Šta je novo?

Trolejbusi

Везано за моје сараднике, и оно око чега смо се договарали, приоритет за тролејбус је веза Медаковића и Бањице преко Трошарине и Јерковића са градњом (ширењем) СМТ. Најванији разлог за то је постојање алтернативних траса и градња новог депоа. Како је план "4+4+4 за 40% електричног превоза", одабрана су 4 приоритета.

1-Медаковић-Бањица (затварање круга)
2-Бањица-Канарево брдо Видиковац/Баново брдо са гранањем за Миљаковац 3.
3-Студентски трг-Париска-Земун са гранањима за Земун Нови град и Нову Галенику (преко Ушћа и Булевара Николе Тесле).
4-Деспота Стефана-Драгослава Срејовића-Миријево.

Оно што су ми рекли неки који боље познају Миријево, Миријевци се ложе на 100 аутобуских линија свугде, заболе их за тролејбус. Везано за кампању/представљање, може се указати на саобраћајну буку, везу са Земуном, као и то да укидамо (преклапамо са тролом) само 27Е. Ако тамо има отпора или равнодушности, тада тролу пичимо на Вишњички булевар са гранањима за Карабурму 2, Лешће. Тада се 23 крати до Панчевачког, а туда продужава зглобна 48, Карабурма 2-Деспота Стефана-Таковска-Кнеза Милоша-Прокоп-Дедиње-Миљаковац 3. Ка Карабурми су велике жалбе на буку.
 
@Karlo del Ponte
1. Kako je zamišljeno to da se realizuje i od kada je taj plan?
2. Da li ste radili ili radite nešto na tome da se sačuva trolejbuski podsistem u postojećem stanju? Tu mislim i na nabavku novih trolejbusa.​
 
Везано за моје сараднике, и оно око чега смо се договарали, приоритет за тролејбус је веза Медаковића и Бањице преко Трошарине и Јерковића са градњом (ширењем) СМТ. Најванији разлог за то је постојање алтернативних траса и градња новог депоа. Како је план "4+4+4 за 40% електричног превоза", одабрана су 4 приоритета.

1-Медаковић-Бањица (затварање круга)
2-Бањица-Канарево брдо Видиковац/Баново брдо са гранањем за Миљаковац 3.
3-Студентски трг-Париска-Земун са гранањима за Земун Нови град и Нову Галенику (преко Ушћа и Булевара Николе Тесле).
4-Деспота Стефана-Драгослава Срејовића-Миријево.

Оно што су ми рекли неки који боље познају Миријево, Миријевци се ложе на 100 аутобуских линија свугде, заболе их за тролејбус. Везано за кампању/представљање, може се указати на саобраћајну буку, везу са Земуном, као и то да укидамо (преклапамо са тролом) само 27Е. Ако тамо има отпора или равнодушности, тада тролу пичимо на Вишњички булевар са гранањима за Карабурму 2, Лешће. Тада се 23 крати до Панчевачког, а туда продужава зглобна 48, Карабурма 2-Деспота Стефана-Таковска-Кнеза Милоша-Прокоп-Дедиње-Миљаковац 3. Ка Карабурми су велике жалбе на буку.
Medakovic-Banjica veza znaci da ce ubuduce trole ici kruznim putem trasom 50 ako se realizuje ?
 
