Šta je novo?

Trolejbusi

ima ovde diskusije o tome il na ssc-u,u svakom slucaju objasnice kolega amm8990 o cemu se radi ;)
 
Uh pa zna se Rusi su probirljiviji od ostalog dela Evrope,to je nekada moglo da im se uvali loša roba, a za Balkan bi se reklo da je to što nam isporučuju još i I Klasa.. ;) ,pa ni Ikarbus ne pravi ništa bolje buseve pa što onda hoćemo,a para za Mercesese nema za te pare bi mogli da nam isporuče 186 Beloruskih trola :D ali i pročitao sam da Belorusi sada rade i za ostale Eu zemlje otvorili su i pogon u Mađarskoj a delove kupuju dosta od Nemaca..tako da nismo baš loše prošli..evo potvrde;
modern design;
outer skin made of composite materials;
increased base (8085 mm);
low floor line in the entire area saloon;
traveling bridge, made by the firms RABA (Hungary) or ZF(Germany);
ABS- system by the firm WABCO(Germany);
ZF Servocom integral steering box, Germany;
floor line electronic control system ECAS, by the firm WABCO, Germany;
traction electric motor, made by the firm SKODA, Czech Republic;
electrical equipment is placed in pressurized sections on the roof;
traction electric motor made by UE «BEKLKOMMUNMASH»;
CAN- technologies;
big colored liquid crystal monitor unit, placed on driver board;
climate control system in the salon and the driver's cab;
access ramp for passengers with wheelchair, made by the firm HUBNER, Germany;
automatic centralized grease system by LINCOLN, Germany;independent motion based on capacitor banks;
energy saving – till 55%
 
Te BKM trole koje nama stižu su one koje je Rusija odbila, pošto su njihovi stručnjaci ocenili da vozila ne zadovoljavaju uslove u Moskvi. Najveću zamerku su imali na diferencijale, pošto su uvideli da noseća konstrukcija ne može da podnese "prekomernu" opterećenost sistema u Moskvi, tj. uslove slične u Beogradu. Kod nas su takođe imali isti problem, na nekim trolejbusima su diferencijali bili čak iščupani :violina: Kasnije su vozila poslata na doradu, pa su im na postojećih 3 šrafa dodali još neka ojačanja. Riga je kupila samo jedan BKM AKSM-321 i zaključili su da ta su to jako slaba vozila, tako da su odlučili da ne kupuju više ta vozila. :/ Da bi stvar bila još gora GSP se baš i ne slaže sa odlukom grada, jer znaju šta ih čeka. Ralno gledano BKM nema te kapacitete da napravi nova vozila za tako kratko vreme.

Na ovom video koji je već objavljen se mogu videti ta vozila
http://www.youtube.com/watch?v=4mT6veKwALI


Da podsetim da su negde 2003. opet Beogradu stigla vozila koje je neko odbio, ali su tada stigli čak sa kolor šemom tog grada kome su bila namenjena.

Slika:Autobusi.NET

Kasnije se ispostavilo da su to najgora vozila, što može i svaki laik da potvrdi. Nezvanično su dugo stajala u pogonu, jer ih niko nije hteo, ali onda su Beogradu ponuđena po nižoj ceni, ali verovatno su plaćena kao "nova", a razlika zna se gde je završila. Čini mi se da se ista stvar danas ponavlja.

P.S. pogledajte na slici kako je na displeju ispisana Banjica :laugh:
 
Pa dobro sta sad, za 5 6 godina menjacemo ih sve ahahaha. Zao mi je starih dobrih ruskih trola:)
 
Pa opet, mislim da je i to bolje od ovih raspad trola koje voze Terazijama,a nadam se da će nekoliko Ruskih renoviranih trola i dalje kružiti nekako su postale zaštitni znak Terazija.A i lepo se vidi iz filma gore da je Beloruska fabrika i te kako napredovala u novim tehnologijama,e sad kvalitet... neka potraju pet godina ionako ko zna šta će izmisliti do tada biće neki space look modeli... :kafa:
 
amm8990":iaikwmlm je napisao(la):
Riga je kupila samo jedan BKM AKSM-321 i zaključili su da ta su to jako slaba vozila, tako da su odlučili da ne kupuju više ta vozila. :/
Riga je takođe kupila i 10-ak BKM-333 (zglobnih, imamo ih i mi na ulicama) i takođe su bili veoma nezadovoljni. Kasnije su kupili veliki broj Solarisa i Škoda-Irisbusa.
 
