Hoće da osakate 29 i 31 u cilju realizacije ideje o tramvaju kroz Kralja Milana.
Šta praktično rade? Skraćuju dve ključne linije do oboda užeg centra misleći da je neko lud da presedne za tako kratku relaciju. To nije poput skraćenja 51 do Zrmanjske (i u tom slučaju bi ostala samo 12 do Savskog Trga) već 15-ice do Brankovog Mosta ili 16-ice do Botaničke Bašte. Sve da bi se preselo na tramvaj - ne na gustu mrežu metroa. Ajde. U Milanu se zglobna 73 od Aerodroma Linate na pola trase (sve u urbanom jezgru) poklapa s tramvajskom linijom 27. Verovali ili ne gradsko jezgro se prostire samo na 3,5km od Duoma. Metro još ne pokriva pomenuti koridor, doduše M4 je izgradnji. Linija 27 ostaće kao fider a 73 ukinuta ili preusmerena. Ukoliko bi u sadašnjim uslovima linija bila skraćena postala bi besmislena jer je njena uloga direktna veza aerodroma sa centrom grada. Čak i kad se uvede M4 biće obavezno presedanje za jednu stanicu do Duoma, no u pitanju je presedanje s metroa na metro - ne sa autobusa na tramvaj.
Ne zaboravite da Beograd prati duga tradicija sakaćenja, uvođenja i produžavanja linija. 30 i 42 su vozile od Kalemegdana dok ih nisu zamenile 29 i 41. Takav potez rezultirao je uništenjem dve kraće pouzdane linije, preopterećenjem novih dužih uz dodatna produžavanja linija po čitavom gradu što je dovelo do povišenog stepena nepouzdanosti. Drugim rečima stvoren je lošiji, manje efikasan, nategnut sistem kakarterističan po smanjenoj srednjoj brzini, većoj gužvi, kašnjenju, višoj potrošnji energije, većem broju potrebnih vozila i zaposlenih. Ukratko postejeći sistem skuplji je iako nudi lošiju uslugu u odnosu na onaj iz 70-ih. Nije ispratio širenje grada jer grad ove veličine i urbanističkih karakteristika (relativno visoka gustina naseljenosti, zakršljala putna mreža, morfologija terena) iziskuje nezavisni šinski sistem. U jednom momentu gradnju metroa trebalo je započeti ali nažalost to se nije desilo do dana današnjeg.
Bolje bi im bilo da izgrade ono što nisu uspeli u poslednjih pola veka - da uvedu 4 i produže 6 do Pristaništa izgradnjom deonice Tašmajdan-Pariska u dužini od 1800m. Kao da treba da grade 180km.
Sad ih lepo treba preslišati pred kamerama šta su to unapredili u posledne 4 decenije.
Kada pogledamo i najnovije planove nije nam teško da shvatimo kako su sve mreže podsistema JGP u osnovi radijalne usled čega su u sukobu. Tramvaj pokriva autobuski koridor, autobus tramvajski, a oni skupa metro koridor. Gde su poprečni fideri koji seku metro koridor? Nigde jer imamo Košutnjak i Zvezdaru bez bulevara, tunela, viadukta. Dobro imamo i Novi Beograd gde niko ne može presesti na voz koji ide svake prestupne uz šta ne pokriva primarne tokove kretanja. Šta na šinama ili zglobno pokriva Vitanovačku? Ništa. A šta pokri celu Kruševačku? Pa ništa čak i kada imamo putnu mrežu. Ni običan minibus. Koridori koji su u normalnim gradovima poprečni kod nas pokrivaju okolo postojeće radijalne trase usput ih preopteretivši. Utoliko je nezavisni šinski sistem opravdaniji. Alal im vera. 'Ebo ih ćaća da ih **bo u oko.