Šta je novo?

Trolejbusi

Šta rešavaš dupliranjem Katica koje će da voze sa popunjenošću od 10 do 70% a zato blokiraju svaki blok i raskrsnicu na DOS gde stanu jer su ulice i blokovi premali, a oni upareni dugački po 30 metara?

Rešiš jedan problem a zato ukenjaš sve oko njih. Gledam to svako drugo jutro. Gubim po nekoliko minuta čekajući da se mrcine ispred pomere da dođe moj autobus do stajališta, ili da odblokiraju Slaviju, ili raskrsnicu sa Nemanjinom, sa Sarajevskom, sa Beogradskom, KT Autokomande, itd itd...

A jednu dvojku prvo uvek čekam 20 minuta jer imaju 2 vozila po smeru, a onda kada se dovuče, vozi kao po jajima u Karađorđevoj, i onda posle blejimo još 10 minuta kod Pristaništa. Potrošim pola sata na deonicu koju alternativnim pravcima i prevozom pređem za 15-20 minuta. A to na šta liče te Katice na Dvojci, to je tek posebna tema.
 
Niko ovde ne koristi "Vuciceve metode" ali cinjenica je da kratki(dvodelni) tramvaji jednostavno nisu za grad velicine Beograda.
Nije ni javni prevoz bez metroa za grad veličine Beograda pa eto, tu smo gde smo.

A Vučićeve metode su korišćene na prošloj strani gde je meni imputirano da ako sam sit tromih i disfunkcionalnih tramvaja, da sam za njihovo potpuni ukidanje i povećanje automobila. To su džukačke metode i fore.
 
Najbolje da sklonimo "odvratne trome dugacke" tramvaje iz centra grada pa nek vrte na 13, 3-4 dvodelnih katica i resen problem. I ovako ako ne završe savsku za 10 dana ostace samo 13ica da vrti ceo dan
 
Centar grada i treba da ostane bez njih.

Ovo što se radi je kao kad bi čovek od 30 godina uzeo da trenira basket i isteže se sa namerom da poraste jer nije dovoljno kad je bio mlađi. Ne care, to se ne radi tako, vreme tvog rasta i jurenje visine je prošlo. Tovarenje tramvaja u grad bez metroa neće nadomestiti ništa. Samo će dodatno pogoršati stvari, kad krenu da blokiraju svaku raskrsnicu kroz koju prolaze.

A slepci su svi koji su vladali Beogradom u zadnjih 100 godina, uz povremene kratke izuzetke. Vučić i njegovi su krivi za period od 2012. ali za sve pre toga krivi su svi od 1924. naovamo.

Ovo je jedan slepački vođen i građen grad, i to se vidi sa aktuelnom situacijom sa tramvajima proisteklom iz cirkusa i utešne nagrade "Tramvajem u 21. vek".
 
Nema kako da se ubrza.

Čak se i na potpuno ispravnim a ravnim deonicama sami njihovi vozači u..ravaju da ih zalete brže od 30 km/h. Recimo u Karađorđevoj.

A onda još stanu kod Pristaništa pa putovanje od 20 minuta pretvore u 30.
Ako bi na primer 9ka isla na 2 minuta sa dvodelnim tramvajima zar ne bi onda isti taj dvodelni tramvaj na primer na autokomandi stalno prolazio i blokirao automobile
Manje nego ovi dugački. Brže prođe, lakše nađe sebi mesta u koloni ka Hramu, brže kreće, brže ulazi u stajalište, iza sebe ostavlja prostor autobusu (ili drugom tramvaju) da pristane, kraj mu ne visi preko raskrsnice i ne blokira Pasterovu, na Slaviji pravi manji bedem nego dupli, itd...

Sve to utiče. Tesan je ovo grad, 15/18 metara gore dole mnogo znači, pogotovu na desnoj obali.
 
Znaci ovako svi tramvaji osim 13 idu u centar grada kada bi ih sve sklonili iz centra koja bi bila njihova poenta? 9 da vrti Banjica- Autokomanda, 7 da skratimo do tasa ili da je ukinemo zbog 6. 2, 5, 10, i 14 da ukinemo a da 3, 11 i 12 skratimo do Gospodarske mehane, ali bi ipak najbolje bilo da ih ukinemo zato sto "mnogo blokiraju saobracaj" i "vise" na raskrsnicama. Da su Pariz, Berlin, Budimpesta razmisljali da ce tramvaji da im blokiraju saobracaj i da ce da vise na raskrsnicama bili bi jos gori nego mi sad.
 
Dugačka vozila treba da voze po linijama po Novom Beogradu i po kraku ka Rakovici. A što na Novom Beogradu ima samo jedan krak šina i 3 linije koje voze po njemu, to treba pitati sve koji su ovde vladali od 1980. pa do danas.
 
