Šta je novo?

Trolejbusi

Wow, taj kineski trolejbus sa super kapacitorom kosta samo 90 000 EUR!!! (800 000 RMB)

5.5km bez punjenja, mada oni imaju stanice za punjenje malo cesce za svaki slucaj. Odlican link!

Takodje su mi bili interesantni oni mali elektricni autobusi, oni bi bili sjajni za nase E linije.

A tek ovaj TVR... Ijaaao (ovo je trola ako niste primetili)

PCD13f_014a.jpg
 
Mi cemo dobiti beloruske u najboljem slucaju mada ako je nesto bolje i jeftinije mogli bi da lobiramo kod grada ipak se to placa nasim parama i mi cemo se voziti u istim a ne nasi politicari sigurno.Misli da su govorili da ce ove godine kupiti 50 trola.Mada sumljam jer je gsp poceo remont 20 ZIY trola.
 
Постујем овде пошто ми се чини да нам је ово једина тема о тролејбусима.

http://www.politika.rs/rubrike/Beograd/Grad-kupuje-70-trolejbusa.sr.html

Град купује 70 тролејбуса
Тендер ће бити расписан до краја ове, а нова возила наћи ће се на улицама тек следеће године, најављује Жељко Ђукановић, директор Дирекције за јавни превоз

Град је одлучио да купи 70 нових тролејбуса. Тендер ће бити расписан у наредних неколико месеци, а нова возила наћи ће се на улицама највероватније средином 2010. године, потврдио је за „Политику” Жељко Ђукановић, директор Дирекције за јавни превоз.

Он, међутим, није могао да прецизира колико би овај посао могао да кошта, нити какве ће тролејбусе град набавити. Овакву тајновитост Ђукановић оправдава актуелном економском кризом.

– Све се променило због опште беспарице. Тражимо начин како да набавимо ова возила. Одлучили смо да купимо 70 тролејбуса, али још не знамо да ли ће то бити „класична” куповина по систему „кључ у руке” или ћемо, можда, узети возила на лизинг – објашњава Ђукановић, додајући да нови тролејбуси ни у ком случају неће стићи у Београд пре 2010. године.

Процедура је, каже, таква да чак и да данас град склопи уговор са најповољнијим понуђачем, „троле” не могу пре следеће године да почну да превозе путнике.

– Морамо најпре да распишемо тендер, а то је увек сложен и не баш кратак поступак. пре свега тога покушаћемо да окончамо набавку трамваја – наглашава Ђукановић.

То значи да би, уколико се његове најаве обистине, Београђани следеће године могли да се возе у 70 нових тролејбуса и 30 савремених, нископодних трамваја. Поступак набавке шинских возила је при крају и већ је познато колико ће новца за ту сврху морати да буде издвојено.

– Куповина трамваја ће коштати 40 милиона евра, које смо обезбедили делом из градског буџета, а делом захваљујући кредиту Европске инвестиционе банке – каже Радослав Николић, генерални директор Градског саобраћајног предузећа „Београд”.

Он додаје и да је град одлучио да ремонтује 20 дотрајалих трамваја, док из Дирекције поручују да од евентуалне поправке старих тролејбуса неће бити ништа. То је, кажу, скуп подухват, а, према неким проценама, куповина нових „трола” могла би да кошта од 170.000 до 350.000 евра по возилу.

Према речима директора ГСП-а, цена једног зглобног тролејбуса је од од 210.000 до 350.000 евра, док соло „троле” коштају од 170.000 до 280.000 евра.

Последњи пут ГСП је купио тролејбусе пре шест година од белоруског произвођача „Белкомунмаш”. Тадашњи градски челници најавили су да ће у наредних неколико година тролејбуски возни парк бити у потпуности обновљен, односно да ће постепено бити повучена стара и купљена нова возила. засад је од свега остало само мртво слово на папиру.

Н. М.
 
