Šta je novo?

Trolejbusi

voleo bih da dozivim dan kada ce iz beograda da sklone trolebuse, samo i iskljucivo zbog kontaktne mreze. ruglo koje se zapatilo i koje ce biti jako tesko odstranit, narocito uvijeno u ekologiju i uz ociglednu podrsku.. umesto da se povede akcija da se ti monstrumi i odvratne resetke na nebu sklone iz centa grada, makar sa terazija,trga, iz kralja milana i kneza milosa kad kad procitam da ih prizivate u njegosevoj, na dorcolu, cak i na novom beogradu samo se stresem
 
@razgradjevinar

Tako je!! A da se umesto trola uvedu autobusi koji koriste D1 naftu uz obavezno turiranje na svakoj stanici pa da se od dima ne vidi ni nebo :kafa:
 
Zdravorazumska opravdanja za ukidanje trola ne postoje, osim da ih zamene tramvaji (tacka) :violina:
 
Upravo tako, dobro je što je plan ovih sa vlasti bio osujećen kada su pokušali da ukinu trolejbuse. Bez obzira što ih namerno nisu održavali koliko godina kak bi se zgadili beograđanima, podržka za ukidanjem je ipak izostala :gobb:

Što se kontaktne mreže tiče, ona uopšte nije problematična u pravim ulicama, gde nema ukrštanja ili skretanja. Ne vidim šta na ovoj slici toliko smeta:
197180.jpg


Nekada, Zeleni venac sa trolama:
397436.jpg


Trase:
30xbsk4.jpg


Brankov most sa trolama i zanimljivom rasvetom :D
397438.jpg

Debeljković
 
Bilo bi superiska da imaju 2-3 linije trola za nbg preko brankovog mosta,ali to tek kada se izgradi prva linija metroa.

Okretnica zeleni venac bi postala humanija a i brankova bi bila manje zagadjena.
 
ne prizivam dizelase, samo kazem da je meni to sve sa trolama jako ruzno. aleksandrova prva slika je odlicna ilustracija. zahvaljujuci krosnjama vidi se samo pola mreze, tj pola se utopilo u pozadinu. sklonite drvece kao bekgraund i stavite fasade kao u svetogorskoj i takovskoj pa da pricamo jel se primecuje ili ne. inace, hvala za ove slike, nisam imao pojma da je nekada isao i do zemuna. zeleni venac nekada i sada su dva sveta, sa trolama i bez

bez ljutnje, trola je ruzna i voleo bih da ne postoji a vama za ljubav priznacu da je za sada nuzno zlo
 
Pa nije baš tako strašno kako ti navodiš, evo, skoro neprimetno...

jgtslk.jpg


Šta bi rekli tada u Beču, kada im tramvaji i kontaktna mreža visi u većini ulica. Većina evropskih gradova ima mnogo razgranatiju kontaktnu mrežu, kod nas je praktično minimalna i naš elektrotransport se svodi na svega nekoliko tramvajskih i trolejbuskih linija.
 
Naravno, ne kažem da je lepa i svakako je bolje da je nema. Možemo možda govoriti o manje ružnoj KM.

Čini mi se da se nekada mnogo više vodilo računa o tome, postavljani su ukrasni držači mreže, evo primera ispred skupštine:
1487skupstina-tram-i-pumpa.jpg


razgradjevinar":r08e5gvc je napisao(la):
hvala za ove slike, nisam imao pojma da je nekada isao i do zemuna
Da, prvo tramvaj, pa kasnije trolejbus.
most2534514.jpg

novibg253455.jpg


Zemunski put
kazemunu1960mf.jpg
 
Nešto o trolejbusima iz nedeljnika "Vreme" (1993.)
Trolejbus

Prevozno sredstvo u javnom gradskom saobraćaju, kopile tramvaja i autobusa, zove se trolejbus. Radi na struju, ne trebaju mu šine, ne troši naftu, ne smrdi, brz je i pravi podnošljivu buku; sve u svemu – elegantno rešenje. Zbog nečega se trolejbusima koristi srazmerno malo velikih gradova, valjda zato što su svi u međuvremenu prešli na metro. U bivšoj Jugoslaviji sreću da se voze trolejbusom imaju samo stanovnici Beograda i Rijeke. Prvi crveni italijanski trolejbus marke "ansaldo" proradio je na liniji Kalemegdan-Slavija maja 1947. Ti prvi troliši bili su i najbolji: izuzetno solidna roba, trajali su do sredine šezdesetih. Glavna atrakcija bio je srebrnasti, dugački italijanski troliš na tri osovine, jedini takve vrste u gradu.