@Karlo del Ponte
1. Kako je zamišljeno to da se realizuje i od kada je taj plan?
2. Da li ste radili ili radite nešto na tome da se sačuva trolejbuski podsistem u postojećem stanju? Tu mislim i na nabavku novih trolejbusa.​
1) Реализација плана зависи од политичких услова. Да је опозиција била паметнија и искористила зицер који је имала 02.06.2024. до сада би већ постојао идејни пројекат, и са буџетом за 2025. би се кренуло са реализацијом. Овако, чекаће доста.
2) Део плана је да услов и тендера буде домаћа производња (макар шрафцигер индустрија) аутобуса и тролејбуса на истој шасији, са истим вратима, вешањем и осталим компонентама које не зависе од начина напајања. Само прва серија би била произведена у иностранству.
Medakovic-Banjica veza znaci da ce ubuduce trole ici kruznim putem trasom 50 ako se realizuje ?
У случају реализације овог плана да. Да се не претрпа текст прдога, није уписано продужење од Коњарник 2 до Устаничке и сличне ситније везе. План линија би био (могућа разматрања и других измена):
19 - Смедеревски пут - Коњарник - Војислава Илића - Црвени крст - Славија (соло)
21 - Учитељско насеље - Војислава Илића - Црвени крст - Славија (соло)
22 - Крушевачка - Црвени крст - Славија - Студентски трг.
28 - Преседачко чвориште Хајат - Бранков мост - Поп Лукина - Париска - Узун Миркова - Студентски трг - Таковска - Цвијићева - Чингријина - Звездара 2 (соло)
29 - Депо Космај 2 (Парк енд рајд) - Медаковић 3 - Војислава Илића - Црвени крст - Славија - Студентски трг. (зглобна)
40 - Депо Космај 2 (Парк енд рајд) - Медаковић 3 - Браће Јерковић - Бањица - ВМА - Драгише Мишовић - Прокоп - Кнеза Милоша - Таковска - Цвијићева - Чингријина - Звездара 2 (зглобни)
41 - Бањица 2 - ВМА - Драгише Мишовић - Прокоп - Кнеза Милоша - Студентски трг (зглобни).
48 - Миљаковац 3 - Канарево брдо - ВМА - Драгише Мишовић - Прокоп - Кнеза Милоша - Таковска - Деспота Стефана - Карабурма 2 (зглобна, 23 се крати до Пан.моста)
50 - Смедеревски пут - Коњарник - Медаковић - Јерковић - Бањица - Канарево врдо - Церак - Жарково - Баново брдо. (зглобна)
59 - Петлово брда - Лабудово брдо - Видиковац - Канарево брдо - ВМА - Драгише Мишовић - Прокоп - Кнеза Милоша - Студентски трг. (зглобни)
83 - Браће Јерковић - Војислава Илића - Црвени крст - Славија - Студентски трг - Узун Миркова - Париска - Поп Лукина - Бранков мост - преседачко чвориште Ушће - Булевар Николе Тесле - Земун Главна - Новоградска - Првомајска - Земун Нови град (згловни. Број 15 се чува за једну од трамвајских линија за Земун. За компензацију 78 се преусмерава на Угриновачку. Преусмеравање на Главна-Новоградска је моја идеја да буде више тролејбуса, мање аутобуса у Главној. Након јавне дискусије можда победи да буде као сада 15).
84 - Лешће - Вишњичка - Деспота Стефана - Студентски трг - Узун Миркова - Париска - Поп Лукина - Бранков мост - преседачко чвориште Ушће - Булевар Николе Тесле - Земун Главна - Цара Душана Земун - Нова Галеника.
90 - Петлово брдо - Лабудово брдо - Видиковац - Ратка Митровића - Жарково - Баново брдо (соло, нови број неважно који)

Ширење трола у овом случају није чисти качење контактних водова, подстаница, и набавка нових тролејбуса. Ово би морало да прати читав систем инфраструктурних инвестиција. У оквиру и техничке припреме и маркетинга се постављају циљни стандарди, рецимо: након свих инвестиција гарантујемо мање од пола сата у шпицу од Видиковца до Дедиња и Вождовца. Од Вождовца до Видиковца сам у среду 09.10.2024. потрошио сат времена при чему нисам дуго чекао.

