Šta je novo?

Trolejbusi

beli komunista, hahaha, kakav naziv za firmu. :D

edit: ja i glasam za njih. mi imamo ovu njihovu treću generaciju, jelte, i fine su, udobne i tiho rade i niskopodne su. odlične.
 
Nisam ni ja protiv Kineza, ali Kina i jeste najuspresnija ekonomska sila, jer imaju razliciti kvalitet proizvoda za razlicita svetska trzista..........
a svi znamo koji kvalitet uvozi nasa draga drzava.
 
Evo onaj link za Kineske trole koje postavi Siniša,lepo piše u karaktersitikama usvojeni svi inovativni Nemački delovi i Siemens tehnologija,šta reći.....znam da su i Beloruske dobre ali treba im kvalitetna kozmetika...
 
Pronađoh ovu sliku, dakle, radi se o niskopodnom VMZ Trans-Alfa trolejbusu. Čudno je da oni nisu dostavili ponudu. Inače njihov stariji model je skroz OK i najbolje se pokazao od svih trola koje smo imali, a imali bi i još takvih da nije bilo malverzacija pa je tender oboren. :(

9454f601bf62.jpg
 
Baš mi se sviđa nigde ne viri guma oko okvira stakala :rolleyes:
 
Evo pogledajte pa sami zaključite, ovo je slika kada je mode VMZ-375 BEOGRAD došao:
7tbg5ul1.jpg


A ovo je ove zime slikano, posle gotovo 10 godina:
242wvbo.jpg


Vidi se da je vozilo kvalitetno :)
 
Kvalitetno al ružno,ipak njihov najnoviji model retro izgleda ok,ali u metalik verziji ,ako bude u mat onda ništa posebno
800px-AKCM-420_in_Minsk_-_04.jpg
a jel ovaj model za Beograd? Lepo će se uklopiti u ambijent Terazija...
42003A-model passenger trolleybus


42003A-model trolleybus is a low floor, two-door trolleybus with an increased base and an electronic system (on IGBT modules) for controlling an AC traction electric motor and a self-contained power supply.

Design features:

modern design;
outer skin made of composite materials;
increased base (8085 mm);
low floor line in the entire area saloon;
traveling bridge, made by the firms RABA (Hungary) or ZF(Germany);
ABS- system by the firm WABCO(Germany);
ZF Servocom integral steering box, Germany;
floor line electronic control system ECAS, by the firm WABCO, Germany;
traction electric motor, made by the firm SKODA, Czech Republic
;
electrical equipment is placed in pressurized sections on the roof;
traction electric motor made by UE «BEKLKOMMUNMASH»;
CAN- technologies;
big colored liquid crystal monitor unit, placed on driver board;
climate control system in the salon and the driver's cab;
access ramp for passengers with wheelchair, made by the firm HUBNER, Germany;
automatic centralized grease system by LINCOLN, Germany;
independent motion based on capacitor banks;
energy saving – till 55%.
 
Taj novi model je sexy ali nece biti on vec taj prosli niskopodni model
 
2012":j5n7b8ze je napisao(la):
Kvalitetno al ružno,ipak njihov najnoviji model retro izgleda ok,ali u metalik verziji ,ako bude u mat onda ništa posebno
Slažem se, čak ne znamo ako je visokopodni model bio dobar, da je ista stvar sa niskopodnom. No, mislim da ključ leži u tome što je vozilo pravljeno baš za uslove Beograda i naravno da je bilo bolje da smo uzeli VMZ nego što smo kupili AKSM-201 šklopocije, jer zapravo to su bila prva BKM-ova samostalna vozila! AKSM-101 je zapravo ZiU-9. Kad smo kod ZiU-9 čudno je kako vozila pristigla 2000. nisu sa onom novom prednjom maskom kao zglobne Trolze?!

