Šta je novo?

Trolejbusi

Ja sam rekao da su tramvaji sledeći. Nema više dovoljno stručnih kadrova koji bi mogli da održavaju ovako kompleksne sisteme. A i ako ih ima, ne mogu da dođu do izražaja od partijskih nestručnih kadrova. Beograd će od autobusa, tramvaja i trolejbusa ostati samo na autobusima, većinom solo i sumnjivih proizvođača i to je to. Stalno govorim da se pretvaramo u Bangladeš i Pakistan, ali možda se grešim o te ljude.

Где има дима…
 
Ja sam rekao da su tramvaji sledeći. Nema više dovoljno stručnih kadrova koji bi mogli da održavaju ovako kompleksne sisteme. A i ako ih ima, ne mogu da dođu do izražaja od partijskih nestručnih kadrova. Beograd će od autobusa, tramvaja i trolejbusa ostati samo na autobusima, većinom solo i sumnjivih proizvođača i to je to. Stalno govorim da se pretvaramo u Bangladeš i Pakistan, ali možda se grešim o te ljude.
To pretvaranje u Bangladeš je sasvim logicno. Takoreci to je istorijska nuznost.
Materijalno tehnicki uslovi, kvalitet ljudi, tehnicka kultura i njihov dominantni mentalni sklop nam to garantuju. Ne mozemo da imamo ekonomiju zasnovanu na zaduzivanje + ropski mentalitet i da imamo prevoz kao u Cirihu.

Polako se oslobadjamo slozenih sistema.
 
Ovo su stvari koje su kao poklon na tacni za opoziciju da lako dobiju političke poene i glasače, a kod njih totalno mrtvilo, od izgubljenih izbora ja nisam video jednu konkretnu njihovu akciju u vezi bilo čega. Ako se ovo ne stopira ne mogu ni da zamislim šta će ovaj ludak sledeće uraditi ovom gradu. Za ovo će biti potrebna i daleko ozbiljnija akcija nego kad se borilo za 28icu, Šapic je mnogo luđa glava i on će po svaku cenu gledati da to progura.
 
Da li ima neki argument za *naše* trole koji nije "Deo mreže je skoro obnovljen" (najlakše je da zapuste kao do sad) ili "Trole u Švajcarskoj su super"? To je švajcarska trola koju održava švajcarski majstor na švajcarski način.
Razumem ja da trola može da bude pristojna, ali to se neće desiti osim ako zaista dovedemo četu Švajcaraca da mlate po glavi depo Dorćol dok trole ne počnu da liče na nešto.
Da se podsetimo, kada je GSP dobio na poklon zapadne trole održavane po zapadnim standardima (Grafovi o kojima je bilo hvalospeva), odmah je kupio istočne trole (dva puta) i nastavio da ih održava - nikako. I onda su kupili kineske el buseve, koje takodje održavaju - nikako u istom depou. Lakši start na brdu je samo teorijska prednost za putnika - on brine da li se trese, da li ima klimu i grejanje, da li ide, a to su sve stvari koje naše trole zaista sramno rade, dok autobusi prolaze znatno bolje jer su kupljeni bolji i održavani bolje.

Sent from my Pixel 7a using Tapatalk
Има аргумената:
- пуњачи ће оптеретити мрежу више,
-електробуси на пуњачима имај више губитка времена,
-електробуси су скупљи у експллатацији због неминовне замене батерије након одређеног периода,
-брдовит терен, веће гужве због кружних токова, губитак првенства у кружним токовима довешће до бржег пражњења електробуса.
Ако ти је спорно одржавање тролејбуса, зашто ти није спорно одржавање електробуса? Мислиш да ће Стрелини мајстори са штапа и канапа бити бољи од ГСПових?
 
Ovo su stvari koje su kao poklon na tacni za opoziciju da lako dobiju političke poene i glasače, a kod njih totalno mrtvilo, od izgubljenih izbora ja nisam video jednu konkretnu njihovu akciju u vezi bilo čega. Ako se ovo ne stopira ne mogu ni da zamislim šta će ovaj ludak sledeće uraditi ovom gradu. Za ovo će biti potrebna i daleko ozbiljnija akcija nego kad se borilo za 28icu, Šapic je mnogo luđa glava i on će po svaku cenu gledati da to progura.
Ne treba se uzdati u opoziciju, oni imaju sasvim razlicit interes od interesa gradjana i sasvim drugu funkciju u drustvu od one koju ocekujemo.

