Šta je novo?

Trolejbusi

Нове линије, нова радна места, отварање новог већег погона на Новом Београду? Не видим ни једног возача да је срећан док вози тролу.
Moguće da ste u pravu da vozači trola nisu srećni, ali tu moram napomenuti određene nenormalne uslove:
- Niska tehnička kultura održavanja kontaktne mreže. U Belorusiji, a verovatno i u Austriji, Švajcarskoj i Češkoj trolejbus je pouzdan, i ne pada na banalnim kvarovima.
- Trolejbus dosta prolazi kroz najzagušenije ulice Beograda bez žutih traka. Tu se gube pauze na terminusima, kretanje mic po mic koje smori i vozača i putnika.
- Loše tehničko stanje voznog parka, u "vili promaja" si po 8 sati. Pogotovu od februara 2022 kada je zbog sankcija problem sa delovima iz Belorusije.
- Ne znaš kada će vozilo da ti se pokvari.
- Tamo gde se nešto pokvari, stojiš u koloni.

Dolaskom nekih novih trola, radom na praktičnoj obuci održavanja kontaktne mreže u nekoj od zemalja gde to bolje rade, pa i nekim boljim saobraćajnim rešenjima sa više kretanja u žutim trakama ti problemi nestaju. Ali to je "zmije, pacovi i narkomani" marketing. Namerno zapustiš Železničku stanicu Beograd, kako bi kada izvršiš neki kriminalni projekat kažeš "evo uvodimo komunalni red". Kao da je problem ukloniti koloseke za napuštena skladišta, napraviti 3 nadvožnjaka preko pruge sa 4 ostavljena koloseka, napraviti na drugom mestu stanicu za održavanje vagona, a stanicu u centru popraviti i ostaviti sa 4 prilazna koloseka i 6-8 staničnih raspoređujući vozove na Prokop one koji prolaze, a na Beograd one koji završavaju u Beogradu.

P.S. Ne obraćaj pažnju na one koji te nazivaju botom, i ne zameraj im. Ovaj narod je sluđen.
 
Дозвали су нас из мртвих, Трола се враћа. Ускоро очекујте нове акције, прво мање, па онда и веће, само да се мало саставимо и организујемо. Годинама смо удружење држали живим у стању мировања управо исчекивајући овакав случај, на који смо годинама упозоравали. Сада се то дешава и не смемо да ћутимо. Дужни смо и пред собом и пред историјом да учинимо све што можемо да зауставимо овакву сулуду одлуку. Било каква помоћ је увек добродошла.

Цело наше саопштење можете видети на сајту овде а преносим га и у спојлеру:
Na jučerašnjoj sednici skupštine grada Beograda odbornici su prihvatili predlog o zameni trolejbuskih linija linijama električnih autobusa. Do ove odluke dolazi iznenada, bez ikakvog blagovremenog obaveštenja ili konsultovanja javnosti. A sve to uprkos tome što je samo nedelju dana pre toga gradonačelnik govorio o nabavci novih trolejbusa.

Predlog o javno-privatnom partnerstvu je Komisiji za JPP podnet 23. decembra, da bi ga ona odobrila već 24. decembra. Samo dan kasnije nakon odobrenja komisije, predlog se našao u skupštini, kao vanredno ubačena tačka na dnevnom redu. Procedura za koju je u samom predlogu bilo predviđeno 50 dana završena je za samo 48 časova. Bez ikakve transparentnosti ili prostora za žalbu.

Sam dokument o predlogu JPP koji je predstavljen skupštini napisan je tako da izostavlja bitne činjenice i ne sagledava situaciju u celini. Ne postoji jasno poređenje troškova između kupovine novih trolejbusa i novih elektrobusa, već se razmatraju isključivo elektrobusi. Nigde nisu predstavljene procene troškova za potencijalni tender za kupovinu novih trolejbusa niti mogućnost da se od privatnog partnera traži kupovina istih.