Baš da vidimo za godinu, dve da li ćemo da dobijemo tj. kupimo ovih 70 trola i 30 tramvaja. Koje su vaše prognoze?
 
shmeksi":lrls9zoi je napisao(la):
Baš da vidimo za godinu, dve da li ćemo da dobijemo tj. kupimo ovih 70 trola i 30 tramvaja. Koje su vaše prognoze?
Ja mislim da tramvaje hoce, posto je vec raspisan taj konkurs, posto su odvojili pare itd. ... a za trole ne verujem, cim oni jos ne znaju kako ce to finansirati i sl., zakljucuje se da je sve to jos uvek u domenu irealnog i lako moze ostati samo na nivou izjave i obecanja koje naravno posle svi zaborave.
 
shmeksi":3gcks2d3 je napisao(la):
Baš da vidimo za godinu, dve da li ćemo da dobijemo tj. kupimo ovih 70 trola i 30 tramvaja. Koje su vaše prognoze?
Moje prognoze su najcrnje.
 
Kredit za obnovu tramvajske infrastrukture i nabavku novih tramvaja mora da se iskoristi. Pretpostavljam da ćemo zaista i dobiti nove tramvaje. Pretpostavljam da će ići na Crotram jer sve miriše tako, ali ne bih se iznenadio i da uleti neko jači jer razlike u ceni nisu tako strašne (Citadis npr...). Opšta je kriza i može da se desi da dampinguju ulaz, da bi nas klepili po održavanju (opet npr.).

Što se tiče trola, mislim da se radi o nekom dilu sa belorusima, jer je prilično očigledno, možda čak ispadne i njihov državni kredit, jer se radi daleko višem nivou od grada.

Eto moje prognoze su za razliku od ostalih optimističke. :grand:
 
^^ Meni je to ok, za razliku od dosta ljudi na forumu, ja mislim da su ove niskopodne Beloruske trole sjajne... Samo fali kliiiima (iskusio na svojoj kozi danas)...
 
A vidim da se na par mesta u gradu menjaju tramvajske šine. To je očito priprema za nove tramvaje. :gobb:
 
Samo čudom izbegnuta veća nesreća
Autor: STAŠA ROSIĆ | Foto:D. Goll | 26.05.2009. - 10:54

Trolejbus parkiran na okretnici linija 40 zbog neispravnih kočnica sam je krenuo, prešao preko trotoara, oštetio tri automobila, banderu i stubiće za zabranu parkiranja, a zaustavilo ga je stablo ispred zgrade u Preševskoj ulici 79. Srećom, u trolejbusu nije bilo putnika, i niko nije povređen. Vozač je, kako saznajemo, za to vreme ostavljao nalog otpravniku.

wrntrt.jpg


- Čula sam snažnu lomljavu i pomislila da se verovatno desio neki udes ispred zgrade. Ostala sam u šoku kad sam pod prozorom ugledala trolejbus - priča stanarka iz Preševske.
Naime, vozač je parkirao trolejbus i otišao da ostavi nalog kod otpravnika kad je zbog slabe kočnice trolejbus prešao preko trotoara, oborio nekoliko stubića za zabranu parkiranja, oštetio parkiranu “opel korsu” vlasnika Tomislava J. i spustio se na raskrsnicu u trenutku kada je majka sa dvoje dece prelazila ulicu. Srećom, žena je uspela na vreme da sa dvogodišnjim sinom u naručju pregura kolica sa bebom i pređe na drugu stranu.
- Ne mogu da verujem da se ovako nešto desilo! Živim u obližnjoj zgradi i često šetam s decom. Što je najgore, ovde se igra mnogo mališana i ne smem ni da pomislim kakva se nesreća mogla desiti - kaže vidno uznemirena majka.
Pošto je prešao raskrsnicu, trolejbus je nastavio dalje ka “mercedesu 190”, takođe u vlasništvu Tomislava J. i “golfu 2” parkiranim kod ugla Čangrijine i Preševske ulice. “Mercedes” je pretrpeo manja oštećenja zadnjih vrata, ali je “golfa” trolejbus odgurao gotovo dva metra, zatim udario u banderu i konačno u čempres ispred zgrade.

11l239y.jpg


- Taman sam prefarbao upravo tu stranu ”mercedesa”, ni boja se još nije osušila, a desilo se ovako nešto. I oštećena “opel korsa” je takođe moj automobil - žali se Tomislav J. taksista nastanjen u Preševskoj.
Međutim, mnogo gore je “prošao” parkirani “golf 2” nikšićkih registarskih oznaka čiji vlasnik nije želeo da komentariše nezgodu. Trolejbus je razbio zadnje staklo i ulubio ceo zadnji trap automobila. S obzirom da je, pre nego što će čempres zaustaviti trolejbus, “nastradala” i bandera u Preševskoj, njen svetleći deo od udara se otkačio i ostao da visi na jednoj niti. Stanari su se brzo snašli i preusmeravali prolaznike, kako se ne bi desilo da nekom od njih padne na glavu.
http://www.blic.rs/beograd.php?id=94311
 
ma nije stvar u starosti, samo u odrzavanju. nije se motka otkacila i povredila onu devojku jer je bila stara, nego jer nije na vreme promenjena, dotegnuta. to vazi i za kocnice
 