Nuzna je nova organizacija. Npr, nesto kao Pokret za Trolejbus.
 
Сад читам ово увијено саопштење зелено левих о тролејбусима. Као неразумна одлука, неоправдана, плакууу...

Алоооо, сви знамо шта је иза овога! Терају до трећине буџета у своје џепове преко њихове Стреле и хоће на крају да заливаде читав блок на Дорћолу а све то док нам разарају ЈГП горе него 93а. Притом нико не размишља о радницима који ће изгубити посао или у најбољем случају глуварити у кругу неког од погона о нашем трошку. Њих још нико не спомиње.

Докле више са тим млохавим саопштењима из опозиције?! Зашто нису направили неки инцидент у скупштини? Протест? Ништа!
 
Poslednja izmena:
Докле више са тим млохавим саопштењима из опозиције?! Зашто нису направили неки инцидент у скупштини? Протест? Ништа!
I oni kao i sve ostale partije zele "dobru saradnju" sa tzv investitorima.
 
Grafove trole jesu bile odlične, al i jako matore momenta kad su bile donirane. Po ko zna koji put, GSP nije kupio trole nego Grad. GSP sigurno ne bi uzeo nešto sa čim ni pre nije bio zadovoljan. Električni busevi nisu u tako lošem stanju, mislim na mlađe Higere. Stariji su blizu desetoj godini rada, pa se nisu raspali još, iako ne spadaju u baš u rang kvalitetnijih električnih autobusa. Svako malo pišem koliko BKM ne valja, nije valjao nikada. Kad dođe trola u rangu Japanca ili Solarisa u pogon Dorćol, tada će i trolejbusi biti u sličnom stanju posle deset godina rada, kao i svaki drugi kvalitetan bus u GSP-u. BKM nije ni u rangu mnogih serija iz propalog Ikarbusa, a kamoli Solarisa, Conecta, Japanca.

Hiljadu puta sam čuo da GSP ne bi uzeo nešto što im ne valja, ali izgleda ili njima valja štošta, ili se uopšte ne pitaju. I svakako to ne opravdava tragično održavanje u dorćolskom depou. BKM se vozi i u Minsku, pa im ne crkavaju kao kod nas.
Znam da su Grafovi bili matori, ali su bili iskustvo sa nečim što je ozbiljno sastavljeno i održavano. Izrabljeno, da, ali nikad tretirano kao komad đubreta. I to iskustvo je nešto što svi normalni koriste za budućnost, ali izgleda GSP (održavanje), i kako ti kažeš Grad (kupovina), ne. A baš to vidi putnik kad sedne da se vozi. I baš zato meni nije ubedljivo da čitam kako su negde drugde trole super, kad ovde sve rade naopako od toga, pa nikada i neće moći da budu super. Da su napravili iskorak ka boljem pa ajde, ali nisu, i ne znam od kad nisu. Ja ne bih imao obraza da tražim nekome da se vozi u ovakvoj troli.

Има аргумената:
- пуњачи ће оптеретити мрежу више,
-електробуси на пуњачима имај више губитка времена,
-електробуси су скупљи у експллатацији због неминовне замене батерије након одређеног периода,
-брдовит терен, веће гужве због кружних токова, губитак првенства у кружним токовима довешће до бржег пражњења електробуса.
Ако ти је спорно одржавање тролејбуса, зашто ти није спорно одржавање електробуса? Мислиш да ће Стрелини мајстори са штапа и канапа бити бољи од ГСПових?

