Šta je novo?

Trolejbusi

Batutova ulica je privremeno rešenje već 40 godina od kada je 28 prebačena od Gradske bolnice do Zvezdara okretnice, zato nikada nije proširena na dve trake do Milana Rakića. Zato tu nikada neće biti ni građena mreža, a ukoliko se proširi Čingrijina 79 će ići duž Čingrijine do Cvetka.
 
Zašto moraju da budu dve trake po smeru u Batutovoj da bi mogla da se gradi kontaktna mreža?
 
Про предлога за унапређење предлога ширења мреже, сматрам да у основи нису лоши. Само, питање је колико желимо да уђемо у коштац са техничким потешкоћама.

1. Благоја Паровића: Ту је најнезгоднија Петља Мостар, зато што би тролејбуски водови ограничили дозвољену висину друмских возила, што је недопустиво. Друго су потешкоће у самој Пожешкој. Код Петље Радничка мислим да постоји довољна висина, али немам тачне податке. Премда, била би и у тим случајевима изводљива решења са делимичном аутономијом возила (рецимо, домет 3-5 километара) уколико би се троле могле враћати без изласка из возила.

2. Сланачки пут: Аргументи везани за велики успон, неперспективност ширења пута стоје, а постоји и довољно велика потражња. Оно што остаје отворено питање јесте питање градског терминуса? Студентски трг не би смео бити претрпан, а вући празне тролејбусе низ Тадеуша Кошћушка се не исплати. Натрпати превише линија у Таковску такође није решење. Остаје једино Трг републике. Друга концепција је тролејбуски БРТ од центра Земуна до Панчевачког моста, али тада опет тада би линија за Сланачки пут могла бити само фидер. Постоји још један концепт, а то је "потковица" линија Лешће - Сланачки пут - Вишњички булевар - Деспота Стефана - Трг републике - Краља Милана - Мекензијева - Врачарски круг. Онда би то био 35, и не би уопште уводио 21л. Услов је да све од Врачара до Роспи Ћуприје буде у жутој траци, или жутој траци у шпицевима. Сада опет, ради исплативости тролејбуске инфраструктуре од Трга републике до Роспи Ћуприје, била би добродошла још једна линија, и то Трг републике - Миријево преко Деспота Стефана и Миријевског булевара. Али опет ми требају подаци о висини надвожњака код Панчевачког моста.

3. Војводе Мицка: Није лоше, али ту опет не мислим да би све аутобусе заменили тролејбусима. Рецимо, 40, који је предложен до Панчевачког моста, може до Карабурме 2, а да се аутобус 23 скрати до Панчевачког моста.

4. Траса 31, Студентски трг - Славија Устаничка: Овде улазимо у сукоб са могућностима развоја шинског система и усклађивањем. На самој Петљи Аутокоманда не постоји перспектива да се нека од трака одвоји као жута, и једино трамвај прелази петљу без потешкоћа. Ако би правили нове надвожњаке само за јавни превоз, за њих је исплативији трамвај него аутобуси/тролејбуси због брзине, безбедности и капацитета. Ако нам је трамвај најефикаснији превоз преко Аутокоманде, не постоји константан квалитет у Булевару ослобођења на делу Славија - Аутокоманда. Ту већ имамо аутобуске конвоје, а који настају због статистички неуједначеног уласка на оптерећену деоници из различитих извора кретања. Најпогодније решење је оно у којем је трамвај доминантан на издвојеном коридору, а тај коридор са десне стране за оба смера све од почетка Делиградске до кружног тока на Аутокоманди, или као подземни трамвај од Славије до Франша. Ка Устаничкој да надвожњак почне од Звечанске, да трамвај остане са јужне стране аутопута све до нове Душановачке петље, и да се ту врати у Устаничку. Постоји и друго решење са којим би тролејбус 31 био поуздан и релативно брз, а то је разлупати целу петљу Аутокоманда и поставити је на потпуно другачијој основи, са минимум 3 нивоа, и проходним коридорима за жуте траке аутобуса и тролејбуса. Али, она моја мапа је добро "попуњавање рупа" и погушћавање мреже електротранспорта тамо где је тролејбус боље решење од шинског превоза. Ту је деоница Славија - Аутокоманда виђена као сноп ЛРТ са три гране: Бањичка, Кумодрашка и Устаничка.

5. Мите Ружића и Витезова Карађорђеве звезде за Миријево: То јесте један изразити успон на транспортно оптерећеном правцу. Решење доста зависи од новог решења самог Булевара источно од Цветка. Нисам ултимативно против решења тролејбуса и трамваја на истом саобраћајном коридору уколико се примењују у саобраћајном смислу нова решења и уколико је трамвај на том правцу доминантан. А овде имамо услова и за једно и за друго.

