Šta je novo?

Trolejbusi

Pa valjda će biti još dodatno bačene pare ako se sve unište? Drugo, Dorćol i dalje aktivno remontuje trolejbuse.

Ako budemo sve stare uništili doći ćemo do situacije da će opet uleteti autobusi na trolejbuske linije svaki dan.
 
С тим што је велико питање да ли ће Лукашенков отпад издржати до прве потенцијалне испоруке нових тролејбуса ако се набаве.
 
Лакше мало са тим квалификацијама. Тај исти "отпад" код тог истог Лукашенка ради без проблема.
Не спорим, да ниво квалитета није исти као рецимо Шкода/КАФ/СОР/ИВЕКО и тако даље, али ни цена није иста.

Стога, треба дати БКМовима да оду часно у пензију, они си обележили једну епоху шта више, заштитници троле имају управо тај БКМ у свом логотипу.

И ја сам за то, да се направи тендер, и да победи најбоља понуда.
 
Dosta toga upućuje da nisu istog kvaliteta bila vozila za izvoz i vozila namenjena domaćoj upotrebi u Belorusiji.

I naša industrija u vreme SFRJ pa i do skora je isto patila od tog bezobrazluka. Jedna serija Stojadina izađe neuništiva i besprekorna, neki se voze i dan danas, stari po 40 i viš godina i rade ko sat... a neka druga serija u neko drugo vreme bude toliko loša da od njih 30 namenjenih za MUP polovina pocrka na putu do Beograda. Kao što mi pričao jedan od ljudi koji su imali zadatak da ih dovezu iz fabrike.

Sumnjam da je isti taj princip i poslovna politika na snazi u BKMu i još nekim fabrikama po Belorusiji i ZNDu. Nisu kvalitativno isti BKM koji je otišao za Beograd i BKM koji je otišao za Minsk.
 
Ако је и истина, пре ће бити наше већ традиционално неумење да направимо спецификацију и да вршимо контроле док се серија прави и приликом примопредаје

Примера има на претек
1. 711 ДМВ
2. БКМ троле
3. КАФ
4. Бозанкаја
Списак није коначан, може да се наставља ...

Само из овог кратког списка се да закључити да је проблем прво у нама, па тек онда код произвођача

Да би написали добре спецификације, не треба ангажовати задриглог инжењеричића из градских структура, па да он сам, по форумима нешто шкраба и прави за цео град. Писање спецификације је озбиљан посао који тражи време и учешће много разних група
- ГСП служба одржавања
- ГСП возачи
- Сабораћајни факутлтет
- Урбанисти Београда
- Стручни часописи типа САТ ревија и слични којие се баве транспортом
- Назвисни стручњаци
- Нешто што би представљало глас народа (најмање тежине, али ипак би било кореткно да будући корисници могу да кажу своје мишљење)
 
Nisu sve, ima ih remontovanih u sasvim pristojnom stanju. Svakako bi bilo glupo baciti ih samo.
Ако је и истина, пре ће бити наше већ традиционално неумење да направимо спецификацију и да вршимо контроле док се серија прави и приликом примопредаје

Примера има на претек
1. 711 ДМВ
2. БКМ троле
3. КАФ
4. Бозанкаја
Списак није коначан, може да се наставља ...

Само из овог кратког списка се да закључити да је проблем прво у нама, па тек онда код произвођача

