Šta je novo?

Trolejbusi

Zašto smeta toliko sto se trolejbuska mreža proširuje? (Nevezano za to da li se radi za vreme policijskog časa ili ne)
 
Губитак паркинг места због нових стубова.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=732884#p732884:3rq9slcw je napisao(la):
vucko » Uto Apr 28, 2020 9:05 pm[/url]":3rq9slcw]http://rs.n1info.com/Vesti/a594008/Protest-gradjana-na-Dorcolu-zbog-gradnje-trolejbuske-mreze-tokom-policijskog-casa.html

Grupa ljudi okupljena oko udruženja "Komšije sa Dorćola" izašla je na uglu ulica Venizelosove i Gundulićevog venca u vreme zabrane kretanja protestujući zbog izgradnje trolebujske mreže koja je nastavljena u vreme vanrednog stanja.

Na licu mesta se nalazi nekoliko policijskih vozila. Za sada niko od građana nije priveden, ali ih policajci snimaju.

Oni se protive radovima koji se izvode za vreme "policijskog časa" i noću, a koji su počeli 27. aprila.

Udruženje građana "Komšije sa Dorćola" je u saopštenju "upozorilo javnost da se građevinski radovi na izgradnji trolejbuske mreže na Donjem Dorćolu obavljaju u vreme policijskog časa i da nadležni organi odbijaju da zaštite građane ovog dela Beograda koji se protive izgradnji, već štite interese izvođača radova".

"Radovi u ovom delu Beograda obavljaju se isključivo u toku zabrane kretanja, a stanari danima pokušavaju da nadležnima ukažu na brojne nepravilnosti. Sve je kulminiralo 27. aprila kada da je firma ATM BG d.o.o. u Venizelosovoj i Ulici Žorža Klemansoa nastavila građevinske radove odmah po početku policijskog časa, i nastavila ih tokom noći", navodi se u saopštenju.

Dodaje se da su stanari donjeg Dorćola, koji su do sada izlaskom na ulicu sprečavali kršenje zakona, "bili onemogućeni u obavljanju svoje građanske dužnosti".

Kako navode, na molbe policiji da izađe i izvrši uviđaj, građani su upućeni na Građevinsku inspekciju, koja nije odgovarala na telefonske pozive.

"Kako su radovi nastavljeni i tokom noći, buka nekoliko bagera i više desetina radnika, uglavnom bez maski, često zbijenih na malom prostoru, postala je nepodnošljiva i stanari su reagovali negodovanjem sa svojih terasa i prozora. Nakon toga se pojavilo nekoliko policijskih vozila sa uključenim rotacionim svetlima, praćeno grupama ljudi u civilnoj odeći, i stalo u zaštitu izvođača radova. Stanari su odgovorili još jačim protestom, a policija je ostala da, poput privatnog obezbeđenja, sačeka rano jutro i kraj radova", navodi se u saopštenju.

Podseća se da su novembra prošle godine počeli, kako navode, "mirni protest građana, nezadovoljnih izvođenjem radova na postavljanju trolejbuske mreže zbog brojnih nezakonitih radnji, tehničkih nedostataka i netransparentnog postupanja, kako Grada Beograda, kao investitora, tako i angažovanog izvođača radova, ATM BG doo".

Radovi su nastavljeni i danas, 28. aprila.

ATM BG doo je dobra firma, vode je dobri ljudi.
 
vucko":2dxb91hj je napisao(la):
Zašto si toliko ostrašćen? Ok ti je da se radi nešto nelegalno i tokom policijskog časa?

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=YseCspq_mNk[/youtube]
Ostrašćeni su oni, a ne ja.
Ovo je cista politika. Ne treba biti zadrt i kritikovati sve što se radi u gradu iako to doprinosi funkcionisanju prevoza i opštem dobru.
Što se tiče radova tokom policijskog časa to je valjda normalno, jer ne smeta saobraćaju zar ne? Evo večeras su farbali linije na kolovozu kod mene na BKA.
 
Da se podsetimo:

" Vučić: Da ukinemo trolejbuse, prave nam problem

Peking -- Premijer Aleksandar Vučić izjavio je u Pekingu da očekuje da će u naredne dve i po ili tri godine krenuti voz na pruzi Beograd - Budimpešta.