1. Нови депо "Космај 2" код Петље Ласта. Без тога не можемо ништа. Само ово је 180 возила у раду у вршном сату, углавном зглобних. За увођење система екипажа/поседа за свако возило, треба ми 250 возила у инвентару. Наравно са укидањем ограничења по старости. Циљ екипажа/поседа је да исто возило задужују увек иста 2-3 човека, чиме се возила чувају.
2. Први приоритет за ширење улица је затварање тролејбуског круга, а то је веза Трошарине и Браће Јерковић. Наравно, са ревидирањем пројекта на 1+1 за јавни превоз 2+2 за кола, при чему се одмах шири на исту регулацију на Трошарини и Бањици. Без затварања тролејбуског круга, систем не може бити ефикасан.
3. Уређење улица на Бањичком краку тролејбуса. Од Бахтијара Вагабзаде до Незнаног јунака се шири Црнотравска ради жуте траке. Сама Незнаног јунака се прави 2+1, при чему у оптерећенијем смеру систем: лева трака увек забрањено, средња за кола, десна за јавни превоз. За супротан смер сви у десној траци, и тако се мења ујутру-увече. Од Драгише Мишовића до Партизановог стадиона се лако прошири за жуту траку, и жута трака на Прокопу. Кнеза Милоша се шири од Мостара до Лондона на 2+2 за кола, 1+1 за јавни превоз. У Цвијићевој увести жуту траку.
4. Инвестиције ка Видиковцу, први корак је ширење Бахтијара Вахабзаде на 2+2 и 1+1 до Пере Велимировића. Сама Борска се може организовати као 2+1 као што сам сугерисао у Незнаног јунака, али морају аутобуске нише (џепови) да у мање оптерећеном смеру ослобађају једину траку за тај смер. Такође, Пере Велимировића ширити за транзитна кретања кола. Посебно код Општине Раковица повећати број трака посебно пред раскрсницама. Пилота Михајла Петровића би у некој будућности вероватно требало да се уреди као "булевар на спрат", али већ сада се морају предузети неке мере, конкретно, ширење на 2+2 од Миле Димић до Кнеза Вишеслава, при чему је на доле од Кнеза Вишеслава до Миле Димић стална жута трака. Посебно раскрсница, на све 4 стране минимум по 3 траке пред раскрсницом, минумум по две после раскрснице. Сама Кнеза Вишеслава мора да се шири од Ратка Митровића до Лабудовог брда за 1+1 за кола и 1+1 за јави превоз.
5. Ка Земуну прво треба средити Поп Лукину, Кнеза Симе Марковића и Париску најбоље стална жута трака од Бранковог моста до Узун Миркове. За сам Бранков мост сугеришемо средњу жуту траку до Преседачког центра Хајат, при чему се на пресецању Михалја Пупина и Николе тесле прави раскрпетља, тако да кола у правац и аутобус/тролејбус у средњој жутој траци пролећу без заустављања. Тролејбус скреће у улицу "Ушће", и ту се формира преседсачки центар и помоћни терминус и за трамвај, и за тролејбус, и аутобус на рачун угла парка. Ако је некоме стало до зелене архитектуре, нека се направи неки зелени кров, само овде, где се пресецају токови и имамо места нам треба. У Николе Тесле се дограђује жута трака у смеру Бранковог моста, други смер се никада не загушује. Даље у Земуну не треба специјална инфраструктура.
6. Ка Карабурми (или Миријеву), углавном нам не треба нека специјална инфраструктура.

Напомињем да су ово приоритетна ширења, и усклађена са 4 приоритетних ширења трамвајске мреже и БГ:ВОЗ. Разумем да ће неко рећи 16 претворити у тролејбус и још по нешто, али због потребе за политиком, али напомињем да је део тог плана трамвајска баштица са десне стране Михајла Пупина од Преседачког центра Ушће до Старог меркатора, за трамвај за Земун, који покрива и НБГ.
 
Autonomni trolejbusi omogućuju da sve linije koje se konvertuju u trolejbuse zadrže dosadašnje trase, i ja bih tako i napravio. Plus po mom mišljenju treba korigovati skoro identične 19, 21 i 22. Ne zaboravimo da Studentski trg apsolutno nije koncipiran da bude terminus za više od 2 linije (koje nisu 29) i da treba izmestiti terminus na Dorćol kao što je i planirano. 16, 31 i 78 se takođe vrlo lako mogu konvertovati. 40 smatram da treba ili ostaviti kakva je sad ili pretvoriti u kružnu. Zanima me gde je planirana ova okretnica Zvezdara 2.
 
Jel za 40 i 41 mislis da idu preko prokopa kao 36ica ili?Pitam ako je tako sta ce da pokriv a stanicu kod Muzeja Jugoslavije,jer tamo samo dve trolejbuske linije staju?
I ove linije sto bi isle do novog depoa?Jer bi isle na autoput ili novi put koji bi spajao taj depo sa sadasnjim terminusom na Medaku?
 
