Šta je novo?

Trolejbusi

Koliko sam saznao prestalo je čerupanje "keca" :) U svakom slučaj prisutnost u medijima je veliki uspeh, politika je najviše pomogla, studio b, rts... Tako da sada deo javnosti zna o nameri GSP-a da neopaženo iseče "keca" i uništi nam eksponat :D
 
Ово је сјајна вест! :kk: Следећа акција би могла бити да се и стари трамваји среде!
 
A mozemo i da se dogovorimo sta bi od promena bilo znacajno (tipa nova linija, nova mapa (@zidar), i slicno. Da prakticno budemo pokretaci tema kojih se oni bas i ne bi setili
 
vest

http://novosti.rs/vesti/beograd.74.html:288600-Za-volanom-pakleno-vruce


Krilo keca

bg-Prvi-trolejbus_310x186.jpg
 
Nasmejala me je (ironično) gornja izjava u Novostima kako nijedna trola iz 1947. nije sačuvana!!

Naravno da nije kad GSP o tome ne vodi računa!! Do sutra možemo da nabrajamo šta su sve posekli! Da se oni pitaju tako bi bilo i sa kecom (što se jasno vidi i iz ovog članka)! Ljudi očigledno neshvataju da istorija nema cenu i koliko bi svaki taj esponat značio!! Dovoljno je pogledati Lejland, zamislite kako bi sva ta stara vozila bila divna za, na primer, turističku promociju Beograda!! Najlakše je saseći!
 
To za velika ulaganjan ikakav izgovor nije. Trolejbus je RADIO. Mogao je biti sklonjen sa strane i da "velika ulaganja" sacekaju bolja vremena. Do sada nisu imali tu naviku da sklanjaju vozila sa strane, pa nemamo nista!!!
 
Ma to je najobičnija glupost! Ulaganja u to vozilo uopšte nisu tako strašna kao što oni to žele da predstave, a dobrobit koja bi se time ostvarila bi sve to višestruko vratila i opravdala!

Da ne počinjemo sad priču, nije joj ovde mesto ali svi to dobro znaju, kako sve rukovodstvo GSPa rasipa novac (a ovamo se pravda da istog nema) i koliko sve "pojedu" kojekakve provizije...

Na kraju krajeva ako GSP nema sluha i nema (neće) da da pare ima ko hoće, verujte!! Čak se za keca zainteresovala ambasada zemlje porekla te trole (ali o tome otom-potom, još je rano)! :) Najbitnije je da trola ne bude isečena i da ostane u što je moguće originalnom stanju (za sada je potpuno ispravna, ništa vitalno joj nije skinuto).
 
markobg":eosbj3wg je napisao(la):
Nasmejala me je (ironično) gornja izjava u Novostima kako nijedna trola iz 1947. nije sačuvana!!

Naravno da nije kad GSP o tome ne vodi računa!! Do sutra možemo da nabrajamo šta su sve posekli! Da se oni pitaju tako bi bilo i sa kecom (što se jasno vidi i iz ovog članka)! Ljudi očigledno neshvataju da istorija nema cenu i koliko bi svaki taj esponat značio!! Dovoljno je pogledati Lejland, zamislite kako bi sva ta stara vozila bila divna za, na primer, turističku promociju Beograda!! Najlakše je saseći!
+1

Ово као да си ми читао мисли!
 
markobg":2shrnhp9 je napisao(la):
Najbitnije je da trola ne bude isečena i da ostane u što je moguće originalnom stanju (za sada je potpuno ispravna, ništa vitalno joj nije skinuto).
Ništa na njemu nije u originalnom stanju. Sve je to milion puta budženo "pomoću štapa i kanapa" naročito još iz vremena sankcija tako da bi vraćanje u originalno stanje zahtevalo veliki trud i možda saradnju sa matičnom fabrikom. Odluku o muzeju i o restauracijama može doneti jedino grad jer Gsp ne raspolaže novcem, naplata ide u gradsku kasu to je valjda poznato.
 
