Šta je novo?

Trolejbusi

Danas idem na posao trolom. Na svakoj stanici se gasi kompletna struja. Kao da vozač nešto resetuje glavnim prekidačem. U jednom trenutku skroz stajemo, izlazi i nešto čačka sa strane i uspeva da pokrene.

U povratku ista situacija ali druga trola, samo što smo izbaćeni na plavom mostu jer vozač nije uspeo da je "resetuje" posle nekoliko pokušaja.

A pre svega ovoga pokvario mi se auto pa sam zato krenuo prevozom 😂😂
Pravi si majstor kvariš 😄
Koristim ih svako jutro,iznenadjujuće su pouzdani.
 
Radnici GSP-a već 7 dana nisu dobili odgovor na zahteve od gradonačelnika Šapića i gradskog veća da se obustavi ukidanje trolejbusa i davanje linija trola i depoa Dorćol Streli iz Obrenovca i da se preispita davanje pravaca 100, 300, 400 i 700 privatnicima. Rok je još 7 dana!!!
IMG_20250212_110822_969.jpg
 
Šta se konkretno misli pod preispitivanjem davanja prigradskih poteza privatnicima; da li traže poništavanje tih ugovora? Naišao sam na jedan komentar gde se navodi da štrajk ima slabe šanse za uspeh jer je jako malo ljudi iz GSP-a uključeno u njega.
 
Šta se konkretno misli pod preispitivanjem davanja prigradskih poteza privatnicima; da li traže poništavanje tih ugovora?,
Traži se razlog za raspisivanje tendera i da li je zaista bilo potrebe za istim. Taj zahtev je možda i najlakši gde će dati odgovor da su hteli da se GSP fokusira na gradske linije (što pada u vodu sa ovom nemanjićko plavom bojom i sklanjanjem oznaka prevoznika), a privatnicima dati "prigradske" linije na potezima.
 
Neće odgovoriti na zahteve, a neće ni biti štrajka. Na protestu je bilo 100 radnika Gsp, ostalo studenti. Kompletno rukvodstvo i glavni sindikati su apsolutno odani gradskoj vlasti. Gsp se sistemacki uništava, bez ikakve reakcije 5400 zaposlenih. Ko nije za sebe nije ni za druge. Zahtev treba da bude jednostavan: Da se objavi saobraćajna studija na osnovu koje je prihvaćen samoinicijativni predlog o javno privatnom partnerstvu i zameni trolejbuskih linija elektro autobusima. Ko su članovi komisije koji su ovaj zahtev prihvatili i njihovo radno iskustvo u oblasti javnog prevoza. Studija naravno ne postoji, e onda ide pitanje kako se dodeljuju poslovi na 20 godina tolike vrednosti i ko je odgovoran za tako nešto.
 
Ljudi, ovo je veoma velika stvar jer radnici GSP-a verovatno nisu bili na ulici od štrajka 1998. godine. Takođe svi studenti na blokadama su ih podržali i to stalno čine. Ne znam kako vas nije makar malo sramota da vi u njihovo ime govorite da je propao protest i da nema nade. Neću da licitiram koliko je bilo radnika GSP-a, ali svakako ih je bilo više, deo se priključio i na trgu Nikole Pašića jer su vraćali trole sa šihte pa nisu mogli da se priključe protestu od početka.

Što se tiče zahteva za pravce 100, 300, 400 i 700 koliko sam razumeo ideja je da se analiziraju ugovori i pozivi za javno-privatna partnerstva.
Šapić ćuti, a samo se u medijima pojavljuje predsednik reprezentativnog sindikata koji umesto da se bavi zahtevima radnika svog preduzeća kritikuje sindikate koji su podržali protest i zahteve radnika. Puno stvari se dešava i iza scene i nisu za javnost, ali to ćemo pre ili kasnije saznati, između ostalog realnost nije Beobuild.

Održana je zahvaljujući studentima izuzetna tirbina na Mašinskom fakultetu samo o GSP-u, nažalost još uvek nema snimka. Inače, sutra se održava tribina na Filološkom fakultetu gde će se govoriti i o privatizaciji GSP-a putem javno-privatnih partnerstava:

filoloski diskusija.jpg


sala diskusija 2.jpg
 
Ako predsednik najvećeg sindikata u Gsp daje izjavu da su dobili garancije od gradske vlasti da neće biti otpuštanja, a ta ista vlast gasi pogon sa 300 vozača i predaje zemljište Streli Obrenovac, onda ovde neko debelo nije normalan. Mada je realnije da se svi prave ludi jel je tako najlakše. Zar ne bi trebalo onda da se svi isčlane lepo iz tog sindikata, pa neka daje takve izjave i dalje. Ne branim i ne napadam nikog, ovo su činjenice.
 
