би могле да се спусте три тролејбуске линије.
 
Zaboravljaš okretnicu na Trgu ona je morala uveliko da se skloni i da linije odatle se spuste na Dunavsku preko Francuske, ne postoji druga opcija. Zato je tek u nekoj narednoj fazi planirano da trolejbusi i Studentski trg se rešavaju. Otud je bila i kardinalna greška da se 28 i 19 ukinu kao i da se skrate trole do Slavije.
 
Toлико је загушен саобраћај у француској?
 
Pa ume da bude. Sole je u pravu, vreme je da se Francuska proširi. Čak i bez trola, sve i da ostane ovako kako jeste, vreme joj je.
Не видим чему толика потреба да се склони окретница Студентски трг? Ако она буде склоњена, будимо сигурни да ће и сва тројелбуска мрежа у Васиној до скретања у Добрачину исто бити уклоњена. Овде још увек није јасно шта се тачно планира у будућности са целокупним тролејбуским системом до трга као и како ће и на аутобусе и на тролејбусе утицати изградња метроа и продужење трамваја од Славије и Ташмајдана до Калемегдана. Да ли ће метро да укине линију 37 а продужени трамвај да скрати линију 26 нпр. до Вука?
Мислим да постојеће 3 аутобуске линије у Француској нису велико оптерећење да туда не би могле да се спусте три тролејбуске линије.
Zato što je tokom godina stvorena ta neka slika da:
1) prizor BKMova i Solarisa ruže Studentski trg
2) ometaju kretanje ljudi na i oko ''trga''
3) prostor ''trga'' bi mogao da se iskoristi za 300 čuda i lepota,

Prvo je glupost i propaganda koju gaje određeni ljudi, i pritom ne mislim samo na SM(A)RT klanere i slične koje sam pominjao nedavno. Nego je prethodnih godina u nekoliko navrata pisano po medijima i izjavljivano po javnosti kako eto, Studentski trg ne može da dođe do svog izražaja zbog trolejbusa koji su na njemu. A kao što sam pisao nedavno, da li na ovoj ili susednoj temi - autobusi i trolejbusi su često najmanji faktori u izgledima okretnica. U ovom slučaju, propali kolovoz okretnice, oklocana ograda parka kao i kapija, divlji parking ispred Etnografskog muzeja, ''smandrljana'' stajališta turističkih autobusa gde se oni i GSP autobusi 22A večito ''bore'' za mesto (umesto da se napravi stajanka za TA na mestu divljeg parkinga i kraj priče). Zatim razna rugla oko Filozofskog faksa, i to ne samo onaj Njegošev plato nego i trotoari i sadržaji okolo... to su stvari koje, ako ne ruže, čine da Studentski trg deluje čudno i neorganizovano.

Drugo ima donekle težinu, jer iako se na deonici od Etno muzeja do KFCa često vozi baš malim brzinama, za pešaka, pogotovu koji ima posla tu okolo (faks, KFC, menjačnica, kopirnica, Maksi, park, PMF, ovo ono...) ume da bude malo nezgrapno kada prelazi kolovoz Vasine i okretnice. Ne samo zbog stalnih prolaska vozila, odnosno ne samo poprečno preko St Trga, nego i podužno. Kad se Solarisi na 31 smeste na one izlaze oko malog ostrva pa time prepreče put pešacima koji hodaju po ''ostrvima'' trga. Ali i za to postoji rešenje - da se uradi analiza i da se, po potrebi i rezultatu, uvede jedan mali pešački baš od kraja Vuka Karadžića do ostrvceta, i od ostrvceta do ulaza u park. Evo ovako. Kažem ''mali pešački prelaz'' misleći bukvalno da bude neki diskretan, ali vidljiv i postojeći, da se em da istinsko ''pravo'' pešacima da prelaze tu bez kršenja propisa, em da se i vozači obaveste (i podsete) da su u zoni gde nema privatnog saobraćaja i da je specifična lokacija sa isprepletanim pešačkim tokovima, te da stanu i ustupe kad neko prelazi ka ili od Studentskog parka.
Da, ostao bi problem Solarisa koji prepreče podužno kretanje oko ostrvceta, ali mislim da bi i to moglo da se reši boljom organizacijom same okretnice. Jer Soalrisi se uvek ''izvlače'' iz podužne stajanke (kraka, kako god...) okretnice da bi oslobodili prostor za trolejbuse. Ali sa smanjenim brojem linija i polazaka, okretnica je sada praznija nego pre. Pogotovu van vršnih časova.