U obzir se ne uzima cena postojeće infrastrukture građene decenijama koja osim same kontaktne mreže obuhvata i ispravljačke stanice, garaže, radionice, inženjere, majstore, vozače, itd. Značajna količina resursa generacijama je investirana u trolejbuski podsistem za koji se sada predlaže potpuno ukidanje, bez da se vrednost toga uzima u obzir.

Trolejbuski sistem se u poslednjim godinama suočava sa problemima, ali uzroci tih problema nisu u tome da trolejbusi kao prevozno sredstvo nisu adekvatni, već u tome što nas po gradu voze neodržavana i stara vozila. Godinama se kasni sa kupovinom novih trolejbusa, a pogotovo modernih vozila koji imaju mogućnost autonomnog kretanja van kontaktne mreže.

Čini se da akteri koji stoje iza ovog predloga maksimalno koriste tu situaciju. Sa jedne strane puštaju trolejbuse da propadaju sa ciljem da građani počnu da ih vide kao star i nepouzdan vid prevoza. Sa druge strane ne informišu javnost o činjenici da moderni trolejbusi poseduju baterije, te da se mogu autonomno kretati kilometrima.

Moderni trolejbusi mogu zaobići gužve i menjati trase u slučaju radova. Moguće je i produžavanje postojećih linija bez izgradnje nove infrastrukture. Ukoliko je iz estetskih razloga potrebno, otvara se i opcija skidanja kontaktne mreže na određenim deonicama u centralnom delu grada.

Izostavljanjem informacija o tome da su sve te mane kod modernih trolejbusa prevaziđene dovode se u zabludu kako građani, tako i odbornici koji su glasali o tom predlogu.

Svi argumenti koji su se mogli čuti od nadležnih su zastareli i važili su samo za stare modele trolejbusa, poput onih koji saobraćaju u Beogradu i koji su već godinama zreli za zamenu. Ti argumenti nemaju više nikakvu težinu u 2024. godini, jer su moderni trolejbusi te probleme prevazišli.

Predlog sadrži značajan broj neistina koje se koriste kao ključni argumenti. Tako se navodi da „Jedna od glavnih prednosti eletkričnih autobusa u odnosu na trolejbuse je smanjenje emisije ugljen-dioksida (CO2) i drugih zagađivača” što je apsolutno netačno jer obe vrste vozila koriste istu vrstu pogona, odnosno električnu energiju.

Dalje, u predlogu se kao argument protiv trolejbusa govori da „Električni autobusi koriste energiju iz baterija, što znači da ne proizvode direktne emisije štetnih gasova kao fosilna goriva” pri čemu se potpuno zanemaruje činjenica da ni trolejbusi ne emituju štetne gasove.

U nastavku se tvrdi da „Ova zamena predstavlja korak ka čistijem i ekološki prihvatljivijem javnom prevozu, u skladu sa ciljevima smanjenja zagađenja i uvođenja održivih rešenja” bez objašnjenja zašto bi jedno električno vozilo bilo bolje od drugog.

Ujedno se zanemaruje činjenica da su elektrobusi ekološki neprihvatljiviji jer moraju biti pogonjeni baterijama na celoj trasi. To čini da baterija, a time i sama vozila budu teži. Posledično vozila troše više energije tokom eksploatacije, uz potrebu da se na kraju radnog veka te baterije i litijum u njima bezbedno odlože.

Dodatni argument koji se navodi glasi „Električni autobusi obično imaju veći kapacitet za putnike, a ujedno nude bolji komfor zbog tišeg rada i udobnijeg unutrašnjeg prostora” što nije utemeljeno u istini. I nov trolejbus i nov elektrobus proizvode istu količinu buke, i imaju isti kapacitet i komfor.

Smatramo da je neprihvatljivo da se jedna izuzetno bitna odluka za razvoj javnog prevoza u gradu donosi na osnovu argumenata, za koje čak i laik zna da ne odgovaraju stvarnosti.

