Šta je novo?

Trolejbusi

Trolejbusi su postali strašno spori. Ne samo zbog njihove raskantanosti i straha vozača i GSPa da ih teraju brže, nego i zbog semafora.

28ici i 41ci treba čak 6 minuta dok prođu tri semafora između Doma omladine i Vasine. Ta deonica je i ranije bila malo bezvezno regulisana ali je makar bila mogućnost da trolejbus prođe semafor kod Staklenca "u letu". Sada ga obavezno zaustavlja i onaj kod Doma omladine, i onaj kod Staklenca i onaj pored Narodnog pozorišta.

Kad se na to dodaju i zadržavanja na takođe bezvezno regulisanim semaforima u Svetogorskoj (dva ili tri komada), itekako se prolongira vreme putovanja. Pogotovu na ove BKMove koji jedva da prelaze 30 km/h. A nekad su leteli.
 
Trolejbusi su postali strašno spori. Ne samo zbog njihove raskantanosti i straha vozača i GSPa da ih teraju brže, nego i zbog semafora.

28ici i 41ci treba čak 6 minuta dok prođu tri semafora između Doma omladine i Vasine. Ta deonica je i ranije bila malo bezvezno regulisana ali je makar bila mogućnost da trolejbus prođe semafor kod Staklenca "u letu". Sada ga obavezno zaustavlja i onaj kod Doma omladine, i onaj kod Staklenca i onaj pored Narodnog pozorišta.

Kad se na to dodaju i zadržavanja na takođe bezvezno regulisanim semaforima u Svetogorskoj (dva ili tri komada), itekako se prolongira vreme putovanja. Pogotovu na ove BKMove koji jedva da prelaze 30 km/h. A nekad su leteli.
Ja sam isao 29kom sad pre par dana (kad sam postavio sliku trole 2012 i pricao o trolama sto okrecu na Slaviji). Isao sam nazad ka Medaku trolom 2005, trola je letela preko Plavog mosta a i vozac je lepo zaobilazio rupe. Vozac je i naglo kretao i kocio gde je bio zastoj. Meni je to okej iskreno. Neke trole i mogu brzo da idu. Vozaci su uglavnom starci koje su morali da pod hitno vrate iz penzije zbog nedostatka vozaca. Naravno ima i starijih koji dobro voze mada ima i onih koji ne bas toliko dobro voze jer dave gde ne treba i bas ih briga za red voznje plus sto su se odvikli od voznje. Ima vozaca koji dave a da su i mladji. Ne znam sta uopste cuvaju te trole toliko kad su vec propale a i sledeci dan ce doci neki i ici naglo preko rupa.
 
Ali takve su sada izuzetak, većina njih se vuče. To nije samo moj utisak, kačili smo svi prošle godine na forumu iskustva pa čak i snimke sa trolama koje u Kneza Miloša idu 20 na sat jer ne smeju brže.
 
BKM je gotovo došao u stanje kao što su bile ZIU početkom 2000.
Ovo sa slike je išlo u saoobraćaj i neko je pristao da vozi ovo?

1711744735626.png
 
Власт је успешно саботирала тролејбуски подсистем како би народ лако прешао преко његовог укидања.​
Cela ova situacija neverovatno podseća na sedamdesete prošlog veka.

Očekujem uskoro Šapića i čuvenu izjavu:

Šta građane briga, da li ih prevozi autobus ili trolejbus, uzećemo ekološka vozila i bićemo na istom.
I daćemo ih privatniku koji ne pritegne sve šrafove na točku. jer šta građane briga dal' će da ih zvekne točak i pošalje gre ne treba ili ipak neće.​