Међу предлагачима, необично ми да нисте предлагали још неке интересантне правце, рецимо:
6. Чукаричка падина - Жарково: Сви режими који нису издајнички, или који нису бар превише издајнички су забранили градњу западно и јужно од Чукаричке падине. Стога у било ком нормалном случају ту неће бити ни додатне градње ни ширења путева. Пролазни коридор се продужава на стрму и у ограничен профил усечену Ендија Ворхола, тако да ту трамвај нема перспективу. Али за тролејбус сјајно. Али, да би 37 и још једна тролејбусизована линија ишле преко Чукаричке падине, услов је да или трамвај или метро или ЛРТ продуже из Пожешке у Жарково. Тада постоје брдско-трамвајска и падинско-тролејбуска варијанта.

7. Земун Главна: Због историјског наслеђа, прескупа је за метро, неприхватљива за ширење на булевар, а због утицаја вибрација ризична чак и за трамвај. Због тога је и раније разматрано да централна метро станица у историјском Земуну буде Пинки, а за ширење на булеварски профил и трамвај је предвиђена Угриновачка. Осим Угриновачке, за шински превоз са булеваром видим у перспективи још и Лауданов шанац (крај Михајла Пупина - Павиљони - шанац - Железничка станица Земун - аутопутеви) Између је још и Првомајска.

Иза ничега од овога и даље не стоји никаква студија оправданости, већ се само шире зоне разматрања, и анализирају евентуалне потешкоће.
 
Znaci fali im trolejbusa, odnosno postoji sansa da 21 ostaje autobus pa sam im zato predlozio da se spoje 22A i 21A. :roll:
 

Prilozi

  • Screenshot_5.png
    Screenshot_5.png
    11 KB · Pregleda: 2.027
Kako li su uspeli da dođu do stanja u kojem moraju autobuse da teraju na ulicu umesto trolejbusa.
Ah da neodržavanje i rashod zarad Vesićevih fantazija.
Sramota šta rade. Aj neko nek se nakači da brani ovaj potez živo me zanima kojim argumentima.
Ako im je kontaktna mreža razlog, odmah da kažem ne prihvatam. Pošto kome smeta kontaktna mreža, a ne smeta mu zavijanje dizel motora, nek se preseli negde gde ima malo žica, evo recimo tik do autoputa. Čisto nebo, milina, zvuk motora..

Sent from my Nokia 7 plus using Tapatalk
 
Uspeli su tako što su zacrtali cilj da proteraju trolejbuse iz centra.
 
Udruženje građana „Vratimo trolu 28“: Ukidanje ove linije dovelo do pogoršanja kvaliteta života građana

Ukidanje linije 28 dovelo je do pogoršanja kvaliteta života građana bez obzira na pol, starost ili status zaposlenja, saopštilo je danas Udruženje građana „Vratimo trolu 28“ objavljujući rezultate ankete sugrađana koji su koristili taj prevoz.

Anketa je pokazala da je dve trećine ispitanika, 67 odsto, koristilo je liniju 28 svakodnevno, dok je oko 22 odsto ispitanika ovu liniju koristilo na nedeljnom nivou.

AnketaVizual%C4%86irilica.jpg


Trolejbus 28 su svakodnevno najviše koristili zaposleni – 70 odsto, studenti – 69 odsto i učenici – 62 odsto, dok je kod penzionera i nezaposlenih procenat onih koji su ga svakodnevno koristili malo manji – 53 odsto za penzionere i 49 odsto za nezaposlene.

Najveći broj ljudi je koristio liniju za kulturni sadržaj i odlazak u grad, kao i za odlazak na posao, direktan prevoz do fakulteta, posete Zvezdarskoj šumi i Kalemegdanu, odlazak u zdravstvene ustanove i kao direktan prevoz do škole.

Kod starijih od 60 godina, polovina njih je koristila liniju odlazak u zdravstvene ustanove. Kao najveći problem ukidanja linije čak 74 odsto ispitanika je istaklo da provodi više vremena u prevozu, 42 odsto da češće kasni, a 39 odsto da više pešači.
Udruženje građana "Vratimo trolu 28": Ukidanje ove linije dovelo do pogoršanja kvaliteta života građana 2
Anketa „Vratimo trolu 28“

Samo dva odsto anketiranih izjavilo je da ukidanje trolejbusa 28 nije uticalo na njihovo svakodnevno funkcionisanje, pokazala je anketa u kojoj je učestvovalo 1.307 ispitanika.

U pogledu starosnoj dobi, najviše ispitanika imalo je izmedu 18-29 godina (46 odsto), slede grupe od 30 do 44 godine (25 odsto) i od 45 do 60 godina sa 19 odsto. (kraj) vip Starijih od 60 godina bilo je devet odsto ispitanika, dok je broj mladih od 18 godina bio dva odsto.

