Šta je novo?

Trolejbusi

Nisam siguran koliko su one ekološki bolje od autobusa na gas, ali svakako da je zagađenje = 0, da je energija domaće proizvodnje. Dalje, da su dugotrajnije, i još uvek mnoge naše firme proizvode električnu opremu. Elektromotor je dugotrajniji i uvek je moguće remontovti ga kvalitetno. Bezbedniji su (pod uslovom da je izolacija dobra) od autobusa na gas.
 
Trole ne vole ljudi koji nisu imali prilike puno da se voze tim tipom vozila. Meni je npr. grad Beograd nezamisliv bez trolejbusa, odrastao sam uz ruske Trolze na linijama 19,21 i 29. Obozavam zvuk elektromotora, zvuk kada trola predje preko skretnice, nacin na koji ubrzava.Da li pamtitte 90ih zvuk zatvaranja vrata i otvaranja vrata na Trolzama? nije bilo onih guma gde se sustizu delovi vrata te je svako zaustavljanje na stanici praceno nevidjenim praskom kada majstor otvori vrata :p Kada sam se vracao iz gimnazije obavezno sam ulazio na zadju platformu i torbu stavljao izmedju rukohvata i zadjeg stakla na onu mini platformu.
Okretnica na Kalisu je bila prica za sebe, ogrman prostor ispunjen mnostvom ovih elektro vozila, a sada sa onom ogradom u Knezu imam tako klaustrofobican osecaj dok prolazim onuda. A iza ograde samo jedna ogromna rupa i tako vec godinama...
Na SSC sam trazio da neko okaci sliku te okretnice ali niko nije imao, mozda je ovde drugacija situacija?
 
To sa Rajićevom je tipičan primer zloupotrebe javnog dobra. Nikakav hotel ne zaslužuje prostor više od hiljada građana dnevno. Tu su se komotno okretale sve vračarske trole. A sada, ako se zateknete kod Biblioteke, gdegodd a krenete morate peške. Dvojka ide na 10 minuta, trolejbusa na tako zgodnom mestu nema, mora se ići pola Kneza peške...
 
Apsolutno se slazem sa tobom Mateja. To je enormno veliki prostor na koji komotno staju sve trole koje saobracaju u pravcu ka centru a ovako dolazimo u situaciju da na okretnici Studentski trg imamo buljuk vozila jednih preko drugih i da nema mesta za nova vozila koja stizu. A pritom je toj jedan od lepsih delova grada i jedan od lepsih parkova Beograda.
Zar se mora ovoliko cekati na resenje? Zar se nije znalo da bi mogli dospeti u ovu situaciju? Pa to je godinama mogla da bude okretnica a ovako je dzinovski krater u centru grada-Knez Mihajlovoj ulici!!!

To ruglo stoji tu toliko dugo da smo do sada mogli da smislimo pricu kako je to u stvari mesto patda asteroida pre vise hiljada godina i neposredni razlog za nestanak dinosaurusa i tu pricu prodamo ovim americkim penzosima koji dolaze Dunavom, komotno bi nam poverovali...
 
Pa spore su kad idu kroz grad. Kolika je, beše, prosečna brzina tramvaja, u krugu dvojke,14kmph?
 
Ocigledno se nisi vozio novom trolom.. Kad krene pod punim gasom svi se popreturaju.
 
Trome i spore ? Ja samo znam da kada majstor pritisne gas da to polece.Jedino ako gledas trole u krugu slavije

Kabaste ? Sta znaci kabaste ? Autobusi nisu kabasti ? Tramvaji nisu kabasti ?
 
Kabasta je prevelika kolicina misicavih automobila u centru grada. Eto to je kabasto.
 
Danas u jednoj troli primetih da je uključen rashladni uređaj, iz plafonskih otvora duva hladan vazduh, međutim putnici otvorili sve prozore,tako da je efekat bio malo :bash:
 
Када ГСП ни на једно возило не уме да наручи централно закључавање прозора, од учинка климе неће бити ништа, баш као на Н серији.
 
RockerSVK":23zwm2cn je napisao(la):
Када ГСП ни на једно возило не уме да наручи централно закључавање прозора, од учинка климе неће бити ништа, баш као на Н серији.
Pa naručili bi oni verovatno vozila sa zapečaćenim prozorima, ali to zakon zabranjuje
 
Nove trole vuku kao lude na pravcu, tu nema sumnje. Problem je u tome sto se vozaci lako navuku na pedalu gasa, pa onako u punoj brzini overe svaku rupu i saht da ti odlete bubrezi. Ovim tempom generalni remont im ne gine pre sledecih izbora...
 
Матеја Бељан":2q40185r je napisao(la):
Pa naručili bi oni verovatno vozila sa zapečaćenim prozorima, ali to zakon zabranjuje
Ради се само о закључавању прозора електронски током вожње возила са путницима, могу она било када да се откључају. У Братислави такву функцију имају нови аутобуси Мерцедес КапаСити и зато је лети све ефикасно расхлађено, за разлику од СОРова, који овај систем немају и клима нема готово никаквог учинка, још када се то помеша са неквалитетним клима јединицама, које СОР монтира... Мислим да ово би се могло спровести и у БГДу, а питање је да ли БКМ нуди овакве специјалне могућности.
 
Slaba je vajda od klime u prevozu leti. Moze da duva koliko hoce, i prozori da budu zakljucani, ali kada je vozilo natrpano ljudima (grejnim telima) i kada se troja vrata otvaraju svako malo, tesko se moze odrzati nesto od te hladnoce.