Premijer je ukazao da smo na primer odnose sa kompanijom Higer gradili tako što smo kupili pet električnih autobusa koji su danas u Beogradu i dodao:

"Želimo da ih imamo stotinu, da ukinemo trolejbuske linije zato što nam prave probleme u elektronaponskoj mreži, zato što kada jedan stane onda stane pola saobraćaja u toj ulici, što više nema nikakvog smisla". "

https://www.b92.net/biz/vesti/svet.php? ... id=1260137
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=732929#p732929:3jzwrehx je napisao(la):
Dart » 28 Apr 2020 23:15[/url]":3jzwrehx]
vucko":3jzwrehx je napisao(la):
Zašto si toliko ostrašćen? Ok ti je da se radi nešto nelegalno i tokom policijskog časa?

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=YseCspq_mNk[/youtube]
Ostrašćeni su oni, a ne ja.
Ovo je cista politika. Ne treba biti zadrt i kritikovati sve što se radi u gradu iako to doprinosi funkcionisanju prevoza i opštem dobru.
Što se tiče radova tokom policijskog časa to je valjda normalno, jer ne smeta saobraćaju zar ne? Evo večeras su farbali linije na kolovozu kod mene na BKA.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=732921#p732921:3jzwrehx je napisao(la):
spatiotecte » 28 Apr 2020 23:04[/url]":3jzwrehx]Zašto smeta toliko sto se trolejbuska mreža proširuje? (Nevezano za to da li se radi za vreme policijskog časa ili ne)
Konkretno smeta stav podržavanja svega što se dešava oko trolejbusa, a koji pojedini članovi zdušno čine. Kao prvo, kakvo je to proširivanje mreže ako će se kontaktna mreža ukinuti na delu od Slavije do Studentskog trga i u Svetogororskoj i Makedonskoj? Kao drugo, zašto je u redu da se ukida trolebuska linija 28, a da se vrati, ako se desi, do Dorćola, i tako izbegne najbitniji deo trase, zarad sačuvanja kocki na Trgu? Manite me tabloidnih stavova da postoji linija 77 koja je i više nego odlična zamena za rešenje problema? Treće, zašto je u redu liniju 41 pretvarati u suštini u 40L, i gurati i nju na Dorćol preko Takovske, takođe zarad očuvanja kocki na Trgu? Četvrto, zašto je u redu skraćivati Vračarske trole do Slavije, i ukidati 19, zarad , gle čuda, opet očuvanja kocki na Trgu? Peto, zašto je u redu ukidati parking mesta i terati ljude da im kola postanu teret, zarad izgradnje okretnice na njihovom mestu, a vrlo dobro je poznato da se i sada kuburi sa parking mestima na Dorćolu?
 
Proble sa radovima je sto nemsjubdizvolu za iste
Drugo sto se stvara buka veca od dozvoljene
Trece kad to urade uaboravite na trole od tgra rep prekobterazija do slavije i od trga preko svetigorske do takovske
Da i farbanje linija ne moze da mjeri sa kopanjem rupa i razbijanjem asfalta pritom nije hitna intervencija
Firma neka je dobra kad radnici imaju zastitnu opremu rade sa dozvolom za radove i adekvatno su placeni ...
 
solecar":irwtv5kn je napisao(la):
Konkretno smeta stav podržavanja svega što se dešava oko trolejbusa, a koji pojedini članovi zdušno čine. Kao prvo, kakvo je to proširivanje mreže ako će se kontaktna mreža ukinuti na delu od Slavije do Studentskog trga i u Svetogororskoj i Makedonskoj? Kao drugo, zašto je u redu da se ukida trolebuska linija 28, a da se vrati, ako se desi, do Dorćola, i tako izbegne najbitniji deo trase, zarad sačuvanja kocki na Trgu? Manite me tabloidnih stavova da postoji linija 77 koja je i više nego odlična zamena za rešenje problema? Treće, zašto je u redu liniju 41 pretvarati u suštini u 40L, i gurati i nju na Dorćol preko Takovske, takođe zarad očuvanja kocki na Trgu? Četvrto, zašto je u redu skraćivati Vračarske trole do Slavije, i ukidati 19, zarad , gle čuda, opet očuvanja kocki na Trgu? Peto, zašto je u redu ukidati parking mesta i terati ljude da im kola postanu teret, zarad izgradnje okretnice na njihovom mestu, a vrlo dobro je poznato da se i sada kuburi sa parking mestima na Dorćolu?