Да би написали добре спецификације, не треба ангажовати задриглог инжењеричића из градских структура, па да он сам, по форумима нешто шкраба и прави за цео град. Писање спецификације је озбиљан посао који тражи време и учешће много разних група
- ГСП служба одржавања
- ГСП возачи
- Сабораћајни факутлтет
- Урбанисти Београда
- Стручни часописи типа САТ ревија и слични којие се баве транспортом
- Назвисни стручњаци
- Нешто што би представљало глас народа (најмање тежине, али ипак би било кореткно да будући корисници могу да кажу своје мишљење)
Šta da kontrolišeš kod isporuke i proizvodnje CAF-ovih tramvaja kad su u startu poručeni sa pogrešnim i neadekvatnim specifikacijama. Sistemi za kontorlu zanošenja i obrtna postolja svakako ne mogu da se pojave sami od sebe, plus teško da bi iko video da su spojnice okretnice slabe. BKM je konstrukcijski užas živi, što takođe nikakva kontrola ne bi ustanovila u toku proizvodnje, a već smo imali iskustva sa njima, kao i sa onim srednjepodnim čudima, verovatno najlošijim trolejbusima koje je Beograd ikad imao. I opet se poruče od njih. Od samog starta si imao pucanje konstrukcije oko trapova, čemu je dosta doprinosilo i faktički nepostojeće vešanje u smislu da nije bilo sposobno da se izbori ni sa blagim neravninama na ulicama. RABA niskopodne osovine su takođe bile upitne. Gledao sam ja snimke i iz Belorusije, ima i tamo korozije, pogotovo oko lukova točkova. Možda ih tamo, kao nekada Zastave ili Suze, naćapaju dole zaštitom, al u 21 veku se apsolutno ne treba baviti time, jer niti je to normalno, niti mi ovde imamo ne znam kakve zime. Sama so se baca verovatno ni ceo jedan mesec u toku godine. Karoserije moraju biti odgovorajaćeg kvaliteta, sve ostalo i nekako. Zato Turci imaju uvek barem prelaznu ocenu, dok BKM nema vala ni prelaznu. I uopšte ta kontrola tokom proizvodnje mi je besmislena, pa čemu to više. Primopredaja ok, al zato postoje garancije i ovlašćeni servis, penali, reklamacije i ostalo, kao i mogućnost tužbe samog proizvođača. Ne znam ni dal je moguće da se nečiji inženjeri zavlače svuda u sve proizvodne procese kad im padne napamet. Isto kao i za kola. Neka periodična provera ok, mada kažem, i to mi se čini besmislenim. Izem ti ja takve proizvođače za kojima treba ići kao za majstorima i malom decom, i gledati šta rade.
 
bukvalno su sve najgore.
Ne, nisu. Idem trolama svaki 2. dan i nisu toliko loše. Ja volim naše BKM trole i znam da su kroz svašta prošle i izmučile su se. Kada se ipak najgori primerci rashoduju, moći će njihovi delovi da se koriste na funkcionalnim trolama.
Sada kada je sređena ulica V. Ilića manje će se raspadati. Sledeća ulica što treba da se sredi je kod Banjice, juče #2077 letela preko rupa koliko je brzo išla pa i nije lupala strašno.
Ne razumem kako nemate barem malo saosećanja i poštovanja za te trole koje su ceo grad služile već skoro 15 godina.
 
to je kao da sam pre 5 godina rekao ljubiteljima novih autobusa "ne znam kako nemate bar malo saosećanja prema gspovim starim ikarbusima koji su bili kičma gsp kroz nekoliko decenija". NE, nije da nemamo saosećanja i poštovanja, već su to bili izraubovani primerci kojima je realno mesto bilo ili u penziji ili u železniku. isto tako je i za ove primerke. svaka njima čast što su podnosili godinama ove naše uslove, ali vreme im je za penziju. nemam ništa da kažem što već nije rečeno 3740827398426296498237483b2 puta.
 
@Kesha

Сва транспортна средства се тешко могу оквалификовати као стандардна опрема, јер клијент врло често модификује производ под себе.
Абсолютно сам сагласан да је писање доброг задатка и касније уговора у коме се произвођач обавезује за одређени тип квалитета или у противном преузима на себе обавезу ремонта и плаћа пенале због имобилизације возила.

Али ми и то не умемо да напишемо, зато и имамо овакве ситуације.

Да су Белоруси били у обавези да решавају проблеме са корозиојом, веороватно би ту мастику ставили одмах приликом производње.

Ми имамо врло добра искуства са тим у каквим се условима експлоатишу возила: лети паклене врућине, унутар возила људи више него што је прописано. Зар не треба да задатак гласи
1. Возило мора да има конструкциону резерву у носивости 140% у току животног века (на пример, 10 година)
2. Возило не сме да кородира 10 година (кароосерија, спојеви међу металом и другим материјалима

А у уговору
1. У случају да се нешто сломи или пукне произвођач је дужан да у том року отклони, да не корићење возило или плати компензацију за имобилизацију
2. Уколико се нађу трагови корозије, проивођач о свом трошку решава питање или даје ново возило.


Ово је само пример, без привазивања ка конкретном случају.
 