Meni mnogo vise prija cug koji vuce iz otvorenih prozora, nego neuspeli pokusaj hladjenja klimom. Pritom, filtere bi redovno trebalo servisirati iz cisto higijenskih razloga, a znajuci kako se vozila odrzavaju u Beogradu, klime bi najvise sluzile kao rasadnici klica.
 
vrachar":3htj2olb je napisao(la):
Nove trole vuku kao lude na pravcu, tu nema sumnje. Problem je u tome sto se vozaci lako navuku na pedalu gasa, pa onako u punoj brzini overe svaku rupu i saht da ti odlete bubrezi. Ovim tempom generalni remont im ne gine pre sledecih izbora...
Oladise u zadnje vreme,bar kod mene na 28ici i 40ici.Mora da su im rekli nadredjeni da olade,inace ce jedino moci trole da voze na nozni pogon,kremenko fazon.
 
Pa privikavaju se polako, stari trolejbusi su se drugačije vozili. Mislim da se kod ZiU papučica vuče pritiska do kraja i praktično nema efekta da li ste je pritusnuli malo (dovoljno) ili do kraja, jer će trolejbus da ubrzava uvek isto dok ne dostigne max brzinu, zato da bi održavali neku brzinu na njima su recimo morali da pritisnu papučicu, drže dok ne ubrza, pa otpuste i vozilo se kreće neko vreme po interciji, pa opet pritisnu malo ubrza pa otpuste i tako proces se ponavlja.

Kod novih BKM papučica vuče se ponaša veoma slično kao papučica gasa kod SUS motora, zato kada su počeli da ih voze imali su potrebu da pritisnu do kraja i onda su ljudi padali u trolejbusu. Slično je bilo sa kočnicama, sećate se škripe kočnica, to je zato jer nisu umeli da koče! Kada se pritisne papučica kočnice, prvi stepen je električna kočnica koja vozilo uspori do <5km/h, pa onda pritisne se jače i aktiviraju se mehaničke. Vozači su to sigurno znali, ali iz navike su obično preskakali električne i kočili sa 30-50km/h sa mehaničkim, što naravno ima negativne efekte i na kočioni sklop, a i ispoljava se kao škripa used trenja.
 
Bas tako. Stare trole su ko kolica na autodromu, a cini mi se da na isti fazon rade i svajcarski bazilejci. Gasom se upravlja kao da se turira sve vreme. :p Kad razmislim, zabavan je taj ostar start kad su ti ruke slobodne, pa mozes cvrsto da se obema uhvatis za "rukodrzace" (sitan izlet s teme: da li nekog ova rec podseca na vesalice u mesari na koje se bese istranzirane ruke ili mozda na bolnicku sklopociju na odeljenju za ortopediju koja drzi zagipsane ruke pacijenta u vazduhu?).
 
donato86":12jb3q6y je napisao(la):
sitan izlet s teme: da li nekog ova rec podseca na vesalice u mesari na koje se bese istranzirane ruke ili mozda na bolnicku sklopociju na odeljenju za ortopediju koja drzi zagipsane ruke pacijenta u vazduhu?
Ради се о измени термина "држачи" због преправки натписа "Због изненадног кочења држите се за држаче".
 
Wile E. Coyote":2rdvigip je napisao(la):
donato86":2rdvigip je napisao(la):
sitan izlet s teme: da li nekog ova rec podseca na vesalice u mesari na koje se bese istranzirane ruke ili mozda na bolnicku sklopociju na odeljenju za ortopediju koja drzi zagipsane ruke pacijenta u vazduhu?
Ради се о измени термина "држачи" због преправки натписа "Због изненадног кочења држите се за држаче".
Тај је легендаран :D Јел га има још негде, мислим, у чувеном преправљеном облику?
 
donato86":3vookbkp je napisao(la):
Kabasta je prevelika kolicina misicavih automobila u centru grada. Eto to je kabasto.
Плусић

Pa privikavaju se polako, stari trolejbusi su se drugačije vozili. Mislim da se kod ZiU papučica vuče pritiska do kraja i praktično nema efekta da li ste je pritusnuli malo (dovoljno) ili do kraja, jer će trolejbus da ubrzava uvek isto dok ne dostigne max brzinu, zato da bi održavali neku brzinu na njima su recimo morali da pritisnu papučicu, drže dok ne ubrza, pa otpuste i vozilo se kreće neko vreme po interciji, pa opet pritisnu malo ubrza pa otpuste i tako proces se ponavlja.

Александар":3vookbkp je napisao(la):
Kod novih BKM papučica vuče se ponaša veoma slično kao papučica gasa kod SUS motora, zato kada su počeli da ih voze imali su potrebu da pritisnu do kraja i onda su ljudi padali u trolejbusu. Slično je bilo sa kočnicama, sećate se škripe kočnica, to je zato jer nisu umeli da koče! Kada se pritisne papučica kočnice, prvi stepen je električna kočnica koja vozilo uspori do <5km/h, pa onda pritisne se jače i aktiviraju se mehaničke. Vozači su to sigurno znali, ali iz navike su obično preskakali električne i kočili sa 30-50km/h sa mehaničkim, što naravno ima negativne efekte i na kočioni sklop, a i ispoljava se kao škripa used trenja..
Хвала за корисно појашњење. Плусић.
 
Vrh