Evo ZiU-9 u gradu Vladimiru
800px-%D0%97%D0%B8%D0%A3-682%D0%93016.02_%D0%B7%D0%B0%D0%B2%D0%BE%D0%B4%D1%81%D0%BA%D0%BE%D0%B9_%D0%BD%D0%BE%D0%BC%D0%B5%D1%80_9028_%D0%B2%D0%BE_%D0%92%D0%BB%D0%B0%D0%B4%D0%B8%D0%BC%D0%B8%D1%80%D0%B5_%28%E2%84%96_184%29.jpg
 
Ali ovaj retro model kako kažu je poslednje četvrte generacije,zažto bi uzimali treće..ok cena možda..ali opet mi nije logično.. :kafa:
 
Nikad se nekupuje prva serija i taj trolejbus ima problema recimo ako prvi tocak ne stoji ravno nemogu se otvoriti prva vrata kako treba pa onda nesto oko ogledala ima jos tu nekih sitnica :kafa:
 
Bog te mazo najgori osecaj koga se setih danas je kada u staroj troli krene ispod sedista da drnda onaj deo ne znam da li je za grejanje ili sta ali drma ti stolicu i dobar deo trole propisno.Znate o kom delu se radi?
 
Kompresor nabudzen nije orginal nema izolacije itd :rolleyes:
 
Relativno je OK dok se ne uključi kompresor :rant: Na nekim radi non-stop, jer konstantno gube vazduh... Naravno to nije original kompresor, kao što kaže @direktor, već, čini mi se neki domaće proizvodjne koji su na nekim ubacili delom u salon vozila.
 
zar je neko sumnjao da ce tako biti...ima li linka na vest? gde je objavljeno?
 
Današnja Politika, 17 strana

Beloruski trolejbusi na ulicama
 
Beograđane će od oktobra ove godine prevoziti prvih deset od 83 nova  klimatizovana, moderna, niskopodna trolejbusa beloruske kompanije „Belkomunmaš”. Ova firma je pobedila na međunarodnom konkursu raspisanom u novembru 2009. godine. Ukupna vrednost posla je oko  9 miliona evra. Odluka je osim „Belkomunmašu”, dostavljena i firmama „Laz” iz Ukrajine i „Globus
auto” iz Kine koje su, takođe učestvovale na konkursu. Trolejbusi ove  kompanije već prevoze putnike u Beogradu poslednjih nekoliko godina. – U  narednih  15 dana preostala dva ponuđača imaju mogućnost da podnesu žalbu. Ukoliko imaju primedbe na ishod konkursa, rokovi će malo biti pomereni, ali očekujem da će savremeni trolejbusi prevoziti putnike od oktobra i da će do  marta 2011. godine biti isporučena 83 vozila – kaže Radoslav Nikolić, generalni direktor GSP-a. Osim najniže ponude za kupovinu trolejbusa, Nikolić navodi da je komisija vodila računa i da li vozila ispunjavaju stroge tehničke uslove. On navodi da će trolejbusi do decembra biti proveravani na beogradskim ulicama. Najveći gradski  prevoznik u voznom parku ima 125  trolejbusa, od kojih je trećina ruske proizvodnje. Svega 42 vozila su kupljena posle 2000. godine, ostala 83 prosečno su stara oko 15 godina. Dobar deo njih  bi odavno završio na otpadu da poslednjih godina nekoliko puta nisu propali konkursi za nabavku novih vozila, iako je novac za ovu namenu bio izdvojen iz gradskog budžeta. D. S.
 
Нисам сумњао и драго ми је. Од оних које су учествовале на тендеру уливају ми највише поверења.
 
sizif":3i4eswc2 je napisao(la):
Нисам сумњао и драго ми је. Од оних које су учествовале на тендеру уливају ми највише поверења.
Slazem se!USSR wins!
 
БЕЛКОММУНМАШ ВЫИГРАЛ ТЕНДЕР

{24.03.10}

ОАО «Белкоммунмаш» выиграло тендер на поставку 83 троллейбусов в Белград. В сербскую столицу отправятся низкопольные троллейбусы модели 321 с транзисторной системой управления тяговым электродвигателем переменного тока, обеспечивающей снижение
потребления электроэнергии до 35% по сравнению с троллейбусами, использующими контакторно-резисторную систему управления.

Силовое электрооборудование размещено на крыше троллейбуса, что повышает надежность его работы и удобство при обслуживании.Пассажирские двери поворотного типа с системой аварийного открывания снаружи и изнутри троллейбуса, сигнализацией для сообщения требования пассажиров о необходимости выхода. Имеется защита от зажатия пассажиров между створками при закрытии дверей. Кабина водителя имеет отдельный вход.Для удобства пассажиров, особенно детей, пожилых людейи лиц с ограниченными способностями к передвижению предусмотрена система понижения уровня пола со стороны входа всего троллейбуса на остановках и пандус для посадки-высадки пассажиров в инвалидных колясках.