Treća premisa je velika zabluda jer kada bismo isterali saobraćaj sa Studentskog trga, deo iznad parka ne bi mogao da bude ništa sem jedan veliki plato. Jer kafića na St Trgu posle KFC pa sve do Square Nine nema, i ne može da bude, jer nemaju gde da im budu objekti. Tu su Rektorat, zgrada tri fakulteta, Kolačeva zadužbina, stambena zgrada, Square Nine hotel, pa tek ona prvi kafić. A s drugih strana su: Etnografski muzej, SPS i park. Tako da nije kao da tu ima nešto mnogo opcija za kafiće i dodatne sadržaje, butike, radnje... Nema ih. Ima opcija na krajnjem početku i krajnjem kraju celokupnog trga. Oko i pored njega - nema. A što se tiče platoa i mesta za sedenje i zadržavanje, po meni je bolje sedeti u parku ispod - čiju ogradu i kapiju treba srediti i otvoriti - nego da se sedi na platou iznad i izvan parka.

Da li bi novonapravljeni plato estetski izgledao bolje nego ovo sada? Da. Mislim, realno, može i ovo sada da izgleda lepo ali neću da sporim da estetski, plato je lepši.
ALI, isto tako - da li i ovo sada može da ostane u funkciji, a da opet lepo izgleda ako se srede glavni problemi i rugla (ograda, kapija, kolovoz, okolina Filozofskog)? Da, apsolutno.

Da li je opravdano da se sve ovo pretumbava i isteruje, i prave ogromni problemi, ne samo saobraćajni nego i urbanistički zarad par klupica i žardinjera iznad već lepog zelenog kutka? Ne, po meni nije uopšte. A za totalnu pešačku zonu sam pisao X puta (i napisaću koliko god još treba) da je nemoguća i neostvariva, iz brojnih razloga. I koliko god neki ljudi (mislim u javnosti, generalno) voleli da se prže na Njujorke, Los Anđelese sa svojim centrima, ili pak na suprotne ekstreme - Ljubljane i šta ti ja znam... ostaje činjenica da je to tu centar Beograda. I ne samo centar ''geografski'', nego i centar zbivanja. Nama svima u Beogradu je neko tu posadio nekoliko fakulteta, nekoliko institucija, turističkih sadržaja, banki, radnji, poslovnih objekata. I naravno - stanara. Svi oni imaju pravo na pristup javnom prevozu. I funkcionalnost uvek treba da ima jaču reč u odnosu na estetiku. Makar to bio odnos 51:49, ali funkcionalnost treba da ima primat. Pogotovu u ovakvom gradu sa nagomilanim problemima i brljotinama kroz decenije.
 
Poslednja izmena:
Мислим да за естетско сређивање Студентског трга није неопходно протеривање јавног превоза. Ако је проблем контактна мрежа, ето кад купе довољно аутономмих тролејбуса нек склоне сву мрежу од Славије до Студентског трга слободно али нек оставе линије у функцији.
Мени се до сада виђени рендери уређења Студентског трга не свиђају, пуно ту има модерног изражаја а тај трг заслужује стати класични стил због палате ректората факултета и самог парка. Мени сам трг највише естетски деградира зграда на углу где је КФЦ пошто стилски одудара од амбијента, али шта је ту је.

Значи укратко ако хоће да се играју
нек купе аутономне тролејбусе и аутономне трамваје, нек их пусте да деле трасу од Славије до Студентског трга а теоретски неке тролејбусе могу и да пусте доле до базена, нпр. нек 31, 41 и 29 остану на Студентском тргу, а 28 могу да продуже Узун Мирковом и Тадеуша до базена.
Што се тиче окретнице Трг републике, прво да видимо како ће да утиче метро и ширење трамваја на линије 27 и 32Е.
 
Svaka reč na mestu. I što lepo kažeš - ništa im ne bi falilo da neku postojeću liniju produže do 25. maja. Ali avaj, kao što znamo, Braća Inc, SM(A)RT klan, Tica i Sićve imaju drugi plan...
A čak ne znaju ni ulice i stanje na terenu gde treba da sprovedu taj plan. :D Hoće da sprovedu liniju i drobe o njoj sve u šesnaest po medijima, a da pritom nisu ni svesni jednosmernog dela i suženog kolovoza. A kamoli da rade nešto povodom toga (ne vidim da se iko u Uzun Mirkovoj pored Kinoteke sprema za neku selidbu ili radove na trotoaru, niši i ''bašti'' kafića). To samo potvrđuje moje priče o tome koliko su svi ti ljudi odsečeni od realnosti i stanja na terenu.
A kako ne bi i bili kada imaju tek 1-3% dodirnih tačaka i sličnosti sa običnim građanima i žive sasvim drugačije.
 