Trolejbusi su postali strašno spori. Ne samo zbog njihove raskantanosti i straha vozača i GSPa da ih teraju brže, nego i zbog semafora.
Ponekad mi dođe, nevezano samo za trolejbuse, da zamolim vozača da otvori vrata i da nastavim dalje peške, jer bukvalno brže stignem tako nego dok se prođe, parafraziram, 5 semafora na pravcu od 200m. I po nekom nepisanom pravilu, jednom u 1000 puta ubodeš da spojiš da te ne uhvati semafor na svih tih 5 mesta. I nema ovo samo veze sa time što se na taj način bore protiv ljubitelja brzine, već i sa time što ti koji odlučuju / rade na projektovanju zelenih talasa i kada će se koji semafor uključiti, bilo za kola, bilo za pešake, su ljudi koji izgledaju kao da mrdnuli nisu iz svog kraja, a da projektovanje rade iz svog stana na nekom simulatoru. Na gomili mesta po gradu viđam da su uje*******ani i za pešake i za kola, a posebno nervira kada po pola minuta drži crveno i za pešake i one koji bi da skrenu u poprečnu ulicu, pa im onda pusti istovremeno zeleno.​
 
Zaboravih da postavim havariju, mada nije nesto zacudjujuce. Malo mi je samo cudno sto se u tunelu desilo…

IMG_2296.png
 
Tu je mreža jako niska, a iznad je izolacija vodova od nadvožnjaka i može da se desi problem ako neki trolejbus koji ima veliki pritisak motki na mrežu, prođe prebrzo
 
@branik Tu su nesto budzili budzili,i nisu bas nabudzili. Dok su bile daske iznad mreze moglo je da se proleti,kad su stavili neku plekanu skalameriju na koju se oslanja mreza ??! dok trolejbus prolazi,vozi se puzevom brzinom. Cuje se kako zapinju motke kao kad prolazis ukrstaj.
 
Bile su daske i guma. Ograničenje je bilo nisko, ali smo umeli da proletimo pod punim gasom, koliko navuče od onog pešačkog semafora dole niže ili iz stanice (60-80). Nizbrdo smo išli malo opreznije
 
Stale trole sve od Prokopa do Kneza Milosa. Postavicu jos slika kada mi drugarica posalje. Rekla mi je i da je valjda pukla kontaktna mreza. Jos jedan razlog sto stoje trole je sto su neki blokirali Kneza Milosa.

IMG_2298.png
 
Aktivna sabotaža trolejbusa po receptu za glavnu železničku stanicu.
Drugarica zakasnila na voz jer prvo sto trola nije isla jedno 45 min, a onda je izbacila stanicu pre Prokopa. Ne vredi, kada se ide negde gde se treba pojaviti u odredjeno vreme prevozom to mora 3 sata pre da se krene. Ko zna da li ce trola da se prepolovi na dva dela, da vozac lazira kvar, da pukne kontaktna mreza po 5000000000ti put,otpadnu vrata, spadne neki drugi deo, zapali se trola,nema je itd…
 
Drugarica zakasnila na voz jer prvo sto trola nije isla jedno 45 min, a onda je izbacila stanicu pre Prokopa. Ne vredi, kada se ide negde gde se treba pojaviti u odredjeno vreme prevozom to mora 3 sata pre da se krene. Ko zna da li ce trola da se prepolovi na dva dela, da vozac lazira kvar, da pukne kontaktna mreza po 5000000000ti put,otpadnu vrata, spadne neki drugi deo, zapali se trola,nema je itd…
To je tačno, ali ja sam aludirao na sličnost zapuštanja stare stanice i trolejbusa. Staru glavnu železničku stanicu su zapustili, da prodaju narodu priču o neophodnosti Bnv da bi ,,uredili'' taj prostor, tako je verovatno moguće da zamene trolejbuse BMC autobusima i da kako su sada bolje kada su novim autobusima zamenili stare zapuštene trolejbuse.
 
То је стара шема Малог Синише као и са приватизацијом што је радио, упропасти предузеће, па да пропадне до старог гвожђа и оде на кило. Тако ће и ГСП већим делом, сигурно троле.
 
