Šta je novo?

Trolejbusi

Da li ste sigurni da je BKM koštao 200000e? Mislim da je to mnogo za istočni proizvod.
 
Цене се много разликују за њихово тржиште (тј СНГ) и "извоз", а једини извоз смо ми и Украјина, која сама склапа њих.
И мислим да је комплектација наших и опрема и све на вишем нивоу него тих што су правили за себе тада.
И прилично сам сигуран да је цео уговор тада био око 18 милиона евра - за 82 плаћене троле то је ~220 хиљада по комаду. Требало би да су у ту цифру урачунати и транспорт и резервни делови
 
Tačnije 19 miliona za 83 trolejbusa sa transportom, obukom i nešto rezervnih delova. U to vreme je Solaris sa istim Škodinim motorom koštao tačno duplo.
Druge dve ponude na tenderu su bile Globus auto (Kinezi) 20 miliona i Laz 24 milliona...
 
И вероватно би дупло дуже радио и дупло мање би се кварио
 
https://www.blic.rs/vesti/beograd/trole ... la/tkw3m5g

Trolejbuski depo sa Dorćola biće premešten na lokaciju neposredno pored pogona GSP-a "Kosmaj 1" na auto-putu ka Nišu, predviđeno je nacrtom plana detaljne regulacije.

Površina obuhvaćena ovim planom iznosi oko 58 hektara, navodi se na sajtu Direkcije za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda, gde je i objavljen javni uvid u plan detaljne regulacije područja između ulica Stefana Prvovenčanog, Vojislava Ilića, Mokroluške nove i Kružnog puta Padina.

Planom će biti određeni i kapaciteti izgradnje u skladu sa mogućnostima prostora, planskim i infrastrukturnim uslovljenostima i investicionim potencijalima, kao i očuvanje i unapređenje životne sredine, navodi se na sajtu.

"Dorćol" je saobraćajni pogon GSP Beograda koji se koristi za solo i zglobne trolejbuse i solo elektrobuse. U tom pogonu se nalaze svi trolejbusi i elektrobusi koje GSP ima.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=705896#p705896:8a758nhm je napisao(la):
Dart » Čet Feb 06, 2020 10:11 pm[/url]":8a758nhm]Pola vas sanja o nekvom Ikarbusu koji ne zna valjano ni autobus napraviti, a kamoli trolejbus. Onda dođete ovde da hejtujete BKM, koji je bolji od bilo kog Ikarbusa...

Veruj mi Dart da se uopšte toliko ne potresam oko jednog Ikarbusa, ali se trudim da budem objektivan, a i prosto razmišljam šta bi za nas bilo najbolje i najpovoljnije rešenje. Toliko se pričalo više o tom Ikarbusu, ali opet reći da ne može da sastavi iole pristojan autobus, po meni je stvarno preterano, a to dokazuju i mnogi drugi niskobudžetni proizvođači prisutni na našim beogradskim ulicama. I od tog Ikarbusa može gore i to ne za mnogo manje novca. Na kraju krajeva, taj Ikarbus će proraditi kod novog privatnog vlasnika, ako uopšte i bude proradio. To valjda znači ulaganje i u opremu i kadrove. Rezultat bi trebao biti i kvalitetniji proizvod, al sve i da budu na nivou i ovih M-ova i LE-a, opet su to sastavljenija vozila od jednog BKM-a. LE-i su već dosta prešli, kao i M-ovi iz 2013, i jel se raspada i jedan od njih? Jel su truli kao BKM-ovi posle jedva sedam osam godina? Jedino što kod BKM-a izgleda bolje jeste podolit, mada je i on počeo da propada još pre par godina. Pa evo i 103-jke kod Presta i posle osam godina i dalje utegnute i sasvim solidne, iako rade na zahtevnijim linijama od onih na kojima trole mogu da rade. Mislim, tim vozilima se vozim svaki dan, pa i te kako osetim razliku u vožnji. Prosto, kod Ikarbusa ma koji da je u pitanju, nema tako neprijatnih udaraca, a i lupanje obično potiče od loše uklopljene plastike, dok kod BKM-ova ta buka kao da dolazi od same karoserije. Vrlo glasno i neprijatno. Kad već moramo da uvezemo nešto što nemamo, ili to nešto kvalitetom nezadovoljava, onda da bar uvezemo nešto što je bolje, a ne da kupujemo tuđe da ne kažem šta. Inače, ne mislim da je nešto posebno komplikovano sastaviti trolejbus, jer su baš i Sovjeti dokazali da su trolu još i mogli da sastave, a da bude funkcionalna, a i da potraje, dok su po pitanju autobusa bili slobodno mogu reći kriminalni, kad im je godinama jedan od dominantnih proizvoda bio Liaz 677. Mađarski Ikarus je za njih bio pojam u svakom smislu te reči.

