Šta je novo?

Trolejbusi

Sutra ceo dan bez trolejbuske linije 40, nešto će raditi u Jaše Prodanovića. 😀
 
IMG-dba33312008d1a9241884ff609325afb-V.jpg

I tako zbog kresanja budžeta ostasmo bez trola za braće jerkovic iako deo trase ima bandere za kontaktnu mrežu
 
#2041 se vratila u saobraćaj ❤️

Na Terazijama je novi kružni tok, mislim da će moći zglobovi da se provuku.

Na potezu od Beograđanke do Trga republike, na Trgu republike i Studentskom trgu se neće skoro završiti radovi, pozdravite se sa 28, 29, 41. Namerno odugovlače nesposobna g*vna. Izgleda da planiraju da skroz izmeste prevoz koji prolazi pored Ćacilenda. Ćacilend se ne povlači sigurno još dugo. Ovo je sabotaža skoro svih linija koje su prolazile na Trgu republike.
 
Poslednja izmena:
Danas sam video #2023 i izgleda dobro..

Danas na Plavom mostu u smeru ka Medaku bila manja havarija na mreži.
 
Poslednja izmena:
BKM trole imaju mnogo udobnija sedišta od Solarisa, BMCova, Higera i Otokara.
 
To su stolice domaće proizvodnje, koje su bile i u Ikarbusima sa i bez tapacirunga. Interporukt Nova Varoš ih je radila, kao i Bučje Priboj. Jedino ako i Belorusi nemaju nekog ko radi stolice na istom kalupu. Iako jesu ok po pitanju udobnosti, razne stolice kod Otokara, Solarisa i ostalih su dosta kvalitetnije, i ne znam kad sam video u Solarisu da je neka pukla, dok su domaća pucala stalno. Interprodukt je radio i stolice po ugledu na one u Japancima, koje je radio Gramar, al su bile katastrofa, pucale po sred sedalnog dela, razdvajale se na spojevima, dok Gramar traje koliko i sami autobusi. Turci često koriste, pa i Solaris mislim, Kiel stolice, koje su faktički neuništive. Domaće stolice je bilo ekstremno lako izrezati bilo kojim oštrim predmetom. To nije slučaj kod ovih pre pomenutih. Pa i Higerima su stolice ko nove još uvek, ne znam čije su. Izdržljivost i postojanost je ipak mnogo važnija od udobnosti, jer ipak su to gradski autobusi. Ne vozimo se po tri i četiri sata u njima.
 
Da Ster, zaboravio sam. Kako god, sve stolice su odlične po GSP-ovim vozilima, sem domaće proizvodnje, nažalost. Ne znam kako nisu uspeli da naprave dovoljno kvalitetnu plastiku, a ergonomija bila sasvim solidna. Dešavalo da se odvali i ceo naslon od sedalnog dela. A ipak su koristili klasične šipke kao nosioce i sedalnog dela i naslona. Donekle plus, al vrlo zasterelo rešenje, koje na kraju pokaže koliko je sama plastika stolica loša. Što će na kraju reći da su razni afirmisani na tom polju odavno našli prava rešenja, čak i turci imaju u proizvodnji dosta kvalitetne stolice.
 
U Solarisu koriste isključivo domaću proizvodnju odnosno poljska Ster sedišta

Mogu i ostala, ali mislim da je onda naručilac odgovaran za distribuciju sedišta.
U ovom slučaju je bio Kiel.
Photo_Arriva_Nederland_1.jpg


Kako god, sve stolice su odlične po GSP-ovim vozilima, sem domaće proizvodnje, nažalost.

Naše firme su ipak bile više manufakture, čiji su osnivači bili u većini slučajeva bivši šefovi matičnih državnih fabrika, mali resursi i slaba želja za razvojem je učinilo da su proizvodi bili loši i brzo su propali + ovo što si i ti napisao, svakako.
Vala i svašta se guralo pod mantrom "domaće proizvodnje", to sa sedištima je dobar primer toga.
 
O tome sam i pisao gore. Jesu to bile udobne stolice, al opet loše. Plastika se vitoperila, ulegao je sedalno deo pokazujući tačke oslonca, često se odvaljivala plastika iza naslona, lako su se grebale i oštećivale, i plastika se topila upaljačem posle par sekundi. Pucale su i na sred spoja sedalnog dela i naslona, a znali su da se lome i delovi na ćoškovima sedalnog dela. Da ne zaboravim i vitoperenje cele stolice, kad faktički nije u osi, nego se bukvalno cela iskrivi, moguće i vandalskim činom, jer su osnov konstrukcije metalne šuplje šipke. Činjenica je da sada imamo neuporedivo kvalitetnije stolice u 90% vozila. Otporne su na vandalizam, nisu izgrebane, ne lome se, i generalno i posle 10 i više godina izgledaju u većini kao nove. Ima klizanja doduše, udobnost često nije nešto, al za gradski bus, kako već i pisah, to ostaje sporedna stvar.
 
Vrh