- Nove trole sa većom snagom, više putnika, možda baterijom za autonomiju i zapravo funkcionalnom klimom će da troše više nego trenutne. Sad šta je zaista veća potrošnja - nove trole ili el busevi - zahteva ozbiljan proračun.
- Autobusi na baterije (ne na superkondenzatore) mogu da isteraju baš dosta, kao što su ljudi već pisali, a bogami i vozač nekad mora da predahne, da ode u toalet...
- Zamena baterija košta, znam. Ali ona će na red doći mnogo kasnije nego na modelima od pre samo par godina. Naravno, infrastruktura KM mora da se redovno održava, a to je zasebna cena. I to je na ulici, ne samo na okretnici ili u garaži. I onda dodani trošak za rad na visini... Ranijih godina pri jačim zimama su vozili prazne trole u gluvo doba noći da zagreju mrežu da ne smrzne - to je neka neefikasnost tog pogona. I onda padovi napona... Zapravo su dosta bliži nego što se čini. Ali to je ako sve radi kako treba, a očigledno naša trola ne radi. Koliko košta trola koja stoji pokvarena na putu? I 4 iza nje?
- Teren da, ali samo sa strane GSPa. A to nije toliko uticajno sa strane putnika, jer se putnici voze, i to ne nekim idealnim trolama nego beogradskim trolama, i ne sve sami inženjeri i drugi stručnjaci. Znam i ja da baterija daje manje snage nego mreža i teži više nego motke i dodatna oprema.
- Domet ok razumem da je briga, i ni ja ne bih baš na prvu verovao dr mr ing Šapiću da ih izabere. Mada sad se i ja pitam kako nikad nisu kupili autobuse sa premalim rezervoarima... Nije fazon da bude nepodesna stvar, nego preplaćena. Takve su u glavnom i druge stvari koje je nabavio i on, i prethodnik mu. Mada čak i da otkrijemo da nije dovoljan, postoji dorada. Košta, znam, ali nije nemoguće.
- Video sam održavanje električnih na 79 i EKO1/2 i znam šta mi se više dopada. Video sam kako su istrulile trole. Prodjem pored trole i ne znam ko je ćelaviji - vozač ili guma. Ovo nije do proizvodnje, nego da li GSP radnici hoće ili neće da pregledaju i menjaju gume. Ovo i putnici vide, i unosi nemir.

Da se razumemo, meni je u teoriji ok da bude trola, baterija ili kombinacija, državna, privatna ili neke kombinacije ranije pomenute. Ali kad jednom u par meseci idem postojećom trolom, osećam se kao kažnjen od onog lupanja, udaranja, klepetanja, vreline... Sad zamisli to svaki dan i kad dodje šansa za promenu neko kaže ne.
Ja redovno putujem iz Batajnice, i ozbiljno se oseća koliko je bolja Strela nego GSP Zemun (mrtva trka ko je gori - Zemun ili Dorćol). Svaki autobus ide. Svaki ima klimu leti i grejanje zimi. I ne propada na najmanjim rupama. Ne smrdi na dizel i ulje. A to putnik oseća najviše od svega. Na nekim linijama narod se ozbiljno uzbunio kad su mu stigli autobusi koji su do juče mene vozili pa su im brže bolje poslali par buseva sa nbgd. Kada bi danas par eKentova bilo poslato na neku trolejbusku liniju, da li misliš da bi neko namenski čekao BKM? Da li misliš da bi primetili kako se Otokar pogoni, ili kako je udobniji i klimatizovan?

Sent from my Pixel 7a using Tapatalk
 
Ima ovde jedna uvrnuta, ali istinita logika.
Ako bi se uveli E busevi sa kondezatorima, vozač bi uvek imao garantovanu pauzu na okretnici, što je sa vozačke strane extra.

S obzirom na kratak rok uvođena i da su busevi vrv već naručeni kao što napisa Vinčanac, šansa da Trole odbranimo je minimalna, ali vredi se boriti. Barem zbog časti.
 
Сада имамо мрежу са трафоима за напајање.
На електробуским линијама имамо трафое уз сваки пуњач. Биће потребно више пуњача на свакој окретнкци, што ће више трошити струје.
Имали смо већ пробе зглобних електробуса и нису изнели 31.
 
