Šta je novo?

Trolejbusi

Svaka čast, baš mi je drago. Sad samo ne dozvoliti da proteraju trole iz centra grada, ali se za to mora skupiti više ljudi nego za 28, što se nadam da će se i desiti.
 
Bravo Vučko, svaka vam čast! Jel bila i uvažena gospoda sa Saobraćajnog fakulteta ili su se kojim čudom pokrili ušima?
 
Odluka o vraćanju 28 je doneta na osnovu analize Dr Tice koji je i prisustvovao sastanku. Postavićemo taj dokument čim pre pa ću ga linkovati.
 
Ohoho, lepo od njega da se seti šta mu je struka a i šta je uvek isticao kao njegovu strast i omiljeni vid prevoza.
 
Истакао је да ово неће утицати на дугорочне планове Града да се настави са претварањем центра града у пешачку зону, наводећи да ће у наредним годинама Студентски трг постати пешачка зона и да ће се градити нове окретнице као што је окретница у Дунавској улици.

„У разговору са представницима удружења 'Вратимо тролу 28' пронашли смо заједнички језик да је, док се не изврше сви ти радови, опортуно вратити линију број 28”, рекао је Весић.

Izdvojio sam najzanimljiviji deo teksta za koji sam stavio link u proslom postu.
 
Ukidanje okretnice Studentski trg samo po sebi nije toliki problem, koliko je celokupna zamisao vezana oko toga, izbacivanje trolejbusa zapadno od linije Kneza Miloša - Takovska i njihovo pregrupisavanje na okretnicu Slavija te izmeštanje linija preko donjeg Dorćola. A onda bi se uveo onja besmisleni tramvaj broj 1 od Zoo vrta, preko Trga i Terazija do Slavije. Da se trolejbuske linijne spuštaju Dobračinom do planirane okretnice u Dunavskoj, maltene niko se ne bi bunio, ili bi to bilo u znatno manjoj meri i svakako ne bi toliko veliki broj ljudi bio kivan na gradske oce i one na višim instancama zbog cele situacije.
 
Kako objasniti uspeh gradjanske inicijative koja se protivila Vesicu?
Meni to i dalje izgleda nemoguce i razmisljam da li je u pitanju neki trik, nesto u interesu Vesica i Vlasti.

Nadam se da je pravi uzrok za sve ovo nedostatak novca za projekte zbog kojih je u stvari ukidana linija 28.
Nadam se da je kriza pocela da drma i da ce dalja gradnja po Beogradu biti polako zaustavljena.
 
Реално су електробуси за сада на дугом штапу због финансијске ситуације. Надам се рационалнијем решењу набавке аутономних тролејбуса. То отвара мноштво могућности.
 
Elektrobusi su resenje koje iziskuje izuzetno skupe stanice za punjenje baterija.
Za nas su i trolejbusi dobri.
 
Taчно али се форсирају политички. Зато нам треба међурешење, аутономни тролејбуси, који отварају многе могућности за лако ширење мреже линија и прекомпоновање контактне мреже.
 
Moram da priznam da je ova vest iznenadila. Više verujem u dva razloga:

1. Prolongira se izgradnja garaže Stud. Trg i okretnice Dunavska zbog krize sa virusom i finansija
2. Već je odlučeno da za koji mesec produži Cvijićevom do Dunavske, možda naprave ulazno-izlazno "stajalište" kod garaže i u okviru nje napravi krug. Onda će povezivati Zvezdaru sa čime? Garažom.

Nemojte da se ljutite, ali sve ima svoj dugoročni razlog. Prema ovome, treba vratiti i liniju 19.
 
Kao što sam obećao evo i dokumenta koji nam je dostavljen kao analiza varijanti i saopštenja udruženja povodom vraćanja trole 28.

Ekspertsko mišljenje stručnjaka sa saobraćajnog fakulteta na osnovu kojeg je donešena odluka o povratku linije možete pogledati ovde.

http://media.vratimotrolu28.rs/2020/07/ ... _Final.pdf

Saopštenje o povratku trolejbusa 28

Nakon osmomesečne borbe sa zadovoljstvom možemo da saopštimo da se trolejbuska linija 28 vraća u saobraćaj na staroj trasi od 6. jula. Odluku o povratku je doneo grad Beograd nakon više sastanaka predstavnika udruženja Vratimo trolu 28 sa predstavnicima Sekretarijata za javni prevoz, Saobraćajnog fakulteta i uprave grada.

Zahvaljujemo se na podršci svima koji su učestvovali u ovom procesu i podržavali nas. Svako je podržao onako kako je smatrao da je prikladno i koliko je bio u mogućnosti. Zahvalni smo na svakom doprinosu, ma koliko malom ili velikom. Mediji su izveštavali javnost o svakoj novosti u vezi naše borbe i hvala im na tome.