Троллейбусы для Сербии по желанию заказчика будут окрашены в оранжево-синий цвет.


По результатам процедуры вскрытия конвертов, которая прошла в столице Сербии, предложение белорусского производителя было оценено сербской стороной как самое конкурентоспособное. «Белкоммунмаш» обошел по ряду показателей, а самое главное, соотношением цены и качества, украинских и китайских производителей.Многие европейские производители (Mercedes, Solaris) так и не решились подать заявки на участие в тендере из-за изначально высокой цены на свою продукцию.

Первая поставка техники запланирована на апрель-май 2010 г.
http://bkm.by/?id_page=7&id_news=46&year=2010&month=03

Evo nekog mog prevoda, nemojte mi zameriti ako sam negde pogrešio :D

BELKOMUNMAŠ POBEDIO NA TENDERU

{24.03.10}

OAO "Belkommunmaš" pobedio je na tenderu za nabavku 83 trolejbusa za Beograd. U srpsku prestonicu stitići će niskopodni modeli 321 sa tranzistorskim sistemom kontrole pognoskog AC elektromotora, te tako osiguravajući smanjenje potrošnje električne energije do 35% u odnosu na vozila koja koriste kontaktor-otpornički sistem kontrole.

Pogonska električna oprema smeštena je na krovu trolejbusa što povećava pouzdanost i jednostavnost održavanja. Rotirajuća vrata su opremljena sistemom otvaranja u slučaju nužde, kao i tasterima za signalizaciju šoferu o neophodnosti izlaza putnika. Takođe postoji sistem zaštite prignječenja putnika prilikom zatvaranja vrata. Kabina vozača ima poseban ulaz odvojen od salona za putnike. Vozilo je niskopodno što omogućuje starijim osobama i deci da lakše pristupe vozilu, takođe vozilo sadrži rampu za invalidska kolica.

Vozila za Srbiju na zahtev kupca biće ofarbana u narandžasto-plavu kolor šemu.

Kao rezultat otvaranja ponuda u glavnom gradu Srbije, ocenjeno je da je ponuda beloruskog proizvođača najbolja. Belkommunaš je prednjačio u nekoliko faktora, a što je najvažnije ponuđena je najniža cena vozila u konkurenciji kineskih i ukrajinskih vozilia. Mnogi evropski proizvođači su u startu odustali od učestvovanja na tenderu zbog visoke cene svojih vozila.

Prva isporuka vozila predviđena je za april-maj 2010.
Znači još malo pa nam stižu trole :vops::lol:
 
Zar nisu rekli da stizu trole u oktobru???I sta mu dodje narandzasto-plava kolor shema?
 
Jesu, to je krajnji rok... Proizvođača ništa ne sprečava da isporuči ista vozila pre roka. Čini mi se da oni imaju već gotova vozila, samo će ih prefarbati. Samo da ne ispadne da su to neka falš vraćena, pa će ih doraditi i poslati ovamo, kao što je bio slučaj sa AKSM-201 :rant:
 
Aham,superiska!Ja mislio da je to pocetni rok kad ono krajnji,fino fino :kk:

P.S.Na tren istripovah da su to one nove koje su ti na proflu :(
 
Da krajnji rok za isporuku prvog kontigenta vozila od 10 komada, bar mi se tako čini da je pisalo.

LAZ se žali na odluku i tvrde da je bilo muvanja. Detalji žalbe:
ЖАЛБА

Сматрамо да је одлука о победнику тендера за: јавно добро – куповину 83 нова нископодна соло тролејбуса са асинхроним вучним погоном, за потребе Градског саобраћајног предузећа „Београд“, (јавна набавка број 38/09) донета неосновано.

Анализиравши одлуке Дирекције за јавни превоз, броj одлуке: IV-04 броj 401.4-34-2/09 од 12.03.2010. може се закључити да је овај тендер одржан у корист компаније УП «БЕЛКОММУНМАШ». У складу са обављеним радњама, такође проучивши горе наведени одговор може се уочити лобирање интереса УП «БЕЛКОММУНАШ» као учесника тендера, што категорично нарушава права других учесника тендера.

Полазећи од одлуке Дирекције за јавни превоз, броj одлуке: IV-04 броj 401.4-34-2/09 од 12.03.2010. о тендерским понудама компанија «ГЛОБУС АУТО» д.о.о. и «Лавовске Фабрике Аутобуса» д.о.о. уочени су и изнети само негативни моменти, који негативно утичу на доношење одлука у корист тих учесника. Истовремено, за компанију УП «БЕЛКОММУНМАШ» дати су само позитивни аспекти и стране што сразмерно даје предност тој компанији.