Dajte bar malo doslednosti, nije logično da u isto vreme budete protiv postavljanja i protiv skidanja mreže. Nego da krenemo redom
Prvo, nadam se da nece doci do skidanja mreže . Jedino racvanje za Vračar ili Banjicu je na Studentskom trgu tako da je tehnički i dalje neophodan.
Drugo, nije uredu ukidati 28, a okretnica na Dorćolu sada nije u planu.
Treće, pogledati drugi odgovor
Četvrto, naravno da nije u redu skraćivanje Vracarskih trola, ako to urade i sa 29 biće potpuni kolaps na Slaviji.
Peto, bandere nisu široke nekoliko metara da bi prestavljale realan problem. Ukoliko se lepo postave, uopšte neće smanjiti broj parking mesta.
 
Zamenjuješ teze. Može se biti protiv skidanja mreže jer se ukida u centru i trola se gura van centra grada. Ukidanjem mreže do Slavije se zapravo smanjuje ukupna dužina mreže trolejbusa.

ne znam odakle ti, ali Terminus Dorćol se pravi i trenutno se radi na procenama koje linije će biti prebačene tu, a koje na NBG.
 
Ako se skida mreža gde nema smisla i postavlja gde nema smisla...logično je biti protiv tako nelogičnih poteza...uz ukidanje trole 28...
 
Значи и 29 и 41 и обновљена 28 иду на Дорћол ако сам добро разумео Вучко?
 
Nemamo informacije osim indicija da se 29 skraćuje do Slavije i da će i 41 prekinuti da ide Svetogorskom pa ćemo ironično u centru imati 77 i 65 ali ne i trole. Da je gradska vlast htela bolje da je ukinula 40 koja ide kao 41 ogromnim delom trase. Takođe ne verujem da bi nekome bio problem da presedne sa 28 na 41, ali džabe kada grad želi da istera trolejbuse iz centra.
 
vucko":8dmj7jwf je napisao(la):
ne znam odakle ti, ali Terminus Dorćol se pravi i trenutno se radi na procenama koje linije će biti prebačene tu, a koje na NBG.

Od terminusa su odustali (bar što se tiče trolejbusa) zbog tvojih drugara sa Dorćola. Dogovor je da tu idu samo do garaže, zar ne?
Sada im oni pružaju dobar alibi za ukidanje trolejbusa. Jedino se slažemo da to jeste cilj ove vlasti, ali im vi samo pomažete u ostvarenju toga.
 
Ne, nisu odustali od terminusa već je gradska vlast nedovoljno sposobna da se uhvati u koštac sa problemom ekspropriacije. I u rebalansu budžeta koji je usvojen pre 15 dana je predviđen budžet za Terminus Dunavsku što ukazuje da grešiš.

Ne znam zašto si toliko naoštren na ljude na Dorćolu, zašto imaš pik na njih, o čemu se radi?

Ako hoće neka ukidaju trole, a naše će biti da se borimo protiv toga.
 
