Šta je novo?

Trolejbusi

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=749481#p749481:1l7mjlht je napisao(la):
Kesha » Pet Jun 19, 2020 3:53 pm[/url]":1l7mjlht] Tako je to kad se radi bez bilo kakvog plana, i kad se odluke donosu tako preko noći kad baš zagusti i kad se više nema kud. Zglobovi će se, takođe, teže nabaviti za tako kratko vreme, i pride za njih i treba više novca, što opet podrazumeva i manje vozila za isti novac.

Realno, ako je toliki problem oko njihove nabavke, pogotovo sa renomiranim proizvođačima, mogli bi da isplaniraju do najviše 3-4 godine unapred, taman i dok prikupe budžet (ako može na taj način). Verovatno bi bio korisniji čak i dosta manji broj zglobova, nego gomila singlova koje pritom nema ko da vozi. Ili varijanta, kupe nešto zglobova (koliko mogu) i deo singlova (to ako im je zaista toliko kritično za ukupan broj vozila, pa da moraju).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=749360#p749360:1e38oilh je napisao(la):
Дошљак » 19 Jun 2020 10:37 am[/url]":1e38oilh]Нажалост жива истина, многе линије су осакаћене. Кад се сетим само потеза Савски трг-Славија који је пре имао зглобове и на 78 и на 83, и потеза Славија-Аутокоманда где је исто било доста зглобних аутобуса а данас имају само 31 који би да мењају са соло електробусима.

Da stvar bude još gora upravo su 29 i 31 dušu dale za dvozglobne IMC trole poput onih u Cirihu. Pa nek poskidaju kontaktnu mrežu od Slavije do Dorćola kad su već toliko zapeli. Na taj način bi trolejbuske linije velikog kapaciteta mogle biti produžene do Dorćola i to bez ikakve mreže. Ista priča i sa 41. Kada to urade sa 21 i 22 mogu raditi šta žele jer bi 29 mogla da primi poprečni fider 19 (21+22 spojene na raskrsnici G. Vučića/V.Ilića).

Ponoviću da bi im bolje bilo da uvedu novu verziju četvorke, produže 6 od Tašmajdana do Pristaništa/Kalemegdana nego da se igraju s tom jedinicom do Slavije. Unapređenjem pomenutih koridorskih linija (29 i 31) bio bi postignut bolji efekat.

Mislim da 28 treba uvesti u nekom obliku, isto važi i za fider 19 s tim da to ne bi trebalo da bude solo dizel autobus s troja vrata.
 
Verovatno je negde pukla mreža. Malopre se vratih sa 40 trolejbusom.

Inače, pamti se i zglobna vozila na 59 i 78, ali i zglobni 29 i 41. E, to su bila dobra stara vremena. Ovo danas haos. Na nekim stanicama gotovo nemoguće da se uđe u prevoz.
 
Дефинитивно следећи корак у развоју тролејбуса мора да буде или набавка тролејбуса са великом аутономијом.
 
У ставри бренд престаје да постоји. Колико видим, производња ће бити преузта ТС који су већ успешно успели да произведу трамваје Витјаз М и Љвјонак (Лавић) за МОскву и Питер. Не сумњам да ће свој модел успешно производити.
 
Šteta. Doduše nisu ni prvi ni poslednji u svetu kojima se to desilo. I Amerikanci su imali svoje legende auto industrije koje su prošlog veka bile prestižne marke da bi skončali u moderno doba jer ih je pregazilo vreme. I Britišeri, svi redom...
 
Zamislite pokažete GSPu ovu sliku trolejbusa kako, gle čuda, voze samostalno a motke im spuštene i nigde žica...
trole.jpg

tenor.gif


Znam da su naši AKSM imali baterije za autonomno kretanje, al se sprdam jer sam ih za skoro 10 godina video možda 5 puta u upotrebi.
S druge strane, video sam 50 puta kako stoje naređani duž ulica kad god bi se desio neki zastoj ili prekid u mreži.
 
То је решење какво нам треба. Одмах би се могло пола аутобуских линина пребацити на тролејбусе. И могао би цео круг двојке да се ослободи жица које навидно толико руже град (али ће остати жице од бандера до фрижидера за сладоледе или дуж бандера електро мрежа).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=751682#p751682:2zt31i8j je napisao(la):
Прле » 26 Jun 2020 08:47 am[/url]":2zt31i8j]У ставри бренд престаје да постоји. Колико видим, производња ће бити преузта ТС који су већ успешно успели да произведу трамваје Витјаз М и Љвјонак (Лавић) за МОскву и Питер. Не сумњам да ће свој модел успешно производити.
Na wikipediji o Trolzi stoji sledeće:
Trolza declared bankruptcy. The trolleybus factory was leased to PC Transport Systems who launched their own line of trolleybuses called "Admiral".
Verovatno će biti pogoni za njega
http://pk-ts.org/en/produkciya/admiral/
 
I ja se pitam zašto se uporno kod nas ne koristi ta potencijalna autonomija tih naših sadašnjih trolejbusa, čak i kad se žešće zaglave. Jednom ili dvaput mi se dogodilo da vidim da trole iskoče iz mreže, ali da vozilo nastavi sasvim normalno da vozi, stigne do stanice.
Negde stoji podatak da je autonomija ovih BKM 321 trolejbusa oko 0.5 kilometra, što zaista može da bude od pomoći. Neka me neko ispravi, ako zna bolje.