@Dusan2110
Pa GSP nikada nije kukako na Grafove trole. Čak šta više, i te kako ih je hvalio. Radile su dok je bilo delova za njih. Ne pita se GSP ništa kad je nabavka vozila u pitanju. BKM je tako treskao, pa i ljuljao kad je bio i nov, a dosta tome kumuje i stanje ulica u Beogradu. U Minsku sigurno nije tako. Oni su navikli na ovo što oni prave, a ako si čitao šta BKM traži svojom proizvođačkom specifikacijom, bilo bi ti jasno o kakvim se lomovima radi. Narod odavno nije ništa ni briga, pa smo tu gde jesmo, a ako ćemo realno, privatni autobusi su često bivali u mnogo gorem stanju od GSP-ovih kad zađu u godine. Sve ove pare što Grad daje Streli, kao da su ih gradski čelnici lično zaradili, znaš šta bi napravile od GSP-a. Novi RATP. Još kad nam ne bi slali svako malo partijski otpad, to je radio i DS, pa mislim i sad ima više DS-ovaca bivših nego radikala, gde bi nam kraj bio.
 
1000035268.jpg


 
Сада имамо мрежу са трафоима за напајање.
На електробуским линијама имамо трафое уз сваки пуњач. Биће потребно више пуњача на свакој окретнкци, што ће више трошити струје.
Имали смо већ пробе зглобних електробуса и нису изнели 31.
Da. Potrebno je i mesto za te uredjaje.
Ali se SNS ekipa ugradjuje za svaki punjac jer su vrlo skupi.
 
Sapujza je najavio ukidanjen tramvaja sa Vojvode Stepe pre mesec dana.....
 
Da se razumemo, meni je u teoriji ok da bude trola, baterija ili kombinacija, državna, privatna ili neke kombinacije ranije pomenute. Ali kad jednom u par meseci idem postojećom trolom, osećam se kao kažnjen od onog lupanja, udaranja, klepetanja, vreline... Sad zamisli to svaki dan i kad dodje šansa za promenu neko kaže ne.
Ja redovno putujem iz Batajnice, i ozbiljno se oseća koliko je bolja Strela nego GSP Zemun (mrtva trka ko je gori - Zemun ili Dorćol). Svaki autobus ide. Svaki ima klimu leti i grejanje zimi. I ne propada na najmanjim rupama. Ne smrdi na dizel i ulje. A to putnik oseća najviše od svega. Na nekim linijama narod se ozbiljno uzbunio kad su mu stigli autobusi koji su do juče mene vozili pa su im brže bolje poslali par buseva sa nbgd. Kada bi danas par eKentova bilo poslato na neku trolejbusku liniju, da li misliš da bi neko namenski čekao BKM? Da li misliš da bi primetili kako se Otokar pogoni, ili kako je udobniji i klimatizovan?
Vi ste dakle iz naselja koje je (u odnosu na sve ostale) profesionalnim vođenjem Beograda 2008.-2013. dobilo ubedljivo najbrži i najpouzdaniji prevoz u istoriji Beograda. Sistem koji ima potpunu skupu infrastrukturu i vozni park, sada vam je prilično uništen čime? Odlukama iz Centralnog komiteta Partije, iz koga vam je i serviran relativno dobar Strelin autobus. Da, određeno zadovoljstvo postoji, jer su vam to nametnuli kao najbolje, a vi ne pitate za ekstremnu cenu toga! Što imamo nikada skuplji prevoz, monopolizaciju, koja će dovesti da privatni monopolista Strela kada se dovoljno učvrsti na toj poziciji iz čistog poslovnog interesa traži više para za goru uslugu. To se već dešavalo u svetu. Meni je jako žao ako ne vidite da to da vam je Strela postavljena kao vrh vrhova kao podvala.

Koja god nova trola da dođe, čak i turska, prvih bar 3-4 godine i pri lošem održavanju se neće tek tako kvariti.

