Šta je novo?

Trolejbusi


Mhm. Pogledaću kad stignem.
Sad se setih da je @direktor skoro kačio sopstvenu reportažu iz Depoa Dorćol i da mi je ubolo oči to što na tim slikama nisam videla trole GB 162 i GB 163 koje su tu ležale jedna do druge.

Greota, greota... Velika :cry: :cry: :cry:
 
Komsije, svaka cast! velika pobeda za nas zvezdarce koju ste vi izgurali!


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=752764#p752764:1m9kt0ov je napisao(la):
Nighthunter » 30 Jun 2020 10:45 am[/url]":1m9kt0ov]Истакао је да ово неће утицати на дугорочне планове Града да се настави са претварањем центра града у пешачку зону, наводећи да ће у наредним годинама Студентски трг постати пешачка зона и да ће се градити нове окретнице као што је окретница у Дунавској улици.

„У разговору са представницима удружења 'Вратимо тролу 28' пронашли смо заједнички језик да је, док се не изврше сви ти радови, опортуно вратити линију број 28”, рекао је Весић.

Izdvojio sam najzanimljiviji deo teksta za koji sam stavio link u proslom postu.
Ostao sam dužan da odgovorim na to. Naše udruženje se ne protivi proširenju pešačke zone u Beogradu jer je ona planirana još kada je i rađena pešačka zona 1988. godine u Knez Mihailovoj ulici. Da, linija 28 u pogledu trase do Studentskog trga je oročena dok ne bude ukinut terminus Studentski trg, ali nas ništa ne sprečava i imamo dobru poziciju za pregovore sa gradom da se dođe do kompromisa koji bi ipak ostavio 28 i druge trolejbuse da saobraćaju centrom u odnosu na aktuelni plan razvoja centra grada. Ideja je da utičemo na grad tako da i građani budu zadovoljni a i da grad ostvari svoju ideju razvoja centralne pešačke zone.

Ne mogu iznositi detalje još uvek, ali obećavam da ćemo čim budemo imali konkretne informacije objaviti ih na našim društvenim mrežama i preneti ovde na Beobuildu.

:gobb:
 
Nadam se samo da slepci razumeju da neki vid kolovoza između Trga republike i Kalemegdana mora da ostane.
Iz više razloga, o kojima sam pisao X puta na nekoliko tema...
 
@vucko

Kao prvo hvala na brzom odgovoru na pitanje koje me je mucilo.
Bojim se samo da su ovim dogovorom kupili vreme dok ne naprave okretnicu u Dunavskoj.
Ono sto me takodje brine je da ce ove pregovore iskoristiti kao vas pristanak na preusmeravanje trase trolejbusa.Da ce biti u fazonu za godinu dve "sta se vi opet bunite zar se nismo dogovorili".

Ne bih voleo da sutra gradjani bace drvlje I kamenje na vas smatrajuci da ste osigurali sadasnju trasu 28 zauvek.

Bez ulaska u detalje da li su vam dali neki konkretan papir na koji sutra mozete da se pozovete na nove pregovore nakon izgradnje okretnice?

I za kraj jos jedno pitanje .Dal je iko od predstavnika grada ili struke na pregovorima spominjao linije 40 ili 41? Plasim se da ce zbog uvodjenja linije 28 mozda ugasiti 41 a njena vozila poslati na 28 I 40. A kao opravdanje moze biti da ljudi sad mogu sa 40 presedati na 28 ako bi do centra.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=753237#p753237:j4r4l300 je napisao(la):
vucko » Sre Jul 01, 2020 9:44 pm[/url]":j4r4l300]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=752764#p752764:j4r4l300 je napisao(la):
Nighthunter » 30 Jun 2020 10:45 am[/url]":j4r4l300]Истакао је да ово неће утицати на дугорочне планове Града да се настави са претварањем центра града у пешачку зону, наводећи да ће у наредним годинама Студентски трг постати пешачка зона и да ће се градити нове окретнице као што је окретница у Дунавској улици.

„У разговору са представницима удружења 'Вратимо тролу 28' пронашли смо заједнички језик да је, док се не изврше сви ти радови, опортуно вратити линију број 28”, рекао је Весић.

Izdvojio sam najzanimljiviji deo teksta za koji sam stavio link u proslom postu.
Ostao sam dužan da odgovorim na to. Naše udruženje se ne protivi proširenju pešačke zone u Beogradu jer je ona planirana još kada je i rađena pešačka zona 1988. godine u Knez Mihailovoj ulici.
:gobb:

Kakav je ovo argument?
Od tada je proslo 30 godina. SItuacija se promenila. Mnogo je vise ljudi i vise automobila.
Trolejbusi ne zagadjuju.
 