Primetan je potpuni izostanak bilo kakve dublje saobraćajne analize, i zanemarivanje svih postojećih planova za razvoj javnog prevoza. Posebno privlači pažnju pozivanje predlagača na „Strategiju razvoja javnog linijiskog transporta putnika”, zanemarivajući da ta ista Strategija razvoja predviđa obilno proširenje mreže trolejbuskih linija.
Podsećamo da trolejbusi kao vid prevoza predstavljaju ekološki prihvatljivije rešenje od elektrobusa jer se pogone direktno iz kontaktne mreže, a opet sa svojim manjim baterijama zadržavaju fleksibilnost za kretanje van iste po potrebi.

Glavna mana trolejbuskih sistema u opštem slučaju je potreba za izgradnjom skupe infrastrukture. Kako je Beograd to već učinio u proteklim decenijama, zamena trolejbusa elektrobusima ni u kakvom slučaju ne bi trebala biti razmatrana.

Većina argumenata datih u predlogu može da se opovrgne, iz čega bi se moglo zaključiti da su jedini stvarni razlozi za ukidanje bazirani u predrasudama nadležnih.

Trolejbusi se u svetu ubrzano razvijaju i uvode u mnogim gradovima koji ih ranije nisu imali. Gradovi kao što su Cirih, Ženeva, Milano, Prag, Bratislava, Salzburg, Lion, Taljin, Riga, Peking, Vankuver i mnogi drugi obilno ulažu u razvoj svojih trolejbuskih podsistema, dok Beograd na pragu 2025. razmatra ukidanje istih. Ne vidimo racionalno objašnjenje za ovakav potez.

Zbog svega navedenog smatramo da je potrebno zaustavljanje ovog procesa dok se ne izvrše adekvatne saobraćajne studije. Ovako radikalan potez koji se krši sa svim postojećim planovima razvoja javnog prevoza ne sme da prođe bez značajnog učešća saobraćajne struke, niti bez odgovarajućih mehanizama za žalbu i participaciju građana.

Apelujemo da gradska uprava pod hitno razmotri povlačenje ili izmenu predloga na način da trolejbuski sistem u Beogradu opstane. Smatramo da bi takvo rešenje donelo najveću korist i gradu i građanima.

U Beogradu, 26.12.2024.

Udruženje građana „Vratimo trolu 28”
javi kako mozeo da vam pomognemo
 
Одлично саопштење удружења, с тим што троле немају исти комфор и капацитет као електробусеви, имају заправо знатно већи капацитет у зависности од конфигурације и потреба а ту су електробусеви тежином јако ограничени. А кад је у питању комфор, по хладном времену електробусеви немају шта да траже ни наспрам класичних бусева из прошлог века.

bla bla bla obesmišljavanje svakog problema, ubijanje u mozak svakog, stvaranje opšte apatije. e, pa, prolazilo je možda do sad, više neće.

trole ostaju, a Šapići i slični SNS poltroni, njihovi mladi bzzzmsssmmmeni, neka bolje traže egzotičnije destinacije za sanjanje svojih bolesnih snova. mrš bre više
Одличан пост! Не могу нас више провлачити кроз ту матрицу.

Растераћемо багру!
 
Pa ja i mislim na radnike. Dovoljno je na jedno prepodne da obustave saobraćaj i ganguloid bi već bio okačen o onaj jarbol sa zastavom na Starom Dvoru. Ako na to nisu spremni, pogotovo u trenutnoj krizi u zemlji, onda nek im sve uzmu privatnici i neka ne zaposle nijednog od njih, umesto njih da dovedu Šrilančane i rešena stvar.

Sindikati guraju svaki svoju priču, zato ih i ima zilion u svakoj firmi i svakom delu javnog sektora.
To je to. Slažem se. Praviće oni GSP od blata. Ali biće kasno.
 
Одлично саопштење удружења, с тим што троле немају исти комфор и капацитет као електробусеви, имају заправо знатно већи капацитет у зависности од конфигурације и потреба а ту су електробусеви тежином јако ограничени. А кад је у питању комфор, по хладном времену електробусеви немају шта да траже ни наспрам класичних бусева из прошлог века.


Одличан пост! Не могу нас више провлачити кроз ту матрицу.