Као једну од спорних чињеница наводимо пример: за компанију «Лавовске Фабрике Аутобуса» д.о.о. на страни 12, параграф 2 одлуке Дирекције за jавни превоз, броj одлуке: IV-04 броj 401.4-34-2/09 од 12.03.2010. изнет је следећи незадовољавајући аспект: «тип понуђеног компресора jе клипни, док jе Конкурсном документациjом захтеван ротациони.. », док према тендерској понуди УП «БЕЛКОММУНМАШ» све задовољава, мада полазећи од те исте странице, 12, описа Формулара 1А, компанија УП «БЕЛКОММУНМАШ» доставља исти тај тип компресора, дословно: «За компресорску групу СБ4/LBB50 ca клипним компресором..». На основу сличног кршења закона може се закључити да се такви неравноправни показатељи могу уочити током читаве анализе понуда и потврђује се намерно и планирано проглашење компаније УП «БЕЛКОММУНМАШ» победником тендера за јавно добро – куповину 83 нова нископодна соло тролејбуса са асинхроним вучним погоном, за потребе Градског саобраћајног предузећа „Београд“, (јавна набавка број 38/09).

Такође, као додатак уз горе наведено желимо да вас обавестимо о следећим проблемима на основу искуства експлоатације тролејбуса производње УП «БЕЛКОММУНМАШ» модел 321, полазећи од тога да технички услови, задати тендерском документацијом неће бити испуњени у складу са условима и они ће бити ниског квалитета.

1. Каросерија тролејбуса произвођача УП «БЕЛКОММУНМАШ» модел 321 не задовољава из Конкурсне документациjе и има ниску корозивну издржљивост и као последица тога током друге године експлоатације јавља се рђа. То говори о несавршености технологије антикорозивне обраде каросерије. Такође, када је кишовито време дешава се да простор за смештај путника прокишњава. Минус технологије каросерије је и то што је приступ за сервис електроопреме и мотора за вучу крајње незгодан;

2. Главни претварач који нуди УП «БЕЛКОММУНМАШ» за модел 321 не задовољава Конкурсну документациjу, посебно:

- Према техничким параметрима

- Према поузданости рада.

AД “Škoda Electric” у овим претварачима користи застарели систем управљања вучом. Сви велики произвођачи система управљања вучом и кочењем већ дуже од 15 година не користе дати систем. АД “Škoda Electric” у овим претварачима користи интелектуалне модуле са уграђеним драјверима произвођача Semikron, Germany који укључују у себе 6 скупих елемената. Уколико се поквари један од тих елемената, одмах се мора заменити свих 6, што чини те претвараче незгодним за сервис.

Овај се тип претварача, узимајући у обзир ту елементну базу и конструктивне недостатке, стално квари.

3. Амортизери произвођача ЈАД «Белкард» који се користе на тролејбусима УП «БЕЛКОММУНМАШ» модел 321 не задовољава из Конкурсне документациjе. На основу искуству експлоатације имају низак степен поузданости и после 40.000 пређених км почињу да пропуштају воду.

4. Статички трансформатори који се користе на тролејбусима УП «БЕЛКОММУНМАШ» модел 321 не задовољава из Конкурсне документациjе и имају високу фреквенцију квара. То је повезано са тим што је електрична схема слаба и несавршена за такав тип тролејбуса. Без обзира на искуство произвођача, УП «БЕЛКОММУНМАШ» ипак није успео да уклони тај проблем;

5. Мостова произвођача Raba Axle Manufacturing&Trading Company не задовољава из Конкурсне документациjе. Има низак квалитет, капице вуче на предњој осовини и лежајева на осовинама доводе до честих кварова читавог погона за кретање. Стара технологија производње ове компаније даје низак квалитет, који не одговара захтевима превозника. Према статистикама у возним парковима Москве и Санкт-Петербурга (Русија) 30% кварова погона за кретање је на новим тролејбусима произвођача УП «БЕЛКОММУНМАШ» модел 321. Данас је светски признати лидер и компанија са високим квалитетом ZF;

