Šta je novo?

Trolejbusi

Bravo Davore odličan nastup :gobb: :pob:
 
Културишка. И после кажу нема ко у Србији. Гледај Србијо младост!
 
Skinuli smo prašinu sa transparenta pa smo bili na protestu protiv malih hidroelektrana prekjuče. Deo ljudi nam je prilazio i pričao kako mi nismo ekološko udruženje, ali smo uspeli u razgovoru da objasnimo da se ne bavimo samo trolejbusom 28 već demokratizacijom odlučivanja o javnom gradskom prevozu u skladu sa ekologijom i potrebama građana. Građani su se posebno iznenadili time da će 29 biti skraćena do Slavije kao i da grad postepeno ukida trolejbuski podsistem.

104027380_180221690114917_6468978729556229972_n.jpg
 
Samo neka oni ukidaju linije, pa ću ja da ukinem plaćanje karte.

Petnaest godina im dajem pare da bi me nakon svega opet za****vali i vodali po gradu ko budalu.
 
Karta je pojeftinila bar za studente za ostale kategorije ne znam
Zona 1 i 2 bile su 1120 ako me sećanje služi a ja sam ovog meseca uplatio 700 i kusur dinara.
Od skoro sam počeo da uplaćujem jer nemam snage da se više pljujem sa kontrolom ali kakav nam je prevoz ne bi im dinara dao, u zemunu još rade autobusi sa drvenim sedištima (322, 990) što je ogromna sramota ako smo dobili ovoliko novih...

Poslato sa LLD-L31 pomoću Tapatoka
 
To je samo za ovaj mesec, i to samo za one koji su u martu platili mesečnu, pa ostali uskraćeni za uslugu kad je prevoz ukinut/osakaćen.

I ja sam dobio isti taj popust. S kontrolorima mogu, ali ne volim i ne želim da se svađam, jer ne volim da iskazujem nezadovoljstvo otežavanjem rada običnih ljudi, tj. ''običnih smrtnika'' koji nemaju veze ni uticaja na one na vrhu. ALI, ako se ovako nastavi, od mene više neće videti ni dinara.

Oni sa kojima pak želim itekako da se svađam i da im svašta kažem su Tica, Vasiljević, Vesić i ostala žgadija koji su doprineli svemu ovome. Pogotovu ovaj prvi, koji je izdao svoju struku i još jednom pokazao da je čovek za sve režime, beskičmenjak koji šalta stavove i principe kako mu zamiriše para pod nosem.

Jedini princip u kome je ikad istrajao jeste to da zapošljava svoje zemljake, rodbinu i saradnike gde god i kad god mu se pruži prilika. Ljigavac.
 
Mislim da to pojeftinjenje važi samo za jedan mesec, to je zbog COVIDa popust.

Sent from my MI 8 using Tapatalk
 
Pojeftinjenje jeste zbog marta neseca i važi samo za jedan mesec. Što se tiče generalno neplaćanja prevoza zbog ukidanja ili skraćivanja nekih linija gradskog prevoza, ili namera da se u potpunosti ukine trolejbuski podsistem, to ih uopšte ne tangira. Mnogo veća šteta (relativno gledano) je protest protiv gradnje kontaktne mreže na Dorćolu i angažovanje oko vraćanja ukinute trolejbuske linije 28.
 
Hoće da osakate 29 i 31 u cilju realizacije ideje o tramvaju kroz Kralja Milana.

Šta praktično rade? Skraćuju dve ključne linije do oboda užeg centra misleći da je neko lud da presedne za tako kratku relaciju. To nije poput skraćenja 51 do Zrmanjske (i u tom slučaju bi ostala samo 12 do Savskog Trga) već 15-ice do Brankovog Mosta ili 16-ice do Botaničke Bašte. Sve da bi se preselo na tramvaj - ne na gustu mrežu metroa. Ajde. U Milanu se zglobna 73 od Aerodroma Linate na pola trase (sve u urbanom jezgru) poklapa s tramvajskom linijom 27. Verovali ili ne gradsko jezgro se prostire samo na 3,5km od Duoma. Metro još ne pokriva pomenuti koridor, doduše M4 je izgradnji. Linija 27 ostaće kao fider a 73 ukinuta ili preusmerena. Ukoliko bi u sadašnjim uslovima linija bila skraćena postala bi besmislena jer je njena uloga direktna veza aerodroma sa centrom grada. Čak i kad se uvede M4 biće obavezno presedanje za jednu stanicu do Duoma, no u pitanju je presedanje s metroa na metro - ne sa autobusa na tramvaj.

