Šta je novo?

Trolejbusi

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=806004#p806004:e0mds1fi je napisao(la):
Bender Rodriguez » 22 Dec 2020 16:52[/url]":e0mds1fi]Mreza na Studentskom trgu ostala bez struje. Rezultat: trole stoje naredjane sve do Slavije.
A kao šlag na torti, čekam trolejbus na početnoj na Zvezdari, nekoliko njih sa oznakom 40 i 40L. Nijedna 28 i 77. Uzazim u treću, jer su pre toga dve otišle jedna za drugom, sa oznakama 40 i 40L. Prelazimo raskrsnicu sa Svetogorskom, a sa bus plus aparata se čuje: "Sledeće stajalište Makedonska".
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=806006#p806006:2a6yqsyb je napisao(la):
Дошљак » Уто Дец 22, 2020 7:02 pm[/url]":2a6yqsyb]Замислите сутра метро остане без струје....

Замишљам, и питам се да ли Београду треба да спичи 6 милијарди евра у систем који му није по зубима.
 
Ukraine , Vinnytsia trolleybus 2020
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=uW70bDXYq0w[/youtube]
 
Ukraine , Khmelnytskyi trolleybus 2020
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=B4vqPLeGE9M[/youtube]
 
Зна ли ико да неће можда у овом појачавању линија јавног превоза да врате и преостале Тролзе на линије? :D
 
Ovo sam hteo da napišem još juče, posle objave Vesićevih najava za budućnost JGPa narednih 5 godina:

Ja ne samo da mislim da se Trolze nikad neće vraćati, nego mi se sve čini da će trolejbusi da se ukinu za par godina. Čekaće da se BKMovi do kraja istroše, u međuvremenu će da nabave CNG i elektroautobuse, a kad BKMovima dođe kraj, trolejbuski podsistem će se ugasiti a pogon Dorćol zatvoriti.

Nadam se da grešim ali za sada sve upućuje na to. Živi bili pa videli.
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=aC23hYf9aJU[/youtube]

Ovaj sistem od Eletroline bi trebalo odraditi na svim skretnicama i ne bi bilo nikakvog zastoja na linijama.
 
Ukraine , Ternopil trolleybus 2020
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=J4s-dYozKqo[/youtube]
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=806954#p806954:3mm1oh30 je napisao(la):
Cuburac93 » 25 Dec 2020 02:33[/url]":3mm1oh30]Verovatno ima komanda u kabini sa kojom se aktivira signal.
I koja je onda prednost ovog sistema, kada i sa sadašnjim sistemom imamo da mora vozač da pritisne dugme.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=806861#p806861:3c6cauzz je napisao(la):
Cuburac93 » Čet Dec 24, 2020 10:21 pm[/url]":3c6cauzz][youtube]https://www.youtube.com/watch?v=aC23hYf9aJU[/youtube]

Ovaj sistem od Eletroline bi trebalo odraditi na svim skretnicama i ne bi bilo nikakvog zastoja na linijama.
А што мислиш да не би било застоја?
Скретница је свакако деликатно место на мрежи и овим се не смањује много вероватноћа падања трола. Много фактора утиче на пролазност скретнице, не само команда - брзина и угао под којим се приђе, стање трола, тролне главе, клизача, канала у скретници, језичака електромагнета... А, да ли је возач активира прекидачем, вучом или се она договара са возилом, мање је важно. Једино, у случају такве скретнице, ова крака могу да се пролазе под залетом.
 
Ni ja ne vidim po čemu bi ovo bilo brže od postojećih sistema. A ni po čemu to postojeći sistemi toliko usporavaju protok da je ovo potrebno.
Dovoljno je pogledati kretanje trolejbusa duž nekih skretnica. Npr u Takovskoj kad se 41 odvaja levo a 40 produžava pravo. Ništa specijalno, vozilo kreće iz stajališta, malo uspori kad dođe do skretnice, prebacuje motke, i ide dalje. I to je to. Nema nikakvih zastoja i zbunjivanja.
 
Може да буде само олакшица код скретница које се не виде у ретровизору - попут оне у Светогорској, кад је возило у средњој траци (некад је била жута, не знам како је сад) а треба да троле скрену. Лично, кад је гужва, на 41 сам скретао из средње и користио бели семафор који је раније отварао. Уласком у средњу још од Палмотићеве, или која беше, заобишао бих читаву колону која нне би прошла на 1 интервал. Али, био је проблем проћи скретницу наслепо. Осим тастера за врата тај слалом је био једина боља ствар кад смо возили бусеве, у односу на троле.
 
Te skretnice beše funkcionišu po principu dodavanja ili oduzimanja ''gasa'' tako? Jedna akcija prebacuje napon* na jednu stranu, a druga akcija je prebacuje na drugu.


* možda nije napon nego nešto drugo ali ne zameri, jer elektrotehniku i sve vezano za nju mi ogadio jedan imbecil od predavača još na prvoj godini studija, tako da sam i nju i sve ostalo vezano za nju učio i pamtio samo koliko sam morao, a onda rado puštao da isparava iz glave. U stvari, i dalje pamtim jako puno toga, ali mi se sve meša i lako zbunjuje.
 
Пролаз под вучом активира скретницу, електромагнетне пипке који скрену троле на страну. Струја коју повуче вучни мотор активира.
За пролазак право, пролази се лагано, без гаса, на леру. Е, некад, али ретко, деси се да се у моменту проласка активира коммпресор и његова стартна струја укључи скретницу, или да се разиђу, укрсте... Зато је добро да је возач види. Сви леви ретровизори на тролама су подигнути да би могао да прати мрежу и мотке. То је оно што вожњу тролејбуса чини комплекснијом од аутобуса.
 
Pa to sam mislio, znači elektromotor povlači struju, to onda menja napon, i samim tim se menja naelektrisanje odnosno magnetno polje koje vuče klizače na motkama na jednu stranu tj. ka žicama. A u suprotnom sve ostaje ''na defaultu''. Sećam se da tako nešto beše. Prost a genijalan mehanizam.
Ali naravno nisam znao za ovo da kompresor koji se uključi u pogrešnom momentu može da omete to, kao ni ovo za retrovizore. Hvala. :)
 
Jel istina da 22 preuzima Kosmaj na duže vreme, zbog navodnog nedostatka ispravnih trolejbusa, onda bi mogli da spoje 22 i 22A.
 
Ukraine , Lviv trolleybus 2020
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=KN8EG_FhvF8[/youtube]
 
BKM-ovi su nažalost u ne baš najsjajnijem stanju, vozio sam se u Solarisu na 77 pa u BKM-u na 28. Trola baš lupa sa karakterističnim zvukom metalnog lonca-zvona ali ignorišem taj zvuk jer sam navikao na njega.
 
Планирано је покретање набавке крајем 2021. 20 тролејбуса са аутономијом чије би испорука била извршена у 2022. години.

Послато са SM-G960F помоћу Тапатока
 
Pa i oni iz prethodne nabavke su imali autonomiju, pa nam to je značilo maltene ništa, jer je bila svega 500m.
 
В Харьков пришла первая партия троллейбусов на автономном ходу
f1sSCmrlvLtLeufDYmoUjiE7QLsPR5os.jpg

https://kharkov.comments.ua/news/societ ... -hodu.html
 
Vrh