Napravi se stanica za Muzej Jugoslavije pre raskrsnice za Dragana Mancea.
Ima i ona druga solucija da Gangul Paša Bežanijski premesti Broza, što se nadam neće desiti.

Kako god trolejbusi što pre na Prokop, trenutno je katastrofa prići stanici kada dolaziš iz centra, a više ne možeš ni na kvarno pretrčati ulicu.
 
1) Реализација плана зависи од политичких услова. Да је опозиција била паметнија и искористила зицер који је имала 02.06.2024. до сада би већ постојао идејни пројекат, и са буџетом за 2025. би се кренуло са реализацијом. Овако, чекаће доста.
2) Део плана је да услов и тендера буде домаћа производња (макар шрафцигер индустрија) аутобуса и тролејбуса на истој шасији, са истим вратима, вешањем и осталим компонентама које не зависе од начина напајања. Само прва серија би била произведена у иностранству.

У случају реализације овог плана да. Да се не претрпа текст прдога, није уписано продужење од Коњарник 2 до Устаничке и сличне ситније везе. План линија би био (могућа разматрања и других измена):
19 - Смедеревски пут - Коњарник - Војислава Илића - Црвени крст - Славија (соло)
21 - Учитељско насеље - Војислава Илића - Црвени крст - Славија (соло)
22 - Крушевачка - Црвени крст - Славија - Студентски трг.
28 - Преседачко чвориште Хајат - Бранков мост - Поп Лукина - Париска - Узун Миркова - Студентски трг - Таковска - Цвијићева - Чингријина - Звездара 2 (соло)
29 - Депо Космај 2 (Парк енд рајд) - Медаковић 3 - Војислава Илића - Црвени крст - Славија - Студентски трг. (зглобна)
40 - Депо Космај 2 (Парк енд рајд) - Медаковић 3 - Браће Јерковић - Бањица - ВМА - Драгише Мишовић - Прокоп - Кнеза Милоша - Таковска - Цвијићева - Чингријина - Звездара 2 (зглобни)
41 - Бањица 2 - ВМА - Драгише Мишовић - Прокоп - Кнеза Милоша - Студентски трг (зглобни).
48 - Миљаковац 3 - Канарево брдо - ВМА - Драгише Мишовић - Прокоп - Кнеза Милоша - Таковска - Деспота Стефана - Карабурма 2 (зглобна, 23 се крати до Пан.моста)
50 - Смедеревски пут - Коњарник - Медаковић - Јерковић - Бањица - Канарево врдо - Церак - Жарково - Баново брдо. (зглобна)
59 - Петлово брда - Лабудово брдо - Видиковац - Канарево брдо - ВМА - Драгише Мишовић - Прокоп - Кнеза Милоша - Студентски трг. (зглобни)
83 - Браће Јерковић - Војислава Илића - Црвени крст - Славија - Студентски трг - Узун Миркова - Париска - Поп Лукина - Бранков мост - преседачко чвориште Ушће - Булевар Николе Тесле - Земун Главна - Новоградска - Првомајска - Земун Нови град (згловни. Број 15 се чува за једну од трамвајских линија за Земун. За компензацију 78 се преусмерава на Угриновачку. Преусмеравање на Главна-Новоградска је моја идеја да буде више тролејбуса, мање аутобуса у Главној. Након јавне дискусије можда победи да буде као сада 15).
84 - Лешће - Вишњичка - Деспота Стефана - Студентски трг - Узун Миркова - Париска - Поп Лукина - Бранков мост - преседачко чвориште Ушће - Булевар Николе Тесле - Земун Главна - Цара Душана Земун - Нова Галеника.
90 - Петлово брдо - Лабудово брдо - Видиковац - Ратка Митровића - Жарково - Баново брдо (соло, нови број неважно који)

Ширење трола у овом случају није чисти качење контактних водова, подстаница, и набавка нових тролејбуса. Ово би морало да прати читав систем инфраструктурних инвестиција. У оквиру и техничке припреме и маркетинга се постављају циљни стандарди, рецимо: након свих инвестиција гарантујемо мање од пола сата у шпицу од Видиковца до Дедиња и Вождовца. Од Вождовца до Видиковца сам у среду 09.10.2024. потрошио сат времена при чему нисам дуго чекао.