Dart ti moras prvo da poslozis sve cinjenice ...
Prvo od terminusa dorcol za trole i buseve jos nisu odustali
Drugo odustali su od parceta kroz gundulicev venac i tu nista nije sporno to parce im nije ni trebalo
Trece ljudi protestvuju protiv radova bez dozvole za vrijeme policiskog casa
Cetvrto zvezdraci zele svoju tolu 28 nazad od trga stud do zvezdare kroz makedonsku svetogorsku u duzini od 5.5km
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=732951#p732951:3ldxapou je napisao(la):
Dart » 29 Apr 2020 00:11[/url]":3ldxapou]
solecar":3ldxapou je napisao(la):
Konkretno smeta stav podržavanja svega što se dešava oko trolejbusa, a koji pojedini članovi zdušno čine. Kao prvo, kakvo je to proširivanje mreže ako će se kontaktna mreža ukinuti na delu od Slavije do Studentskog trga i u Svetogororskoj i Makedonskoj? Kao drugo, zašto je u redu da se ukida trolebuska linija 28, a da se vrati, ako se desi, do Dorćola, i tako izbegne najbitniji deo trase, zarad sačuvanja kocki na Trgu? Manite me tabloidnih stavova da postoji linija 77 koja je i više nego odlična zamena za rešenje problema? Treće, zašto je u redu liniju 41 pretvarati u suštini u 40L, i gurati i nju na Dorćol preko Takovske, takođe zarad očuvanja kocki na Trgu? Četvrto, zašto je u redu skraćivati Vračarske trole do Slavije, i ukidati 19, zarad , gle čuda, opet očuvanja kocki na Trgu? Peto, zašto je u redu ukidati parking mesta i terati ljude da im kola postanu teret, zarad izgradnje okretnice na njihovom mestu, a vrlo dobro je poznato da se i sada kuburi sa parking mestima na Dorćolu?
Dajte bar malo doslednosti, nije logično da u isto vreme budete protiv postavljanja i protiv skidanja mreže. Nego da krenemo redom
Prvo, nadam se da nece doci do skidanja mreže . Jedino racvanje za Vračar ili Banjicu je na Studentskom trgu tako da je tehnički i dalje neophodan.
Drugo, nije uredu ukidati 28, a okretnica na Dorćolu sada nije u planu.
Treće, pogledati drugi odgovor
Četvrto, naravno da nije u redu skraćivanje Vracarskih trola, ako to urade i sa 29 biće potpuni kolaps na Slaviji.
Peto, bandere nisu široke nekoliko metara da bi prestavljale realan problem. Ukoliko se lepo postave, uopšte neće smanjiti broj parking mesta.
Ukoliko se sve odradi po laboratijskim uslovima, bićemo svi na dobitku. :D
A sada da se vratimo u realnost grada Beograda, gde svi živimo. Bar se ja nadam da je tako, iako komentari pojedinih članova zvuče kao da žive u potpuno drugom kraju sveta.
Vučko je većinom objasnio suštinu problema, ali da se nadovežem na njega. Tačno je da se ne gradi sada okretnica na Dorćolu, ali se razvlači mreža duž Gundulićevog venca (deo od Žorža Klemensoa do Dobračine), u službi privremene okretnice, koja će biti po istom principu kao i okretnica linije 21 u Učiteljskom naselju. Ako je rečeno da će se uklanjati stabla i parking mesta, tako će i biti, bez obzira na to kako budu postavljane bandere. Umesto što se stanovnici Dorćola nazivaju nezahvalnicima, cela ova stvar naziva širenjem mreže trolejbusa, što je jelte zamena teza, zbog već objašnjenih stvari, mnogo svrsishodnije je konstantno se buniti i davati im podršku, jer možda se ipak desi neko čudo i nešto se promeni, za razliku od nadanja da se neće dirati postojeća mreža.
Za kraj, još jedna konstatacija. Ako je loše odrađeno popločavanje poteza od Bajlonijeve pijace do Vukovog spomenika, Ruzveltova, Knez Mihailova, Trg republike, plato na Slaviji... , šta tek očekivati od nečeg kao što postavljanje bandera? Čak ni zamena starih stubića po gradu za ove nove nije u stanju da se odradi valjano, nevezano za to što im je anker loše projektovan.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=732921#p732921:28nogmnf je napisao(la):
spatiotecte » Uto Apr 28, 2020 10:04 pm[/url]":28nogmnf]Zašto smeta toliko sto se trolejbuska mreža proširuje? (Nevezano za to da li se radi za vreme policijskog časa ili ne)
Smeta zato sto na ustrb tog prosirenja izgubismo 19, 21, 22, 28 a sada cemo i 29 i 41!
Smeta zato sto se radovi obavljaju bez dozvola, u kasne sate tokom policijskog casa kako gradjani ne bi mogli da se pobune.
Smeta zato sto ovde niko ne slusa gradjane koji vec mesecima protestuju protiv ove sulude ideje i protiv ukidanja i skracivanja trolejbusa.
Smeta zato sto sustinski ne dobijamo nista, samo cemo dobiti zaokruzene linije koje ne vode nigde.
Smeta zato sto nova trasa NECE imati stanice, vec ce biti samo put do depoa, sto prakticno znaci da se trose pare iz budzeta samo zato sto nekome smetaju trolejbusi na Studentskom Trgu.
Ovo se zove nikako drugacije, no diktatura.