Fića":8a758nhm je napisao(la):
Исто као што је и било до сада. Иначе, не знам да ли сте приметили, али осим на то што је у 29 гужва, нико се никада није жалио на троле. Без обзира што је то БКМ.

Pa nemaju se mnogo za šta i buniti kad nemaju sa čim da ih uporede. Kod nas se godinama unazad trolejbusi smatraju znatno inferiornijim od autobusa, jer među tim autobusima imamo i onih vrlo dobrih, pa nešto lošijih, a i onih vrlo loših. Tu smo bar imali prilike da spoznamo i ono najbolje što nudi autobuska industrija, a nismo bili po tom pitanju loši ni kad je još Jugoslavija bila živa. Prosto, moje neko mišljenje, jeste da narod u većini misli da je trola nešto potpuno drugačije od autobusa, pa se onda sa autobusima u tolikoj meri i ne porede, a ne treba da bude tako po meni. Trolejbus je autobus sa električnim motorom i motkama i ni po čemu ne sme biti iza klasičnog autobusa, a kako bi trebao trpeti manje stresove od mehanike, trebao bi i duže trajati i vožnju činiti znatno tišom i komfornijom.
 
Za razliku od Ikarbusa BKM ne izgleda kao kifla, niti su goreli što je čest slučaj kod Ikarbusa. LE serija je verovatno najveći promašaj ikada, ali mi nije cilj da raspravljam niti je ova tema posvećena autobusima. Iskreno bih voleo da Ikarbus opet stane na noge, ali treba biti i realan.

Poslednji BKM su došli 2010 godine, to je sada već 10 godina. Stariji zglobni BKM 333 jeste vrlo truckav, dok solo 321 uopšte nisu toliko. Trolejbusi su generalno tiši pa neravnine proizvode veću buku, što može prevariti jer kod autobusa taj zvuk priuši motor sa svojom bukom . Ja lično nisam primetio bilo kakve razlike u udobnosti.

Što se tendera tiče, kažu da je MAZ (ne Eton) vrlo zainteresovan, ali ima vremena.
 
Џаба нама што је МАЗ заинтересован када нема тендера
 

Tek sad vidim da sam loše razumela. Ja mislila da je to za ta 2 druga proizvođača. Okej, Solaris je vanserijski kvalitet, mada je tužno kad vidite kako se ophode prema tim autobusima. Skoro sam videla da ih je u našem voznom parku u voznom stanju tek oko 26, a znam da ih je bilo nabavljeno mnogo više.

Evo maločas deseti put nalećem na 2 pokvarena Higer-a, non-stop znači. Okej, svako vozilo se nekad kvari i to je u redu, ali BKM-ove za sve ove godine (od 2007.) nisam videla sveukupno da su se toliko kvarili koliko ovi autobusi za svega par meseci (ni pola godine).

Okej, nisu savršeni, nisu ni da priđu klasi Solarisa, ali ipak mislim da BKM ne treba da bude sinomim za pljuvanje i reper za najgore. Daleko su od toga.
 
Da se razumemo zbog tog Belkommunmaša čovek može zamrzeti trolejbus. Jeste da su ZiU bili spartanski, ali to je bio totalno drugi kalibar bar što se tiče izdržljivosti. TrolZa je kasnije postala samo bleda kopija. Inače zbog te podele karoserija na autobuske i isključivo trolejbuske iz zemalja bivšeg Sovjetskog Saveza trolejbus se na ovim prostorima nikada nije ni video kao autobus, a kamoli poredio s istim, iako se radi samo o električnom autobusu s mrežnim napajanjem. Ovo poslednje dobro oslikava bilo koji Solaris, savremena Škoda ili pak konverzije Citara i Volvoa iz Segedina (kao i neuspeli prototipovi nekadašnjeg zemunskog Ikarusa, sadašnjeg Ikarbusa).

