Šta je novo?

Trolejbusi

Žalosno je što narod mora da spašava trole, a još žalosnije što taj isti narod ni trepnuo nije povodom "ukidanja" vozova.

Ko je koristio S-Bahn u Karađorđevoj? Niko. Evo Šapić je naziva magistralom.

Ko je koristio S-Bahn na Hipodromu? Buahahaha. Vesić počupao prugu a Šapić bi sad kružni tok u blizini da natrtu ne bi li se po širenju BnV što sporije stizalo do grada.

Ko koristi nazovi S-Bahn između Batajnice, ovče i Resnika i ko sve koristi regionalne vozove do Mladenovca i Lazarevca? U odnosu na trole i ostale vidove prevoza retko ko. Ali zato Šapić proširuje ulice, uklanja (potencijalne tramvajske) baštice (uskoro i funkcionalne), kopa drumske tunele. Sve Šapić po naredbi revizioniste koji je sa Vesića prešao na njega.

Sve je stopirano najvažnije, dobro se (uz relativno slab otpor) generalno uklanja, a loše nezaustavljivo širi.

Al sami smo krivi. Mada i u slučaju da im pođe za rukom, naći će se sutra neki novi Vučić koji će dikrirati nekom novom Šapiću da kineske "sakate trole" zameni dronovima u cilju preletanja "dosadnih demonstranata".
 
Možete da stupite u kontakt sa studentima saobracajnog fakulteta. Ako bude interesovanja, možete da odrzite predavanje.
Na fakultetima se trenutno drze predavanja koja nisu vezana za predmete na fakultetu, možda vam i ne dozvole ako osmislite predavanje tako da se govori o stručnim stvarima vezano za trolejbus/elektrobus, ali mislim da bi sigurno prihvatili predavanje o korupciji i o aktivizmu i radu vaše organizacije
На нечему сличном се већ ради. Одлична идеја за предавање.
 
Prema JPP planiraju 100 solo ebuseva da kupe i nijedan zglob. Em je manji kapacitet em će biti verovatno neke najjeftinije sklepotine sumnjivog proizvođača. Zamisli to u špicu na 29 u odnosu na recimo neku modernu zglobnu trolu renomiranog proizvođača sa sve autonomijom.
Jel stvarno veruješ da bi Gsp kupio trolu renomiranog proizvođača? Gsp nije kupio nijedno vozilo nekog od renomiranih proizvođača od kad je na vlasti i tako će de nastaviti. Dok Strela kupuje i tek će kupovati vozila renomiranih proizvođača, ali naravno po ludačkim cenama kao što je na ovom ugovoru.
 
Moguće da ste u pravu da vozači trola nisu srećni, ali tu moram napomenuti određene nenormalne uslove:
- Niska tehnička kultura održavanja kontaktne mreže. U Belorusiji, a verovatno i u Austriji, Švajcarskoj i Češkoj trolejbus je pouzdan, i ne pada na banalnim kvarovima.
- Trolejbus dosta prolazi kroz najzagušenije ulice Beograda bez žutih traka. Tu se gube pauze na terminusima, kretanje mic po mic koje smori i vozača i putnika.
- Loše tehničko stanje voznog parka, u "vili promaja" si po 8 sati. Pogotovu od februara 2022 kada je zbog sankcija problem sa delovima iz Belorusije.
- Ne znaš kada će vozilo da ti se pokvari.
- Tamo gde se nešto pokvari, stojiš u koloni.

