Beograd: Nove trole s - greškom
N. V. BRKOVIĆ | 26. jun 2011. 21:58 | Komentara: 0
Od 83 nova vozila proizvođača "Belkomunmaš" iz Belorusije, 13 ima sistemski kvar. Feler se uglavnom odnosi na pedale kočnica i pretvarače. Popravku plaća proizvođač
Troškove popravke snosiće proizvbođač
Troškove popravke snosiće proizvbođač
Srodne vesti
* "Trole" voze udobnije
* Vandali u novim trolejbusima
* "Trole" klize kao po pisti
* Krstare nove trole
* Stižu nove "trole"
U PAKETU koji je beloruski proizvođač "Belkomunmaš" isporučio Gradskom saobraćajnom preduzeću "Beograd" među 83 nova trolejbusa našla su se i vozila s felerom. Kako "Novosti" saznaju, radi se o sistemskom kvaru koji se pojavio na čak 13 trolejbusa i onemogućava njihovo puštanje u saobraćaj i prevoz žitelja srpske prestonice.
U najvećem gradskom prevozniku ne kriju da problemi sa novim trolejbusima postoje. Prema rečima Nenada Milovanovića, izvršnog direktora GSP "Beograd" kvarovi se uglavnom odnose na pedale kočnica i pretvarače.
- Ovi kvarovi se otklanjaju uglavnom u ugovorenom roku - kaže Nenad Milovanović, izvršni direktor GSP "Beograd". - Za prekoračenje u otklanjanju kvara van reklamacionog roka GSP će fakturisati proizvođaču u skladu sa ugovorom.
IZBOR PROIZVOĐAČA TENDER za nabavku 83 trolejbusa raspisan je krajem novembra 2009. godine. Njime je bilo predviđeno da ponuđači obezbede kreditnu liniju. Na međunarodnom konkursu prijavile su se tri kompanije "Belkomunmaš" iz Belorusije, "Laz" iz Ukrajine i "Globus auto" iz Kine. Belorusi su ponudili posao za 19 miliona, Ukrajinci za 24 miliona i Kinezi za 20 miliona evra. Uslovi kreditiranja su bili presudni prilikom donošenja odluke sa kime će sklopiti ugovor. Ugovor za nabavku 83 trolejbusa potpisan je sredinom aprila prošle godine sa beloruskim proizvođačem "Belkomunmašom".
Milovanović ističe da GSP i građani Beograda nisu na gubitku zbog sistemskih greški.
- Popravka uočenih nedostataka ništa ne košta GSP jer se obavljaju u garantnom roku na teret proizvođača - dodaje izvršni direktor GSP - Osim toga, u trolejbuskom pogonu postoji dovoljan broj trolejbusa za ispunjenje planiranog reda vožnje.
On dodaje da je jedini nedostatak što trolejbusi koji se uključuju umesto novih, nemaju ugrađene klima-uređaje.
Prema nepotvrđenim informacijama, serviseri iz Belorusije su stigli, a ukoliko u predviđenom roku ne otklone greške, proizvođaču će šteta biti naplaćena.
Prva 24 beloruska trolejbusa isporučena su krajem septembra, a do kraja godine u Beograd je stigao i ostatak poručbine. Vozila su raspoređena na linijama "19", "21", "22", "28", "29" i "41". Novi trolejbusi imaju 26 mesta za sedenje i ukupan kapacitet od 101 putnika. Vozila su savremena sa vučom na naizmeničnu struju, što omogućava 30 odsto uštede. Prednost im je i što mogu da pređu 500 metara bez napajanja strujom. To garantuje da u slučaju prekida mreže ili nekih zastoja mogu da nastave vožnju, a ne, kao do sada, da stvaraju gužvu i zastoje. Ovo je ekološki model koji ne zagađuje okolinu i ima duplo duži vek trajanja, a i jeftiniji je za održavanje.
http://novosti.rs/vesti/beograd.74.html:335768-Beograd-Nove-trole-s---greskom