[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=705896#p705896:8a758nhm je napisao(la):
Dart » Čet Feb 06, 2020 10:11 pm[/url]":8a758nhm]Pola vas sanja o nekvom Ikarbusu koji ne zna valjano ni autobus napraviti, a kamoli trolejbus. Onda dođete ovde da hejtujete BKM, koji je bolji od bilo kog Ikarbusa...
Veruj mi Dart da se uopšte toliko ne potresam oko jednog Ikarbusa, ali se trudim da budem objektivan, a i prosto razmišljam šta bi za nas bilo najbolje i najpovoljnije rešenje. Toliko se pričalo više o tom Ikarbusu, ali opet reći da ne može da sastavi iole pristojan autobus, po meni je stvarno preterano, a to dokazuju i mnogi drugi niskobudžetni proizvođači prisutni na našim beogradskim ulicama. I od tog Ikarbusa može gore i to ne za mnogo manje novca. Na kraju krajeva, taj Ikarbus će proraditi kod novog privatnog vlasnika, ako uopšte i bude proradio. To valjda znači ulaganje i u opremu i kadrove. Rezultat bi trebao biti i kvalitetniji proizvod, al sve i da budu na nivou i ovih M-ova i LE-a, opet su to sastavljenija vozila od jednog BKM-a. LE-i su već dosta prešli, kao i M-ovi iz 2013, i jel se raspada i jedan od njih? Jel su truli kao BKM-ovi posle jedva sedam osam godina? Jedino što kod BKM-a izgleda bolje jeste podolit, mada je i on počeo da propada još pre par godina. Pa evo i 103-jke kod Presta i posle osam godina i dalje utegnute i sasvim solidne, iako rade na zahtevnijim linijama od onih na kojima trole mogu da rade. Mislim, tim vozilima se vozim svaki dan, pa i te kako osetim razliku u vožnji. Prosto, kod Ikarbusa ma koji da je u pitanju, nema tako neprijatnih udaraca, a i lupanje obično potiče od loše uklopljene plastike, dok kod BKM-ova ta buka kao da dolazi od same karoserije. Vrlo glasno i neprijatno. Kad već moramo da uvezemo nešto što nemamo, ili to nešto kvalitetom nezadovoljava, onda da bar uvezemo nešto što je bolje, a ne da kupujemo tuđe da ne kažem šta. Inače, ne mislim da je nešto posebno komplikovano sastaviti trolejbus, jer su baš i Sovjeti dokazali da su trolu još i mogli da sastave, a da bude funkcionalna, a i da potraje, dok su po pitanju autobusa bili slobodno mogu reći kriminalni, kad im je godinama jedan od dominantnih proizvoda bio Liaz 677. Mađarski Ikarus je za njih bio pojam u svakom smislu te reči.
Fića":8a758nhm je napisao(la):
Исто као што је и било до сада. Иначе, не знам да ли сте приметили, али осим на то што је у 29 гужва, нико се никада није жалио на троле. Без обзира што је то БКМ.
Pa nemaju se mnogo za šta i buniti kad nemaju sa čim da ih uporede. Kod nas se godinama unazad trolejbusi smatraju znatno inferiornijim od autobusa, jer među tim autobusima imamo i onih vrlo dobrih, pa nešto lošijih, a i onih vrlo loših. Tu smo bar imali prilike da spoznamo i ono najbolje što nudi autobuska industrija, a nismo bili po tom pitanju loši ni kad je još Jugoslavija bila živa. Prosto, moje neko mišljenje, jeste da narod u većini misli da je trola nešto potpuno drugačije od autobusa, pa se onda sa autobusima u tolikoj meri i ne porede, a ne treba da bude tako po meni. Trolejbus je autobus sa električnim motorom i motkama i ni po čemu ne sme biti iza klasičnog autobusa, a kako bi trebao trpeti manje stresove od mehanike, trebao bi i duže trajati i vožnju činiti znatno tišom i komfornijom.