Dolaskom nekih novih trola, radom na praktičnoj obuci održavanja kontaktne mreže u nekoj od zemalja gde to bolje rade, pa i nekim boljim saobraćajnim rešenjima sa više kretanja u žutim trakama ti problemi nestaju. Ali to je "zmije, pacovi i narkomani" marketing. Namerno zapustiš Železničku stanicu Beograd, kako bi kada izvršiš neki kriminalni projekat kažeš "evo uvodimo komunalni red". Kao da je problem ukloniti koloseke za napuštena skladišta, napraviti 3 nadvožnjaka preko pruge sa 4 ostavljena koloseka, napraviti na drugom mestu stanicu za održavanje vagona, a stanicu u centru popraviti i ostaviti sa 4 prilazna koloseka i 6-8 staničnih raspoređujući vozove na Prokop one koji prolaze, a na Beograd one koji završavaju u Beogradu.

P.S. Ne obraćaj pažnju na one koji te nazivaju botom, i ne zameraj im. Ovaj narod je sluđen.
Хвала ти на појашњењу и на неким новим инфорамцијама, као и на подршци. Никоме не замерам, само не видим разлог таквог етикетирања или још горе вређања. 😀
 
Prema JPP planiraju 100 solo ebuseva da kupe i nijedan zglob. Em je manji kapacitet em će biti verovatno neke najjeftinije sklepotine sumnjivog proizvođača. Zamisli to u špicu na 29 u odnosu na recimo neku modernu zglobnu trolu renomiranog proizvođača sa sve autonomijom.
То је већ безобразлук, неке линије захтевају зглобове. Кажем то као неко ко се не вози често, али знам какав хаос уме бити. Зглобова мора бити били то електрински бусеви или троле.
 
Изгураће они то на крају јер број оних који се буне минималан. Ми овде са форума и још понеко овако не можемо се ни 100 нас окупити јер грађане уопште не интересује јавни превоз! Још је и ба*** из ГСП-а пресрећна што ће им преотети посао страначка фирма.Ужас и срамота.Тако нам и треба.
Сурова истина.
Jedno moje razmišljanje. Zašto se sada otišlo korak dalje, u odnosu na vreme rekonstrukcije Trga republike, ukidanja trolejbuske linije 28, i planiraniranog ukidanja tog podsistema, od koga se odustalo nakon nezadovoljstva graðana? Kao prvo, vidimo da se sve radi po onoj matrici "guraj sve problematično kada je pažnja javnosti manja", što mu doðe na leto ili pred novu godinu. Prošle godine smo imali slučajeve u Ribnikaru i Duboni, što se završilo kako se završilo. Ove godine nas je pogodilo slično, sa istim ishodom. Nakon što je pala nadstrešnica i poginulo 15 ljudi, započeto je mirno odavanje počasti petnestominutnim blokiranjem kolovoza. Nakon što se desilo uletanje u masu ljudi, studenata FDU, desilo se nešto što je pokrenulo studente, a ciklično se nadovezalo još mnogo toga, što je tinjalo duže vreme. Kako se situacija ne stišava, tako je taktika vlasti prerasla u izazivanje što većeg broja manjih "požara" u što kraćem roku, ne bi li se zabašurilo sve vezano za pad nadstrešnice i bunt naroda koji podržava studente razbio bez upotrebe veće sile. Nažalost, što se više "požara" otvara, to se sve veći broj ljudi aktivira i nivo nezadovoljstva raste. Pored raznoraznih stvari koje se dešavaju u Beogradu, imamo i nezadovoljstvo sa predajom većeg broja linija koje drži GSP privatnicima, koja je kulminirala sa nezadovoljstvom zbog usvojene odluke o ukidanju trolejbusa, a koja je trebala da bude zabašurena pričom o besplatnom gradskom prevozu. Kao šlag na tortu imamo i sve otvoreniji verbalni sukob na relaciji graðanstvo - gradonačelnik, jer je nezadovoljstvo radom aktuelnog gradonačelnika sve veće. Tako smo na kraju dobili da gradonačelnik koji se hvali kako u gradski prevoz nije ušao od 18. godine, kada je stekao vozačku dozvolu, sam sebe naziva stručnijim za isti od onih koji ga svakodnevno koriste i koji se bave istim na višem nivou. I to vrlo verovatno u nekoj ranije dogovorenoj kombinaciji oko preuzimanja trolejbuskog podsistema od strane privatnika i pretvaranja u elektrobuski.​
Једина могућност за спас трола је искористити тренутно напето стање на улицама. Где су у блокади и протестима: стдунети, пољупривредници, просфетари и радници поште.
 
