Šta je novo?

Trolejbusi

20240410_093825.jpg
 
Rip motke sa sklopocije stare. Sve trole stoje zbog nje i to bas ispod podvoznjaka o kome se pominjalo usporavanje troli ranije:
IMG_2412.png

IMG_2411.png
 
Ovde je spala leva trolna glava. Ako nije bilo drugih problema na mreži, ne bi trebalo da bude problema zs ostale, jer se lako može proći levom trakom.
Ne mora se svaki ovakav problem pripisivati stanju trolejbusa. Mesto pričvršćenja trolne glave na vrhu motke je ujedno i nešto kao osiguranje od težih havarija, jer bi trebalo da ona spadne kada negde zakači, a ne da kida mrežu (bolje da stane 1 trolejbus, nego ceo pravac.
Nekad je i do kvaliteta vozača, da se ne ponavljam.
 
Између осталог, хавла Гангули што је у плановима остављен депо код Космаја за троле, тако да и ако их укину, неће бити много зачкољица њиховом враћању. Такође као трамвај до ММЛ, где генерални план шинских система каже оно што каже
 
U tom slučaju bi trebalo napraviti i poprečnu vezu kroz G. Vučića i preko Trošarine da na putu od i ka garaži ne gube mnogo vremena.
Ujedno, otvorio bi se prostor za neku liniju na tom potezu. Na ovo što sad postoji, uz taj dodatak, nedostaju još samo skretnice kod Muzeja 25.maj i malo mreže pored Prokopa, trolejbuski sistem bi postao mnogo funkcionalniji.
Eto i prostora za neku lokalnu liniju Slavija -Prokop i Prokop - Despota Stefana sa po 2 vozila, recimo.
Kad bi neko mislio, Prokop bi bio i idealno mesto za dežurstvo rezervnog vozila, koje bi se uključivalo po potrebi, čim na liniji dođe do nekog poremećaja.
Ne znam koliko vas se seća vremena posle 1992, ali nikako ne treba zaboraviti da su ondašnji trolejbusi5 godina bili temelj saobraćaja u Bgd, kada su zbog nedostatka i goriva i delova poispadali autobusi, a poprilično i tramvaji.
Imalo je to svoju cenu: vozila su naglo izraubovana, brzo se izgubila razlika u stanju onih proizvedenih 1985, 1988. i 1992, nekoliko vozila je izgorelo zbog kojekavih budževina samo da bi se osposobilo da ide.
Trolejbus je veliki simbol Beograda i samo pametnim upravljanjem, rekonstrukcijama i nabavkama, mogao bi još dugo da bude okosnica gradskog prevoza.
 
Niko ne razmišlja, jer da razmišlja, ne bismo imali ovo što imamo. Evo još jedne ideje, doduše tramvajske. Na kraju Milutina Milankovića na onoj praznoj parceli može da se napravi okretnica tramvaja i šine produže dotle. Znači svi koji siđu s voza mogu u tramvaj. Linije 11 i 13 da idu odatle plus linija 8 koja bi išla do Sajmišta gde bi se isto napravila okretnica koja bi služila i za kraćenje. Koliko to može da košta.
 
Da, i jednima i drugima treba što više mogućnosti za preusmeravanja kako bi sistem bio fleksibilniji. A što je više tih mogućnosti, potreba za kilometrima autonomije sve je manja, a time i cena vozila. Što je cena novih niža, trolejbus je poželjniji kao sistem. I tako u krug.
 
Sta ce oni uopste raditi sa novom mrezom koju su stavili pre par godina? Iz Dimitrija Tucovica ka Dorcolu. Mozda ponekad koriste da trole idu u garazu i to je to. Ne znam kako ali treba da se spoji pogon Kosmaj sa okretnicom 29 Medakovic 3 (zice i mreza za trole koje ostanu i budu prebacene u Kosmaj). Da li preko nekog iskljucenja kod Konjarnika? Ja verujem da mozda i moze. Ako ne barem da probaju da uguraju autonomiju od 500 metara u remontovane pa one da idu sa tih 500 metara do nekog dela gde ce onda biti mreza ili mozda sve preostale trole koje budu vuku kamioni? Meni je mnogo zao remontovanih i bundevica jer imam osecaj da te trole jedine treba da ostanu (plus mozda nekim slucaj par obicnim bkm 321 trola, npr trole kojima je nesto sredjivano ili se trola ne raspada). Trebalo bi da remontuju jos bar 5 troli a da ostatak mozda i bace.
 
