Šta je novo?

Trolejbusi

Ма било који, само да ради. И возила и систем у целом.

Ми и мамо хроничан рпоблем неодржавања и системског неулагања у инфраструктуру.
 
O daa,da ima pameti i da nisu toliko alavi,da vozimo Solarne . Onih par Ikarusa sa pocetka videa su u iznenjadjujuce dobrom stanu.
 
Ne može bilo koji, zbog tog bilo koji smo dobili raspale kineske i turske autobuse.
 
Ne mogu da verujem kakvi su glupaci ti Mađari. Kupili nove Solarise, a još im idu Ikarusi, a onda proterali trolejbus kroz jednu traku jednosmerne ulice. Kao da su u prošlom veku!
A mi ćemo uskoro imati leteće taksije! Što li samo ulupasmo onolike milijarde u autoputeve, kad će nam kola leteti?
 
Odavno u Budimpešti imate solarisove trole, mislim Škode na bazi Urbina četvrte generacije. Bile su tu, u malo manjem broju još i 2019 godine. Kačio sam i ja slike. Bilo je starijih Ganz trolejbusa, a na bazi MAN-a NG, plus odlično očuvani Ikarusi. Ne drži sve BKK koliko se sećam. Nešto je bilo i od Arrive, a Solarisi idu i van mreže, s tim što ne znam kolika im je autonomija. Prosto zna se šta je Budimpešta, odnosno šta je sad, a šta je bila i pre 200 godina, iako tada Budim i Pešta još nisu bili spojeni. Da se ne lažemo, Beograd jeste ozbiljan grad, pogotovo je porastao od Drugog svetskog rata, al taj nagli rast vuče i svoje posledice. Za stotinak godina od palanke do velegrada. Budimpešta je ipak imala daleko ozbiljniji i duži razvojni put.

Koliko ja znam Ziu odavno nije u redovnoj upotrebi u Segedinu. Sredili su jedan ili više primeraka, pa ga puste povremeno. Tek kako imaju sređenih Ikarusa iz serije 260 i 280. U Segedinu bi još trebalo da rade i stare Škode Tr14 i valjda imaju oznaku Tr15 (zglob). Sva vozila su im u odličnom stanju. Posebno me fascinira stanje tatrinih T5C5 tramvaja u Budimpešti. Svi su u radu, preko 300 komada i u vrhunskom su stanju, a imaju preko 40 godina. Ganz tramvaji su im još stariji.
 
Slažem se ja sa tobom, al mislim da ćemo mi teško ikada dostići nivo na kom je Budimpešta. Nije ovde prevoz bio sjajan ni pre 50 i 60 godina. Mnogo je starih slika koje to dokazuju. Mnogo su nas oduvek mučili nedostatak kapaciteta, nedovoljno razgranata mreža, plus nikad dovoljno razvijan tramvaj sa sve metroom, koji nikada nije otpočet. A i razbacani smo mnogo, jako urbanistički neujednačeni.
 
Ipak se neko pametan setio da ukodira 29L Konjarnik. 🥲
Ali ne baš svuda 😁
IMG20240406095550.jpg
 
Naravno da trolejbusi nisu spori. Nisu bili ni oni stari ziu, pisao sam ranije o brzinama koje su postizali.
Na ovom snimku sam fasciniran brzinom kojom otvaraju skretnice i kojom prolaze ukrštaje i krivine vrlo malog prečnika.
Moglo bi to i kod nas, kad bi u mrežu ugradili savremene komponente, kad bi vozila bila kvalitetno održavana, a ulice bez neravnina i rupa, sa šahtovima u nivou i naravno, da se sprovede kvalitetna selekcija vozača, od čije spretnosti veštine mnogo zavisi kako će trolejbusi ići.
Samo to nam fali i sprečava da i naši trolejbusi ovako voze. Procenite samo koliko smo blizu takvom trolejbuskom saobraćaju.
 
Ljudi, evo i večeras ide 28 iz Cvijićeve kroz podvožnjak ka Dimitrija Tucovića i baš usporava očigledno na delu kontaknte mreže ispod podvožnjaka ima problem koji je usporava.
 
To je izvanredno. I 40 je već sasvim dovoljno, samo da se brzina ne spušta drastično ispod brzine koju ima okolni saobraćaj.
Trolejbus zs mnogo kraće vreme može da postigne putnu brzinu od autobusa, bez obzira na snagu dizrla ili menjač, uz mnogo manje buka i izduva. Što je veće optrećenje, uspon, gužva sa stani kreni režimom, to je još izraženije. Isto tako, za usporavanja, kočenja, ne mora da koristi ločnice, već opet snagu i obilje obrtnog momenta elektromotora.
Uz ovakvu mrežu, trolejbus gubi bilo kakvu negativnu osobinu u saobraćaju.
Ali, traži to i vrlo sposobnu ekipu vozača. Kod nas je godinama prisutna negativna selekcija i oni koji nisu kadri da se bore sa autobusom u realnom saobraćaju, kad tad bi završili na trolejbusu. A trebalo bi obrnuto.
Mreža u D. Tucovića, u Ustaničkoj i pored 25.maja dozvoljava dosta velike brzine, osetno veće od gradski dozvoljenih.
Današnji su naravno elektronski limitirami po nekim parametrima. Pokojni ziu su imali izvesna elektromehanička ograničenja, a uz malo trimovanje, na ubrzanju je mogao da bude u rangu sa dosta onovremenih automobila.
Znači, prilagođavanjem infrastrukture, trolejbus je i dalje izuzetno prevozno sredstvo: udobno, brzo, jefrino, zeleno...
To što glupaci koje vode Beograd, misle drugačije njihov je problem, a mi ne bismo smeli da dozvolimo da postane i naš.
 
Nevezano za zadnju diskusiju ali koje su sanse da se na 21 vrate trole ? Meni se cini da ta trasa bas ide putem "privremeno ukinute" trojke. Mozda je 21 i pocetak ukidanja trola ko zna
 
Nevezano za zadnju diskusiju ali koje su sanse da se na 21 vrate trole ? Meni se cini da ta trasa bas ide putem "privremeno ukinute" trojke. Mozda je 21 i pocetak ukidanja trola ko zna
Којег грађана Београда брига да ли је тролејбус или аутобус?
 
Nevezano za zadnju diskusiju ali koje su sanse da se na 21 vrate trole ? Mozda je 21 i pocetak ukidanja trola ko zna.
Sanse su 0.0005 posto (lupio sam broj,ali vrlo su male sanse i sigurno se nece desiti). Ako se smeni vlast uskoro, to se mozda desi.
Pa 21 je jedan od primera ubijanja trolejbuskog podsistema. Ne znam da li si pratio forum, ali svakodnevno autobusi smenjuju i ostale trolejbuske linije plus sto jedno 5 troli crkne za jedan dan. Ovde pricamo o neodrzavanju i sabotiranju. Uglavnom, ne zelim sad da ponavljam i mnogo pisem, vlast je definitivno odlucila da se otarasi troli i to vrlo uskoro jer ce srusiti pogon “Dorcol” gde su trole pa cak i tramvaji i elektricni EKO autobusi zbog “rekonstrukcije”. Ja ne znam sta ce se tacno desiti, ali mogu pretpostaviti da ce trole neke kojim cudom u drugi pogon a da ce vecinu njih u rashod i na secenje.
 
Vrh