Stale trole sve od Prokopa do Kneza Milosa. Postavicu jos slika kada mi drugarica posalje. Rekla mi je i da je valjda pukla kontaktna mreza. Jos jedan razlog sto stoje trole je sto su neki blokirali Kneza Milosa.
EDIT: Drugarica je pogresno razumela i videla. Trole su JUTROS imale havariju na uglu Takovske (gde idu 28,40,41). Pukla je kontaktna mreza (nista novo). Za vreme dolaska servisnog vozila gsp-a i popravke uvedeni su autobusi na linije 28 i 41. Popravka je trajala sat i 20 min. Nemam link stranice jer ne mogu da nadjem, video sam pre toga na tudjem telefonu vest o tome. Sto se tice kasnijeg zastoja troli za koji sam napisao ovde, trole su od Prokopa do Kneza Milosa stajale zbog zatvaranja ulice. Nesto je vezano za bicikle jer sam video bicikliste na slici da su na ulici a trole iza stoje.
 
Evo i HD (koliko toliko) verzije mape mog predloga.
Dodatno upotpunjena pomoćnim okretnicama + predlozima solecar.
Kasno sam se setio da bi ipak bilo lepše da sam isprekidane deonice stavio žuto 🥲
Mislim da ću nakon ovoga da malo odmorim od mapiranja 🥴
(kliknuti na sliku da se otvori link, pa opet kliknete, pa desni klik i open in new tab da se prikaže u punoj veličini)

Linije:
15: Zeleni venac - Zemun /Novi grad/
16: Karaburma 2 - Novi Beograd /Paviljoni/
19: Studentski trg - Konjarnik (svakako je planirano izmeštanje okretnice sa Studentskog trga na Dorćol)
21: Studentski trg - Učiteljsko naselje
22: Studentski trg - Kruševačka
23: Karaburma 2 - Vidikovac
27: Studentski trg - Mirijevo 3
27E: Blok 20 - Mirijevo 4
28: Studentski trg - Zvezdara (planirano je ukidanje okretnice Zvezdara i produženje linija različitim trasama do Mirijeva)
29: Studentski trg - Medaković 3
31: Studentski trg - Konjarnik
35: Blok 20 - Lešće
37: Pančevački most - Kneževac
40: Zvezdara - Banjica 2
41: Studentski trg - Banjica 2
44: Pančevački most - Senjak (umesto nje kroz Viline vode uvodi se autobus (ili čak minibus) 44L)
48: Pančevački most - Miljakovac 3
50: Ustanička - Banovo brdo
53: Zeleni venac - Vidikovac
59: Birčaninova - Petlovo brdo
71: Zeleni venac - Ledine
75: Zeleni venac - Bežanijska kosa
77: Zvezdara - Bežanijska kosa /bolnica/ (njenim kasnijim produženjem trasom 79 do Mirijeva 4 ukinula bi se 79)
78: Zemun /Novi grad/ - Banjica 2
82: Kej oslobođenja - Blok 70
84: Zeleni venac - Nova Galenika (jedina "okretnica" bez kontaktne mreže)
Rađeno bez uzimanja u obzir plana proširenja tramvaja i prenumeracija koje bi usledile.
 
Poslednja izmena:
А троле ко шиша,не требају нам...

 
@Aleki37

Vezano za mapu, brzinski pogledano:

1. Ne može kontaktna mreža tek tako da ide odjednom od nigde (primer Bulevar vojvode Mišića, Bul. despota Stefana / Višnjička, okretnice Studentski trg i Pančevački most)
2. Aleksandra Dubčeka mora da ima kontaktnu mrežu, upravo zbog prethodnospomenutog
3. Trasa preko petlje Radnička ti je pogrešno ucrtana. Ne znam koliko često ideš na Banovo brdo iz pravca Sajma, ali obrati pažnju na to kuda se linije 23, 37, 52, 53, 58, 88, provlačie da bi došle do petlje Hipodrom i odatle na Banovo brdo. To baš i nije pogodno za razvlkačenje kontaktne mreže​
 
Vrh