Vremenom me obuzima sve veća ravnodušnost, ako ne i gađenje. Novi Ikarbusi nisu nikakve kifle u šta se možemo uveriti na osnovu Novog Sada (ne M serija na M.A.N šasijama). Niskopodni Ikarbusi nemaju dodirnih tačaka sa IK103 kiflama i gliserima pa je iz tog razloga takav komentar stvarno besmislen. Pritom ono što zaista ima smisla jeste činjenica da je jedan omraženi M.A.Z ispred Belkommunmaša po pitanju opšteg utiska raštimovanosti potpuno novih vozila. Lično sam se vozio test primerkom na liniji 29, stoga mogu bez dlake na jeziku konstatovati da je razlika između M.A.Z-a i Belkommunmaša primetna.

Objektivno kada se uzme u obzir odnos cena-kvalitet, te neizvesnosna budućnost Ikarbusa zašto bi Beograd M.A.Z-u okrenuo leđa? Isti oni koji po svom subjektivnom i nadasve neutemeljenom mišljenju gledaju M.A.Z autobuse sa visine, čak i one CNG s Karaburme koji su čak i bolje urađeni od privatnih modela (poslednji put se vozio u 715, takođe na 29 i to starije vozilo me nije nešto ubedilo da je moguće porediti M.A.Z s BKM-om). Belkommunmaši ne da se tresu nego sve preko te klimave karoserije landara, plus trapovi koji deluju kao da su zalepljeni selotejpom.

Stoga smatram da je na osnovu dosadašnjeg beogradskog iskustva s beloruskim proizvodima može zaključiti da M.A.Z zaista nudi viši nivo kvaliteta u odnosu na cenu. Racionalno posmatrajući oba proizvođača besmisleno ih je porediti sa skupljim modelima, međutim razlika je očigledna čak i unuitar granica matične im Belorusije.

Linije 29, 40 i 41 mogle bi biti pokrivene M.A.Z 215T trolejbusima, 19, 21, 22 i 28 modelom 203T i gotova priča. Zglobni model je kao stvoren za preopterećene solo linije sa velikim usponima od kojih je svakako najpoznatija linija 50.

Šteta što turski Mercedes ne nudi Conecto T trolejbuse. Oni bi zadržali relativno skromnu cenu uz daleko viši kvalitet u odnosu na bilo šta iz ex. SSSR.

Ne znam da li može Škoda u kooperaciji s Nemcima i Turcima nadogradi solo i zglobne Conecte? U slučaju pobede na tenderu za autobuse logičan potez bi bila unifikacija autobuskog i trolejbuskog voznog parka. Ovom poslednjem treba težiti u svakom slučaju. Realno Zapadni modeli su van domašaja finansijski.
 
Gde ti viđaš pokvarene Higere majke ti, ajde da kažeš da viđaš ponekad ali svaki dan po 2 komada, kako da ne. Na 307 su skoro svaki dan tu svi Higeri, sem ove nedelje što fali 3454 ali sigurno će se i on brzo vratiti. Ali opet sam mišljenja da je bolje da smo kupili maz, jeftiniji, a ništa lošiji.

Послато са Mi 9 SE помоћу Тапатока
 
Kvare se i Higeri ali linezi koji treba da ih održavaju u garantnom roku se ne trude previše oko njih. Sad skoro su jednom menjali ulje i nisu imali blage veze koliko staje u Iveco ??? Sipali na kašikicu dok su svaki čas merkali na šipci. Treba očekivati i tu probleme. A onaj jedan mučeni što mu he greškom sipan AD blue u gorivo i dalje stoji, niko mu ne prilazi.

Budite realni, Ikarbus nikad nije znao da napravi autobus. Nije znao nije hteo to je već nek drugo pitanje.
Ti autobusi kao novi nisu bili u stanju da pređu put od 10-2'0 km a da se nešto ne pokvari ili otpadne. Još gora je situacija u eksplataciji, večito problemi, večito ili u garaži ili u njihovom servisu. Koji gleda da brže bolje otkači autobus sa garancije zbog najmanje sitnice umesto da se bavi sa otklanjanjem kvarova. Možemo da pričamo i o karoserijama koje su posle 5-6 godina ispucale , u raspadnutom stanju i zrele za ozbiljan remont. Ozbiljan koji nikad se ne uradi. I kad se sabere koliko vozilo nije u radu i podvuče crta vidi se da je bolje da propadnu. Ikarbus je uvek bio ozbiljno breme za GSP. Ozbiljno da je GSP gubio velike pare što zbog održavanja što zbog neostvarenih polazaka.