Ne mogu da se ne otmem utisku da je sve ovo moglo da se zaustavi da je opozicija u ključnom momentu zagrizla i uzela Beograd sa Kreni promeni na ponovljenim izborima. Čitav ovaj cirkus sa privatnicima i uništavanjem GSP-a i besplatnim prevozom se ne bi dogodio.
Koliko god opozicija da pomogne, u startu su već svima veoma odmogli dozvolivši da vlast u ovolikoj meri uništi grad.
Какав црни крени-промени, јел стварно верујете икоме у садашњој опозицији?

Власт и опозиција тренутно само деле разлике, све је то иста ба***. Раде по приниципу корупције и ортаклука када дођу на власт. Систем мора да се мења, а то једино може народ да изгура. Студенти су већ побунили. Власт не треба да има толики легитимитет само због избора који нису никакав доказ демократије данас, народ треба да одлучује велике и битне ствари и да има контролу и могућност смене било кога ко је министар, функционер, предсендик Владе или Реупублике.

Докле код имају неограничену власт и моћ политичке странке и личност ће се мењати, али живот нам неће бити бољи.
 
Gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić opisao je trolejbuski sistem kao „Spajdermenovu mrežu" koja kvari estetiku Beograda

A grad nam inače sav lep i sređen, sve drugo su ulepšali i rešili pa sad još samo žice smetaju. 🤣🤣

Jbt ja stvarno ne verujem gde živim. Svake godine je sve gluplje i bizarnije.

Srbija je u stvari veliki Trumanov šou.
 
Evo mu slika jedne Knez Miahilove, koja bi, kao, terebalo da budd najprestižnija pešačka zone u zemlji, široka ko 3-4 trake, bez trolejbusa.

beogradski-turisti%C4%8Dki-vodi%C4%8D-knez-mihajlova-pe%C5%A1a%C4%8Dka-zona-apartmani-centar-848x636.jpg

I opet je prepuna žica i gluposti.
I šta sad, takve žice mu ne smetaju, a?

A ceo grad tako izgleda, nema jedne ulice na desnoj obali Save gde ne visi neka ofrlje razvučena žica s krova na krov. A ovaj smrad lupeta o trolejbuskoj mreži...
 
Poslednja izmena:
To tek...

Nego sam okačio KM kao primer nečega što im je u samom centru grada i jedno od fokusa turizma i turističke ponude, pa čak ni nju nisu očistili od žica (štaviše, mislim da je svake godine sve gore) a ovamo lupetaju kako im smeta ovakav prizor iznad KM i drugim trasama trolejbusa:
IMG_7838-e1589216980987.jpg

Pa pobogu, kad čovek pešači u KM, 90% dana godišnje ni ne vidi žice zbog krošnji drveća.

Što se tiče ostalih ulica gde prolaze trolejbusi, ima možda par gde žice upadaju u oči ali naravno da to nije razlog niti opravdanje da se zbog njih sve ukida. A i tu gde se više primećuju, isto se može ublažiti drvećem.

Uostalom, kad je neki grad sređen i čist, takve stvari se i ne primećuju. Mislim na žice od trolejbusa. Nego je nama ceo grad brlog.


Ajde da makar iznese neke validne argumente, pa i da uzmem u razmatranje. Jer sve ima svoje prednosti i mane. Ali lik je debil, uličar, koji nema pojma šta radi i govori. A i sve je izvesnije da radi za investitore i rođačko-partijske firme.
 