I mislim da je sramota tako pricati, ovi ljudi a i neki clanovi foruma se bore mesecima za povratak trolejbusa, i onda neko dodje i kaze "a sto ti smeta prosirenje"...

Kada budu "prosirili" mrezu tako sto ce npr. da pretvore liniju 35 u trolejbus, to mozemo pohvaliti i nazvati prosirenjem! A ovo mazanje tipa dam ti jedno uzmem ti 6, je za ovce. :notok:
 
vucko":2lzxpqwf je napisao(la):
Ne, nisu odustali od terminusa već je gradska vlast nedovoljno sposobna da se uhvati u koštac sa problemom ekspropriacije. I u rebalansu budžeta koji je usvojen pre 15 dana je predviđen budžet za Terminus Dunavsku što ukazuje da grešiš.

Ne znam zašto si toliko naoštren na ljude na Dorćolu, zašto imaš pik na njih, o čemu se radi?

Ako hoće neka ukidaju trole, a naše će biti da se borimo protiv toga.

Zemljište je u državnoj/javnoj svojini. Takođe sam siguran da gradnja terminusa nije tehnički izvodljiva u doglednoj budućnosti,niti imaju dovoljan broj vozila za tako nešto.
Politički izmanipulisani ljudi sa Dorćola protestuju protiv trolejbusa, njihovi strahovi su potpuno iracionalni i nemaju opravdanje. Pošto ja volim trolejbuse, naravno da cu biti protiv takvih stavova.
Najveća je ironija što ih vi predstavljate kao nekakve borce za trolejbuski sistem Beograda, a oni mrze trolejbuse više od vladajućeg režima...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=733007#p733007:vj1f5m8y je napisao(la):
Dart » Sre Apr 29, 2020 6:23 am[/url]":vj1f5m8y]
vucko":vj1f5m8y je napisao(la):
Ne, nisu odustali od terminusa već je gradska vlast nedovoljno sposobna da se uhvati u koštac sa problemom ekspropriacije. I u rebalansu budžeta koji je usvojen pre 15 dana je predviđen budžet za Terminus Dunavsku što ukazuje da grešiš.

Ne znam zašto si toliko naoštren na ljude na Dorćolu, zašto imaš pik na njih, o čemu se radi?

Ako hoće neka ukidaju trole, a naše će biti da se borimo protiv toga.

Zemljište je u državnoj/javnoj svojini. Takođe sam siguran da gradnja terminusa nije tehnički izvodljiva u doglednoj budućnosti,niti imaju dovoljan broj vozila za tako nešto.
Politički izmanipulisani ljudi sa Dorćola protestuju protiv trolejbusa, njihovi strahovi su potpuno iracionalni i nemaju opravdanje. Pošto ja volim trolejbuse, naravno da cu biti protiv takvih stavova.
Najveća je ironija što ih vi predstavljate kao nekakve borce za trolejbuski sistem Beograda, a oni mrze trolejbuse više od vladajućeg režima...
Misljenje kao i zadnjicu ima svako, pa tako i Vi, ali u jednoj konstruktivnoj diskusiji kakva dolikuje ovom forumu, ocekujemo argumente, a ocigledno u nemanju istih pocinje etiketiranje ko je izmanipulisan a ko nije sto je neukusno i to necu dalje komentarisati.

Stav da volite trolejbuse je lep, ali to nije nikakav argument koji potkrepljuje vase optuzbe za iracionalnost, izmanipulisanost i strah. Ja sam licno napisao iznad Vaseg posta nekoliko argumenata, ali ocigledno ste ih nonsalantno preskocili, sto takodje necu komentarisati jer to govori o svakoj osobi pojedinacno. :gobb:
 
Taj post nisi meni uputio, ali nije problem da odgovorim

igorsimic":1l903wyb je napisao(la):
Smeta zato sto na ustrb tog prosirenja izgubismo 19, 21, 22, 28 a sada cemo i 29 i 41!
Klasična zamena teza, to se desilo pre izgradnje ove mreže. Kriminalno urađen trg Republike i manjak voznog parka nemaju veze sa tim.
Smeta zato sto se radovi obavljaju bez dozvola, u kasne sate tokom policijskog casa kako gradjani ne bi mogli da se pobune.
Ako stvarno nemaju dozvolu jeste problematicno, ali njima uopšte nije problem da pribave dozvolu. Što se tiče radova tokom policijskog časa, to je valjda dobro jer nema saobraćaja.