Skidaj sve ZIU,revolucija bre,belokomunash ist krieg! :lol:
 
amm8990":1ym36q1f je napisao(la):
Da podsetim da su negde 2003. opet Beogradu stigla vozila koje je neko odbio, ali su tada stigli čak sa kolor šemom tog grada kome su bila namenjena.
Мали офф, ако неко овде можда зна: Били су негде почетком 90-их наранџасти Икарбуси са плавом траком. Очигледно је неко то одбио, па су завршили у БГ. Зна ли се за кога су били?
amm8990":1ym36q1f je napisao(la):
P.S. pogledajte na slici kako je na displeju ispisana Banjica :laugh:
Да, БАЈНИЦА, као и КНЈЕЖЕВАЦ на Саносовим бусевима. :lool:
 
Wile E. Coyote":1u84grgq je napisao(la):
Зна ли се за кога су били?
Jao, to su bili popularno zvani Turci, čini mi se da su bili namenjeni Istambulu :D Naprotiv, oni ih nisu vratili, već je nama zabranjeno da ih izvezemo zbog uvođenja ekonomskih sankcija, čak šta više Istambul je bio jako zadovoljan i takva vozila i danas voze.

0.jpg


http://www.youtube.com/watch?v=cjPnmn9c8iY
 
Хвала ти за инфо. :kk: Нисам знао да су се тамо бусеви добро показали, овде су врло кратко трајали.

То да су враћени због санкција сам претпоставио, не само да су били у другом бојењу, него нису имали ни аутоматски мењач (а пре тога су кренули да га уграђују), сад не знам да ли је Истамбул тражио бусеве са мануелним мењачем.
 
Pa ovde kod nas ta vozila su morala da prežive devedesete, kad u njih bukvalno nije ništa ulagano!! Uzevši u obzir tu činjenicu oni su se i u BG čak dosta dobro pokazali! Ja ih recimo smatram jednim od najboljih buseva koje je Ikarbus proizveo.
 
Wile E. Coyote":3omhecu2 je napisao(la):
Нисам знао да су се тамо бусеви добро показали, овде су врло кратко трајали.
Ne samo u Turskoj, već su bili omiljeni i u Poljskoj. Ako te zanima, na youtubu imaš video snimke kad ukucaš Ikarbus Zemun :) Evo par komada

396999.jpg


338295.jpg


Unutrašnjost
338308.jpg


I slavlje u znak 25 godina ekspoatacije ovih vozila :)
338302.jpg


A evo noviji video unutrašnjosti Turskog Ikarbusa, što se menjača tiče oni su tako naručili.
http://www.youtube.com/watch?v=qdVP-KpaplY
 
Trolejbusi još na čekanju
Belorusi priželjkuju da nam obnove trolejbuski vozni park, ali je još uvek neizvesno u čijim ćemo vozilima prolaziti gradskim ulicama u narednom periodu

Thumb_MS-27010851.jpg


Beloruski proizvođač trolejbusa „Belkomunmaš“ sebe je proglasio pobednikom tendera za nabavku novih beogradskih trolejbusa! Međutim, u Agenciji za javne nabavke glavnog grada ističu da to nije tačno!
Direktor Agencije za javnu nabavku Branko Janković demantovao je navode Itar-Tasa, koji je objavio vest da je „Belkomunmaš„ pobedio na našem tenderu za nabavku niskopodnih trolejbusa, kao i da će sa isporukom vozila početi u aprilu.
Janković ističe da tender još uvek nije završen i da mu nije jasno zašto je pomenuta firma dala pogrešnu informaciju.