Neko je potpisao peticiju, neko je došao na protest, neko je zagovarao ideju kod svojih poznanika, neko je delio po društvenim mrežama a mnogi su samo tiho podržavali iz pozadine. Kroz sve to smo svi bili zajedno i proživljavali smo sve događaje ovih meseci vođeni istom idejom i istim emocijama.

Put koji smo prošli nije bio lak. Bilo je ignorisanja, laganja, fizičkog sprečavanja prisustvovanju sednicama skupštine opštine, fizičkih napada, pretnji, ismevanja i vređanja u medijima. Mi smo odgovorili argumentima, potpisima, anketiranjem, protestima, blokadama saobraćaja, simboličnim podizanjem spomenika trolejbusu 28 na Studentskom trgu i drugim akcijama.

Izdržali smo brojne političke pritiske i insistirali na neutralnosti, a javnost je to prepoznala. Smatramo da je nepustivo politizovanje teme saobraćaja u gradu jer je to nešto što nas pogađa sve podjednako, bez obzira na pojedinačne političke stavove. Oko ovakvih gradskih pitanja se svi moramo ujediniti kao građani jer nam je to svima u interesu.

Držeći se ispravnih principa, uspeli smo ostvariti nešto što se ne pamti u novijoj gradskoj istoriji i postaviti primer nečega što bi trebalo da postane praksa. Uzimajući u obzir uspešnost ovakvog pristupa rešavanju gradskih problema, udruženje planira da nastavi sa radom i u budućnosti. Smatramo da je potrebno da se čuje glas građana i da jedino kroz ovakvu saradnju građana, saobraćajne struke i gradskih institucija možemo doći do boljeg grada za sve nas.

Vraćanje linije 28 će svakodnevno olakšati živote hiljadama ljudi i uštedeće građanima nemerljive količine vremena i energije kroz buduće godine. Ovo je naš poklon njima. Vratili smo dostojanstvo i nadu da su uz pravi pristup promene moguće. Nadamo se da će naš poduhvat biti inspiracija i drugima u njihovim životima i zajednicama.

Prvog dana povratka trolejbusa 28 u saobraćaj, 6. jula u 19 časova na okretnici Zvezdara ćemo održati simbolično obeležavanje povratka linije. Nakon toga je planirana zajednička vožnja celom trasom do Studentskog trga. Pozivamo sve koji su voljni da nam se pridruže uz napomenu da će biti potrebno poštovanje svih epidemioloških mera i pravila o boravku na javnim površinama koji će tada biti na snazi. Obeležavanje će biti na otvorenom prostoru uz poštovanje socijalne distance, a oni koji se odluče da sa nama pođu i u simboličnu vožnju će morati da se pridržavaju svih uredbi o korišćenju javnog prevoza.

Hvala svima koji su verovali. Vidimo se u ponedeljak u 19h.

Udruženje građana “Vratimo trolu 28” 01.07.2020.

http://vratimotrolu28.rs/saopstenje-o-p ... ejbusa-28/
 
Znači moraće autobusi na 28, pošto već kuburimo sa brojem vozila. :)
 
Или ће да смање број возила на 40 коју су појачали након укидања 28?
 
E pa bas lepo konačno neke lepe vesti da se čuju posle dužeg vremena

Poslato sa LLD-L31 pomoću Tapatoka
 
Inače trolze 155, 162, 163 prebačene na novi beograd i spremne za sečenje.

Poslato sa LLD-L31 pomoću Tapatoka
 
Trolza 160 je farbana u istu boju i malo sredjena te da ce ona verovatno ostati kao i muzejski 153 dok je sudbina 156, 161, 164 najverovatnije seca.

Poslato sa LLD-L31 pomoću Tapatoka
 
solecar":1tk67svu je napisao(la):
Znači moraće autobusi na 28, pošto već kuburimo sa brojem vozila. :)


Ma kakvo kuburenje... Trola "će da bude" za sve. :)


IK101":1tk67svu je napisao(la):
E pa bas lepo konačno neke lepe vesti da se čuju posle dužeg vremena

Poslato sa LLD-L31 pomoću Tapatoka


Na to sam i mislila... Još da se i nastavi dalje i povrati sve.


IK101":1tk67svu je napisao(la):
Inače trolze 155, 162, 163 prebačene na novi beograd i spremne za sečenje.

Poslato sa LLD-L31 pomoću Tapatoka


Odakle ti ta informacija inače? Ponavljam sve sa Trolzama to krajnje nepotreban potez. :roll:
 

Odakle ti ta informacija inače? Ponavljam sve sa Trolzama to krajnje nepotreban potez. :roll:
[/quote]



Informacija je iz Facebook grupe "Istorija javnog gradskog saobraćaja"


Poslato sa LLD-L31 pomoću Tapatoka
 
Vrh