Ne zaboravite da Beograd prati duga tradicija sakaćenja, uvođenja i produžavanja linija. 30 i 42 su vozile od Kalemegdana dok ih nisu zamenile 29 i 41. Takav potez rezultirao je uništenjem dve kraće pouzdane linije, preopterećenjem novih dužih uz dodatna produžavanja linija po čitavom gradu što je dovelo do povišenog stepena nepouzdanosti. Drugim rečima stvoren je lošiji, manje efikasan, nategnut sistem kakarterističan po smanjenoj srednjoj brzini, većoj gužvi, kašnjenju, višoj potrošnji energije, većem broju potrebnih vozila i zaposlenih. Ukratko postejeći sistem skuplji je iako nudi lošiju uslugu u odnosu na onaj iz 70-ih. Nije ispratio širenje grada jer grad ove veličine i urbanističkih karakteristika (relativno visoka gustina naseljenosti, zakršljala putna mreža, morfologija terena) iziskuje nezavisni šinski sistem. U jednom momentu gradnju metroa trebalo je započeti ali nažalost to se nije desilo do dana današnjeg.

Bolje bi im bilo da izgrade ono što nisu uspeli u poslednjih pola veka - da uvedu 4 i produže 6 do Pristaništa izgradnjom deonice Tašmajdan-Pariska u dužini od 1800m. Kao da treba da grade 180km.

Sad ih lepo treba preslišati pred kamerama šta su to unapredili u posledne 4 decenije.

Kada pogledamo i najnovije planove nije nam teško da shvatimo kako su sve mreže podsistema JGP u osnovi radijalne usled čega su u sukobu. Tramvaj pokriva autobuski koridor, autobus tramvajski, a oni skupa metro koridor. Gde su poprečni fideri koji seku metro koridor? Nigde jer imamo Košutnjak i Zvezdaru bez bulevara, tunela, viadukta. Dobro imamo i Novi Beograd gde niko ne može presesti na voz koji ide svake prestupne uz šta ne pokriva primarne tokove kretanja. Šta na šinama ili zglobno pokriva Vitanovačku? Ništa. A šta pokri celu Kruševačku? Pa ništa čak i kada imamo putnu mrežu. Ni običan minibus. Koridori koji su u normalnim gradovima poprečni kod nas pokrivaju okolo postojeće radijalne trase usput ih preopteretivši. Utoliko je nezavisni šinski sistem opravdaniji. Alal im vera. 'Ebo ih ćaća da ih **bo u oko.
 
Сакати се сакати и онда ампутација. Онда ће после архитекте и урбанисти да кмече кад фина господа дођу и среде цео град штанцованим зградама пошто ово сад ће бити проглашено антидопустивим за живот
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=747062#p747062:3uk0r1ru je napisao(la):
igorsimic » Čet Jun 11, 2020 11:18 pm[/url]":3uk0r1ru]Znaci fali im trolejbusa, odnosno postoji sansa da 21 ostaje autobus pa sam im zato predlozio da se spoje 22A i 21A. :roll:
file.php

Ako uzmu u obzir ovaj predlog, odatle se da zaključiti da im zapravo uopšte ne smeta linija 21 do Trga, ali ako su autobusi na njoj.
 
Da, još tom prilikom priznaju kako su nakupovali sve te solo autobuse. Sad odjednom ima viška. Ne zna se sa kojim zglobovima više kubure - autobusima ili trolejbusima. Osim toga primarne koridorske linije svakako nije najpreporučljivije pokriti kako solo autobusima, tako i solo trolejbusima. Al dobro, gde ideologija aktuelnih nadležnih persona počinje tu logika prestaje.
 
Zglobni trolejbusi, zglobni autobusi, novi tramvaji... Ne zna se šta više fali. Važno je da solo autobusa ima toliko da nisu znali šta će sa njima pa su rešili da trolejbuske linije pretvaraju u autobuske, a tradicionalno zglobne autobuske linije pretvaraju u solo. To je samo deo "unapređenja" prevoza. Ja kad uporedim prevoz 2014./2015. sa ovim danas, shvatam koliko su to bila neka bolja vremena za linije JGP-a i pre samo 5-6 godina je javni prevoz funkcionisao neuporedivo bolje nego danas, umesto da bude obrnuto. Teško je poverovati da su za tako kratko vreme uspeli toliko da unište javni prevoz. Danas se na prstima mogu nabrojati linije koje nisu doživele katastrofu.
 
Нажалост жива истина, многе линије су осакаћене. Кад се сетим само потеза Савски трг-Славија који је пре имао зглобове и на 78 и на 83, и потеза Славија-Аутокоманда где је исто било доста зглобних аутобуса а данас имају само 31 који би да мењају са соло електробусима.
 
