Београд је имао намеру да купи тролејбусе који су од самог почетка неупотребљиви за експлоатацију! Шта је то?
да погледамо основне проблеме из искуства експлоатације тролејбуса УП «БЕЛКОММУНМАШ» модел 321:
1. Каросерија тролејбуса произвођача УП «БЕЛКОММУНМАШ» модел 321 не одговара захтевима тендерске документације. Она има ниску корозивну издржљивост и као последица, током друге године експлоатације појављује се рђа. То говори о несавршенству технологије антикорозивне обраде каросерије. Такође, када је кишовито време, долази до прокишњавања у делу за смештај путника. Минус технологије каросерије је и то што је приступ за сервис електроопреме и мотора за вучу крајње незгодан.
2. Мотор за вучу који се користи на тролејбусима УП «БЕЛКОММУНМАШ» модел 321 не одговара захтевима тендерске документације. Недовољни капацитет мотора (125 Kw) не обезбеђује нормални режим брзине за вучу тролејбуса. Овај мотор ће радити на границама свог капацитета, што ће допринети брзом квару мотора и претварача за вучу.
3. Гуме које се користе на тролејбусима УП «БЕЛКОММУНМАШ» модел 321 такође не одговарају условима тендера. Индекс оптерећења и индекс брзине не одговарају овом типу возила. Сем тога, те гуме (произвођач «Белшина») немају чак ни Европски сертификат.
4. Амортизери произвођача ЈАД «Белкард» који се користе на тролејбусима УП «БЕЛКОММУНМАШ» модел 321 према искуству експлоатације имају низак степен поузданости и после пређених 40.000 км почињу да пропуштају воду, и не одговарају захтевима тендерске документације.
5. Статички претварачи који се користе на тролејбусима УП «БЕЛКОММУНМАШ» модел 321 имају високу фреквенцију квара. То је повезано са тим што је електрична схема слаба и несавршена за такав тип тролејбуса. Без обзира на искуство произвођача, УП «БЕЛКОММУНМАШ» није успео да реши тај проблем.
6. Петварач за вучу ТМ5.1 такође не одговара захтевима према поузданости и приступу за сервис. Тај претварач је један од најгорих на тржишту. Од технологије таквих претварача одустали су водећи произвођачи возила још пре 15 година.
7. Низак квалитет мостова произвођача Raba Axle Manufacturing&Trading Company, завршетака вуче на предњој осовини и лежајева на осовинама доводе до честих кварова читавог система за кретање. Стара технологија производње ове компаније обезбеђује низак квалитет који не одговара високим захтевима превозника. Према статистици у возним парковима Москве и Санкт-Петербурга (Русија) 30% кварова погона за кретање је на новим тролејбусима произвођача УП «БЕЛКОММУНМАШ» модел 321.
8. Седишта за возача произвођача ЈАД «ОЗАА» не одговарају европским еколошким стандардима, имају низак квалитет механизама и тканина које их покривају, нити еколошким стандардима, а најважније – седишта немају европски сертификат квалитета.
9. Тролејбуси УП «БЕЛКОММУНМАШ» модел 321 не обезбеђују слободан ход у складу са тендерским захтевима.
10. Радијус скретања тролејбуса произвођача УП «БЕЛКОММУНМАШ» модел 321 не одговара нормативима и у пракси отежава маневрисање на улицама града.
11. Компресор који нуди УП «БЕЛКОММУНМАШ» модел 321 је клипни, док истовремено тендер захтева коришћење ротационог компресора.
Авај, многи купци белоруских тролејбуса који су се повели за њиховом ниском ценом већ су успели да се разочарају куповином. На пример, пошто је десет таквих тролејбуса испоручено у Ригу, у једном од летонских часописа њихови корисници су размени своје утиске: «Квалитет монтаже не трпи никакву критику. Зато смо одлучили да одустанемо од њихове даље куповине». На основу практичног искуства коришћења тролејбуса БМШ, према постојећим статистичким подацима у возним парковима Москве и Петербурга ситуација је следећа:
- 50% нових тролејбуса произвођача БМШ задржава се на сервису;
- 30% кварова погона за кретање је на тролејбусима произвођача БМШ;
- 50% опреме за вучу на тролејбусима произвођача БМШ се квари;
- 50% кварова помоћне електричне опреме је на тролејбусима произвођача БМШ;
- 20% кварова је на погонима за врата на тролејбусима произвођача БМШ.
Полазећи од овог дугог списка, једноставно је очигледно да технички услови задати тендерском документацијом неће бити испуњени, а то ће довести у опасност не само финансијске губитке града, већ и безбедност путника!
Ako žalba ne bude odbijena, verovatno dobijamo ovako nešto:
:blah:
http://gspbeograd.iz.rs/forum/viewtopic.php?f=13&t=80&start=170&sid=02345785ecc72bacc3f97559a59e00cd