Ne mogu da se ne otmem utisku da je sve ovo moglo da se zaustavi da je opozicija u ključnom momentu zagrizla i uzela Beograd sa Kreni promeni na ponovljenim izborima. Čitav ovaj cirkus sa privatnicima i uništavanjem GSP-a i besplatnim prevozom se ne bi dogodio.
Koliko god opozicija da pomogne, u startu su već svima veoma odmogli dozvolivši da vlast u ovolikoj meri uništi grad.
Mislim da bi se sadasanja opozicija lako "dogovorila" sa Sapicem, vidimo kako se M. Bastac lepo uklopio.
Vi koji ste mladi stvorite nove stranke.
 
Соло електробуси неће решити проблем, већ ће само бити нагомилаван. Соло би требало само на 21 и 22 и то због окретница у Крушевачкој и Учитељском насељу. Велике су гужве у тролејбусима и 83 дуж Врачара и Црвеног крста, чак и ван шпица.
 
Ima na N1 tekst, pominje se nekih 187 dana. Ono što mi je čudno, piše da je ponuđač dužan da depo na Dorćolu sredi za elektrovozila i da se na svakoj okretnici trolejbuskih linija instaliraju punjači.
 
Ima na N1 tekst, pominje se nekih 187 dana. Ono što mi je čudno, piše da je ponuđač dužan da depo na Dorćolu sredi za elektrovozila i da se na svakoj okretnici trolejbuskih linija instaliraju punjači.
187 дана је 6 месеци, значи негде од лета да очекујемо електро возила?
 
Da li ima neki argument za *naše* trole koji nije "Deo mreže je skoro obnovljen" (najlakše je da zapuste kao do sad) ili "Trole u Švajcarskoj su super"? To je švajcarska trola koju održava švajcarski majstor na švajcarski način.
Razumem ja da trola može da bude pristojna, ali to se neće desiti osim ako zaista dovedemo četu Švajcaraca da mlate po glavi depo Dorćol dok trole ne počnu da liče na nešto.
Da se podsetimo, kada je GSP dobio na poklon zapadne trole održavane po zapadnim standardima (Grafovi o kojima je bilo hvalospeva), odmah je kupio istočne trole (dva puta) i nastavio da ih održava - nikako. I onda su kupili kineske el buseve, koje takodje održavaju - nikako u istom depou. Lakši start na brdu je samo teorijska prednost za putnika - on brine da li se trese, da li ima klimu i grejanje, da li ide, a to su sve stvari koje naše trole zaista sramno rade, dok autobusi prolaze znatno bolje jer su kupljeni bolji i održavani bolje.

Sent from my Pixel 7a using Tapatalk
 
Evo ga
Možda bude i kraće od šest meseci, jer su oni ovaj pripremni deo koji je, kako u njihovom dokumentu piše, trebalo da traje 70 dana (!!!) smandrljali za pet (od 20. kada je Gradsko veće konstatovalo prijem Strelnog predloga do 25. kada je usvojen u Skupštini grada).

Najavljuje se i nekakav tender, ali je upadljivo napisan za "Strelu": Da obavljaju javni prevoz u bar tri grada sa više od 100.000 (a oni rade u Beogradu, Kragujevcu i Nišu) i da imaju bar 200 autobusa koji saobraćaju na dnevnom nivou. Takođe se navodi da moraju da obezbede bar 70 hibrida proizvedenih ne kasnije od 2023. godine, koji bi "popunjavali rupe" dok ne stigne svih 100 elektrobusa.

Ne znam koliko "Strela" danas ima hibrida, a deluje da im onda treba bar 30 elektrobusa na dan početka JPP-a, tako da je vrlo verovatno da su ta vozila već naručena.

"Streli" pritom, kako u samom predlogu stoji, ide više od 48 miliona evra godišnje. Budući da će ugovor biti potpisan na 20 godina, u tom periodu će iz gradske kase prihodovati skoro milijardu evra (a ostavlja se mogućnost i korekcije cene u zavisnsoti od nekoliko faktora navedenih u tekstu).

