NoLimit":sbqrrgb8 je napisao(la):
To što se kolokvijalno kaže opterećenje je ono što se u fizici zove pritisak. A pritisak se računa kao sila preko površine. Kako zglobni trolejbusi imaju 50% veći broj osovina, a masu obično oko <=50% veću od solo vozila, to znači da je i pritisak gotovo isti ili potencijalno manji. Drugačije se to može reći i da je osovinsko opterećenje ili isto ili malo manje kod zglobnih vozila nego kod solo vozila. To znači da apsolutno nikakav argument protiv zglobnih trolejbusa ne postoji bez obzira na tip podloge (u ovom slučaju kocke).
Tačno, jesu oni veće mase od solo trolejbusa, ali im je zato veća nagazna površina (zbog većeg broja istih točkova), pa samim tim mu dođe na isto. Čak, čini mi se, ako se dobro sećam, da je neko na 20-30 strana ranije (kada sam prvi put pitala zašto više ne idu
Trolze) rekao za neke od zglobnih trolejbusa (sad se više ne sećam ni kojih) da su čak i manje mase, plus, veće nagazne površine od buseva Solaris koji stalno idu preko Trga (bez da išta loše kažem o njima), tako da je očigledno da one vrše nezanemarljivo manji pritisak na podlogu.
Ipak, pošto nije bilo osvrta na te činjenice (ne ulazim u razloge zašto), a inače, primarni cilj je bio smanjivanje broja vozila (po određenom vremenskom periodu) koji ide preko Trga, dakle smanjivanje protoka. Sada, bar po onome što trenutno znamo (sem ako još nešto nije dorečeno), trebalo bi da se vrati određeni broj vozila preko Trga (naravno pod pretpostavkom da ništa drugo neće menjati: pojačavanje na liniji 29 (ako je to tačno) i vraćena linija 28). I time bi se protok povećao. Ako već povećavaju protok vozila (što je u suprotnosti sa onim što je bilo primarni cilj redukovanja prevoza preko Trga), ne izgleda mi nelogično i da se određeni broj zglobnih vozila vrati na, inače jako opterećenu, 29-ku. Nadam se da sam se koliko-toliko dobro izrazila i da shvatate na šta mislim.
Opet, ograđujem se ako su mi, kao amateru, promakle neke bitne stvari.