Растераћемо багру!
Prema JPP planiraju 100 solo ebuseva da kupe i nijedan zglob. Em je manji kapacitet em će biti verovatno neke najjeftinije sklepotine sumnjivog proizvođača. Zamisli to u špicu na 29 u odnosu na recimo neku modernu zglobnu trolu renomiranog proizvođača sa sve autonomijom.
 
Prema JPP planiraju 100 solo ebuseva da kupe i nijedan zglob. Em je manji kapacitet em će biti verovatno neke najjeftinije sklepotine sumnjivog proizvođača. Zamisli to u špicu na 29 u odnosu na recimo neku modernu zglobnu trolu renomiranog proizvođača sa sve autonomijom.
i frekvencija polazaka elektrobuseva je niza, zbog punjenja
 
Текст о укидању тролејбуса и разлог зашто је ово погрешан потез, преносим у целости. Дискусију можете наћи овде.

Драги редитори!

Већ неких 25 година се бавим градским саобраћајем, написао сам књигу о историјату градског саобраћаја у једном конкретном граду те сарађивао на неколико других књига посвећених сличним темама.

Осим тога, живим у Чешкој која има врло богату традицију развијеног јавног саобраћаја, између осталог тамо тренутно постоје тролејбуски системи у 14 градова (држава са само 11 милиона становника), дакле има око мене и више него довољно дугорочних практичних искустава. Као путник сам користио градски и јавни пријевоз великом броју (европских) градова. Морам нажалост признати да праћење дешавања око јавног саобраћаја у Београду јесте ВРЛО депресивно. Конкретно саобраћајни сектор изгледа да је чврсто у рукама мафијаша и корумпираних идиота. Најновија одлука о укидању тролејбуса + њиховој замјени електробусима у шеми јавно-приватог партнерства јесте чисто и само лоповлук и пљачка.

- Београд је, поред Тиране, један од само 2 престонице у Европи које су ИСТЕРАЛЕ ЖЕЛЕЗНИЦУ из строгог центра негде у лоше доступну периферију недовољно повезану са центром. Плус Београд је исто учинио и са главном аутобуском станицом.
- Београду је већ деценијама очајно потребан метро о којем се воде само шупље приче и који трајно остаје предмет политичких игара.
- Београд очигледно жели да се придружи Москви, где су недавно успјели у току од само пар година УКИНУТИ НАЈВЕЋИ ТРОЛЕЈБУСКИ СИСТЕМ СВИЈЕТА. Челницима Москве су примарно "сметале ружне жице изнад улица". Након дугог бламирања са електробусима који су цркали насред улица з разних разлога, велику већину тролејбуса су тамо замијенили... дизел аутобуси.

Аргумент "великог увођења електробуса у ЕУ" не пије воде. Бриселска опседнутост "спашавањем климе" је у суштини идеологија која воли игнорисати чињенице. Без огромних субвенција, електробус због трошкова неби био озбиљна конкуренција најмодернијем дизел/плинском аутобусу.

Главне мане електробуса: Висока цијена возила. Акумулатор струје у њему је ТЕЖАК, ВЕЛИК, СКУП. Возило је знатно теже, брже се "отрча", акумулатор се већином мора најмање један пут у животном циклу електробуса замијенити овим. Пуњење акумулатора траје у пракси УВЕК дуже него што је произвођач обећао. Ризик превременог пражњења због велике потрошње струје зими за гријање, љети за климатизацију. Застој возила у гужви када се може стићи на време до пуњача. "Празно" време стајања код пуњача током пуњења акумулатора. На крају, за ИСТУ линију ИСТОГ капацитета потребно је ВИШЕ електробуса него тролејбуса/аутобуса.

На основи искустава у многим градовима, актуелно НАЈЕФИКАСНИЈЕ возило јесте "хибридни тролејбус", дакле тролејбус који има мањи акумулатор који омогућава кретање на отприлике 1/3 трасе БЕЗ контактне мреже.

Упоредо са чистим електробусом, хибридни тролејбус има сљедеће врлине:

- Акумулатор је мањи, лакши, јефтињи.
- Возило може користити постојећу тролејбуску мрежу.
- Возило НЕ МОРА бити паркирано током пуњења, него свој акумулатор пуни у исто време када вози путнике прикачено на контактну мрежу. То је ЈАКО БИТНО.