Samo ću reći da će Dobračina ostati kao ulica u kojoj će saobraćati javni prevoz nakon nastanka pešačke zone. Ko je razuman shvatiće težinu toga i šta to znači za sistem. Toliko.

Edit:
Evo i linka gde se to i zvanično pominje. https://www.beograd.rs/cir/beoinfo/1774 ... od-6-jula/

"следи фаза претварања Васине улице у пешачку, од Добрачине па надаље"
 
MIslim da je strast za pesackim zonama u stvari strast za poplovcavanjem.
Tu kaplje para.
 
Ово што имамо пешачких зона је реално довољно за центар, можда још да се среди трг до Дома војске како би се спојила нормално Скадарлија са тргом и то је то. Студентски трг и Васина овакви какви су уопште нису проблематични, може и тролејбуска окретница да буде поплочана али би морала ситнија коцка од оног промашаја са трга. Не видим неки простор на Студентском тргу за неке баште кафића нити неку велику корист од затварања.
 
Nakon izgradnje garaže i izmeštanja okretnice, suženje Vasine na 1+1 , celom dužinom od Trga do Etnografskog muzeja, je bukvalno sve što joj treba. I biće tu mesta za sve redom. A opet će ostati kolovoz za potrebe službi, tur. autobusa, taksija... Još samo da Vesić i ostatak slepaca oko njega to utuve u glave.
 
Боље да Васину претворе у зону успореног саобраћаја него да у потпуности укину саобраћај. Имају доле и тржни центар са великом гаражом, било би глупо да му приступ буде само из Краља Петра и Париске. Имају и другове социјалисте код етнографског, као и пар хотела ту на крају. Бројне контејнере такође.
 
Može i to, mislim zato ja rekoh ''neki vid kolovoza''. Ne da se tutnji, ali da postoji mogućnost da pojedina vozila prođu tom trasom. Pa sad, ili da bude varijanta ulice otvorena za JGP, tur autobuse, taksije, dostave, hitne sužbe... ili da bude ulica usporenog saobraćaja gde će prolaziti samo dostava i hitne službe.

Sve u svemu, koridor nekakvog kolovoza širine 1+1 između Trga i Kalemegdana svakako mora da postoji. Ko će smeti da ga koristi je već drugo pitanje, ali mora da ostane tako nešto. Pišem i ovde da podsetim slepce na vreme jer znam da čitaju, da ne bude posle kuku lele nEsmo znali...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=753346#p753346:3fwmvi4s je napisao(la):
MC_ » Чет Јул 02, 2020 1:19 pm[/url]":3fwmvi4s]MIslim da je strast za pesackim zonama u stvari strast za poplovcavanjem.
Tu kaplje para.

Тако је, само и шеталишта могу да се поплочавају, тргови...

Не мора баш све на штету грађана, ако се већ пељеши буџет и ставља омча око врата унуцима, па не мора баш све да буде за пешаке, нека остане нешто и за градски превоз
 
Od jutros negde u medijima piše da pojačavaju broj vozila na 8 linija, od kojih su sve autobuske (17, 18, 23 itd) i na 29, zbog popunjenosti koja je više od 60%.
Ima li neko insajdersku informaciju da neće slučajno da vraćaju zglobove na liniju 29?
 
Nemam zvaničnu informaciju, ali zglobne trole predstavljaju isuviše veliko opterećenje za njihove kockice na Trgu Republike
 
To što se kolokvijalno kaže opterećenje je ono što se u fizici zove pritisak. A pritisak se računa kao sila preko površine. Kako zglobni trolejbusi imaju 50% veći broj osovina, a masu obično oko <=50% veću od solo vozila, to znači da je i pritisak gotovo isti ili potencijalno manji. Drugačije se to može reći i da je osovinsko opterećenje ili isto ili malo manje kod zglobnih vozila nego kod solo vozila. To znači da apsolutno nikakav argument protiv zglobnih trolejbusa ne postoji bez obzira na tip podloge (u ovom slučaju kocke).
 
Mislim da je onaj ko odlučuje racionalan i da mu nije nikakav problem razumevanje tih pojmova. Pod uslovom da mu neko od njegovih podređenih zaduženih za saobraćaj skrene pažnju na to i objasni. Da li zglobno ili solo vozilo, to ne pravi razliku. A GSP-u čak pogoduje više zglobnih vozila jer im onda treba manje vozača i razuđeniji je red vožnje u skladu sa kapacitetima po vremenu, tako da linije postaju stabilnije.
Ne treba razmišljati o tome da li taj neko razume, već da li je taj neko uopšte svestan da je to problem.