6. Седишта за возача произвођача ЈАД «ОЗАА» не задовољава из Конкурсне документациjе – не одговарају европским еколошким стандардима, имају низак квалитет механизама и тканине која их покрива. Под знаком питања је европски сертификат квалитета за те производе код компаније ЈАД «ОЗАА»;

7. На тролејбусима произвођача УП «БЕЛКОММУНМАШ» модел 321 користе се аутономне батерије које не задовољава из Конкурсне документациjе, у пракси обезбеђују аутономно кретање које не одговара условима тендерске документације;

8. Радијус окретања тролејбуса произвођача УП «БЕЛКОММУНМАШ» модел 321 не задовољава из Конкурсне документациjе – не одговара нормативима и у пракси отежава маневрисање на улицама града;

9. Систем за управљање произвођача МАЗ, 64229-3400010-01 не задовољава из Конкурсне документациjе и има низак квалитет механизама, технологија производње ове компаније даје низак квалитет, који не одговара захтевима превозника.

10. Мотор за вучу који се користи у тролејбусима УП «БЕЛКОММУНМАШ модел 321 не одговара захтевима тендерске документације. Недовољан капацитет мотора (125 Kw) не обезбеђује нормални вучни режим брзине тролејбуса. Овај мотор ће радити на границама свог капацитета, што ће допринети брзом квару мотора и вучног претварача.

11.Гуме које се користе на тролејбусима УП «БЕЛКОММУНМАШ модел 321 не одговарају условима тендера. После 40000 км гуме су избрисани. Индекс оптерећења и индекс брзине не одговара датом типу аутомобила.

12. Полазећи од практичног искуства коришћења тролејбуса УП «БЕЛКОММУНМАШ» модел 321, према постојећој статистици у возним парковима Москве и Петербурга постоје следећи подаци:

- 70% нових тролејбуса произвођача УП «БЕЛКОММУНМАШ» модел 321 задржава се на сервису;

- 30% кварова погона за кретање је на тролејбусима произвођача УП «БЕЛКОММУНМАШ» модел 321;

- 50% опреме за вучу на тролејбусима произвођача УП «БЕЛКОММУНМАШ» модел 321 се квари;

- 50% кварова помоћне електричне опреме је на тролејбусима произвођача УП «БЕЛКОММУНМАШ» модел 321;

- 20% кварова је на погонима за врата на тролејбусима произвођача УП «БЕЛКОММУНМАШ» модел 321.

Уз ово писмо прилажемо документа која потврђују низак квалитет тролејбуса УП «БЕЛКОММУНМАШ.

У вези са неоснованим проглашењем победника тендера за «јавно добро - куповину 83 нова нископодна соло тролејбуса са асинхроним вучним погоном, за потребе Градског саобраћајног предузећа „Београд“, (јавна набавка број 38/09) које представља компанија УП «БЕЛКОММУНМАШ», који по својој тендерској понуди не одговарају условима тендера, молимо вас тендер за јавну набавку број 38/09 – да поништите.
А зец у шуми…

Још се није ни завршио тендер за куповину тролејбуса, а представници «Белкоммунмаша» громогласно су објавили своју победу. Али, чак и ако дозволимо да би то могло бити истина, хајде да се запитамо ко би од тога имао користи? Потписивање сличног уговора омогућило би, можда, да се «Белкоммунмашу» отвори пут на Балкан, али и то по превисокој цени. Јер, снижена понуђена цена неће омогућити да се направи бизнис за испоруку ових тролејбуса. Наравно, под условом да они одговарају предатим захтевима. Али, разуме се, они који желе да раде на своју штету већ су одавно пропали. Зато је насталу ситуацију могуће поправити само «малим» одступањем од техничких услова приликом избора коришћених материјала и делова, као и остварујући максималну уштеду приликом монтаже. И мада је уштеда увек и у свему важна, поставља се питање, колико ће поуздани бити аутомобили «Белкоммунмаша», и колико дуго ће они моћи да се користе?

Авај, многи купци белоруских тролејбуса, који су се повели за њиховом ниском ценом, већ су успели да се разочарају у куповину, пре свега, због ниске поузданости ових аутомобила и њиховог брзог квара. Притом, то се подједнако односи на тролејбусе, како на оне који се продају на домаћем тржишту, тако и на оне који се извозе. Јер, без обзира на добру замисао њихових конструктора, техничке могућности производње још увек не одговарају савременим захтевима, а средстава, потребних за куповину квалитетних делова, «Белкоммунмаш» катастрофално нема довољно.