- Navodi beloruskog proizvođača nisu tačni, jer tender još uvek nije završen! Pretpostavljam da u „Belkomunmašu“ tako nešto priželjkuju. Tačno je da su oni kao proizvođači učestvovali na tenderu, ali bilo je još ponuđača. U zavisnosti od njih odlučićemo od koga ćemo kupiti nova vozila. Zasad je još uvek sve neizvesno: još uvek se ne zna ko će pobediti na tenderu, a još manje kada će prvi trolejbusi biti isporučeni - ističe Janković za Kurir.

- Grad je krajem prošle godine raspisao tender za kupovinu 83 nova trolejbusa. Rok za sklapanje ugovora ističe za oko deset dana. Neki od osnovnih uslova nabavke su da trolejbusi budu jednodelni, niskopodni sa asinhronom vučom i klima-uređajima. Takođe, nova vozila moraće da imaju i nezavisan pogon, što znači da neće stati kad na trolejbuskoj mreži nestane struje, već će i nakon toga moći da pređu određenu distancu. Sve ove uslove, koliko znam, ispunjava „Belkomunmaš„. I još nešto nam je bitno: vozila će proizvođač morati da isporuči u traženom vremenskom roku - objasnio je sagovornik Kurira.

Pet godina otplate
Upitan koliko je novca za nabavku novih trolejbusa potrebno, Janković odgovara da ne može da pominje sume dok se tender ne završi, „ali u svakom slučaju, otplaćivaćemo ih narednih pet godina“.
- Postoji mogućnost da ćemo nakon sklapanja ugovora odmah morati da od ukupne cene damo 15 odsto avans, ali ostatak će se otplaćivati pet godina - rekao je direktor Agencije za javnu nabavku Branko Janković.
http://www.kurir-info.rs/clanak/beograd/kurir-07-04-2010/trolejbusi-jos-na-cekanju
 
amm8990":2i0zyvnw je napisao(la):
Kasnije se ispostavilo da su to najgora vozila, što može i svaki laik da potvrdi.
Druze, ja sam laik, a po mom misljenju ta ``najgora`` BKM vozila su daleko bolja od ZIU iz 2000, a kad samo pomisli na zglobna ZIU vozila, dodje mi da povracam! I to vise puta zaredom! :shok:
Delujesmi kao covek koji se daleko bolje razume u trole od mene, ali mi postajes dosta nelogican. Svako ko se vozio tim ZIU zglobnim trolama zna koliko rizikuje zivot vozeci se njima (pritom ne mislim na udare struje). Prosto ne znas sta ce pre da te snadje, da li ces da propadnes kroz pod, sa sve stolicom, da li ce sipka da se odvali i da zavrsis u necijem krilu, ili ce vrata prosto da otpadnu......... Lupaju, klokocu, landaraju, skakucu, lelujaju, vibriraju, ne dihtuju, . strahota!!!
a kad god sam se vozio BKM-om imao sam bar osecaj sigurnosti. :/:/:/
 
Veruj mi, ovaj prvi ljubičasti BKM sa slike je u mnogo gorem stanju nego sva vozila. Što se ZIU-9 (dakle, ne govorim o zglobnim Trolzama) vozila iz 2000. (nemojte ih mešati sa ovim što su nam donirali grci), ja sam se vozio u GB 143 skoro, i iskreno prijatno sam se iznenadio. Prvo vozilo uopšte nije bučno, verovatno ima original kompresor, a ima i neka nova sedišta :D Jednom su se vozači žalili na BKM 201x ( ovaj sa gornje slike) da se preterano ljulja pri vožnji, kada su ga odvezli u garažu i podigli ustanovili su da se karoserija odvojila od šasije i da ceo trolejbus stoji samo po dejstvom zemljine teže :/ Zamislite da se prevrnuo, a točkovi ostali :shok: Ozloglašeni BKM 201x (Bonito) kojih imamo 10 komada, uvek je oko polovina svakodnevno u kvaru. Ova vozila češće elektroliziraju nego ZiU-9 :mad:

Na jednom papučaru, kako zovu ove ZiU-9 iz 2000. su ugrađene i nove trole, mislim da je pisano ovde... Jako teško, skoro pa nikako ne spadaju sa kontaktne mreže, pa zato ne verujem da seći ta vozila.