Udruženje „Vratite trolu 28“ saopštilo je da su građani peticiju sa 4.000 fizičkih potpisa i 4.000 onlajn potpisa predali Sekretarijatu za javni prevoz i gradonačelniku još u novembru 2019. godine, ali je ona ignorisana.

https://www.danas.rs/beograd/udruzenje- ... -gradjana/
 
Izvinite zbog duplog posta, detaljni rezultati ankete su na našem satu na sledećoj adresi:

http://vratimotrolu28.rs/rezultatiankete/

Planirali smo da ih objavimo negde u martu ali nas je ovaj prokleti virus omeo u toj nameri. Sutra u 9.30 u emisiji Novi Dan na N1 gostuje naš saborac Davor Stupar, govoriće o rezultatima ankete i uticaju ukidanju linije 28 na kvalitet života građana koji su je koristili.
Eto još jednog Beobuildera u medijima :gobb:
 
Kako nije laž
Imaju 83 novija BKM (Doduše 5 je već u rashodu) imaju 10 ak zglobova 10 solo iz starije serije imaju trolze koje su u voznom stanju pa pored svih ovolikh kola može 2 nove linije da se otvore, malo im je glup izgovor.

Poslato sa LLD-L31 pomoću Tapatoka
 
Kako moze da nema ako nema 19 i 28 i ljetni red voznje ima 83 crvena solo bkm 10 starijih bkm solo i neka je 10 zglobnih i da nemaju dovoljno ...
Pojasni to nemanje
Editi kojih 5 i zasto su u rashodu lazovcine breee
 
U rashodu su trenutno 2002 2006 2017 2027 2065 dosta dugo stoje i dosta delova fali na njima

Poslato sa LLD-L31 pomoću Tapatoka
 
Dakle rashoduju poslednje nabavljene trolejbuse??? Ovo je alarmantno. S obzirom da nije planirana nova nabavka trolejbusa ovo se može interpretirati kao sporo ukidanje trolejbuskog podsistema.
 
Nisu zvanično rashodovani ali dosta dugo stoje i ocerupan su dosta.

Poslato sa LLD-L31 pomoću Tapatoka
 
Zato sto znamo da ih nema prosto nego ti si reko da nemaju dovoljno vozila obrazlozi to molim te
 
Dart":ojcgzj0b je napisao(la):
Zašto ne kažeš da po istom izvoru imaju i 4 zijače https://transphoto.org/list.php?did=495 ? Toliko o relevantnosti, to je stanje od pre jedno 3 godine, možda i više?
Moj izvor nije taj sajt koga prvi put vidim u svom zivotu.
Imaju trole, imaju čak i Trolze koje će uskoro doduše na sečenje ali sve stoje u voznom stanju sem 2155 i 2159, zbog čega su Trolze diskiminisane u saobraćaju a radile su punom parom do Vesiceve rekonstrukcije i proteruvanja zglobova sa trga, opet neko ima neke planove izgleda.

Poslato sa LLD-L31 pomoću Tapatoka
 
Ok, ali ih ima više od 5.
"Noviji trolejbusi" sada već imaju 10 godina, a po pređenoj kilometrazi su prestigli dobar deo starijih (oni uglavnom nisu radili vikendom i leti). Većina ih ima problema sa pukotinama na osovinama, a ima i nešto čuknutih. Za ovu godinu je bio predviđen remont 25 vozila, ali je to korona odložila (a preko potreban je) .
BKM 333 ima problema sa pregrevanjem po toplom vremenu, pa se ne može ozbiljno računati na njih leti...
 
Znači, kao što se moglo i očekivati - umesto da iskoriste dva meseca kada im je pola voznog parka, uključujući tu i SVE trolejbuse i sve tramvaje, stajalo u depoima besposleno, da remontuju i srede neke od njih, GSP kurblom nije mrdnuo...
 
Ni ja ne verujem da nemaju dovoljno vozila. Pogotovo ovih dana mi ubada oči to što svakodnevno oko podne dolazim na Studentski trg zbog učenja, i bukvalno skoro svaki dan viđam vozila kako u sred radnog vremena idu za garažu (češće ova novija, nekad i neko duplo). Jedino ako se u tolikoj meri ne kvare ili ako je za smenu vozača(mada ne bi valjda imalo potrebe da se zbog toga cimaju dole, to se obično radi na stanicama ili okretnicama koliko znam) ili eventualno neku pauzu (mada se to radi na okretnicama). Jedino ako još nešto ne znam.

I takođe, primećujem da u poslednje vreme (već malo duže) nešto nema onih starijih single BKM-ova, da li sam za nešto neobaveštena?


Definitivno se ubrzava postupak iseljavanja trolejbusa i to je odavno jasno. Ipak se svaki put iznenadim novim promenama.
Hajde sad. Pa da li je ikome imalo više stalo do trolejbusa baš kao tipa vozila?
 
Verovatno viđaš šihtaše tj rade dvokratno radnim danima samo u špicevima.
 
To ima smisla. Iskreno, nisam znala za taj termin, hvala.
Svakako bih naravno i dalje stajala pri tome da manjak vozila nije razlog, bez ikakvog obzira na ovo. (ovo je mogao da bude eventualno samo još jedan argument)
Ubadalo mi je oči, pošto mi se čini da ranije nisam toliko viđala da preko dana trole idu za garažu.
 
Vrh