beograd20091956terazijekr2.jpg

Ansaldo Inox, "Srebrna strela"

Onda je "Goša" proizvela seriju povelikih i pristojnih trolejbusa koji su zamenili italijanske, da bi i oni bili potrošeni.

bgalfagosa1969ry4.jpg


Danas se vozimo nekakvim ruskim šklopocijama, proizvedenim preko one stvari u "fabrici trolejbusa imena Urickog" u gradu Engeljsu, u nekoj zauralskoj bestragiji. Taj Mojsej Solomonovič Uricki – ako vas baš zanima – bio je šef petrogradskih čekista, dok ga nisu ucmekali eseri 1918.

Privilegiju da se voze trolejbusom oduvek su imali malo bolji krajevi Beograda: centar, Vračar, Čubura, Crveni Krst, Lekino brdo; kasnije su trolu zasluženo stekli i Bulbulderci. U današnja tužna vremena, kada se ne zna više nikakav red, trolejbusom se voze čak i oni koji žive tamo gde su nekada korisnici trolejbusa išli u lov. Trolejbus je domašio čak do Banjice, preko Dedinja, pa se danas njime voze čak i razne šarže kao dr Mihajlo Marković, potpredsednik SPS. To, međutim, nije posledica demokratizacije, nego sankcija.

Beogradski trolejbus prima onoliko putnika koliko u njega može da stane uz razumno dopustivu opasnost po život. Vožnja je postala sve uzbudljivija: dok majstor ubrzava, u napetoj tišini svi čekaju hoće li pasti trola ili pući guma. Pad trole hoće da bude spektakularan pri većim brzinama: pucanj, kiša varnica, a ponekad trola pokida mrežu. Nekada je moda među klincima bila "kešanje" na vozila GSB; trolejbus je bio najbolji, jer čovek ima za šta da se uhvati (kućište konopca koji drži trolu) i može da siđe gde želi tako što povuče konopac i zbriše glavom bez obzira pre nego što majstor izađe da ponovo namesti trolu. U poslednje vreme to se ne radi, jer nema potrebe: gradski prevoz postao je besplatan zahvaljujući borbi radnih ljudi za komunizam. Radnici, seljaci i poštena inteligencija prećutnom zaverom rešili su da ostvare obećanja Partije i prestali su da poništavaju karte u gradskom prevozu. Avangarda revolucije pokidala je žice koje vode u automate za poništavanje karata, tako da ostaci propale klase uzaman guraju glistu u automat. Kontrolora nema već mesecima, ako ne i godinama, pa izgleda da će Beograd ostati bez ridžveja (šatrovački za kontrolora GSB; ime – zbog nečega – potiče od američkog generala iz Korejskog rata koji se zvao Mathew Ridgeway).

Trolejbus je jedno od boljih mesta beogradskog društvenog života: najlepše žene voze se u trolišu, ima mnogo manje kulova (šabana, džibera) nego u tramvaju ili autobusu, ljudi manje smrde i, uopšte, trola postaje statusni simbol. Politička atmosfera je liberalnija, lica su manje smrknuta, fašistički ispadi su retki.

Sankcije – na žalost – čine svoje: ti ruski troliši propadaju iz dana u dan i to se vidi golim okom. Rezervnih delova nema, gume su ćelave, trole iskrivljene i izudarane, majstori sve zabrinutiji. Trolejbusi propadaju zajedno sa Beogradom: polako i sigurno, ali uspravno, bez predaje.

96yed5.jpg


Vozite se trolejbusom, Beograđani: to je jedna od poslednjih veza sa normalnim životom koji ostaje iza nas u našoj boljoj prošlosti. Jednoga dana poslednji trolejbus će zaškripati i stati, majstor će otvoriti sva vrata, spustiti trole i umorno sesti u prazno vozilo da čeka kamion-tegljač. Do toga dana uživajte u trolejbusu – nećete još dugo.