1. Нови депо "Космај 2" код Петље Ласта. Без тога не можемо ништа. Само ово је 180 возила у раду у вршном сату, углавном зглобних. За увођење система екипажа/поседа за свако возило, треба ми 250 возила у инвентару. Наравно са укидањем ограничења по старости. Циљ екипажа/поседа је да исто возило задужују увек иста 2-3 човека, чиме се возила чувају.
2. Први приоритет за ширење улица је затварање тролејбуског круга, а то је веза Трошарине и Браће Јерковић. Наравно, са ревидирањем пројекта на 1+1 за јавни превоз 2+2 за кола, при чему се одмах шири на исту регулацију на Трошарини и Бањици. Без затварања тролејбуског круга, систем не може бити ефикасан.
3. Уређење улица на Бањичком краку тролејбуса. Од Бахтијара Вагабзаде до Незнаног јунака се шири Црнотравска ради жуте траке. Сама Незнаног јунака се прави 2+1, при чему у оптерећенијем смеру систем: лева трака увек забрањено, средња за кола, десна за јавни превоз. За супротан смер сви у десној траци, и тако се мења ујутру-увече. Од Драгише Мишовића до Партизановог стадиона се лако прошири за жуту траку, и жута трака на Прокопу. Кнеза Милоша се шири од Мостара до Лондона на 2+2 за кола, 1+1 за јавни превоз. У Цвијићевој увести жуту траку.
4. Инвестиције ка Видиковцу, први корак је ширење Бахтијара Вахабзаде на 2+2 и 1+1 до Пере Велимировића. Сама Борска се може организовати као 2+1 као што сам сугерисао у Незнаног јунака, али морају аутобуске нише (џепови) да у мање оптерећеном смеру ослобађају једину траку за тај смер. Такође, Пере Велимировића ширити за транзитна кретања кола. Посебно код Општине Раковица повећати број трака посебно пред раскрсницама. Пилота Михајла Петровића би у некој будућности вероватно требало да се уреди као "булевар на спрат", али већ сада се морају предузети неке мере, конкретно, ширење на 2+2 од Миле Димић до Кнеза Вишеслава, при чему је на доле од Кнеза Вишеслава до Миле Димић стална жута трака. Посебно раскрсница, на све 4 стране минимум по 3 траке пред раскрсницом, минумум по две после раскрснице. Сама Кнеза Вишеслава мора да се шири од Ратка Митровића до Лабудовог брда за 1+1 за кола и 1+1 за јави превоз.
5. Ка Земуну прво треба средити Поп Лукину, Кнеза Симе Марковића и Париску најбоље стална жута трака од Бранковог моста до Узун Миркове. За сам Бранков мост сугеришемо средњу жуту траку до Преседачког центра Хајат, при чему се на пресецању Михалја Пупина и Николе тесле прави раскрпетља, тако да кола у правац и аутобус/тролејбус у средњој жутој траци пролећу без заустављања. Тролејбус скреће у улицу "Ушће", и ту се формира преседсачки центар и помоћни терминус и за трамвај, и за тролејбус, и аутобус на рачун угла парка. Ако је некоме стало до зелене архитектуре, нека се направи неки зелени кров, само овде, где се пресецају токови и имамо места нам треба. У Николе Тесле се дограђује жута трака у смеру Бранковог моста, други смер се никада не загушује. Даље у Земуну не треба специјална инфраструктура.
6. Ка Карабурми (или Миријеву), углавном нам не треба нека специјална инфраструктура.

Напомињем да су ово приоритетна ширења, и усклађена са 4 приоритетних ширења трамвајске мреже и БГ:ВОЗ. Разумем да ће неко рећи 16 претворити у тролејбус и још по нешто, али због потребе за политиком, али напомињем да је део тог плана трамвајска баштица са десне стране Михајла Пупина од Преседачког центра Ушће до Старог меркатора, за трамвај за Земун, који покрива и НБГ.

Predlog, da 41 ne ide preko Svetogorske koja je haos, već pored skupštine pa ili na Terazije ili preko Doma Omladine.
 
