Grad Beograd je doneo odluku da se od ponedeljka, 6. jula, u redovni sistem gradskog saobraćaja vrati trolejbuska linija broj 28, izjavio je danas zamenik gradonačelnika Goran Vesić posle sastanka sa predstavnicima udruženja građana "Vratimo trolu 28", koje je to iniciralo.
Grad Beograd je doneo odluku da se od ponedeljka, 6. jula, u redovni sistem gradskog saobraćaja vrati trolejbuska linija broj 28, izjavio je danas zamenik gradonačelnika Goran Vesić posle sastanka sa predstavnicima udruženja građana "Vratimo trolu 28", koje je to iniciralo.
Vesić je naveo da to odlučeno na osnovu analize koju je uradio Saobraćajni fakultet u Beogradu koji je, dodao je, bio angažovan na osnovu dogovora sa udruženjem građana "Vratimo trolu 28".
"Predstavnici tog udruženja su u martu razgovarali prvi put sa gradskim Sekretarijatom za javni prevoz i tada smo se dogovorili da zajednički sagledamo sve aspekte ukidanja i povratka te linije, da angažujemo i Saobraćajni fakultet. Sve je malo bilo usporeno zbog vanrednog stanja zbog korona virusa, ali danas smo dobili analizu Saobraćajnog fakulteta koja je pokazala da je opravdano da se trolejbujska linija broj 28 vrati", rekao je Vesić.
Istakao je da ovo neće uticati na dugoročne planove Grada da se nastavi sa pretvaranjem centra grada u pešačku zonu, navodeći da će u narednim godinama Studentski trg postati pešačka zona i da će se graditi nove okretnice kao što je okretnica u Dunavskoj ulici.
"U razgovoru sa predstavnicima udruženja 'Vratimo trolu 28' pronašli smo zajednički jezik da je, dok se ne izvrše svi ti radovi, oportuno vratiti liniju broj 28", rekao je Vesić.
Zahvalio je ljudima iz udruženja "Vratimo trolu 28" jer, kako je rekao, nijednog trenutka nisu dozvolili da njihova inicijativa, kojom su zastupali interese građana, postane predmet političkog prepucavanja.
"Na ovaj način su pokazali da vode računa o svom gradu, da su bili spremni da razgovaraju sa nama o tome zašto su njihovi predlozi prihvatljivi i zahvaljujem im na tome", rekao je Vesić koji je zahvalio i Saobraćajnom fakultetu.
Sa druge strane, dodao je, Grad Beograd je na ovaj način pokazao da je vrlo otvoren za razgovor sa građanima o svakoj promeni koja se dešava u gradu i da je spreman da prihvati sve inicijative koje su korisne za građane.
Naveo je da će u budućnosti verovatno biti reorganizovan deo linija javnog prevoza u Beogradu jer su, podsetio je, napravljene pre više decenija, a grad se u međuvremenu menjao.
"Negde imamo više stanovnika, negde manje, potrebe građana su drugačije i za taj posao koji nas čeka, a koji će raditi Saobraćajni fakultet zajedno sa Sekretarijatom za javni prevoz, biće nam neophodna saradnja sa građanima jer su građani ti koji koriste javni prevoz i najbolje mogu da kažu kako osećaju određene promene", rekao je Vesić.
Zato je, dodao je, saradnja sa udruženjem "Vratimo trolu 28" dobar primer kako i ubuduće treba raditi sa građanima i slušati njihove predloge koji su dobri i korisni.
Davor Stupar iz udruženja "Vratimo trolu 28" je zahvalio zameniku gradonačelnika, Sekretarijatu za javni prevoz i Saobraćajnom fakultetu.
"Izuzetno smo zahvalni što su imali sluh za naše probleme, da čuju šta muči građane i izađu u susret. Nisu nas ignorisali, već su spremno prihvatili naše argumente", rekao je on.
Ovo je, dodao je, poruka za sve ostale inicijative da će ih, ako se drže pravih problema, Grad saslušati i da se zajednički može doći do rešenja problema i boljeg Beograda za sve građane.
Sastanku su prisustvovali gradski sekretar za javni prevoz Jovica Vasiljević i sef katedre za drumski i gradski transport putnika sa Saobraćajnog fakulteta Univerziteta u Beogradu Slaven Tica.
Tica je rekao da su nastojali da stručnim argumentima iznesu sve činjenice koje mogu da doprinesu rešenju jedne, ocenio je, dobre građanske inicijative.
"Mi smo kao tim sa fakulteta postavili više varijantnih rešenja, vrednovali ekspertski uticaj jedne i druge alternative na prethodnu verziju trase trolejbuske linije 28, pružili argumente i dali svoj zaključak sa efektima", rekao je on.
Kako je naveo, vraćanje te linije je rešenje koje je apsolutno konzistentno sa sadašnjom transportnom politikom grada Beograda.
https://www.espreso.rs/vesti/beograd/58 ... -linija-28