Znaci ovako svi tramvaji osim 13 idu u centar grada kada bi ih sve sklonili iz centra koja bi bila njihova poenta? 9 da vrti Banjica- Autokomanda, 7 da skratimo do tasa ili da je ukinemo zbog 6. 2, 5, 10, i 14 da ukinemo a da 3, 11 i 12 skratimo do Gospodarske mehane, ali bi ipak najbolje bilo da ih ukinemo zato sto "mnogo blokiraju saobracaj" i "vise" na raskrsnicama. Da su Pariz, Berlin, Budimpesta razmisljali da ce tramvaji da im blokiraju saobracaj i da ce da vise na raskrsnicama bili bi jos gori nego mi sad.
Париз, Берлин и Будимпешта тај проблем немају јер су лако утувили лекцију да оно што је фундаментално лоше направљено, мора бити уништено. Код њих нема компромиса и размишљања да ли ће блокирати раскрсницу, јер ће само променити раскрсницу и рушити оно што треба да би се то испунило. Овде је ипак највећа светиња не дирати ништа и бити ухљеб.

Да је СФРЈ стварно била брутална и хладна технократија каква је требала бити, ових проблема није било.
 
Ja zivim u opstini rakovica i znam kako je nemati tramvaj. Dok je 3 radila bila je najbrza veza sa centrom grada a sada guzva na svakom koraku. Beogradu trebaju duzi i moderniji tramvaji a manje automobila a ne obrnuto.
Daleko od toga da je bila najbrža, samo što ste ignorisali sve brže od nje zbog loše usluge i još lošije rešenih presedanja. Niste ih pritiskali da to najbrže uz racionalna ulaganja dovedu na nivo upotrebljive opcije superiorne i u odnosu i na "trojku radničke Rakovice".

Gledajući sa terase kako čvor čvora zarasta u korov dopustili ste da izgubite ne jednu nego dve najbrže veze, topčidersku i dedinjsku. Prvu trajno zbog buljevara po ugledu na Tiranu (kao stvorenog za najavljeno erdoganisanje) a drugu, trenutno za većinu neupotrebljivu opciju neizvesno (kad zatrpaju tunel niškim ptičurinama možda dođe na novi red tek nakon betoniranja celog sremskog atara).

Tramvaj bar mogu da kupe ali metro mora da se gradi sto vuciceva vlast ocigledno nece da uradi, na kraju cemo zbog argumenata "dupla katica, divag sa prikolicom i caf blokiraju raskrsnice" da ostanemo i bez tramvaja
Ostaćemo ne zbog argumenata protiv dugačkih vozila već usled ignorisanja stvarnih problema.

Eliminacijom preklapanja linija (nepouzdanost, domino efekat) i uz njih nepoklopljenog kapaciteta s tražnjom (konvoji kratkih al za opterećenje predugačkih Katica ispred duple sedmice koja mora da ih čeka na praktično celoj trasi, očerupana 12 umesto skraćena još više preklopljena sa 7 iako tera prazne CAF-ove mnogo manjeg kapaciteta od tek nešto duže sinhron-Katice) mogli bi i tunelom Savski trg-London/Resavska-Vuk štatbanizovati 7 primenom i metro vozova ultramalog gabarita koji bi mogli po bašticama i uz put od Obrenoca do Grocke s presedanjima kod Šećerane i Cvetka.

Nema kako da se ubrza.

Čak se i na potpuno ispravnim a ravnim deonicama sami njihovi vozači u..ravaju da ih zalete brže od 30 km/h. Recimo u Karađorđevoj.

A onda još stanu kod Pristaništa pa putovanje od 20 minuta pretvore u 30.

Manje nego ovi dugački. Brže prođe, lakše nađe sebi mesta u koloni ka Hramu, brže kreće, brže ulazi u stajalište, iza sebe ostavlja prostor autobusu (ili drugom tramvaju) da pristane, kraj mu ne visi preko raskrsnice i ne blokira Pasterovu, na Slaviji pravi manji bedem nego dupli, itd...

Sve to utiče. Tesan je ovo grad, 15/18 metara gore dole mnogo znači, pogotovu na desnoj obali.
Tačno je da se kraće vozilo lakše probija, ali ne treba izostaviti sklonost gomilanju.

Zapravo kad su prazni prave još gori efekat od solo autobusa jer dugački čekaju da se sklone.

Kad bi 7 išla češće sa dugačkim tramvajima, a ukupno manjim brojem polazaka (što bi se nadoknadilo kapacitetom dužih vozila) poukidana sekundarna mreža bi oslobodila prostor (dva duža nisu tri kratka i jedan duži).

Uz to, za iživljavanje prioritetnom lepotom uber-zapišaljke na Slaviji u odnosu na tramvaj po sredini kružnog toka nije kriva dužina tramvaja nego kratkovidost ovdašnjih šimpanza s kravatama. Niti je veća dužina uzrok pretepavanje stajališta kod Hrama i u Požeškoj gomilom solo autobusa bez planirane baštice za tramvaj, nego manja.

