Šta je novo?

Trolejbusi

I ja sam razmisljao da je bolje trole ponuditi drugim gradovima, pa ako neko zeli poklon neka ga uzme, jer mislim da bi neki hteli zbog popularnosti u svom mestu da uvedu trole. Na primer neki Bobar iz Bijeljine umalo nije pobedio na izborima u toj opstini jer je rekao da ce u slucaju pobede uvesti tramvajsku liniju u Bijeljini. Kada dodju ljudi iz provincije u BG primetio sam da im je dozivljaj da se voze tramvajem i trolom, tako da ne mislim da bi se svi naljutili, uvek ces imati protivnike protiv bilo koje ideje, ali mislim da je najgore resenje iseci trole...
 
Skoknite do gsp foruma i shvaticete da ima 10tak starih trola koje mogu da funkcionisu pouzdano,ostale su na ivici resursa,kao recimo i nasi avion u vojsci/

Stiglo je jos 6 trola jutros u BG :)
 
Ne treba trole poklanjati, ali ih ne treba ni unistiti. One bi se cuvale u steku, i izbacivala na ulice, kad god se odrzavaju manifestacije visokog rizika. To je GSP i uradio juce. Zamislite da su oni maloumnici dohvatili novi BKM i survali ga niz Makenzenovu.
Nadam se da su jucerasnji dogadjaji nagnali ove u GSP-u da skontaju da su im stare trole blago nevidjeno, i da ih ne uniste.
 
Evo jedna lepa vest za kolege iz Gradske sekcije...Jutros ranom zorom su stigle u luku:
3c40482e.jpg
http://autobusi.net/forum/viewtopic.php?t=342&start=1215
 
I gde staviti preko 100 starih trolejbusa? I sada su na ulicama. Ne razumem bas najbolje kako mislite da ih ne unistimo. Jedino da ih poklonimo nekoj siromasnoj zemlji. Ako jos ima takvih zemalja kojima trebaju stare trole...
 
Ja sam za samo da ostanu petanestak-dvadeset onih koji su u dobrom stanju, pre svega one iz 2000. godine. Naravno, ne u redovnom saobraćaju, već kao rezerva za vanredne situacije. One bi izlazile u saobraćaj u situacijama povećanog rizika ili kao rezerva. Na gspbeograd pročitah da se priprema proširenje parking zone.
 
Ok jedan deo moze. Ali tesko da ce za to biti mesta na Dorcolu. Sa druge strane, treba ih srediti, jer ce mozda biti i prosirenja mreze nekad. Neka bude 20tak komada na NBG. Zglobne Trolze bih ostaviio u saobracaju.
 
Baš me zanima hoće li uslediti javni poziv za dodelu manjeg broja trola kao donacije Beograda drugim gradovima iz unutrašnjosti ili će sebično iscediti neki dinar od sečenja baš svake trole.

Kada je Beograd primao u vidu donacije stara prevozna sredstva iz inostranstva, bili smo ponosni što prijateljski gradovi misle na nas i nisu nas zaboravili - a valjalo je, i hvala im.

Takođe pamtim ne tako davno kada je javni saobraćaj u Beogradu ,,pukao,, , veliki broj gradova iz unutrašnosti, pomogao je Beograđanima tako što su iz svog siromašnog voznog parka dali šta su imali .

Naše je da ponudimo a njihovo da odluče hoće li se javiti. To zavisi od svake lokalne zajednice koliko im je potrebno i koliko mogu

Nekim mestima je dovoljno i par trola da obezbede kakav takav , jeftiniji ekološki prevoz koj bi olakšao put do škole, opštine, doma zdravalja, pijace i dr. (ne mogu svi biciklom i ne po snegu... )

Zbog siromaštva svih lokalnih zajednica ne očekujem pomamu, nije to mala stvar, ali bi Beograd potvrdio ima i srce i dušu i da nije sebičan, kako bi neki voleli da ga prikažu.
 
A hoće li manji gradovi hteti da prave mrežu i ispravljačke stanice za 20 godina stare trolejbuse?

Pitanje je koliki to dobitak uopšte može da bude za njih ako ne planiraju u perspektivi da kupuju nove trolejbuse..
 
pa nek sad naprave mrezu i uzmu stare trole, pa svake godine neka kupuju po jedan-dva nova trolebusa i za 7-8 godina ce imati extra ekoloski prevoz...
 
Stoji, lali treba prvo da odluče da prave mrežu. A nijedan grad nije ni blizu toga..
 
Najbolja solucija jeste da se napravi spremište na Medakoviću, ne znam koliko ima mesta da se te rezevrne trole pakrikraju u pogon koji bi bio deo pogona Kosmaj. U tom slučaju osim u vanrednim situacijama trole bi mogle da izlaze i kada su neke manifestacije i dešavanja u centru koja blokiraju izlazak trola iz pogona Dorćol. U tim situacijama bi vozila saobraćala samo do Slavije ili C.Krsta. Trenutno se za takve situacije trole obično odvoze i parkiraju na okretnici Medaković III, gde i prenoće, što je prilično loše rešenje.
 
Ja mislim da si upravu boca-ica. Trebalo bi donirati trolejbuse nekom gradu ili zemlji.......

Ja mislim da bi ziu trole mogle u Novi Sad.......

Imam tamo rodbinu pa kad odem kod njih ja se provozam njihovim prevozom.........

Kod njih je prevoz tako sređen da se kod njih na prva vrata obavezno kupuju karte.......