Зато ови аутомобили растужују њихове власнике, возаче и путнике низом различитих непријатних кварова. Притом, ти кварови немају системски карактер, а то потврђује не толико несавршеност конструкције ових тролејбуса, колико коришћење јефтиних делова приликом њихове производње, и низак квалитет монтаже што је директна последица демпинга.

На пример, пошто је десет оваквих тролејбуса испоручено у Ригу, њихови корисници су у једном од летонских часописа разменили своје утиске: «Аутомобил је добар, али квалитет монтаже не трпи никакву критику. Зато смо одлучили да одустанемо од њихове даље куповине».

Ништа боље ствари не стоје ни у Русији, која је преузела штафету за куповину ове технике. Тамо се «најсвежији» тролејбуси «Белкоммунмаша» користе у Москви и Петербургу, али и са њима ситуација није ништа боља. Често (у 50% случајева) квари се вучна и помоћна електроопрема, као и дијагностичка опрема на радном месту возача. Има доста проблема са погоном за кретање (30%) и погоном за врата (20%), притом, сваком десетом аутомобилу прокишњава кров. И све се то појачава незгодним приступом за сервис електроопреме, пнеумосистема и мотора за вучу. Зато не чуди што коефицијент пуштања ових аутомобила у рад износи свега 50%.

А уколико томе додамо да радијус скретања код тролејбуса БКМ не одговара нормативима, јавља се закономерно питање: могу ли они да испуне прилично захтевне услове тендера? Нарочито ако се узму у обзир проблеми којима је оптерећен «Белкоммунмаш».

Јер, за испуњење тих услова потребан је озбиљан финансијски утицај, приличан производни капацитет и одговарајућа култура производње. А са финансијама, као што је већ указано, «Белкоммунмаш» има велике проблеме. И управо су услед тога тролејбуси овог произвођача често на сервису.

Вреди ли ризиковати, купујући од «Белкоммунмаша» толико велику партију тролејбуса? Одговор на ово питање намеће се сам по себи. То ће значити напрасан губитак и времена, и финансија за аутомобиле, који ће се касније често кварити и стајати, уместо да превозе путнике.

Узгред, ово питање су већ успели да реше у Румунији, где су бувкално недавно у граду Клуж-Напока закључили рачуне сличног тендера. Пажљиво проучивши шта представља техника «Белкоммумаша», организатори тендера су донели сасвим логичну одлуку да купе тролејбусе друге марке, без обзира на то што је «Белкоммунмаш» понудио најнижу цену.

Јер то што овај произвођач стално подсећа на висок квалитет својих производа, директно противречи реалном стању ствари, пошто његове тролејбусе стално прате кварови и проблеми. И зато, доносећи одлуку о могућности њихове куповине, не треба заборављати да постоје и друге компаније које раде у овом сегменту и производе технику исте категорије цена, али немају горе наведене проблеме.

Што се тиче «Белкоммунмаша», он овде страшно жели да изгледа као бели зека, меканог крзна. Али ако се боље загледате, лако можете приметити да тај зека нема природно крзно, већ је оно од кинеског хемијског влакна. И убрзо ће то крзно избубити свој сјај и почеће да се лиња, а тролејбуси ће почети да се кваре.

Авај, ни за кога није тајна да «Белкоммунмаш» често наноси штету онима који нуде најнижу цену, а затим због тога нису у стању да обезбеде одговарајући квалитет технике. И сви кварови, који се дешавају код тролејбуса овог произвођача нису недостаци производње, већ резултати системског прилаза, који не омогућава да се код такве уштеде постигну било какви нормални показатељи. Зато се пре или касније све то манифестује, ако не на електроопреми, онда на кукама, погону врата, крову или још на нечему.

Полазећи од практичног искуства коришћења тролејбуса УП «БЕЛКОММУНМАШ» модел 321, према постојећој статистици у возним парковима Москве и Петербурга постоје следећи подаци:

- 70% нових тролејбуса произвођача УП «БЕЛКОММУНМАШ» модел 321 задржава се на сервису;

И све горе наведено индиректно потврђује мото под којим белоруски произвођачи продају своју технику: «Наши производи идеално одговарају односу цене и квалитета». Јер, узимајући у обзир ту чињеницу да се тролејбуси «Белкоммунмаша» нуде по најнижој цени, једноставно се не може рачунати на њихов високи квалитет.
 
Vrh