Дошљак":1gej16kr je napisao(la):
И могао би цео круг двојке да се ослободи жица које навидно толико руже град (али ће остати жице од бандера до фрижидера за сладоледе или дуж бандера електро мрежа).

Ja stvarno ne znam da li je iko ikada u ovom gradu potegao pitanje ružnoće mreže pre sadašnjih? :roll:
Bilo je govora o kvalitetu, održavanju mreže i starosti, kada je bilo problema sa njom (pre sadašnjih trola), njenom propadanju usled kiša itd., to sve stoji. Ali to je sasvim drugačija problematika, potpuno nevezana sa estetikom. Mislim da im je bolje da sa već postojećom mrežom racionalnije šire linije tamo gde mreže zaista nema.

I, što je neko, ne znam ko, još ranije ovde napisao, smeta im mreža u centru (koja nije ni toliko primetna), a ne smeta im da razapinju sajle za gondolu na vizuri Beograda.
 
Пошто знам колико су вЕсић и његова банда упорни, тврдоглави и бахати, просто желим да их оставим без икаквих аргумената. Мени лично контактна мрежа није проблем, скинуће њу, остаће дуж Теразија жице дуж бандера јавне расвете које немају везе са контактном мрежом, остаће жице до трафика, до фрижидера са сладоледмо, које су више аљкаве и деградирајуће и више ремете амбијент од контактне мреже тролејбуса. Али опет знам вЕсића и екипу... И свако је гондола (да Бог да одустали од ње због ситуације глобално) најгоре замишљена ствар икада.
 
Borba za vraćanje trole 28 se nastavlja!!!
 

Prilozi

  • EbXirZHWkAE4Nbo.jpg
    EbXirZHWkAE4Nbo.jpg
    363,5 KB · Pregleda: 1.774
Poštovanje Vučko za istrajnost u borbi da se vrati trola a bogami i zadrže ostale linije pošto je i njihova budućnost dovedena u pitanje. Drago mi je da ste se uspešno distancirali od politike tako da ste u potpunosti legitimna grupa građana sa razumnim ciljem.

Pozdrav od komšije sa Zvezdare :sesir:

:pob: :gobb:
 
Svaka čast inicijativi. Velika pobeda.
Mislio sam da gradska vlast neće popustiti pred građanima, ali uspeli ste.

Sent from my Nokia 7 plus using Tapatalk
 
Zvanično možemo da saopštimo da su napori udruženja Vratimo Trolu 28 urodili plodom. Trolejbuska linija 28 se vraća u originalnom obliku. Biće puštena najkasnije do 6. jula. Istrajnost se isplatila i hvala svima na podršci!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=752480#p752480:246jv9hv je napisao(la):
NoLimit » Pon Jun 29, 2020 12:07 pm[/url]":246jv9hv]Zvanično možemo da saopštimo da su napori udruženja Vratimo Trolu 28 urodili plodom. Trolejbuska linija 28 se vraća u originalnom obliku. Biće puštena najkasnije do 6. jula. Istrajnost se isplatila i hvala svima na podršci!
file.php


Bravo!!!
Verovali smo svi!!!

We knew you could do it! :wink: :gobb:
 
Grad Beograd je doneo odluku da se od ponedeljka, 6. jula, u redovni sistem gradskog saobraćaja vrati trolejbuska linija broj 28, izjavio je danas zamenik gradonačelnika Goran Vesić posle sastanka sa predstavnicima udruženja građana "Vratimo trolu 28", koje je to iniciralo.

Grad Beograd je doneo odluku da se od ponedeljka, 6. jula, u redovni sistem gradskog saobraćaja vrati trolejbuska linija broj 28, izjavio je danas zamenik gradonačelnika Goran Vesić posle sastanka sa predstavnicima udruženja građana "Vratimo trolu 28", koje je to iniciralo.
Vesić je naveo da to odlučeno na osnovu analize koju je uradio Saobraćajni fakultet u Beogradu koji je, dodao je, bio angažovan na osnovu dogovora sa udruženjem građana "Vratimo trolu 28".

"Predstavnici tog udruženja su u martu razgovarali prvi put sa gradskim Sekretarijatom za javni prevoz i tada smo se dogovorili da zajednički sagledamo sve aspekte ukidanja i povratka te linije, da angažujemo i Saobraćajni fakultet. Sve je malo bilo usporeno zbog vanrednog stanja zbog korona virusa, ali danas smo dobili analizu Saobraćajnog fakulteta koja je pokazala da je opravdano da se trolejbujska linija broj 28 vrati", rekao je Vesić.