Наравно, велики проблем јесте очигледна дотрајалост београдских тролејбуса, и према речима челника исто тако дотрајалост контактне мреже/струјног напајања. Свакако ова донијета одлука је нестручна, неодговорна и против било које здраве памети. Овде се некоме кумовски омогућава приватни бизнис који ће плаћати порески обвезници.


То је то. Сад знамо зашто је ово погрешно и глупо. Угледајмо се на Москву, народе. Имамо њу као пример. Иначе ћемо проћи као они.


unnamed.jpg


Čeh Jan Čihak jedan od najvećih poznavaoca javnog prevoza godinama ima saradnju sa kt4dani , prosao je pakao dok je napisao ovu knjigu godinama su njega na raznim forumima, ustanovama, firmama proglasavali placenikom, stranim agentom koji je protiv privatizacije, cudakom ceskim koji brani ukidanje trolejbusa itd.itd. Ta osoba je naucila jezik da bi godinama skupljao dokumentaciju i napisao monografiju o jednom vremenu da se sacuva od zaborava, na kraju je svoje pare dao za stampu knjige jer ga niko nije podrzavao u tome.
 
Pogledajte prilog 224402

Čeh Jan Čihak jedan od najvećih poznavaoca javnog prevoza godinama ima saradnju sa kt4dani , prosao je pakao dok je napisao ovu knjigu godinama su njega na raznim forumima, ustanovama, firmama proglasavali placenikom, stranim agentom koji je protiv privatizacije, cudakom ceskim koji brani ukidanje trolejbusa itd.itd. Ta osoba je naucila jezik da bi godinama skupljao dokumentaciju i napisao monografiju o jednom vremenu da se sacuva od zaborava, na kraju je svoje pare dao za stampu knjige jer ga niko nije podrzavao u tome.
Срамота! Учинио је велику ствар за нас. Жалосно је што га блате.
Најгора одлука о јавном превозу у историји његовог пословања.
Шапић, најгори управник Београда од ослобођења од турака.
Не заборави и «председника» Србије који је студирао Право шест година. Најгори на свету после Цара Мурата.
 
Molim Vas da zapratite naloge Vratimo trolu 28 na mrežama i podelite objavu u vezi našeg saopštenja kako bi stiglo do sve više ljudi da grad ukida trolejbuse.


Takođe, ako neko hoće da pomogne u akcijama za odbranu trolejbusa neka me kontaktira putem privatne poruke.
 
Изгураће они то на крају јер број оних који се буне минималан. Ми овде са форума и још понеко овако не можемо се ни 100 нас окупити јер грађане уопште не интересује јавни превоз! Још је и ба*** из ГСП-а пресрећна што ће им преотети посао страначка фирма.Ужас и срамота.Тако нам и треба.
 
Mislim da je važno da se fokus stavi na korupciju. Prosečnom korisniku 29 verovatno neće teško da padne ova vest i dolazak elektrobusa, jer je stav o trolama formiran na osnovu izraubovanih vozila. Insistiranje na korupciji, rušenju propisa, imaće mnogo bolji odziv
I svakako, kada bismo rešili burazerske dilove ne bi se dolazilo do ovoga vise
 
Дозвали су нас из мртвих, Трола се враћа. Ускоро очекујте нове акције, прво мање, па онда и веће, само да се мало саставимо и организујемо. Годинама смо удружење држали живим у стању мировања управо исчекивајући овакав случај, на који смо годинама упозоравали. Сада се то дешава и не смемо да ћутимо. Дужни смо и пред собом и пред историјом да учинимо све што можемо да зауставимо овакву сулуду одлуку. Било каква помоћ је увек добродошла.

Цело наше саопштење можете видети на сајту овде а преносим га и у спојлеру:
Na jučerašnjoj sednici skupštine grada Beograda odbornici su prihvatili predlog o zameni trolejbuskih linija linijama električnih autobusa. Do ove odluke dolazi iznenada, bez ikakvog blagovremenog obaveštenja ili konsultovanja javnosti. A sve to uprkos tome što je samo nedelju dana pre toga gradonačelnik govorio o nabavci novih trolejbusa.