Misljenja se menjaju ili uvek ima dva nacina.Kao sto ja sam mislio da trole i tramvaju budu busevi na struju.Ali bolje tramvaj da ostane.
Kao drugo pisao sam da trole koje idu do Slavije trenutno idu preko Nemanjine,Savske(u smeru ka Slaviji preko Kneza Milosa),Mostar i trasom 36 kroz Prokop do okretnice u Gucevskoj.
 
При ставу сам да где је већ постојећа тролејбуска мрежа требају и улице бити уређене,без рупа и без оних упадних шахта, ове садашње троле су осетљиве на свако мало веће удубљење
 
1) Autonomni trolejbusi omogućuju da sve linije koje se konvertuju u trolejbuse zadrže dosadašnje trase, i ja bih tako i napravio.
Хвала на примедбама, предлозима и сугестијама. Морам вам напоменути да моја реч неће бити последња, али дужан сам да укажем зашто се инсистира на коришћењу пре свега напајања преко жица:
-1- Што је већи капацитет батерије, то је иста и тежа и скупља. Озбиљна студија би морала да се уради везано за најисплативији капацитет батерије, али очекујем да је то 5-7 километра са коришћењем само у вандредним околностима.
-2- Слика честог пуцања мреже са колоном тролејбуса је последица лоше техничко-кадровске базе, исправљив проблем. Довољно је да један контигент кадрова пошаљемо на специјализацију у иностранство.
-3- Тежња је да се новопроширени трамвај и тролејбус не преклапају, осим унутар самог круга двојке, и да се направи "коридоризација" као код метроа: максимално жуте траке и трамвајске баштице, мањи број линија, управљив и управљан систем. Део од ВМА до краја Таковске је осовина, куда тролејбус пичи кроз жуту траку све до Београђанке. У другом мандату се прави 1+1 колски тунел Лондон-Цвијићева, и систем жуте траке се употпуњује. Са Канаревог и Миљаковца на Вождовац и Аутокоманду остаје спори и директни аутобус 47, а као преседачка и брза веза преседати са 50 на трамвај на преседачком чворишту Трошарина. Рецимо.
2) Plus po mom mišljenju treba korigovati skoro identične 19, 21 i 22. Ne zaboravimo da Studentski trg apsolutno nije koncipiran da bude terminus za više od 2 linije (koje nisu 29) i da treba izmestiti terminus na Dorćol kao što je i planirano.
Измештање терминуса Трг републике и Студентски трг на Дорћол сам још 2010. те оценио са 3 милиона евра оперативних трошкова кретања празних возила. Разлог зашто "Студентски трг није за више од 2 линије" је због неуправљивости и неуправљања целим системом, не због величине. Зелени венац, који има далеко више линија, никада није тако претрпан возилима зато што интензитет поремећаја транспорта није толики као за линије за Студетски трг. Број линија са Црвеног крста сам ту намерно смањио због тога на 2, јер једна и најдужа је премало, а трећа намерно пичи за Земун. Зато сам и 28 пребацио преко Саве већ у првој фази, а у даљим фазама би се додавали тролејбуси по Новом Београду и Земуну тамо где не планирамо ни трамвај ни метро. Тролејбуси 41 и 59 би пришли центру преко Трга Николе Пашића са линијом која је малтене комплетна у жутим тракама, тако да би, као на Зелењаку поремећаји и гомилања били мање изражени.
3) 16, 31 i 78 se takođe vrlo lako mogu konvertovati. 40 smatram da treba ili ostaviti kakva je sad ili pretvoriti u kružnu. Zanima me gde je planirana ova okretnica Zvezdara 2.
Звездара 2 је постојећи терминус на Звездари за 28, 40 и 77. Везано за 16, део тог плана је трамвајска баштица са асвалтном подлогом од Хајата до Старог меркатора са десне стране Булевара Михајла Пупина. Да 3,2 х 2 километра од Хајата до Похорске може бити разлог да неки од тролејбуса имају аутономију чак 10км, и да искористимо постојеће контактне водове од Карабурме до Хајата. Везано за 31, изоставио сам га из приоритета за први мандат, што не значи да се не би радило ништа. Изостављен је зато што свака предложена нова или унапређена инфраструктура има минимум 2 линије тролејбуса или трамваја осим неких раћих веза. У Устаничкој се жутом траком ("кантом фарбе") може решити само на неким деловима, док је коначно решење везано за денивелисање неких раскрсница и нове петље на аутопуту. Правац је у перспективи ЛРТ-трамвајски, а не тролејбуски, по ономе што ја предлажем. Јер од Аутокоманде би имао естакаду Мостар-Аутокоманда, те трасу ка центру града преко Краља Милана већ у првој фази улагања у ефеикасан електрични превоз. Везано за 78, од Славије до централног Земуна се предвиђају и тролејбус 83, и трамвај 9 Земун - Михајла Пупина - Савски Трг - Славија - Вождовац, различитим трасама, заштићене од утицаја аутомобилских застоја. Везано за бочне и директне везе као за 47, остаје аутобус за споро али директно.
Jel za 40 i 41 mislis da idu preko prokopa kao 36ica ili?Pitam ako je tako sta ce da pokriv a stanicu kod Muzeja Jugoslavije,jer tamo samo dve trolejbuske linije staju?
I ove linije sto bi isle do novog depoa?Jer bi isle na autoput ili novi put koji bi spajao taj depo sa sadasnjim terminusom na Medaku?
Као амандман, могла би да остане 41 право или 59 право. Онда би 3/4 линије сишле право пред Прокоп, али мислим да би мање од тога било лоше.
I za 19 kad kazes Smederevski put,gde bi to kod Smederevca okretalo?
Садашњи терминус потеза 300. Истовремено, нешто са потеза 300 се сели на Коњарник и Цветкову пијацу. Та лепа испреплетаност са периферним центром и преседачким тачкама има на потезима 400, 600 и 700, недостаје потезу 100 и 300.
Predlog, da 41 ne ide preko Svetogorske koja je haos, već pored skupštine pa ili na Terazije ili preko Doma Omladine.
Амин. Туда и 59 по предлогу. И ово што сам писао је огромно, и да ђаво је у детаљима.
Misljenja se menjaju ili uvek ima dva nacina.Kao sto ja sam mislio da trole i tramvaju budu busevi na struju.Ali bolje tramvaj da ostane.
Kao drugo pisao sam da trole koje idu do Slavije trenutno idu preko Nemanjine,Savske(u smeru ka Slaviji preko Kneza Milosa),Mostar i trasom 36 kroz Prokop do okretnice u Gucevskoj.
Један од озбиљнијих проблема за ширење тролејбуса на, рецимо, Чукаричку падину је управо Мостарска петља, конкретно висина надвожњака. Да није лоша идеја да се нека славијска трола спусти скроз Немањином, али куда даље? Мислим да би у Наводном Београду имали проблеме везано за жице. Па можда и то, да се користи аутономија за пар километара до ТЦ Галерија или до Прокопа.
 