Sto se tice odrzavanja, jeste da u GSP naravno treba raditi na tome, ali za ova starija vozila je prosao voz. Kada nesto sto je staro 20 i kusur godina nije odrzavano na vreme, i konstantno, mnogo se vise isplati kupiti novo - naravno pod uslovom da se to novo odrzava od prvog dana kako treba.
 
Grad kupuje 70 trola

Gradonačelnik Dragan Đilas najavio je da će Grad kupiti novih 70 trolejbusa za GSP “Beograd”. Ako sve bude po planu, kako kažu u GSP, novi trolejbusi mogli bi da budu na ulicama već u februaru 2010. godine, a ceo posao vredan je oko 18 miliona evra.
Firme koje se bave proizvodnjom trolejbusa biće unapred obaveštene da će Beograd nabaviti novih 70 vozila, kako bi mogle da se spreme da konkurišu na tenderu.
- Očekujem da ćemo već sledeće nedelje obavestiti firme da planiramo da kupujemo nove trole. Mesec dana posle toga već bi mogao da se raspiše međunarodni javni tender. U tom slučaju, na osnovu dosadašnjeg iskustva, mogu da pretpostavim da ćemo ugovor sa firmom koja pobedi na tenderu potpisati negde u septembru. Ako zaista bude tako, onda bi nova vozila mogla da se pojave na ulicama šest meseci kasnije, odnosno u ferbruaru sledeće godine - kaže za “Blic” Rodoslav Nikolić, direktor GSP “Beograd”.
Po Nikolićevim rečima, još nije poznato ko će voditi postupak nabavke, ali ni tačna cena jednog trolejbusa.
- Jedan trolejbus bi mogao da košta negde oko 260.000 evra, ali to pričam sa velikom rezervom. Još ne mogu sa sigurnošću da tvrdim ništa, pošto cena može da bude i 230.000, ali 300.000 evra. Preciznije o tome ću moći da pričam kad tender bude gotov i kad sa firmom koja pobedi utanačimo sve uslove. Inače, još nije odlučeno ni da li će ceo postupak nabavke da vodi uprava za javne nabavke grada ili GSP “Beograd” - objašnjava Nikolić.

http://www.blic.rs/beograd.php?id=95678

jel zna neko kakve trole mogu da kupe za te pare?

Inače, GSP “Beograd “ trenutno u svom voznom parku ima 125 trolejbusa. Međutim, od toga su samo 42 vozila mlađa, odnosno kupljena posle 2000. godine. Ostala 83 trolejbusa su prosečno stara oko 15 godina, a ima onih koji su stariji i od 18 godina.
 
http://www.thestar.com/News/GTA/article/589802

The buses would cost nearly $1 million each, as much as double the cost of a diesel or hybrid bus.
Imajte u vidu da su ovo kanadski dolari. Zasto bi trola kostala milion dolara a dizel autobus 500k? Zar trola nije u mnogome jednostavnije od autobusa (elektromotor je jednostavniji od dizel motora, a o hibridima da ne pricamo)? Ili je problem u cinjenici da je proizvodnja autobusa (i delova koji se za autobus koriste a dele sa ostatkom autoindustrija) mnogo masovnija od proizvodnje trolejbusa, te je zato cena po vozilu niza?
 
Ja bas mislim da je elektromotor i dobra upravljacka elektronika, pa onda izolacije i sve te instalacije, skuplje od dizel motora. Uostalom, elektricni motor ima jako dug vek trajanja i vazno je da bude kvalitetan, a zato je i skup (mozda gresim, ovo je moje razmisljanje samo)
 
Siguran sam da će grad kupiti Ruske trolze koji inače izgledaju super potpuno novi model nadam se sa klimom!tramvaji će biti Alstom francuski ili Škoda Češka!a vozovi za Beovoz Siemens Nemačka i vozovi z Metro ako bog da! ga počnu Ruski! :dil:
 
Vrh