Predlog o javno-privatnom partnerstvu je Komisiji za JPP podnet 23. decembra, da bi ga ona odobrila već 24. decembra. Samo dan kasnije nakon odobrenja komisije, predlog se našao u skupštini, kao vanredno ubačena tačka na dnevnom redu. Procedura za koju je u samom predlogu bilo predviđeno 50 dana završena je za samo 48 časova. Bez ikakve transparentnosti ili prostora za žalbu.

Sam dokument o predlogu JPP koji je predstavljen skupštini napisan je tako da izostavlja bitne činjenice i ne sagledava situaciju u celini. Ne postoji jasno poređenje troškova između kupovine novih trolejbusa i novih elektrobusa, već se razmatraju isključivo elektrobusi. Nigde nisu predstavljene procene troškova za potencijalni tender za kupovinu novih trolejbusa niti mogućnost da se od privatnog partnera traži kupovina istih.

U obzir se ne uzima cena postojeće infrastrukture građene decenijama koja osim same kontaktne mreže obuhvata i ispravljačke stanice, garaže, radionice, inženjere, majstore, vozače, itd. Značajna količina resursa generacijama je investirana u trolejbuski podsistem za koji se sada predlaže potpuno ukidanje, bez da se vrednost toga uzima u obzir.

Trolejbuski sistem se u poslednjim godinama suočava sa problemima, ali uzroci tih problema nisu u tome da trolejbusi kao prevozno sredstvo nisu adekvatni, već u tome što nas po gradu voze neodržavana i stara vozila. Godinama se kasni sa kupovinom novih trolejbusa, a pogotovo modernih vozila koji imaju mogućnost autonomnog kretanja van kontaktne mreže.

Čini se da akteri koji stoje iza ovog predloga maksimalno koriste tu situaciju. Sa jedne strane puštaju trolejbuse da propadaju sa ciljem da građani počnu da ih vide kao star i nepouzdan vid prevoza. Sa druge strane ne informišu javnost o činjenici da moderni trolejbusi poseduju baterije, te da se mogu autonomno kretati kilometrima.

Moderni trolejbusi mogu zaobići gužve i menjati trase u slučaju radova. Moguće je i produžavanje postojećih linija bez izgradnje nove infrastrukture. Ukoliko je iz estetskih razloga potrebno, otvara se i opcija skidanja kontaktne mreže na određenim deonicama u centralnom delu grada.

Izostavljanjem informacija o tome da su sve te mane kod modernih trolejbusa prevaziđene dovode se u zabludu kako građani, tako i odbornici koji su glasali o tom predlogu.

Svi argumenti koji su se mogli čuti od nadležnih su zastareli i važili su samo za stare modele trolejbusa, poput onih koji saobraćaju u Beogradu i koji su već godinama zreli za zamenu. Ti argumenti nemaju više nikakvu težinu u 2024. godini, jer su moderni trolejbusi te probleme prevazišli.

Predlog sadrži značajan broj neistina koje se koriste kao ključni argumenti. Tako se navodi da „Jedna od glavnih prednosti eletkričnih autobusa u odnosu na trolejbuse je smanjenje emisije ugljen-dioksida (CO2) i drugih zagađivača” što je apsolutno netačno jer obe vrste vozila koriste istu vrstu pogona, odnosno električnu energiju.

Dalje, u predlogu se kao argument protiv trolejbusa govori da „Električni autobusi koriste energiju iz baterija, što znači da ne proizvode direktne emisije štetnih gasova kao fosilna goriva” pri čemu se potpuno zanemaruje činjenica da ni trolejbusi ne emituju štetne gasove.

U nastavku se tvrdi da „Ova zamena predstavlja korak ka čistijem i ekološki prihvatljivijem javnom prevozu, u skladu sa ciljevima smanjenja zagađenja i uvođenja održivih rešenja” bez objašnjenja zašto bi jedno električno vozilo bilo bolje od drugog.