Usput, svi BKM-201x imaju komresore koji još gore drndaju od ZiU-9
246599.jpg


Inače, ono što lupa, a čuje se u ZIU-9, zglobnim Trolzama i BKM 20101 su kontaktori (releji) koji se praktično nalaze u salonu pored vozača. I dalje mi nije jasna ideja konstruktora da to smesti u salon, pa imate osećaj kao da se trola raspada kada vozač pritisne papučicu "gasa" ili kočnicu. Za one koji neznaju relej je naprava koja se koristi za prekidanje ili uspostavljanje strujnog kola putem elektromagneta koji otvara i zatvara strujne kontakte. To se koristi jer su motori jako snažni da bi se napajanje direktno spajalo-prekidalo, tako da se pritiskom na papučicu zatvara kolo i elektromagnet privlači kontakte, što se manifestuje kao lupanje, jer praktično udara metal u metal.

Na sledećem videu se mogu čuti releji
http://www.youtube.com/watch?v=zQSV4BcqObg
 
Svi kompresori koji se danas ugrađuju na naše trole su potpuno istog tipa i to domaće proizvodnje! Neuporedivo su bučniji od originalnih ruskih! Na BKM 201 drndaju više prosto što je lošija izolacija i što su na drugačijem mestu od Zijača. A ako se sećate kako su zvučali originalni kompresori na niskopodnim (dok ih nisu zamenili) lako ćete primetiti da ovi sad drndaju X puta više, recimo toliko da je već neudobno sedeti na zglobnim pozadi! Te drndave kompresore su čak nabudžili i na G&S trole!
 
E ovako,za kompresore se slazem.Kakva god ta ziu 9 bila radi se o tome sto je ubi boze tesko izaci iz iste kada je krkljanac u spicu,evo bas sam se vozio takvom malopre i bilo je uzasno.Cim nabave niskopodni nek ih zamene,makar imaju sira vrata i veci kapacitet,toliko ljudi ima u trolama ovih dana da pocinje da lici na neki medjugradski bus
 
Mnogo veći kapacitet ima ZiU-9 nego niskopodni BKM-321.

markobg":v3z4s825 je napisao(la):
Svi kompresori koji se danas ugrađuju na naše trole su potpuno istog tipa i to domaće proizvodnje! Neuporedivo su bučniji od originalnih ruskih!
Pročitao sam u tenderskoj dokumentaciji da se kod novih trolejbusa zahteva spiralni kompresor, koji pretpostavljam da je manje bučan od ovog klipnog domaće proizvodnje koji ugradjuju.
 
Pa logično je, jer kod visokoponog vozila praktično imaš duž celog vozila pod iste visine. Kod niskopodnog modela dosta salona zauzimaju delovi vozila koja su kod visokopodnog praktično bila potpuno u podu.

Pogledaj koliko mesta zauzimaju prednji točkovi iza prvih sedišta kod "321"
sajamskip1.jpg

Zadnji deo
sajamskip2.jpg


ZiU-9
9081275a1ea8.jpg

c018e91e22dd.jpg

Sa manjim brojem sedišta, vozilo može još više putnika da primi.

Prednost niskopodnog je brži izlazak i ulazak putnika, jer su vrata u istom nivou, ali kapacitet je nešto manji.