Istakao je da ovo neće uticati na dugoročne planove Grada da se nastavi sa pretvaranjem centra grada u pešačku zonu, navodeći da će u narednim godinama Studentski trg postati pešačka zona i da će se graditi nove okretnice kao što je okretnica u Dunavskoj ulici.
"U razgovoru sa predstavnicima udruženja 'Vratimo trolu 28' pronašli smo zajednički jezik da je, dok se ne izvrše svi ti radovi, oportuno vratiti liniju broj 28", rekao je Vesić.
Zahvalio je ljudima iz udruženja "Vratimo trolu 28" jer, kako je rekao, nijednog trenutka nisu dozvolili da njihova inicijativa, kojom su zastupali interese građana, postane predmet političkog prepucavanja.

"Na ovaj način su pokazali da vode računa o svom gradu, da su bili spremni da razgovaraju sa nama o tome zašto su njihovi predlozi prihvatljivi i zahvaljujem im na tome", rekao je Vesić koji je zahvalio i Saobraćajnom fakultetu.
Sa druge strane, dodao je, Grad Beograd je na ovaj način pokazao da je vrlo otvoren za razgovor sa građanima o svakoj promeni koja se dešava u gradu i da je spreman da prihvati sve inicijative koje su korisne za građane.
Naveo je da će u budućnosti verovatno biti reorganizovan deo linija javnog prevoza u Beogradu jer su, podsetio je, napravljene pre više decenija, a grad se u međuvremenu menjao.

"Negde imamo više stanovnika, negde manje, potrebe građana su drugačije i za taj posao koji nas čeka, a koji će raditi Saobraćajni fakultet zajedno sa Sekretarijatom za javni prevoz, biće nam neophodna saradnja sa građanima jer su građani ti koji koriste javni prevoz i najbolje mogu da kažu kako osećaju određene promene", rekao je Vesić.
Zato je, dodao je, saradnja sa udruženjem "Vratimo trolu 28" dobar primer kako i ubuduće treba raditi sa građanima i slušati njihove predloge koji su dobri i korisni.

Davor Stupar iz udruženja "Vratimo trolu 28" je zahvalio zameniku gradonačelnika, Sekretarijatu za javni prevoz i Saobraćajnom fakultetu.
"Izuzetno smo zahvalni što su imali sluh za naše probleme, da čuju šta muči građane i izađu u susret. Nisu nas ignorisali, već su spremno prihvatili naše argumente", rekao je on.
Ovo je, dodao je, poruka za sve ostale inicijative da će ih, ako se drže pravih problema, Grad saslušati i da se zajednički može doći do rešenja problema i boljeg Beograda za sve građane.
Sastanku su prisustvovali gradski sekretar za javni prevoz Jovica Vasiljević i sef katedre za drumski i gradski transport putnika sa Saobraćajnog fakulteta Univerziteta u Beogradu Slaven Tica.
Tica je rekao da su nastojali da stručnim argumentima iznesu sve činjenice koje mogu da doprinesu rešenju jedne, ocenio je, dobre građanske inicijative.

"Mi smo kao tim sa fakulteta postavili više varijantnih rešenja, vrednovali ekspertski uticaj jedne i druge alternative na prethodnu verziju trase trolejbuske linije 28, pružili argumente i dali svoj zaključak sa efektima", rekao je on.
Kako je naveo, vraćanje te linije je rešenje koje je apsolutno konzistentno sa sadašnjom transportnom politikom grada Beograda.


https://www.espreso.rs/vesti/beograd/58 ... -linija-28
 
Bravo, konačno neka dobra vest za trolejbuse.
 
Napokon

Послато са Mi A3 помоћу Тапатока
 
Svaka čast na aktivizmu. Ovo je možda prva veća pobeda u poslednjih 10-ak godina.

Naravno, svako ko malo analizira izjavu dolazi do nelogičnosti.

Grad Beograd je doneo odluku da se od ponedeljka, 6. jula, u redovni sistem gradskog saobraćaja vrati trolejbuska linija broj 28, izjavio je danas zamenik gradonačelnika Goran Vesić posle sastanka sa predstavnicima udruženja građana "Vratimo trolu 28", koje je to iniciralo.

Vesić je naveo da to odlučeno na osnovu analize koju je uradio Saobraćajni fakultet u Beogradu koji je, dodao je, bio angažovan na osnovu dogovora sa udruženjem građana "Vratimo trolu 28".

Kako je sada analiza drugačije od analize kojom su ukinuli trolu? Ko je radio tu prvobitnu analizu?
 
Честитам.


Очекивао сам такав потез власти, рекао сам да ће бит после избора. Али опет, свака част на истрајности.
 
Hvala svima na podršci, želim da podsetim da je Vratimo trolu 28 pored Teodore koja je osnivač između ostalih uporište i Beobuild. Verujem da ćemo uskoro moći da ovekovečimo tu važnost Beobuilda za Vratimo trolu 28. Ne bi da otkrivam o čemu se radi, Igor će znati na šta ciljam. :gobb:

Evo i zvanične vesti na sajtu grada Beograda.

https://www.beograd.rs/cir/beoinfo/1774 ... rettyPhoto
 
Vrh