Ujedno se zanemaruje činjenica da su elektrobusi ekološki neprihvatljiviji jer moraju biti pogonjeni baterijama na celoj trasi. To čini da baterija, a time i sama vozila budu teži. Posledično vozila troše više energije tokom eksploatacije, uz potrebu da se na kraju radnog veka te baterije i litijum u njima bezbedno odlože.

Dodatni argument koji se navodi glasi „Električni autobusi obično imaju veći kapacitet za putnike, a ujedno nude bolji komfor zbog tišeg rada i udobnijeg unutrašnjeg prostora” što nije utemeljeno u istini. I nov trolejbus i nov elektrobus proizvode istu količinu buke, i imaju isti kapacitet i komfor.

Smatramo da je neprihvatljivo da se jedna izuzetno bitna odluka za razvoj javnog prevoza u gradu donosi na osnovu argumenata, za koje čak i laik zna da ne odgovaraju stvarnosti.

Primetan je potpuni izostanak bilo kakve dublje saobraćajne analize, i zanemarivanje svih postojećih planova za razvoj javnog prevoza. Posebno privlači pažnju pozivanje predlagača na „Strategiju razvoja javnog linijiskog transporta putnika”, zanemarivajući da ta ista Strategija razvoja predviđa obilno proširenje mreže trolejbuskih linija.
Podsećamo da trolejbusi kao vid prevoza predstavljaju ekološki prihvatljivije rešenje od elektrobusa jer se pogone direktno iz kontaktne mreže, a opet sa svojim manjim baterijama zadržavaju fleksibilnost za kretanje van iste po potrebi.

Glavna mana trolejbuskih sistema u opštem slučaju je potreba za izgradnjom skupe infrastrukture. Kako je Beograd to već učinio u proteklim decenijama, zamena trolejbusa elektrobusima ni u kakvom slučaju ne bi trebala biti razmatrana.

Većina argumenata datih u predlogu može da se opovrgne, iz čega bi se moglo zaključiti da su jedini stvarni razlozi za ukidanje bazirani u predrasudama nadležnih.

Trolejbusi se u svetu ubrzano razvijaju i uvode u mnogim gradovima koji ih ranije nisu imali. Gradovi kao što su Cirih, Ženeva, Milano, Prag, Bratislava, Salzburg, Lion, Taljin, Riga, Peking, Vankuver i mnogi drugi obilno ulažu u razvoj svojih trolejbuskih podsistema, dok Beograd na pragu 2025. razmatra ukidanje istih. Ne vidimo racionalno objašnjenje za ovakav potez.

Zbog svega navedenog smatramo da je potrebno zaustavljanje ovog procesa dok se ne izvrše adekvatne saobraćajne studije. Ovako radikalan potez koji se krši sa svim postojećim planovima razvoja javnog prevoza ne sme da prođe bez značajnog učešća saobraćajne struke, niti bez odgovarajućih mehanizama za žalbu i participaciju građana.

Apelujemo da gradska uprava pod hitno razmotri povlačenje ili izmenu predloga na način da trolejbuski sistem u Beogradu opstane. Smatramo da bi takvo rešenje donelo najveću korist i gradu i građanima.

U Beogradu, 26.12.2024.

Udruženje građana „Vratimo trolu 28”
Možete da stupite u kontakt sa studentima saobracajnog fakulteta. Ako bude interesovanja, možete da odrzite predavanje.
Na fakultetima se trenutno drze predavanja koja nisu vezana za predmete na fakultetu, možda vam i ne dozvole ako osmislite predavanje tako da se govori o stručnim stvarima vezano za trolejbus/elektrobus, ali mislim da bi sigurno prihvatili predavanje o korupciji i o aktivizmu i radu vaše organizacije
 