Meni u predlogu gradske uprave naročito bode oči ovaj deo:
Kao glavni razlog pristupanju izradi ovog predloga projekta navodi se nemogućnost unapređenja i održavnja kvalitetnog i bezbednog obavljanja prevoza putnika.
Dakle, gradska uprava u dokumentu vrlo eksplicitno priznaje da se trolejbuski sistem raspada (imate u tekstu detalje o starosti i ispravnosti vozila i infrastrukture), ali ovim delom implicitno priznaje da nije sposobna da nabavi i održava nova vozila.

Ili još jednostavnije - da se sistem javnog prevoza namerno uništava kako bi se prepuštao u ruke privatnih kompanija koje su bliske trenutno vladajućoj stranci. Apsolutni poraz!

Posle ovoga, ja počinjem iskreno da strahujem i za tramvajski sistem, jer ne vidim kako bi GSP/Šuprava mogli da nabave 80 tramvaja do Ekspa 2027!? Ili će i njih zameniti "Strelinim" elektrobusima :D ili će i tramvaji da idu u neku formu JPP-a, s tim što tu onda ne verujem da će se ići u kombinacije sa ovdašnjim SNS-biznismenima, već pre sa "prijateljima" iz inozemstva, možda npr. u paketu sa metroom 🤔
 
Da li ima neki argument za *naše* trole koji nije "Deo mreže je skoro obnovljen" (najlakše je da zapuste kao do sad) ili "Trole u Švajcarskoj su super"? To je švajcarska trola koju održava švajcarski majstor na švajcarski način.
Razumem ja da trola može da bude pristojna, ali to se neće desiti osim ako zaista dovedemo četu Švajcaraca da mlate po glavi depo Dorćol dok trole ne počnu da liče na nešto.
Da se podsetimo, kada je GSP dobio na poklon zapadne trole održavane po zapadnim standardima (Grafovi o kojima je bilo hvalospeva), odmah je kupio istočne trole (dva puta) i nastavio da ih održava - nikako. I onda su kupili kineske el buseve, koje takodje održavaju - nikako u istom depou. Lakši start na brdu je samo teorijska prednost za putnika - on brine da li se trese, da li ima klimu i grejanje, da li ide, a to su sve stvari koje naše trole zaista sramno rade, dok autobusi prolaze znatno bolje jer su kupljeni bolji i održavani bolje.

Sent from my Pixel 7a using Tapatalk

Grafove trole jesu bile odlične, al i jako matore momenta kad su bile donirane. Po ko zna koji put, GSP nije kupio trole nego Grad. GSP sigurno ne bi uzeo nešto sa čim ni pre nije bio zadovoljan. Električni busevi nisu u tako lošem stanju, mislim na mlađe Higere. Stariji su blizu desetoj godini rada, pa se nisu raspali još, iako ne spadaju u baš u rang kvalitetnijih električnih autobusa. Svako malo pišem koliko BKM ne valja, nije valjao nikada. Kad dođe trola u rangu Japanca ili Solarisa u pogon Dorćol, tada će i trolejbusi biti u sličnom stanju posle deset godina rada, kao i svaki drugi kvalitetan bus u GSP-u. BKM nije ni u rangu mnogih serija iz propalog Ikarbusa, a kamoli Solarisa, Conecta, Japanca.
 
Ja sam rekao da su tramvaji sledeći. Nema više dovoljno stručnih kadrova koji bi mogli da održavaju ovako kompleksne sisteme. A i ako ih ima, ne mogu da dođu do izražaja od partijskih nestručnih kadrova. Beograd će od autobusa, tramvaja i trolejbusa ostati samo na autobusima, većinom solo i sumnjivih proizvođača i to je to. Stalno govorim da se pretvaramo u Bangladeš i Pakistan, ali možda se grešim o te ljude.
 
Vrh