Miloš Vasić
http://www.vreme.com/cms/view.php?id=892695&print=yes

Dodao fotografije sa interneta.
 
Ansaldo je bio stvarno popularan. Evo još jednog posta, ako nekog zanima da pročita.

Iz teme "Beograda kojeg više nema"

Ansaldo... i stare čipke

Dok sam pre neko veče u trolejbusu čitao dopisnicu iz Verone, setih se Beograda iz moje rane mladosti. I mi smo imali one napuljske konopce za veš između dve terase. Konopci su bili namontirani na neke brodske koloture, koji su se vezivali za metalnu ogradu balkona. Naravno, ova naša mediteransko-čuburska scenografija, bila je manje intrigantna nego što bi to možda mogla biti danas, izuzev, kada je moja tetka - slikarka, sušila svoj veš i tako romantično prikazivala naš posleratni socijalizam!
Nisam u tom trenu toliko razmišljao o vešu i konopcima, već o trolejbusu u kome smo čekali da dođe struja, pa da od Slavije krenemo ka Čuburi.
Kod nas, u to vreme, pedesetih-šezdesetih, znalo se samo za trole: 11, i 13, mada je posle linija išla i do Banjice, a kasnije, novim mostom iz Brankove, trole pređoše i u Zemun, o čemu danas, ubeđen sam, više od pet šestina stanovnika Zemuna nema ni pojma?

Elem, za nas Čuburce "dva keca", bila su jedina veza sa svetlima Slavije i Terazija, a trinaestica za Dušanovčane! To je bilo vreme; svaki kraj imao je svoj trolejbus, i to kakav!
Prve koje sam upamtio, bili su neki mali trolejbusi "fiat". Dobili smo ih, tako su nam bar stariji pričali, kao ratnu odštetu od Italijana. Vozili su fašiste po Palermu sve vreme rata, pa posle oslobođenja, došli kod nas da voze komuniste, IB-ovce, i ponekog poštenog intelektualca. Dobro pamtim da im je volan bio crn i ogroman. Stajao je na sredini šoferove kabine koja, kao da mi promiče pred očima, nešto nije ni bila toliko odvojena od putnika. Sedišta od mahagonija, naravno lažnog, ali da je ličilo na pravi, Boga mi jeste! To su bile autentične gradske trole. Mogle su da se mimoiđu i u najužoj vračarskoj uličici; da se lako okrenu gore kod Krsta u jednom cugu.
Nekako u isto vreme, pojaviše se i još dva "Italijana", neke nove marke "alfa-romeo" i "ansaldo". Jedan, potpuno beo - od aluminijuma, koji smo odmah prozvali "sivonja" (Italijani su ga zvali "srebrna strela") i jedan drugi; duži, nekako crveno-kremast, samo, taj nije imao šanse da dobije nadimak pored onog blistavog i sivog lepotana. Svi smo čekali po sat i više samo da se vozimo sa, a’la "Grej haund" šmekerom, koji je ipak više ličio na kakav hangar, nego li na trolu! A da je bio spektakl - jeste. I to u krug. Odeš do Kališa, pa ne izlaziš, nego ceo krug do Kruševačke i siđeš opet na Čuburi. Tada smo valjda naučili i da se švercujemo, ili smo još bili klinci, neintaresantni za "ridžovane".
Posle, kao u ostalom i druge nezamislive stvari u našoj bliskoj prošlosti, počeše i Jugovići da prave i, trolejbuse! Beogradom najednom zavladaše "Gošine", sasvim pristojne trole, koje su postepeno zamenile one italijanske šminkere! Bili su sasvim OK, ali govorkalo se, da su tri puta bili skuplji od bilo kakvog uvoznog. Tu i tamo se posle pojavljivao poneki - uzorak kao, probna trola, koja će da zameni domaće, ali se došlo samo do ovih klirinških - "zdeljanih", kojima se još i danas vozimo.
Prenuh se! Zabruja onaj generator - došla struja! Lepota božija, toplo i nekako udobno. Shvatim da se nalazim u nekom sasvim novom, niskopodnom, ovovremskom trolejbusu. K’o bog, što bi rekao moj drug Ranko iz Motovuna, a ni Rusi više nisu što su nekad bili.