Sledeća nabavka je ključna i zato je bitno da tu bude što više zglobnih vozila u odnosu na solo, a i generalno da bude što više vozila. Uz dobru nabavku trolejbusa sa autonomijom (što je u planu), trolejbuski sistem može doživeti preporod.
 
NoLimit":sbqrrgb8 je napisao(la):
To što se kolokvijalno kaže opterećenje je ono što se u fizici zove pritisak. A pritisak se računa kao sila preko površine. Kako zglobni trolejbusi imaju 50% veći broj osovina, a masu obično oko <=50% veću od solo vozila, to znači da je i pritisak gotovo isti ili potencijalno manji. Drugačije se to može reći i da je osovinsko opterećenje ili isto ili malo manje kod zglobnih vozila nego kod solo vozila. To znači da apsolutno nikakav argument protiv zglobnih trolejbusa ne postoji bez obzira na tip podloge (u ovom slučaju kocke).

Tačno, jesu oni veće mase od solo trolejbusa, ali im je zato veća nagazna površina (zbog većeg broja istih točkova), pa samim tim mu dođe na isto. Čak, čini mi se, ako se dobro sećam, da je neko na 20-30 strana ranije (kada sam prvi put pitala zašto više ne idu Trolze) rekao za neke od zglobnih trolejbusa (sad se više ne sećam ni kojih) da su čak i manje mase, plus, veće nagazne površine od buseva Solaris koji stalno idu preko Trga (bez da išta loše kažem o njima), tako da je očigledno da one vrše nezanemarljivo manji pritisak na podlogu.

Ipak, pošto nije bilo osvrta na te činjenice (ne ulazim u razloge zašto), a inače, primarni cilj je bio smanjivanje broja vozila (po određenom vremenskom periodu) koji ide preko Trga, dakle smanjivanje protoka. Sada, bar po onome što trenutno znamo (sem ako još nešto nije dorečeno), trebalo bi da se vrati određeni broj vozila preko Trga (naravno pod pretpostavkom da ništa drugo neće menjati: pojačavanje na liniji 29 (ako je to tačno) i vraćena linija 28). I time bi se protok povećao. Ako već povećavaju protok vozila (što je u suprotnosti sa onim što je bilo primarni cilj redukovanja prevoza preko Trga), ne izgleda mi nelogično i da se određeni broj zglobnih vozila vrati na, inače jako opterećenu, 29-ku. Nadam se da sam se koliko-toliko dobro izrazila i da shvatate na šta mislim. :D

Opet, ograđujem se ako su mi, kao amateru, promakle neke bitne stvari. :D
 
Semi-autonomni trolejbus je izgleda mnogo isplativiji od elektrobusa.
 
Isti je osovinski pritisak, u proseku, mada mislim da je na zglobu najopterečenija druga.
333 - 16,5t :3 =5,5t po osovini
321 - 11t:2 =5,5 po osovini
16,5 :10=1650/guma
11:6=1830/guma
Kod punog odnos se meenja
 
branik":3ilyu8z6 je napisao(la):
Isti je osovinski pritisak, u proseku, mada mislim da je na zglobu najopterečenija druga.
333 - 16,5t :3 =5,5t po osovini
321 - 11t:2 =5,5 po osovini
16,5 :10=1650/guma
11:6=1830/guma
Kod punog odnos se meenja

Hvala. :) Opet, ni ti podaci nisu protiv zglobnih. Postoje li takvi objektivni, fizički aspekti koji jesu?

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=754048#p754048:3ilyu8z6 je napisao(la):
MC_ » Sub Jul 04, 2020 10:12 pm[/url]":3ilyu8z6]Semi-autonomni trolejbus je izgleda mnogo isplativiji od elektrobusa.

To se i meni čini. Pogotovo, ako su te stanice za punjenje skupe. Zato i sve vreme govorim da ne bi trebalo skidati mrežu, jer se već i sa ovakvom kakva je poluautonomnim trolama može znatno razgranati mreža linija, na više strana. Mreža nam i dalje daje prostora da možemo uvek da nabavljamo i trole bez ikakve autonomije, a opet, možemo se i preusmeriti i samo na ove sa polu-autonomijom. Daje nam izbora.
A čak i da nema tih poluatonomnih, nego da su recimo samo trole bez autonomije i eko-busevi,
potpuno je iracionalno jedan vid ekološkog prevoza zamenjivati drugim.
 
Iako se svi slažemo da joj nije mesto tu (tj. ne u takvoj izvedbi) ova trafo stanica je dizajnirana i građena s više ukusa nego mnoge (divlje) stambene nadogradnje širom Beograda. :laugh: :roll:
 
Vrh