Smeta zato sto sustinski ne dobijamo nista, samo cemo dobiti zaokruzene linije koje ne vode nigde.
U kom smislu zaokružene? Ispod si napisao da ova mreža neme veze sa linijama
Smeta zato sto nova trasa NECE imati stanice, vec ce biti samo put do depoa, sto prakticno znaci da se trose pare iz budzeta samo zato sto nekome smetaju trolejbusi na Studentskom Trgu.
Ovo se zove nikako drugacije, no diktatura.
Sa ovim se apsolutno slažem,ali to je tražila gospoda sa Dorćola. Zar ne?
I mislim da je sramota tako pricati, ovi ljudi a i neki clanovi foruma se bore mesecima za povratak trolejbusa, i onda neko dodje i kaze "a sto ti smeta prosirenje"...
Ti ljudi se ne bore za povratak trolejbusa, već baš baš naprotiv. Naravno pod tim ne mislim na Vucka i 28 koje podržavam
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=732964#p732964:4whwtcrm je napisao(la):
vucko » 28 Apr 2020 11:45 pm[/url]":4whwtcrm]Nemamo informacije osim indicija da se 29 skraćuje do Slavije i da će i 41 prekinuti da ide Svetogorskom pa ćemo ironično u centru imati 77 i 65 ali ne i trole. Da je gradska vlast htela bolje da je ukinula 40 koja ide kao 41 ogromnim delom trase. Takođe ne verujem da bi nekome bio problem da presedne sa 28 na 41, ali džabe kada grad želi da istera trolejbuse iz centra.

Ja sam za skraćivanje svih trola i busa 31 do Slavije naravno kada se obnovi tramvaj do Kalemegdana.
 
Ne mislim da je zamena teza, ovo sve ima veze sa nasilnim pokusajem skracivanja trolejbusa iz grada, pa ce da nam ponude opciju fantomskih linija do Dorcola i kao tako ce ispasti vratili su trole. Ako je u pitanju samo izgradnja depoa kao sto tvrdite, zbog cega onda trole ne idu Dobracinom i ostanu kao sto su bile poslednjih 50 godina do Studentskog trga, nego bas mora preko Gundulicevog Venca iako nema racionalne potrebe za time jer gubimo vezu sa centrom koji je glavno cvoriste.

Mislim da ste Vi pogresno shvatili interpretaciju gradjana. Nove linije svakako jesu dobrodosle, ali nema racionalne potrebe gurati 6 trolejbuskih linija, graditi bez dozvole, ne pitati struku i gradjane za misljenje, i tako progurati to tamo gde nije potrebno, i time iseci 300,000 stanovnika sa vezom do centra da bi 6 trolejbuskih linija spartalo Gundulicevim Vencom gde ima jedna prodavnica i dva frizerska salona. Ako Vi mislite da gradska vlast ovo radi kako bi gradjani Dorcola dobili trolejbus i time im poboljsali zivot, unapredili okolinu, onda zivite u bajci.

Ideja za skracivanje svih linija do Slavije je suluda, napravice bespotreban kolaps, bespotrebno presedanje i mucenje gradjana, produzice vreme putovanja sto ce direktno uticati na to da mnogi gradjani predju na kola i sve to samo zbog nekog istorijskog konteksta tramvaja? Kao neko ko je koristio trolejbus minimum 2 puta dnevno pre vanrednog stanja, presedanje na fantomsku liniju 22A, nemogucnost ulaska u 29, mogu odgovorno da tvrdim da ovo NIJE odabir gradjanja i za ovakvu bahatost nema opravdanja.
 
Koliko vidim, Bastać prisvaja ovaj protest

Председник општине Стари град Марко Бастаћ рекао је за портал Нова да су се на лицу места прво појавили представници општине, а онда су изашли и грађани.
 
Vrh