Plan je bio da se asfaltira trenutno zemljani put koji ide od Braće Srnić do Miloševog kladenac i tako poveže mrežom do depoa koji bi se gradio pored postojećeg. Ali je to planom GUP 2041 izbrisano i ceo potez od Toplice Milana do Mokroluške, koji trenutno zaizimaju "Gradska čistoća" , "EPS" i "GSP" bude pretvoren u stambeno - poslovnu zonu, poput pogona na Dorćolu.​
 
Plan je bio da se asfaltira trenutno zemljani put koji ide od Braće Srnić do Miloševog kladenac i tako poveže mrežom do depoa koji bi se gradio pored postojećeg. Ali je to planom GUP 2041 izbrisano i ceo potez od Toplice Milana do Mokroluške, koji trenutno zaizimaju "Gradska čistoća" , "EPS" i "GSP" bude pretvoren u stambeno - poslovnu zonu, poput pogona na Dorćolu.​
Znaci mozemo se pozdraviti sa trolama... Nema sanse da ce igde drugde hteti trole da prebace. Em sto je svaki drugi pogon daleko od kontaktne mreze. Jedino da trole ponovo stoje na Medaku kao sto je bilo za vreme sredjivanja Trga Republike...
 
Sve je to na dugom štapu, samo ne širite paniku. Zvuči kao da uopšte ne volite trolejbuse. Plus one objave za svaku sitnicu kad stanu. Evo danas stoji BMC 3578 ispred Meka na Zelenjaku pokvaren, napravio gužvu. Ajmo sad da ukinemo i buseve. Trole voze, doduše u okrnjenom sastavu, ali voze. Renoviraće se depo, što naravno s ovima nije nikakva garancija, ali jeste nešto. Još kad bi se nabavilo bar 50 komada, bilo bi još bolje. Ako nešto krenu da muljaju, biće protesta. Ako ne bude protesta, zaslužujemo sve da ukinu.
 
@1111
To jeste, ja isto ne mislim, a pisao sam to već, da tu postoji neka namerna sabotaža u radu trolejbusa. Jednostavno, vozila su nam na samom kraju, barem u većem broju. No, kad godinama, tačnije punih 13 godina, ne uzmeš ni jedan trolejbus, činjenica je da se lako da pomisliti da se i razmatra ukidanje celog tog podsistema. To već i jeste jedan vid sabotaže. Za sve ove godine, barem tridesetak vozila da su uzeli, pa da čovek i kaže ajde bar su nešto uradili. Al jesu uložili u mrežu, što je još veći paradoks.
 
Trole voze, doduše u okrnjenom sastavu, ali voze. Renoviraće se depo, što naravno s ovima nije nikakva garancija, ali jeste nešto. Još kad bi se nabavilo bar 50 komada, bilo bi još bolje. Ako nešto krenu da muljaju, biće protesta.​
Ko će da protestvuje? Da neće možda onaj koji bude dobio autobusku liniju 29 umesto trolejbuske?
Sve je to na dugom štapu, samo ne širite paniku. Zvuči kao da uopšte ne volite trolejbuse. Plus one objave za svaku sitnicu kad stanu. Evo danas stoji BMC 3578 ispred Meka na Zelenjaku pokvaren, napravio gužvu. Ajmo sad da ukinemo i buseve.​
Ajmo da ukinemo ovaj forum, poukidamo sve društvene mreže za područje Srbije, ćorkiramo svakoga ko se buni ili ne vidi stvari na način na koji to vide ovi aktuelni na vlasti... , da ne širimo paniku bezveze. ;)
 
Pa nisam to rekao, samo svi znamo da su trole u lošem stanju. Ukazivanje na to u kontekstu da su gotove može da bude samo kontraproduktivno i da samo sve veći broj ljudi zamrzi trole. Treba raditi na njihovim prednostima i ubrzavati ih gde je god moguće, a ne da prva asocijacija na njih budu pokidana mreža i zastoj u Vasinoj.
 
