Šta je novo?

Trolejbusi

Evo par fotografija sa protesta. Susreli smo se kod Narodnog pozorišta i zato fotografije tek od Kolarčeve.​

1000004145.jpg


1000004147.jpg


1000004149.jpg


1000004150.jpg


1000004152.jpg


1000004153.jpg


1000004157.jpg


1000004159.jpg


1000004163.jpg


1000004164.jpg
 

Prilozi

  • 1000004152.jpg
    1000004152.jpg
    249,3 KB · Pregleda: 63
Evo par fotografija sa protesta. Susreli smo se kod Narodnog pozorišta i zato fotografije tek od Kolarčeve.
1738771830711.png


Број тролејбуса са провећава! Сваки дан по још један попуни возни парк! Нови симбол протеста - уместо црвене шаке, црвени тролејбус уз слоган: хоћу да живим и растем
 
Protest je bio izuzetan!!! Ne mogu da vam opišem osećaj kada su jutros stigli studenti ispred kapija GSP-a a radnici krenuli da izlaze iz pogona!!! Prilozi su emitovani u Dnevnicima 1 i 2 RTS-a, kao i N1, Novoj S,Euronewd i insajder TV.


Kakvi su vaši utisci?
 
Koliko je radnika GSP bilo na protestu?
Za 14 dana koliki je rok gradu da odgovori na zahteve, verujem da se ovog protesta niko nece ni secati (mediji ga do tada sasvim sigurno vise nece spominjati).

GSP je jedno jadno drzavno preduzece, gde ima tek nekolicina ozbiljnih, svestranih i svesnih ljudi koji razumeju celu situaciju i koji znaju sta ih ceka "sutra".

GSP broji oko 5000 zaposlenih, ljude sa ispravnim stavom mozete videti na fotografiji, a njihov broj procenite sami.
Toliko o velicanstvenosti protesta...
Screenshot_20250206_011702_Instagram.jpg
 
Poslednja izmena:
Ko je smislio tu glupost 7 ili 14 dana? Rok do petka uveče. Ako ne, u subotu još masovniji protest sa potpunim štrajkom bar nekoliko sati, da sva GSP vozila prosto stanu. Na kraju krajeva, da li su se studenti Saobraćajnog fakulteta uključili? Od profesora ne očekujem, ako dozvoljavaju da im Slaven Tica bude autoritet.
 
Toliko je nebitan protest da je pomenut i u izveštaju nemačke televizije DW juče. Od kada znam za sebe se svi nešto prebrojavaju, nije bilo malo radnika GSP-a. Recite mi kada su poslednji put radnici GSP-a protestovali i to van pogona? Verovatno 1997. kada je bio štrajk GSP-a. Ovo je prvi protest, i posle uspeha jučerašnjeg i reakcija radnika GSP-a će idući biti još veći i ozbiljniji.

Ako ste nekada organizovali protest znate koliko je to teško uraditi pogotovu u preduzeću kao što je GSP-u kao najvećem Beogradskom javnom preduzeću gde je veliki pritisak gradske vlasti, a i reprezentativnih sindikata. Zato je svaki radnik GSP-a koji je juče odlučio da izađe na protest spartanac i heroj koji je spreman da brani GSP i javni interes. Da, najviše radnika je bilo iz pogona Dorćol jer su zahtevi prioritetno njihovi jer je u toku pokušaj ukidanja trolejbusa, ali su zato i formulisan zahtev davanja privatnicima pravaca 100, 300,400 i 700 kako bi se i radnici iz drugih pogona GSP-a uključili jer ako prođe gašenje Dorćola i trola, idući će biti njihovi pogoni.

Karlo, verujem da si dobronameran ali tvoj komentar je preoštar. Radnici su sami odlučili koji su zahtevi i koje rokove će dati, nije na nama koji nismo radnici GSP-a i ne delimo njihovu sudbinu da određujemo šta će da traže i koje rokove će da daju. Svaka odluka ima svoje posledice. Taktički su ljudi izabrali da daju mogućnost dijaloga Gradskog vlasti to jest Šapiću i sekretaru za javni prevoz Kremiću.

Što se tiče studenata Saobraćajnog fakulteta, bili su juče kao i studenti mašinskog, filološkog, filozofskog i drugih fakulteta. Toliko smo im bili zahvalni na podršci da smo im dali našu maskotu - maketu trole 28 GB 2004 da je nose sa sobom na Saobraćajni fakultet na blokadu. Narandžasta trola koja je juče nošena je napravljena od strane studenata Mašinskog fakulteta.