Odjednom, starija unezverena gospođa, sva uvijena u šalove i kape, (počeo napolju i sneg), zapita: "Izvinite koji je ovo broj, nisam videla, a ušla?" Ja onako zadubljen u sutrašnje novine, kao iz topa odgovorih: "Jedanestica gospođo!" kad neko sa prednje platforme dobaci: "Odakle ste bre došli, jedanaestica ide za blok 45, a ovo je 22 - trolejbus, nije vam ovo tramvaj, čobani jedni! "
"Tako mlad, a već Beograđanin", što reče pesnik juče u "Vltavici" kad smo već kod uzora iz naših mladosti.


Miša D. Jovanović
http://forum.krstarica.com/showthread.php/85462-Beograd-kojeg-više-nema/page4
:)
 
@Александар

Za Beogradizaciju Beograđana od mene p l u s ko trolejbus +1 :)
 
@razgradjevinar

u pravu si totalno treba ukinuti trole, pa onda lepo povaditi sine i skinuti i tramvajske zice, rasvetu i ulicne znakove... e to je prava stvar :)
 
Александар":2bxfse93 je napisao(la):
razgradjevinar":2bxfse93 je napisao(la):
hvala za ove slike, nisam imao pojma da je nekada isao i do zemuna
Da, prvo tramvaj, pa kasnije trolejbus.
Nekad je isao i voz, i to pored Hotela Jugoslavije...

Salim se, naravno, hotela tada nije bilo. :p No, voz je pre Prvog svetskog rata najnormalnije isao u inostranstvo, tj. za Zemun.

Mnogo godina kasnije, cuvena trola koja je delom isla na toj marsruti bila je cetrnaestica, a mojoj 68-godisnjoj tetki autobus 15 i dan-danas je 14. :)

Moglo bi to nekako ponovo da se uvede, da bi se olaksalo ljudima. :D
 
hm, pa i nekada je bila trola 15, ali i 16 i 14, 14 je postao 84, a 15 ostao 15. I 16 ostao 16
 
Плусић за текстове.
Иначе, са ГБ 2088 је скинута реклама "Чувајмо возила"
 
Могуће је да сам 3 помешао са 8. ;)
 
@n3mke

pre ulicnih znakova i svega prvo ukinuti internet.

druze, rekao sam da je kontaktna mreza ruzna i da zato ne volim trole. na kraju ce ispasti da pozivam na linc konduktera i vozaca. opusteno, trolom u 22. vek ako treba ali dozvolite da neko kaze da mu se to ne svidja, pogotovo u starom delu grada. ok je isticanje prednosti ali zasto okretati glavu od ociglednih mana? posto energiju za njih generisemo ne od uglja ili benzina negood ruzinih latica ne mogu osporiti ekoloski aspekt ali sam npr svakodnevno svedok kolapsa mreze ili kvarova vozila a samim tim i kolapsa celokupnog saobracaja na potezu slavija-krst. trole su spore i trome i kabaste i tu im nije mesto. bulevari po novom beogradu.. ajde eto, ako nista postoji i druga traka.

necu dalje o ovome jer cu opet ispasti hejter..a nisam, samo se tako cesljam :)
pozdrav
 
2083 definitvno bez reklame vidjena u subotu u Svetogorskoj
izgleda tako neobicno i tako dobro
 
@razgradjevinar

U pravu si da je kontaktna mreža ružna, ali ako bi GSP-ove krntije od autobusa išle umesto trola i fasade bi postajale sivlje (jer ovi izbacuju tone izduvnih gasova), drveće bi se sušilo... Uglavnom, grad ne bi postao lepši. Za kolaps mreže nisu krive trole, već GSP-ovo održavanje. U svakom slučaju neophodna je opšta modernizacija, pa će tek onda moći da se razmatraju opcije.
 
На гб. 2083 уопште нису стављали рекламу, јер је био као последњи оспособљен за саобраћај ;)
 
Vrh