Malo je problem sada kada razmišljam to što 28 i 79 dele trasu u Dimitrija Tucovića i delu Cvijićeve pa ispada da onda imaju i zajedničku okretnicu ako bi išla do 25. maja. Hmmmm
 
То и није неки велики проблем. 19 и 31 су ок функционисале са дељењем дела трасе и окретницама. Београд је просто таквог урбанизма да се такве ситуације морају дешавати.
 
Најбоља ствар око ЕКО2 је што иде скроз до базена и што су коначно схватили да је то могуће. Лоше је што је то резултат сеци уши-крпи дупе укидања трола. Најбоље би било да са Студентског трга све линије продуже до доле а мој предлог је:
31(тролејбус), 29, 28 куда и ЕКО2
41, 21, (можда 27 који би био ок тролејбус) Добрачином до Дунавске и даље до окретнице

Добијамо бољу повезаност са Дорћолом, аутобуси не чекају време у центру (што реално није проблем али ето свима да удовољимо) и окретница је заправо на самом географском крају града, може се ту и преместити окретница трамваја код Бека и имамо један користан градски терминус, а људи у околним зградама ће мање зависити од кола. Када се у будућности направи трмвајско-пешачки мост до Котежа већ имамо спремну инфраструктуру и линије које можемо продужити. Такође не мора да се прави тролејбуски терминус у Дунавској који мени није баш логичан.

27 сам споменуо ако желимо да иѕместимо и ту окретницу што реално и није толико потребно. Онда би 43 могли вратити до скејт парка а 32Е преместити где год пошто и није нека корисна линија.

Мало сам отишао у офф, али сам хтео да све анализирам.
Да цитирам себе кад се већ ово спомиње.
 
Jedan vozač mi je iz poštovanja dao da sednem na njegovo mesto na terminusu Studentski trg :D

271887344_3104673999789181_7887320824635781700_n.jpg


271893148_3104674289789152_5505164786184509953_n.jpg
 
 
Autor misli da 28 i 41 smetaju pešačkoj zoni dok zapravo problem predstavljaju 31 i 29 koji su u Kralja Milana.
само ти настави да 'проблем' и 'сметњу' пребацујеш на друге линије, битно да није љубљени и недодирљиви 77л, остале ко *ебе...
краља милана је кичма и главна и централна тачка одбране читавог тролеЈбуског подсистема од изумирања, ако то почупају, остаје пар рашчерупаних локала који нису одржив систем. Али док ви то сконтате биће касно, само што ће онда заједно са осталима нестати и 77л.

васина мора да буде пешачка, јер у установе од највећег националног значаја треба да се улази цивилизовано, а не да 2 метра пред улазом стоје зебра и семафор. као компензацију браће југовића претворити у двосмерну на рачун паркинга, пола трола у француску, пола у бр југовића-краља петра-дубровачка.

а и ови аутохвалоспеви у виду наглашавања овог 'из поштовања' су помало дегутантни када неко тако напише за самог себе, озбиљни и зрели људи то не раде тако, без обзира на заслуге.
 
Zbog čega nema nijedne trole na Studentskom trgu i potezu do tamo? Konkretno linije 28 i 41.
 
– У наредним данима очекује нас тендер за нових 80 тролејбуса. Иначе, на линијама имамо 80 тролејбуса, који су стари и зрели за замену. У наредних пет година биће замењено свих 80 тролејбуса. То ће бити истовремено и електроаутобуси и тролејбуси, који ће делом моћи да возе без пантографа.

 
Šta se desi pa da vidim BKMove sa svetlo-plavim sijalicama oko displeja, a nekada čak i sa zaplavljenim farovima? Pitao sam slično na temi ''Zašto je saobraćaj u Srbiji takav kakav je'' jer vidim dosta vozila, i privatnih i javnih, sa nekim plavim papazjanijama od svetala. Neka manje, neka više plava, skoro pa kao da oponašaju policijska. U čemu je fora? I otkud takve drangulije u inventaru i rezervama delova jednog GSPa? Kako uopšte neka sijalica za vozilo postane plava??? (ne kao policijska ali neka su prilično blizu toj nijansi)
 
Poslednja izmena:
Oko 17h viđen trolejbus kod Glavne pošte, smer ka Banjici, kako ga kače na kamion.
 
2024 bio u kvaru u Zdravka Celara.

Sent from my SM-G981U1 using Tapatalk
 
Vrh