Kažu u Novom Sadu bolji ? Nisu ništa bolji, i tamo pucaju karoserije, krive se kao kifle. Novosađani će se preporoditi sa Mečkama.
 
Express":2sf23o2m je napisao(la):
Da se razumemo zbog tog Belkommunmaša čovek može zamrzeti trolejbus. Jeste da su ZiU bili spartanski, ali to je bio totalno drugi kalibar bar što se tiče izdržljivosti.
Mislim da svi ovde volimo trolejbuse.
Nego da li ti poznato deluje ovaj BKM?

5f5176e42f7127e110f9403707306f30.jpg

BKM je počeo sa proizvodnjom trolejbusa pod licencnom spartanskog ZIU9 (serija 100). Dok je naš BKM 201 nastao na istoj platformi tj modernizacijom iste.
 
Све фабрике у Русији и Белорусији су почели са производњом модификација ЗиУ-9, вероватно и 20-30 година после почетка производње основног модела у основној фабрици.

Што се тиче БКМ, ја мислим да они стоје, нема никаквог напретка у индустрији. Када човек упореди први БКМ333 из 98 и ове најновије БКМ321 из ове или 2019 године, то је у принципу исто то. Једини већи напредак било је убацивање батерија као могућност, и ето тај редизајн предње маске.
МАЗ203 и 215 такође, исто ђубре као и пре скоро 15 година.

Што се тиче Солариса, Шкода, поред тролејбуса у њиховој ксросерији, прави и у Сор и Ивеко, и стварно мислим да уложити мало више новца у такву набавку има смисла.

Куповина маза 203т и 215т била би још једна "покушај" набавка, која би само на кратке стазе била како треба.
 
Вероватно је само дисплеј радио погрешно, стандард
 
Dobro, prvi put tako da ih vidim. Do sad uvek kako stoje. I to skoro uvek na 22A i jednom na NBG, mislim linija za Zemun Polje.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=706082#p706082:3bhnfzw0 je napisao(la):
Dart » 07 Feb 2020 04:35 pm[/url]":3bhnfzw0]
Express":3bhnfzw0 je napisao(la):
Da se razumemo zbog tog Belkommunmaša čovek može zamrzeti trolejbus. Jeste da su ZiU bili spartanski, ali to je bio totalno drugi kalibar bar što se tiče izdržljivosti.
Mislim da svi ovde volimo trolejbuse.
Nego da li ti poznato deluje ovaj BKM?

5f5176e42f7127e110f9403707306f30.jpg

BKM je počeo sa proizvodnjom trolejbusa pod licencnom spartanskog ZIU9 (serija 100). Dok je naš BKM 201 nastao na istoj platformi tj modernizacijom iste.

Ne znam za to niti me iskreno zanima sa čime je počeo na ulicama Minska. Bitno je čime je isti počeo i završio na beogradskim ulicama. Ne zna se koji je više landarao. Bonitosima vrata htela da pootpadaju čim su stigli što ruku na srce važi i za Trolze, 321/333 drnave šklopocije od prve godine eksploatacije. Zglobovi na kraju ostali i bez originalnih sedišta, osim toga popucaše im zglobovi. Sad pomalo voze zbog toga što su ih štedeli. Na kraju Đilasovi najnoviji ubedljivo najgori - od prvog dana hteli da se raspadnu u paramparčad prelazeći preko rupa. Pitam se samo šta bi bilo da je uzeo i zglobne, pa to bi već uveliko bilo u rashodu. Uz to kanturina 321 nije bazirana na ZiU 682, a na čijoj je bazi čak i jedna Trolza podbacila.