Ta stajališta bi za postojeći usiljen intenzitet saobraćaja JGP trebalo da budu dugačka ili 100m (malo morgen) ili fragmentovana (još manje morgen, osim ako ih ne natrte u plato, park ili na Brdu u sporedne ulice) ili pola autobusa pretvoreno u ekspres koji naizmenično pristaje po jedan radi presedanja na tramvaj (ograničen broj linija po stajalištu).

Nego da ne gnjavim o tramvajima, pošto trole erdoganizacijom nikako neće unaprediti ako ne uzmu bar pola (40/80) zglobnih baciće pare i odložiće neizbežno - autobusizaciju.

Samo kvalitetnim zglobnim IMC trolama srednjoročno možemo spasti sistem preranog odlaska u istoriju.
 
Evo juče sam opet imao iste gore opisane situacije sa trmavajima na potezu od Autokomande do Slavije. Jedan Divag sa prikolicom dole i jedan CAF gore kod Hrama. Još pre nego što sam video da su oni ispred mog autobusa, pretpostavio sam da se sve kreće sporo zbog: 1) pičvajza kod Pasterove i Tiršove i 2) nekog tramvaja negde ispred koji sporo "reaguje" , sporo vozi i blokira ili prolongira kolone. Onda u jednom momentu, negde kod Infektivne, vozač mog autobusa izađe iz desne trake i krene da zaobilazi kolonu. Naravno, ugledam Divaga sa prikolicom koji se vuče i reko pa da, to je to. Onda dođemo do ugla sa Pasterovom i tu vidim iznad CAFa koji je zauzeo ceo stajalište i primorao autobuse iza da ostanu iza raskrsnice. Reko e sad mi je sve jasno, tačno predosetim kad je tu negde tramvaj jer uvek saobraćaj duž cele deonice uspori i utromi se kad su oni tu. 🙄

A prekjuče sam snimio putovanje samim tramvajem, kao potvrdu onoga što sam pričao ovde, koliko su prljavi, spori, bučni i nepouzdani. I okačiću posle kad stignem na temu o tramvajima.
 
Шапићева браћа турци 89%

Troleibuz_12m_3-e1725551520100-920x469.jpg
Troleibuz-Bozankaya-920x518.jpg
Troleibuz_18m_1-920x518.jpg


Bozankaya trolejbusi za Timisoaru
 
A šta očekujete od vozila starih 15 godina koji voze u ovom opštem nemaru... BKM su se do pre 3-4 godine sasvim dobro držali... Ja sam mišljenja da je druga verzija BKM 321 sasvim OK... ali odavno ih je trebalo zameniti...

Inače pre 2 nedelje sam bio u Temišvaru, koristio sam intenzivno trole... njihove Irisbus/Škode se bukvalno raspadaju... a uslovi i opterećenje u Temišvaru su boza u odnosu na Beograd... Njima će te Kawabunga Božane možda raditi posao... ali ovde... ne znam šta da vam kažem...

U Temišvaru voze i te tramvaje koje je Gangula kupio nama... izgledaju OK ali opet to je Temišvar... ovde će se vrv brzo raspasti...
 
A šta očekujete od vozila starih 15 godina koji voze u ovom opštem nemaru... BKM su se do pre 3-4 godine sasvim dobro držali... Ja sam mišljenja da je druga verzija BKM 321 sasvim OK... ali odavno ih je trebalo zameniti...

Inače pre 2 nedelje sam bio u Temišvaru, koristio sam intenzivno trole... njihove Irisbus/Škode se bukvalno raspadaju... a uslovi i opterećenje u Temišvaru su boza u odnosu na Beograd... Njima će te Kawabunga Božane možda raditi posao... ali ovde... ne znam šta da vam kažem...

U Temišvaru voze i te tramvaje koje je Gangula kupio nama... izgledaju OK ali opet to je Temišvar... ovde će se vrv brzo raspasti...
Imas brdo buseva ili trolejbusa koji su odlični i posle 20 godina, to što su stari 15 godina nije izgovor, naročito ne za onakvu koroziju, gde izgledaju gore nego mnogi stari Ikarbusi. Ulagane su pare u sređivanje karoserije, remonte i sve ostalo i opet džaba. Takođe je sramotno da jedan trolejbus 2010 godište nije imao klimu, pa su onda nešto naknadno budžili i ta klima je oduvek bila prakticno neupotrebljiva i nije mogla da rashladi vozilo. Teško da će ti Bozankaya tramvaji biti gori od ovih Bkm, treba i to uspeti, ali ako ništa, bar u njima neće biti kuvanje leti. Nabavka tih trolejbusa pokazuje kako je i prošla vlast bila neozbiljna i neodgovorna, kao i ova sad.
 
Vrh