Одакле то да ће да се шири мрежа трола, ови ће једва да набаве нова возила... Њима је само метро у глави имам осећај да ће троле полако да се истисну из Београд кроз 10/15 година... Да не кажем да нам и мрежа постојећа ужасна и неодржавана.
 
Одакле то да ће да се шири мрежа трола, ови ће једва да набаве нова возила... Њима је само метро у глави имам осећај да ће троле полако да се истисну из Београд кроз 10/15 година... Да не кажем да нам и мрежа постојећа ужасна и неодржавана.
Da im je metro u glavi, valjda bi do sada počeli da ga grade. Jedino što oni imaju u glavi je pljačka i patološki prezir prema žrtvama koje pljačkaju.
Ako ih njihovi putnici i opozicija budu pritiskali, kupiće nove trole. Ako svi budu nemo posmatrali umiranje trolejbuskog podsistema, za vrlo kratko vreme će poskidati mrežu, zameniti trole Higerima, depo će konvertovati u građevinsko zemljište i na njegovom mestu graditi Dorćol na Vodi gde će ribati svoj narko-kapital.
 
Da im je metro u glavi, valjda bi do sada počeli da ga grade. Jedino što oni imaju u glavi je pljačka i patološki prezir prema žrtvama koje pljačkaju.
Ako ih njihovi putnici i opozicija budu pritiskali, kupiće nove trole. Ako svi budu nemo posmatrali umiranje trolejbuskog podsistema, za vrlo kratko vreme će poskidati mrežu, zameniti trole Higerima, depo će konvertovati u građevinsko zemljište i na njegovom mestu graditi Dorćol na Vodi gde će ribati svoj narko-kapital.
Троле ће пропасти у Бегораду и то је чињеница... Питање не времена само.
 