Mogli su da pojačaju liniju 36, na primer. Ali tu opet dolazimo do onog što sam pričao ranije, kada je nabavljan ovoliki broj solo voziloa, da nećemo imati boljitak gradskog prevoza, već nazadovanje, jer ćemo zglobne linije pretvarati u solo, a dobar deo vozila će zvrndati neiskorišćen po pogonima, jer se nema dovoljno vozača za sva ta vozila, a neće da im povećaju plate i poboljđaju uslove, pa zato imamo situaciju da nam radno sposobni vozači odlaze u inostranstvo, a većina vozača budu penzioneri, od kojih dobar deo nije više za ovaj posao, a i pitanje je koliko njih uopšte ima to ogromno iskustvo sa kojim se hvale prevoznici, kao glavnim razlogom angažovanja, naspram mladih.
 
Дошљак":2k6r1066 je napisao(la):
Памтите ли 59 са зглобовима?
Ja nešto kao iz magle, period tipa 2004-2009, je l' da? Išla sam inače i tim potezom

Inače znam da skrećemo sa glavne teme o trolejbusima, ali mene zanima jedna činjenica. Zbog čega su oni kupovali tolike količine solo buseva? Pogotovo, u vreme nabavke Higer-a i onih turskih je već uveliko bio evidentan manjak vozača. Je l' to neka averzija prema duplim vozilima (kao što deluje da je prema trolama) ili strast prema malim, singl?
Još i pre prošlogodišnjih nabavki je već većina tih linija samo prebačeno u singl.

Čini mi se juče da sam videla par buseva i na liniji 22, neka potvrdi još neko.
 
Ја се сећам и Солариса на тој линији, још су биле пола-пола линкне ГСП/приватници, 78 је била ГСП/Ласта.
 
E njih ne. Ja se s te linije sećam onih starih zglobova i nešto novijih, isto Ikarbusovih zglobova.
Solarise više vezujem po sećanju na novobeogradske linije (83, 16, 17, 18 i ekipu Zeleni venac) i vidikovački deo (23, 56, ...), i, dabome, 31.
 
Solarisi su na 59 radili do 31.12.2015. Nakon toga liniju u potpunosti preuzimaju privatnici. Ne mogu samo da se setim da li su radila 3 ili 4 Solarisa.
 
Radilo je bar 6 Solarisa - 3031-3035 i 3085
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=749453#p749453:hczy752l je napisao(la):
only_long_hair_lady » Pet Jun 19, 2020 2:55 pm[/url]":hczy752l]

Inače znam da skrećemo sa glavne teme o trolejbusima, ali mene zanima jedna činjenica. Zbog čega su oni kupovali tolike količine solo buseva? Pogotovo, u vreme nabavke Higer-a i onih turskih je već uveliko bio evidentan manjak vozača. Je l' to neka averzija prema duplim vozilima (kao što deluje da je prema trolama) ili strast prema malim, singl?

Kupljen je toliki broj solaća iz prostog razloga što je hitno bilo potrebno nabaviti veći broj novih ili polovnih upotrebljivih vozila. Kad se godinama vozni park obnavlja sa po 30 do 40 vozila godišnje, i to u najboljem slučaju, onda se vrlo brzo dolazi u situaciju da se nema sa čim raditi. Dalje, kad se traži 200+ autobusa u kratkom vremenskom periodu, nema se ni mnogo izbora oko proizvođača, jer prosto oni renomirani su uglavnom zauzeti i za po više meseci, pa i čak do dve godine unapred, i isti su u startu bili isključeni iz učešća na tenderu, jer ne mogu ispuniti osovni zahtev da se vozila isporuče u roku od nekih šest meseci. Tako je to kad se radi bez bilo kakvog plana, i kad se odluke donosu tako preko noći kad baš zagusti i kad se više nema kud. Zglobovi će se, takođe, teže nabaviti za tako kratko vreme, i pride za njih i treba više novca, što opet podrazumeva i manje vozila za isti novac. Tako danas i pored ozbiljne nabavke novih autobusa, opet imamo problem sa manjkom istih, tj nemamo dovoljno preko potrebnih zgobnih autobusa, a veliki broj od onih koji su trenutno na ulicama poprilično je matoro i izraubovano. Ove godine mi se čini da od nabavke zgobova nema ništa, pošto nikakav tender još nije raspisan, a pitanje je koliko se sad o tome i razmišlja pored ovih izbora, a tu je i Korona naravno.
 
@1111
Било је тако за 59 потом, касније, уместо 3085 је на том поласку за које мислим да је била шихта+трећа смена је заменила 3017. Кад би зглобови сада макар радили на 48 и 59, била би пуна капа.

Иначе не може да се пореди превоз из на пример 2013.године и данас. Ово са приватницима подела, па укидање тролејбуса... Свашта.
 
Vrh