Inače, poslednje ZiU-9 su prodate Etiopiji za grad Addis Ababa 2007.
ethiopia105.jpg


:laugh:
 
@ amm8990 Izvini sto sam pobrkao zglobnjake sa Grcima. To sto ti rece stoji, ali je ocigledno da mi biramo manje zlo od dva zla, a to je uvek najtezi posao zar ne?
Ja nisam rekao da su BKM bolje, vec da tako deluju. Takodje sam siguran da ce se brzo raspasti, ali takodje sam siguran da ce za to veci krivac biti odrzavanje trola (odnosno GSP), nego njihov kvalitet.
 
I dobro nisu proglasili Belkommu...a što'neko nije dobio proviziju u zakaznom roku ili ostala dva ponudila više.. ;)
 
Hmm, ja ću odmah da osporim to da visokopodna vozila imaj uveći kapacitet od niskopodnih! Ništa lično ;)

Prvo, sve što se na kapacitetu izgubi zbog motora ili točkova na prednjoj osovini na niskopodnom nadoknadi se time što na vratima nema stepenica, pa samim time tu stane više ljudi nego kod Zijače. Dakle na istom smo. A uostalom Zijače imaju točkove ogromnih dimenzija koji zauzmu dosta prostora, praktično na BKM se gube samo par tih mesta za sedenje! BKM ima i šira vrata (znači više stajanja ispred njih).

Drugo, BKM ima po površini veći prostor za stajanje kod 2. vrata nego što Zijača ima kod 3. vrata.

Treće, sve se na kraju svodi upravo na raspored sedišta, što više mesta za sedenje, to manje za stajanje i obrnuto! A raspored sedišta određuje kupac!! Naše Zijače su pretrpane sedištima, i previše za naše potrebe (npr. sa leve strane imamo uglavnom po 2 sedišta a bolje bi bilo da ih je po 1). BKM ima mnogo bolji i logičniji raspored. Međutim, ako računamo broj redova sedišta (koji je zapravo jedini indikativan) on je potpuno isti, bez obzira što se nešto prostora gubi na prednjoj osovini, BKM je duži za par desetina cm što mu povećava kapacitet taman da se taj gubitak nadoknadi.

Kapacitet niskopodnog BKM 321 je zapravo verovatno isti, ako ne i nešto veći (pre svega zbog drugačijeg rasporeda sedišta i većeg prostora za stajanje) no razlika je toliko minimalna da je zanemarljiva (4-5 ljudI)!! Da ne bude zabune, govorim o realnom kapacitetu iz prakse, ne o onom kapacitetu koji je propisao proizvođač (a koji je uvek manji)!

No najvažnija prednost niskopodnih vozila uopšte (dakle, ne mislim samo na BKM vs Zijača već na bilo koji bus-trolu-tramvaj) je upravo brži protok putnika (zbog bolje dostupnosti) i kraće zadržavanje na stanicama. To zapravo znači da vozilo može da preveze mnogo više ljudi u toku jednog radnog dana jer na vremenu koje uštedi kraćim zadržavanjem na stanicama može da odradi krug-dva više!! I to je glavni razlog zbog čega su niskopodna vozila danas u gradovima odnela pobedu nad visokopodnim, posebno na linijama gde su frekvencije jako važna stvar!!
 