Сва возила гСп, а поготово тролејбуси, трамваји остаће или биће црвени. Или још боље црвено-бели , вратити бела врата, бранике, кровове. Не смемо дозволити да неки душмани комплексаши дођоши и идиоти уз изманипулисаног Шапића намећу плаву Натовску загробачку усташку боју, Очувати традицију Србије немањићке црвено-беле и заставе Душановог царства , боје река проливене крви чувара града славних из белих времена давних.
Плаву пилулу матрикса узгоја батерија нећемо узети, само црвену!

17286031973186151661292074971704.jpg
 
Verovali ili ne ovi solo Trollino su isto godište kao naši BKM, depo "Iskar" u Sofiji se svakako ne može pohvaliti bogzna kakvim održavanjem, kvalitet..

Мора се напоменути да су у том тренутку Бугарској недостајали пројекти за огромна средства из ЕУ фондова до те мере, да је ЕУ новац трошен за метро! Ми нисмо били у тако повољном економском положају у условима када је скоро цео возни парк био израубован.

Следили су нам стратешки пројекти, мостови преко Саве и Дунава, експропријација ради пробијања булеварских праваца Војвођанска и Миријевски булевар, набавка трамваја... При томе да се изгради много вртића, да се изврши редовна замена возног парка аутобуса у кости у грлу наметнуте од претходника да мора да буде 100% нископодни (много богатија Холандија до дан данас има доминацију "лоу ентри").

Да ли можете бити сигурни да је у том случају било погрешно ићи на економску класу? Једино што је неспорно погрешно је ненабавка зглобних тролејбуса.

Још, Софија је још тада имала трамвај у строгом центру, знатно развијенију трамвајску мрежу, и била на корак до потпуне метро линије са краја на крај града. Односно неупоредиво мањи притисак на тролејбуски систем.
 
Pa treba da budu niskopodna vozila u 2024. godini. I ja sam nekada imao stav da niskopodnost ne mora da bude prioritet ali to je bilo pre fazon 10 godina, kada je bilo drugih problema i prioriteta.

Pored toga što olakšava ulazak teško pokretnima, kolicima, invalidima, itd... niski pod značajno ubrzava i ulazak i izlazak iz vozila. Doduše to je u Beogradu donekle umanjeno pojavom nove sorte ljudi bez mozga i osnovnog vaspitanja koji vole da se zalepe za vrata i šipke oko njih, pa da smetaju drugima u cirkulisanju. A koje ja zato često volim da počastim ili da guram pri izlasku. Ali to je već druga tema. U svakom slučaju, u 2020im vozila treba da budu niskopodna i to treba da bude jedan od standarda.
 
Холандија већином има соло аутобусе са два врата, и зглобне са три врата. То је јако повезано са системом уласка само на предња врата. "Лоу ентри" је у том случају, зато што је висок под на крају аутобуса и у зони мотора. Концепт икарбусовог "лоу ентри" аутобуса је био лош само због задњих уских врата, а иначе се конкретно за улазак са колицима не разликује од аутобуса са ниским улазом код задњих врата. За остале путнике је без ниског улаза код задњих врата чак и боље, јер постоји техничка могућност већег капацитета у зони задњих врата. Већи точкови и нешто виша тачка седла задњег моста омогућавају и удобније и трајније возило на лошим путевима, поготову у предграђима. "лоу ентри" може значити и само један степеник код задњих врата, а може значити и само један степеник код трећих и четвртих врата зглобног аутобуса. Поготову тамо где су путеви лоши, много значи да се сам зглоб подигне што више. За део приградских и слабо оптерећених градских линија би се уопште могао применити холандски концепт, нискоулазни, два врата за соло три за зглобни.

Како је тема тролејбуси, код њих је нешто повољнија ситуација зато што погонски агрегати не заузимају пуно простора, и много мањи дао путне мреже треба одржавати (лакше обезбедити техничку и финасијску конструкцију).
 
А у граду би било најбоље да су све зглобна возила и минибуси.
 
Vrh