Navodno posle te izjave su počela masovna isčlanjenja. Ne mogu da nezavisno potvrdim ali mi je rečeno iz više izvora u GSP-u.
 
Ako je to navodno i tačno, a nije, onda taj sindikat prestaje da bude reprezentativan. Videćemo.
 
Drago mi je da si na izvoru informacija pa znaš da nije taćna informacija o navodnom masovnom isčlanjenju članova sindikata.

Za reprezentativnost sindikata je potrebno da sindikat u trenutku utvrđivanja reprezentativnosti ima najmanje 15% zaposlenih kod poslodavca to jest u GSP-u.

Sticajem okolnosti sam ranije radio kao novinar pa sam pisao tekst o tome kada je sindikat Nezavisnost izgubilo reprezentativnost u GSP-u.
 
Svako veće se vozim u ledenoj 79. Jer verovatno baterija ne izdrži ukoliko se upali grejanje. Ja mislim da ovo treba da bude jedna od glavnih stavki zašto trolejbusi ne smeju biti zamenjeni tupavim elektro autobusima .. ljudi će se voziti u ledenim autobusima
 
Odluka je već doneta, saobraćajna studija opravdanosti nije rađena. To je samo jedan od argumenata, samo koga to zanima, bitno je da je kilometar 900 dinara za elektro bus.
 
Glavna stavka treba da bude što je to korupcija i organizovani kriminal, a ostale neka se poređaju kako hoće. Ne smemo da im dozvolimo i ovu otimačinu.
 
Svako veće se vozim u ledenoj 79. Jer verovatno baterija ne izdrži ukoliko se upali grejanje. Ja mislim da ovo treba da bude jedna od glavnih stavki zašto trolejbusi ne smeju biti zamenjeni tupavim elektro autobusima .. ljudi će se voziti u ledenim autobusima
Danas sam dok sam čekao kod gradske uprave oko 13.45 sam video dve 79ke da se isključuju prazne bez putnika jedna za drugom ka depou Ćurdića na Zvezdari. Pretpostavljam da su bili problemi sa baterijama.

Inače, sutra se Šapić obraća sutra u 11 prvi put od 25.12 kada je bila poslednja skupština grada Beograda. Koje su kvote da će pominjati trolejbuse?
 
Inače, sutra se Šapić obraća sutra u 11 prvi put od 25.12 kada je bila poslednja skupština grada Beograda. Koje su kvote da će pominjati trolejbuse?
Обавезно слушамо генија да чујемо нове генијалне и "паметне" идеје. Помињаће поново вероватно да су Банковић и Никола Јовановић онакви и овакви, да је на протест за троле изашло 0,07 запослених у ГСП-у итд итд...
 
Koliko se sećam, za potez 100 su kao razlog privatizacije naveli starost vozila. Došli su do računice da je prosečna starost zglobnog vozila bila 17 godina, a prosek starosti solo autobusa nešto manji, ali opet nemoguć . To je inače bilo kad su već svi Japanci bili povučeni sa linija i ostalo je nejasno kako su došli do tog proseka.
Ne znam šta se očekuje "analiziranjem" tih tendera. Ko će vršiti te analize a da je od poverenja? I ovaj zahtev vezan za nova vozila se ispunjava jer je tu nova prilika da se napuni novčanik, a već se nazire neko nakaradno istočno đubre od autobusa. Dok je onog ludaka na mestu gradonačelnika i ove vlasti, nema ništa od te priče. Smena svih njih je jedino što će spasiti i GSP i državu uopšteno.
 
Što se tiče javnog prevoza spomennuće kupovinu novih tramvaja, novih autobusa, dolazak novih elektro autobusa, modernizaciju, obnavljanje, ulaganje kao nikada do sada. Iz ovoga običan korisnik prevoza može da izvuče samo pozitivne zaključke. Koga sad tu zanima zašto se trole izbacuju, odakle sredstva Gsp za ove kupovine, kako se uopšte došlo do ovih 300 novih autobusa + 100 tramvaja, jel možda to postojalo u nekom planu za 2025 godinu. U principu isti model koji se koristi poslednjih 12 godina za upravljanje narodnim masama, troši, pokaži da imaš, a to odakle i jel opravdano ma to nema veze. Kad se smiri situacija i prođe neko vreme ponestaće novca za plaćanje lizing rata i samo će lagano vozila (verovatno i zemljište) da preuzme neko drugi i opet nikom ništa. Toliko o tome.
 
Vrh