Ja shvatam o čemu ti pišeš Prle, al ja mislim da to tako u praksi teško funkcioniše, a i nema mi iskreno preterane logike. Da bi ti uzeo trolejbuse od proizvođača koji se dokazao kao neko ko nije u stanju da dostigne ni minimum nekih standarda, ti treba da se posebno angažuješ u kontroli kvaliteta, da tražiš posebno izrađenu konstrukciju za nas, što mislim da ne ide lako, jer ipak je to neka serijska proizvodnja, da se potom s njima preganjaš po ugovorenim obavezama itd. Kome to treba uopšte i čemu to? Što uzimati od njih onda. Nije problem u opremi, za to ćemo lako, nego sama konstrukciona rešenja nisu na zadovoljavajućem nivou, a ne znam da iko nudi različite tipove karoserija i konstrukcija, a po otpornosti na uvijanje i uopšte po karakteristikama vezanih za čvrstoću i postojanost materijala. Da su znali da je naprave bolje, napravili bi je, i bili bi Solaris, HESS i ostala kompanija, a ne BKM. Korozija je tek posebna priča. Ako oni u hladnijim krajevima gde zna da bude mraza i snega ne posvete jednoj tako bitnoj stvari dovoljno pažnje, onda stvarno ne znam ko to treba da uradi pre njih. Nemaju kadu za tretman kataforezom, na primer, što je meni tragedija, a proizvode složene konstrukcije. Jedan Otokar je ima, a vrlo moguće i BMC. Ne trule ni jedan ni drugi svakako, a dolaze iz krajeva gde snega i soli, barem one za puteve, nema toliko, mada je opasna i morska. Cena to ne može da opravda. Može opremu, slabiju završnu obradu, dizajn, tehničke karakteristike, al katastrofalnu karoseriju apsolutno ne može, barem po meni.
 
Ајде да скратимо, јер се у суштини слажемо.
БКМ не треба уопште узимати у обзир.

Али кад већ имамо, треба их максимално користити, док не дође ново.
 
to je kao da sam pre 5 godina rekao ljubiteljima novih autobusa "ne znam kako nemate bar malo saosećanja prema gspovim starim ikarbusima koji su bili kičma gsp kroz nekoliko decenija". NE, nije da nemamo saosećanja i poštovanja, već su to bili izraubovani primerci kojima je realno mesto bilo ili u penziji ili u železniku. isto tako je i za ove primerke. svaka njima čast što su podnosili godinama ove naše uslove, ali vreme im je za penziju. nemam ništa da kažem što već nije rečeno 3740827398426296498237483b2 puta.
Zanimljivo, slažem se da trebaju u penziju, ali bih pre toga gledao da se naruči ne 100, nego najmanje 140 trolejbusa. Ukoliko nije moguće svih 140, da pitamo i gradsku vlast Atine da nam opet doniraju trolejbuse, jer vlast planira da ukine u potpunosti trolejbuski podsistem i zamene je sa elektrobusevima. Dok ne dođe novi lot trolejbusa, da zadržimo BKM.
 
Ne bi imali gde da držimo 140 trolejbusa, a nemamo ni linije za njih. Stotinak da kažemo da je limit, a oko 90 dobrih bi bilo idealno da bude u inventaru. Doduše, solo i može malo više, nego treba računati i na kapacitete servisa za njih.
 
Pa dobro ne baš 10 malo manje 7,8 maks 9 zato što Beograd nema puno trolejbuskih linija. A mislim da bi zglobne slali samo na 40 i 41. Nisam siguran da li ćemo dobiti neki beloruski trolejbus zbog sankcija.
 
Da se proširi mreža pa da 40 postane kružna linija. Od Banjice do Medaka se spoji i posle od Gospodara Vučića preko Bulevara i Batutove do Dimitrijale.
 
Ne bi imali gde da držimo 140 trolejbusa, a nemamo ni linije za njih. Stotinak da kažemo da je limit, a oko 90 dobrih bi bilo idealno da bude u inventaru. Doduše, solo i može malo više, nego treba računati i na kapacitete servisa za njih.
kakva je sad situacija u pogonu sa ovih ~=60? ima li mesta za 100-120?
 
pa stvarno ih nisam brojao, ne mogu da znam...a verovatno ima i nekih u garaži pokvarenih...mislio sam kakva je sitguacija u smislu koliko je pogona popunjeno.
 
Vrh