Čak i M.A.Z deluje koliko-toliko čvršće u odnosu na ponuđenu cenu. Samo doneti trole i bacati s 10m visine, pa popis stanja. Šta fali, odnosno koliko je daleko nađeno od mesta montaže. Solaris rutinski treska zadnjim delom sa visine od pola metra pa ni da mrdne - ni konstrukcija - ne sve što je okačeno o istu. Stoji u komadu i nastavlja da vozi. Kod novih BKM se šipke tresu, stakla, paneli, sedišta, konstrukcija, pod, sve se živo ljulja, hoće da se razleti oko putnika. Zamisli kad bi tako treskali kao Solarisi. Pa delovi bi otpadali kako spolja po putu, tako i unutra putnicima na glavu.

Tako treba i autobuse da testiraju. Samo ga bace pa vrše popis stanja. Koji pretrpi manju štetu u odnosu na cenu taj uopšte sme da se testira na ulici. I čak ni tada ne treba garantovati da će proći test, a kamoli da će proizvođač kasnije dobiti tender. Kad bi vršili tako rigoroznu selekciju niskobudžetnih modela bili bi sigurni da bi uvek tender prošli samo oni ponuđači sa najboljim odnosom cena-kvalitet, ne obavezno i najnižom, niti najvišom cenom (kako skup tako i jeftin može biti precenjen ukoliko se i kvalitet uzme u obzir).

Proizvođači vrše i statičke i dinamičke testove samo da bi prošli minimalnu granicu propisanog standarda. Svi postižu taj minimum da bi dobili homologaciju, međutim baš tu počinju razlike. Recimo neki proizvođač može generalno bolje sklopiti vozilo uz istu, nižu ili neznatno višu cenu. E to treba sve uzeti u obzir. Prilikom raspisivanja tendera ne vrši se testiranje, to se radi pre tendera.
 
Šteta što turski Mercedes ne nudi Conecto T trolejbuse. Oni bi zadržali relativno skromnu cenu uz daleko viši kvalitet u odnosu na bilo šta iz ex. SSSR.
Сегединци су својевремено прерадили 6 половних дизел Цитара које су купили, чини ми се у Француској, у тролејбусе. Премоћно изгледају! :D
https://transphoto.org/photo/414259/
https://imhd.sk/za/galeria-media/up...te/11753/nielen-trolejbusovy-szeged-27-9-2018
Ту су и, такође прерађени, Волвои 7700. :D
http://iho.hu/hir/volt-egyszer-egy-szolo-volvo-troli-170519
Од Мађара можемо много тога паметног да научимо по овом питању, дефинитивно. :kk: :sesir:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=706147#p706147:7dge40uq je napisao(la):
Рипањац 405 » 07 Feb 2020 08:30 pm[/url]":7dge40uq]
Šteta što turski Mercedes ne nudi Conecto T trolejbuse. Oni bi zadržali relativno skromnu cenu uz daleko viši kvalitet u odnosu na bilo šta iz ex. SSSR.
Сегединци су својевремено прерадили 6 половних дизел Цитара које су купили, чини ми се у Француској, у тролејбусе. Премоћно изгледају! :D
https://transphoto.org/photo/414259/
https://imhd.sk/za/galeria-media/up...te/11753/nielen-trolejbusovy-szeged-27-9-2018
Ту су и, такође прерађени, Волвои 7700. :D
http://iho.hu/hir/volt-egyszer-egy-szolo-volvo-troli-170519
Од Мађара можемо много тога паметног да научимо по овом питању, дефинитивно. :kk: :sesir:

Slažem se, taj Citaro bolje izgleda nego ona fabrička nakaza od eCitara koji izgleda kao da su čoveku odsekli nos, te zalepili zaobljeni starinski frižider na glavu. :rant: M.A.N i Scania su na neuporedivo bolji način rešili problem uklapanja maske na krovu sa ostatkom vozila. Ustvari segedinski Citaro
izgleda vrlo slično kao španski CNG, samo što je s motkama. Njihov Citaro nije baziran na vertikalnom motoru zbog čega je deo elektroopreme dignut na krov, no svakako je i tako postavljena vrlo kompaktna. Volvo nema čak ni to. Krov maltene kao Zijača iako je niskopodan. Sve gurnuli u ćošak gde normalno stoji dizel motor.

Mislim da Conecto-Škoda trolama ne bi falilo ništa.
 
Гдањск, Сопот и Гдиња су три града која чине агломерацију. Јавни превоз је заједнички, али тролејбуси су само у Гдињи и Сопоту, и превоз обавља гдињско предузеће.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Trolleybuses_in_Gdynia
 
Vrh