Ziu trole bi mogle kod njih video sam kojim ulicama idu njihovi autobusi, imaju nekoliko linija koji se okrecu kod zeleznicke stanice....

Posto mogli bi da im se izgradi kontakt mreza na nekim linijama sa novim nosecim sistemom kao u Rusiji(oni imaju duplo vesanje), a Francuzi,Nemci,Svajcarci..... i jos neki ostali evropski gradovi imaju neki noviji sistem za drzanja zice.....

Probacu da nađem na youtubu klipove ili na google slike....

Ako bi Novi Sad hteo trole to bi bilo lepo, ali prvo bi morali da ih remontuju da im ugrade pneumatski sistem kao kod garaznog broja 147.

I da im se ubace displej napred sa strane i pozadi.....

I naravno da se oboje u plavu boju, posto u Novom Sadu su autobusi plave boje......

I da ne zaboravim da imam informaciju da ima dosta depoa u Novom Sadu, u neki od tih depoa bi mogli da im budu trole, nihov gsp bi moga da zaposli nove radnike, da ih posalju na obuku za trole, mislim ne u beograd ali mislim da razumete sta hocu da kazem.....

i eto to je moj predlog......
 
@Čuburac93

Lepo, sam mislim da su te trole ipak suviše veliki krš da bi Novi Sad na osnovu njih krenuo u uvođenja trola. Suviše bi to koštalo (imajući u vidu da su one trebale biti već rashodovane)
 
Niko ne bi uzeo beogradski krs. Koliko je jeftinije kupiti nov autobus nego ulagati u to? I jos je nepouzdano.
 
boca-ica":1ig2vt22 je napisao(la):
Baš me zanima hoće li uslediti javni poziv za dodelu manjeg broja trola kao donacije Beograda drugim gradovima iz unutrašnjosti ili će sebično iscediti neki dinar od sečenja baš svake trole.
Boldovao sam tacan odgovor.;)

boca-ica":1ig2vt22 je napisao(la):
Takođe pamtim ne tako davno kada je javni saobraćaj u Beogradu ,,pukao,, , veliki broj gradova iz unutrašnosti, pomogao je Beograđanima tako što su iz svog siromašnog voznog parka dali šta su imali .
Plemenito zvuci, ali nije tako. GSP-u niko nista nije donirao od gradova u Srbiji i sve donacije su bile iz inostranstva poput Austrije, Grcke, Nemacke, Svajcarske, Slovenije... Ceska je konkretno poslala 10 novih Karosa, dok su ostale donacije bile od 5 do 15 godina starosti (tramvaji oko 35).

Premestanja iz unutrasnjosti je bilo kod privatnih prevoznika, ali to se radi i dan-danas kod privatnika koji vrse prevoz u vise gradova (Curdic, Transprodukt itd...).

Sa druge strane, GSP je na licitacijama prodavao svoja vozila (jedna od vecih koje pamtim bila je 2002.). Nekim privatnicima prodati su i pojedini autobusi (Avtomontaze, Ikarusi...) koji su kasnije ponovo bili u gradskom prevozu (neki sve do tendera za privatnike iz 2006, pa i kasnije kao rezerve), ali uz znatno bolje odrzavanje i u bolje stanju (uz ne tako velika ulaganja). Moze se reci da su pojedini autobusi prodati od strane GSP-a privatnicima u dobrom procentu i zaradili nova vozila koja danas teraju. Ako GSP ne ume da ceni, ima ko ume. Nije krs sve sto se krsem cini. Odrzavanje je kljuc uspeha svake firme koja se bavi prevozom.

vucko":1ig2vt22 je napisao(la):
Skoknite do gsp foruma i shvaticete da ima 10tak starih trola koje mogu da funkcionisu pouzdano,ostale su na ivici resursa,kao recimo i nasi avion u vojsci
Zanimljivo. Imas neki link? Bas skoknuh tamo i ne vidim gde to pise (bez zezanja, ozbiljno pitam). Cifra ZIU trola za koju se vec neko vreme pominje da uopste nije u losem stanju je 30-ak. Jedini je problem sto od isporuke novih trola ZIU odlaze na kanal samo za redovni nocni pregled. Kojoj god se desi kvar koji iziskuje vremena za popravku (ma koliko ga je u sustini jednostavni i jeftino otkloniti), skoro po automatizmu odmah poljubi ogradu uz Zmaj Jovinu.
 
Hajde da ponudimo, pa ako niko neće, ne mora. Na kraju krajeva, ako niko ne želi u Srbiji, mogli bismo da doniramo negde van?

Mislim da je apsolutno glupo čuvati ih u depou, a još gluplje rasčerečiti.

Mislim da bi Nišu dobro došli, iskreno.
 
Da su to bar vozila kao što su BKM 20101. Kada pogledate ZiU-9 odmah pomislite da je to vozilo negde iz sedamdesetih! Farovi, šoferka, uopšte dizajn! Niko vam neće, kao što i ne veruju da vozilo proizvedeno 2000. godine. Verovali ili ne ta vozila se i danas u nepromenjenom dizajnu proizvode.

EDIT: da proizvode i model sa nešto izmenjenom maskom, kao ovaj iz Samare. :p
136473.jpg
 
Parafraziracu jednog ne tako velikog mislioca: dizajn je cisto kolonizatorska kategorija.
 
Imam utisak da može uvesti trole Žirafin grad Nikad ga nisam ni posetio ali tipujem na nj. Prateći dnevne vesti to je jedini grad koj danas ide linijom prosperiteta. Samo da ne prođe kao Bidžin grad...
 
Vrh