Београд је имао намеру да купи тролејбусе који су од самог почетка неупотребљиви за експлоатацију! Шта је то?
да погледамо основне проблеме из искуства експлоатације тролејбуса УП «БЕЛКОММУНМАШ» модел 321:
1. Каросерија тролејбуса произвођача УП «БЕЛКОММУНМАШ» модел 321 не одговара захтевима тендерске документације. Она има ниску корозивну издржљивост и као последица, током друге године експлоатације појављује се рђа. То говори о несавршенству технологије антикорозивне обраде каросерије. Такође, када је кишовито време, долази до прокишњавања у делу за смештај путника. Минус технологије каросерије је и то што је приступ за сервис електроопреме и мотора за вучу крајње незгодан.
2. Мотор за вучу који се користи на тролејбусима УП «БЕЛКОММУНМАШ» модел 321 не одговара захтевима тендерске документације. Недовољни капацитет мотора (125 Kw) не обезбеђује нормални режим брзине за вучу тролејбуса. Овај мотор ће радити на границама свог капацитета, што ће допринети брзом квару мотора и претварача за вучу.
3. Гуме које се користе на тролејбусима УП «БЕЛКОММУНМАШ» модел 321 такође не одговарају условима тендера. Индекс оптерећења и индекс брзине не одговарају овом типу возила. Сем тога, те гуме (произвођач «Белшина») немају чак ни Европски сертификат.
4. Амортизери произвођача ЈАД «Белкард» који се користе на тролејбусима УП «БЕЛКОММУНМАШ» модел 321 према искуству експлоатације имају низак степен поузданости и после пређених 40.000 км почињу да пропуштају воду, и не одговарају захтевима тендерске документације.
5. Статички претварачи који се користе на тролејбусима УП «БЕЛКОММУНМАШ» модел 321 имају високу фреквенцију квара. То је повезано са тим што је електрична схема слаба и несавршена за такав тип тролејбуса. Без обзира на искуство произвођача, УП «БЕЛКОММУНМАШ» није успео да реши тај проблем.
6. Петварач за вучу ТМ5.1 такође не одговара захтевима према поузданости и приступу за сервис. Тај претварач је један од најгорих на тржишту. Од технологије таквих претварача одустали су водећи произвођачи возила још пре 15 година.
7. Низак квалитет мостова произвођача Raba Axle Manufacturing&Trading Company, завршетака вуче на предњој осовини и лежајева на осовинама доводе до честих кварова читавог система за кретање. Стара технологија производње ове компаније обезбеђује низак квалитет који не одговара високим захтевима превозника. Према статистици у возним парковима Москве и Санкт-Петербурга (Русија) 30% кварова погона за кретање је на новим тролејбусима произвођача УП «БЕЛКОММУНМАШ» модел 321.
8. Седишта за возача произвођача ЈАД «ОЗАА» не одговарају европским еколошким стандардима, имају низак квалитет механизама и тканина које их покривају, нити еколошким стандардима, а најважније – седишта немају европски сертификат квалитета.
9. Тролејбуси УП «БЕЛКОММУНМАШ» модел 321 не обезбеђују слободан ход у складу са тендерским захтевима.
10. Радијус скретања тролејбуса произвођача УП «БЕЛКОММУНМАШ» модел 321 не одговара нормативима и у пракси отежава маневрисање на улицама града.
11. Компресор који нуди УП «БЕЛКОММУНМАШ» модел 321 је клипни, док истовремено тендер захтева коришћење ротационог компресора.

Авај, многи купци белоруских тролејбуса који су се повели за њиховом ниском ценом већ су успели да се разочарају куповином. На пример, пошто је десет таквих тролејбуса испоручено у Ригу, у једном од летонских часописа њихови корисници су размени своје утиске: «Квалитет монтаже не трпи никакву критику. Зато смо одлучили да одустанемо од њихове даље куповине». На основу практичног искуства коришћења тролејбуса БМШ, према постојећим статистичким подацима у возним парковима Москве и Петербурга ситуација је следећа:
- 50% нових тролејбуса произвођача БМШ задржава се на сервису;
- 30% кварова погона за кретање је на тролејбусима произвођача БМШ;
- 50% опреме за вучу на тролејбусима произвођача БМШ се квари;
- 50% кварова помоћне електричне опреме је на тролејбусима произвођача БМШ;
- 20% кварова је на погонима за врата на тролејбусима произвођача БМШ.

Полазећи од овог дугог списка, једноставно је очигледно да технички услови задати тендерском документацијом неће бити испуњени, а то ће довести у опасност не само финансијске губитке града, већ и безбедност путника!

Ako žalba ne bude odbijena, verovatno dobijamo ovako nešto:

:blah:

http://gspbeograd.iz.rs/forum/viewtopic.php?f=13&t=80&start=170&sid=02345785ecc72bacc3f97559a59e00cd
 
Vrh