Reprezentativni sindikat je krenuo od jutros da kritikuje protest i da govori da su ovo politički zahtevi što govori da je protest izuzetno dobro odjeknuo. Sada čekamo Šapićevu reakciju.
 
Sad ću i ja da ih trpam dobro sa pitanjima (mislim na pudle koje žele trolejbuske linije da otmu).

Strela može da proba bilo šta, pa i da bude preletač, na kraju neće moći da otme pa i da zadrži svoje linije nedavno otete.
 
Shvatili su oni, kao što i mnogi drugi shvataju, ali se vode slonom krilaticom "psi laju, karavani prolaze", kao i "svaka reklama je dobra, pa bila ona i najlošija moguća na kugli zemaljskoj". A kako se neke stvari guraju, i koliko su za nešto zapeli, govori i u prilog, parafrazirano i metaforički, da ne odustaju ni u situaciji kada su napadnutu životinju saterali u ćošak i doveli u situaciju da nema gde da se povuuče, nego da jedino može da se grčevito da se brani za život do okončanja istog, ako je potrebno.

Ovo se odnosi generalno na sve svere društva.​
 
Radnici GSP-a su tražili kupovinu 100 novih trolejbusa, a danas je najavljeno kupovin 300 novih autobusa sumnjivihi proizvođača iz Turske. Spin zbog situacije sa trolama ali neće proći. Ćeraćemo se još.

 
Znači, ako za 7 dana ne raspišu nabavku novih trolejbusa, kreće štrajk? Višesatna svakodnevna obustava rada praćena blokadom saobraćajnica i GSP pogona je jedini način da se trole spasu, sindikalci, studenti i opozicionari zajedno dok se zahtevi ne ispune. Naprdni uličari reaguju jedino na pritisak ulice, empirijski dokazano hiljadu puta za ovih 13 godina. A ne bi bilo loše pritisnuti i onlajn: šaljite im non-stop mejlove, pišite na Gangulinom Jutjub kanalu protiv ukidanja trolejbusa, lepite plakate po celom gradu, da se mobiliše javno mnjenje protiv ovog zla dok ne bude kasno.
 
Poslednja izmena:
I dok se u BG trolejbusi nalaze na rubu nestanka, u Vogošću pored Sarajeva je nakon 33 godine ponovo razvučena trolejbuska mreža. Time bi uskoro mogli ponovo trolejbusi savladavati uspon između Sarajeva i Vogošće, što je svakako mnogo bolje nego spaljivanje dizela.
Uopšte, nakon godina i godina zapuštanja i skoro potpunog raspada, tramvaji i trolejbuski podsistem u Sarajevu su konačno dobili malo pažnje, pruga na potezu od Marijin dvora do Ilidže je rekonstruisana, gradi se produžetak od nekih 6.5 km od Ilidže do Hrasnice (što bi bila prva nova pruga u nekih 50 godina čini mi se), kupljeni su Stadtler tramvaji, nabavljeno je nešto trolejbusa i nakon decenija čekanja vraćena mreža do Vogošće.
 
Po meni bi trebalo razvući mrežu od Medaka do Paunove gde bi se spojila mreža sa postojećom gde rade 40 i 41. Time bi se napravila nova ili produžila neka postojeća linija, gde bi se konačno rasteretila linija 50.
 
I dok se u BG trolejbusi nalaze na rubu nestanka, u Vogošću pored Sarajeva je nakon 33 godine ponovo razvučena trolejbuska mreža. Time bi uskoro mogli ponovo trolejbusi savladavati uspon između Sarajeva i Vogošće, što je svakako mnogo bolje nego spaljivanje dizela.
Uopšte, nakon godina i godina zapuštanja i skoro potpunog raspada, tramvaji i trolejbuski podsistem u Sarajevu su konačno dobili malo pažnje, pruga na potezu od Marijin dvora do Ilidže je rekonstruisana, gradi se produžetak od nekih 6.5 km od Ilidže do Hrasnice (što bi bila prva nova pruga u nekih 50 godina čini mi se), kupljeni su Stadtler tramvaji, nabavljeno je nešto trolejbusa i nakon decenija čekanja vraćena mreža do Vogošće.
To je sasvim drugaciji mentalitet nego Srbija.
 
Vrh