Za početak probaj da ubediš nekoga da treba da ima trolejbusku liniju 29 u budućnosti i da je to bolje rešenje nego autobuska linija 29. Ili još bolje, probaj da ubediš ljude da nije tačna izjava gradskih otaca da su sami građani tražili da autobusi zamene trole na 21. Ili još bolje, probaj da ubediš ljude da je bolje da imaju sve vračarske trolejbuske linije do Studentskog trga nego samo 29. A oni ti čine polovinu korisnika trolejbusa.​
 
Ovde se jedan broj forumaša hvalio kako je sada sa samo jednom Vračarskom trolejbuskom linijom do centra, situacija bolja nego sa četri, jer ona sad ide češće. Takođe, neko je spominjao da je bila i peticija koju su pokrenule komšije sa Konjarnika, da se sve trole vrate na Studentski trg, ali da odaziv nije bio veliki.​
 
Ne znam samo dokle više? Ovo je redovna pojava i desi se bar jednom nedeljno
F62AB1A1-D44C-4876-8DF4-9B415D8FCBE6.png
 
Izmedju 14-16 casova broj trolejbusa na liniji 29 je bio uzasan i pakleno mali. Mozda je islo 8 troli i to bas retko, ne znam sta se desilo. Kad sam isao ka centru (oko 14) 3 trole su jedna za drugom "pobegle" sa Medakovica 3 kao da ne postoji red voznje. Kasnije je dosao trolejbus 2021 koji je bio toliko pun jer je on krenuo mozda 15 minuta nakon 3 trole koji su otisle. Kad sam se vracao iz centra usao sam u trolu 2049 na 29 koja je bila pakao. Trola 2049 toliko sporo ide da ne moze brze od mozda 25 km/h (moguce i manje). 3 trole su stigle iza ove koliko je sporo isla (29,29,22L). Po rupama kada ide kao da se vozi na tocku a ne na troli, plus kao da nema amortizera.
 
Kad sam se vracao iz centra usao sam u trolu 2049 na 29 koja je bila pakao. Trola 2049 toliko sporo ide da ne moze brze od mozda 25 km/h (moguce i manje). 3 trole su stigle iza ove koliko je sporo isla (29,29,22L). Po rupama kada ide kao da se vozi na tocku a ne na troli, plus kao da nema amortizera.
2049 se vuce kao prebijen dok se 2008 pali :)
IMG_2471.png
 
Crkla bundevica 2175 kod stanice “Veselina Cajkanovica”. Stoji od ko zna kad. Svakako je njeno “radno vreme” od jutarnjih sata do mozda 17:30 proslo. Jadna stoji i dalje, oko 18 sam prosao i stajala je a u 20:35 sam se vracao nazad 18icom i i dalje je bila tu. Moguce da ce ostati celu noc.

IMG_2490.jpeg

IMG_2492.jpeg

IMG_2493.jpeg
 
Jel postoje dve bundevice? Pošto sam ja danas prošao pored jedne u Kralja Milana, kod Beograđane, koju je GSP kamion šlepao, bilo je oko 17:30
 
Jel postoje dve bundevice? Pošto sam ja danas prošao pored jedne u Kralja Milana, kod Beograđane, koju je GSP kamion šlepao, bilo je oko 17:30
Trenutno u pogonu ima oko 6 (moguce i 5) bundevica koje su zive i saobracaju radnim danima, ako na to mislis. A ako mislis na broj bundevica koje su danas saobracale, nisam siguran koliko. To je druga bundevica svakako :D . Ja sam video servisni auto 7080 koji je bio prvo na Medaku da nesto uradi na troli 2075 pa je negde otisao i posle prosao nazad ka Medaku ili negde drugde.
 
Ranije, vozač nije napuštao trolejbus do dolaska vuče.
U autobuskim pogonima bilo je drugačije, i ako bi ostao da čeka vuču ili gumare, ako ne dobije drugi da radi sa njim, po isteku smene, odlazio je ostavljajući vozilo gde se zateklo.
Dok su bile stare gume sa unutrašnjim, leti bi ostajalo još od popodne po ko zna koliko vozila do duboko u noć, jer su često pucale. Bio je to ozbiljan posao skupiti po gradu posle.
Ne verujem da je toliko čekao zbog manjka kamiona za vuču. Ili je nastala greška u komunikaciji pa nije dobro prijavljen za vuču ili ima takav kvar zbog kog mu treba veća intervencija majstora na terenu i zbog kog ne može da se vuče.
 
Vrh