Jedno moje razmišljanje. Zašto se sada otišlo korak dalje, u odnosu na vreme rekonstrukcije Trga republike, ukidanja trolejbuske linije 28, i planiraniranog ukidanja tog podsistema, od koga se odustalo nakon nezadovoljstva graðana? Kao prvo, vidimo da se sve radi po onoj matrici "guraj sve problematično kada je pažnja javnosti manja", što mu doðe na leto ili pred novu godinu. Prošle godine smo imali slučajeve u Ribnikaru i Duboni, što se završilo kako se završilo. Ove godine nas je pogodilo slično, sa istim ishodom. Nakon što je pala nadstrešnica i poginulo 15 ljudi, započeto je mirno odavanje počasti petnestominutnim blokiranjem kolovoza. Nakon što se desilo uletanje u masu ljudi, studenata FDU, desilo se nešto što je pokrenulo studente, a ciklično se nadovezalo još mnogo toga, što je tinjalo duže vreme. Kako se situacija ne stišava, tako je taktika vlasti prerasla u izazivanje što većeg broja manjih "požara" u što kraćem roku, ne bi li se zabašurilo sve vezano za pad nadstrešnice i bunt naroda koji podržava studente razbio bez upotrebe veće sile. Nažalost, što se više "požara" otvara, to se sve veći broj ljudi aktivira i nivo nezadovoljstva raste. Pored raznoraznih stvari koje se dešavaju u Beogradu, imamo i nezadovoljstvo sa predajom većeg broja linija koje drži GSP privatnicima, koja je kulminirala sa nezadovoljstvom zbog usvojene odluke o ukidanju trolejbusa, a koja je trebala da bude zabašurena pričom o besplatnom gradskom prevozu. Kao šlag na tortu imamo i sve otvoreniji verbalni sukob na relaciji graðanstvo - gradonačelnik, jer je nezadovoljstvo radom aktuelnog gradonačelnika sve veće. Tako smo na kraju dobili da gradonačelnik koji se hvali kako u gradski prevoz nije ušao od 18. godine, kada je stekao vozačku dozvolu, sam sebe naziva stručnijim za isti od onih koji ga svakodnevno koriste i koji se bave istim na višem nivou. I to vrlo verovatno u nekoj ranije dogovorenoj kombinaciji oko preuzimanja trolejbuskog podsistema od strane privatnika i pretvaranja u elektrobuski.​
 
Изгураће они то на крају јер број оних који се буне минималан. Ми овде са форума и још понеко овако не можемо се ни 100 нас окупити јер грађане уопште не интересује јавни превоз! Још је и ба*** из ГСП-а пресрећна што ће им преотети посао страначка фирма.Ужас и срамота.Тако нам и треба.
u pravu si. Gradjane javni prevoz uopste ne zanima jer ih je sramota da se voze njime. Vecina gardjana veruje da su zasluzili vise, da su iznad ostalih oko sebe. Zalaganjem za javni prvoz kvare tu sliku. U njihovoj seljackoj mudrosti automobil je jedino resenje za prevoz koje pruza dovoljno statusno zadovoljenje.
 
Molim Vas da zapratite naloge Vratimo trolu 28 na mrežama i podelite objavu u vezi našeg saopštenja kako bi stiglo do sve više ljudi da grad ukida trolejbuse.


Takođe, ako neko hoće da pomogne u akcijama za odbranu trolejbusa neka me kontaktira putem privatne poruke.
Predlažem jednostavan slogan - "Sačuvajmo beogradski trolejbus".
 
Možete da stupite u kontakt sa studentima saobracajnog fakulteta. Ako bude interesovanja, možete da odrzite predavanje.
Na fakultetima se trenutno drze predavanja koja nisu vezana za predmete na fakultetu, možda vam i ne dozvole ako osmislite predavanje tako da se govori o stručnim stvarima vezano za trolejbus/elektrobus, ali mislim da bi sigurno prihvatili predavanje o korupciji i o aktivizmu i radu vaše organizacije
odlicna ideja
 
Ne mogu da se ne otmem utisku da je sve ovo moglo da se zaustavi da je opozicija u ključnom momentu zagrizla i uzela Beograd sa Kreni promeni na ponovljenim izborima. Čitav ovaj cirkus sa privatnicima i uništavanjem GSP-a i besplatnim prevozom se ne bi dogodio.
Koliko god opozicija da pomogne, u startu su već svima veoma odmogli dozvolivši da vlast u ovolikoj meri uništi grad.
 
Vrh