Govorite napamet o "neekonomičnosti" trola i "ekonomičnosti" elektroautobusa, kada su u pitanju podaci koje običan bistriji gimnazijalac može pravilno da analizira ako mu daju dobre ulazne podatke za konkretna vozila. Običan solo trolejbus ima motor snage za oko 30% manje nego za autobus istog kapaciteta. Razlog je mogućnost petominutnog preopterećenja 200%, a što je i najbeća prednost na uzbrdicama. Uz to, vezano za rekuperaciju, kada postoje žice trolejbus koji se kreće nizbrdo može predati električnu energiju trolejbusu koji se penje uzbrdo. Za elektrobus to je "prljava struja", prelazni režim baterije, koji samo može skratiti vek trajanja iste. Već je pominjan balast baterije, gde se u startu dobija cirka 15-20% balasta koji prosto vucaraš, trošeći bespotrebno električnu energiju. Kao i za dizel motore, u 21. veku tehnologija gradnje motora nije dovela do ozbiljnog povećanja ekonomičnosti, ali ni do povećanja potrošnje, tako da neće doći do veće potrošnje struje sa novim vozilima. Sam Prag je svoju novu trolejbusku priču počeo sa elektrobusima sa trolom i žicama na kritičnim usponima, da bi sada već ozbiljno širio čisto trolejbusku mrežu. Vezano za probleme, sa elektrobusima su i u Holandiji imali mnogo problema u gradu u kojem sam živeo (Uithoorn), da sam ja 24km u jednom pravcu išao biciklom na posao da ne gubim vreme, i na kraju se preselio bliže poslu da ne budem zamorče u njihovim eksperimentima. Do sada u Srbiji nemamo ama baš nigde da uspešno radi krupna serija reda veličine 100 elektrobusa. Oni koji su srećni zbog toga, srećna vam vakcina zamorci!
 
Vi ste dakle iz naselja koje je (u odnosu na sve ostale) profesionalnim vođenjem Beograda 2008.-2013. dobilo ubedljivo najbrži i najpouzdaniji prevoz u istoriji Beograda. Sistem koji ima potpunu skupu infrastrukturu i vozni park, sada vam je prilično uništen čime? Odlukama iz Centralnog komiteta Partije, iz koga vam je i serviran relativno dobar Strelin autobus. Da, određeno zadovoljstvo postoji, jer su vam to nametnuli kao najbolje, a vi ne pitate za ekstremnu cenu toga! Što imamo nikada skuplji prevoz, monopolizaciju, koja će dovesti da privatni monopolista Strela kada se dovoljno učvrsti na toj poziciji iz čistog poslovnog interesa traži više para za goru uslugu. To se već dešavalo u svetu. Meni je jako žao ako ne vidite da to da vam je Strela postavljena kao vrh vrhova kao podvala.

Koja god nova trola da dođe, čak i turska, prvih bar 3-4 godine i pri lošem održavanju se neće tek tako kvariti.

Govorite napamet o "neekonomičnosti" trola i "ekonomičnosti" elektroautobusa, kada su u pitanju podaci koje običan bistriji gimnazijalac može pravilno da analizira ako mu daju dobre ulazne podatke za konkretna vozila. Običan solo trolejbus ima motor snage za oko 30% manje nego za autobus istog kapaciteta. Razlog je mogućnost petominutnog preopterećenja 200%, a što je i najbeća prednost na uzbrdicama. Uz to, vezano za rekuperaciju, kada postoje žice trolejbus koji se kreće nizbrdo može predati električnu energiju trolejbusu koji se penje uzbrdo. Za elektrobus to je "prljava struja", prelazni režim baterije, koji samo može skratiti vek trajanja iste. Već je pominjan balast baterije, gde se u startu dobija cirka 15-20% balasta koji prosto vucaraš, trošeći bespotrebno električnu energiju. Kao i za dizel motore, u 21. veku tehnologija gradnje motora nije dovela do ozbiljnog povećanja ekonomičnosti, ali ni do povećanja potrošnje, tako da neće doći do veće potrošnje struje sa novim vozilima. Sam Prag je svoju novu trolejbusku priču počeo sa elektrobusima sa trolom i žicama na kritičnim usponima, da bi sada već ozbiljno širio čisto trolejbusku mrežu. Vezano za probleme, sa elektrobusima su i u Holandiji imali mnogo problema u gradu u kojem sam živeo (Uithoorn), da sam ja 24km u jednom pravcu išao biciklom na posao da ne gubim vreme, i na kraju se preselio bliže poslu da ne budem zamorče u njihovim eksperimentima. Do sada u Srbiji nemamo ama baš nigde da uspešno radi krupna serija reda veličine 100 elektrobusa. Oni koji su srećni zbog toga, srećna vam vakcina zamorci!

Da si ostao u Uithoorn-u, sada bi imao (brzi) tramvaj do Zuida. :p
 
Vrh