Veliki Vracar":336bvw3m je napisao(la):
Ništa na njemu nije u originalnom stanju. Sve je to milion puta budženo "pomoću štapa i kanapa" naročito još iz vremena sankcija
Verovatno sam se pogrešno izrazio, izvinjavam se, kada sam rekao originalno stanje mislio sam na stanje u kome je sada, dakle da se ne skidaju delovi.

tako da bi vraćanje u originalno stanje zahtevalo veliki trud i možda saradnju sa matičnom fabrikom.
Upravo to je i ideja! :) Ali otom-porotom, ide se redom. Za početak je dovoljno srediti najbitnije (koroziju npr. GSP novac za te radove bez ikakvih problema može da izdvoji iz sredstava za tekuće održavanje) kako bi se trola sačuvala u ispravnom stanju. A ako se sačuva onda jednog dana sve može da se uradi oko njene restauracije! Drugim rečima, nije bitno da li će ta trola biti restaurirana sada ili jednog dana za 10 godina, bitno je da se sačuva!
 
Evo da citiram šta je pokretač gorepomenute peticije (i uopšte jedan od glavnih pokretača priče oko očuvanja keca) napisao na forumu www.gpsbeograd.iz.rs povodom izgovora "nema se para". Mislim da nije mogao bolje da sroči:

"avramovicsasa"":11mdwlp7 je napisao(la):
Najbolje opravdanje da se odreknemo svega što je lepo jeste nedostatak novca,trebamo sami da naučimo a i da naučimo mlade generacije da ne treba odustajati od nečega samo zato što je teško.
Jako je teško postati legenda kao što je to sada "kec" a vrlo lako je uništiti legendu za par sati rada brenerom,i drugi Evropski muzeji nemaju trenutno novca za restauracije pa se vozila parkiraju i renoviraju kada za to dođe vreme,jedno je nemati novca a drugo je ne želeti da se započne jedna lepa stvar.
Nadam se da će Muzeji imati sluha za ovakve akcije,sami muzeji će zarađivati novac u saradnji sa Turističkom Organizacijom Beograda ukoliko se eksponati stave u funkciju i postanu turistička ponuda.

Jedino šta je skupo ovde jeste Ideja,a kada imaš ideju,novac,podršku mogu se čuda napraviti
neko mi reče da naše Peticije nemaju nikakvog efekta za dalje događaje oko keca,imaju svakako uticaja jer je do sada 63 potpisnika pokazalo da neke stvari ne mogu tek tako da se bace ako ,,kec,,i završi na otpadu to će značiti samo ,,ne prihvatanje,,peticije i volje mladih ljubitelja ali znam da je naša akcija uzdrmala sam GSP i Muzeje kao i mnoge građane koji pozdravljaju akciju iako nisu stigli da u njoj učestvuju.
Inače 63 ljudi je potpisalo pomenutu peticiju za 2 dana što je ogroman uspeh uzevši sve okolosti (što bi se reklo, bitan je kvalitet, a ne kvantitet)! Još jednom se pokazuje da sve može da se uradi i pokrene, čak i sa nivoa običnog malog građanina, samo ako ima volje!

Takođe, od medijskih kuća Politika redovno prati sva događanja i njeno uredništvo podržava sve aktivnosti vezane za očuvanje "keca". Istina i ostale novine to čine ali po mojoj oceni u znatno skromnijem i bledunjavom obimu. Mnogi su samo objavili da je kec penzionisan ali su učinili ništa ili malo na promovisanju ideje da se kec sačuva! Zato jedan apel svima njima da se malo više angažuju!! Na kraju krajeva, ovo je naše zajedničko nasleđe i velika je šteta ako kao i sve pre njega tek tako završi na otpadu! Setimo se samo tih predivnih tramvaja, autobusa, trolejbusa uz koje su generacije odrastale (pamtili ih po dobru ili zlu)...
 
Ovako je izgledao GB1
zx5urn.jpg


Danas kad bi ga samo prefarbali izgledao bi ovako nekako

s1rtpl.jpg


Zanimljivo koliko ova stara kolor šema lepše deluje :)

Hoćemo li peticiju za promenimo kolor šeme trolejbusa? :p
 
Ja ne znam kako neko od 1 GSPa, koji nije u stanju (jer nece) da dovoljno odrzava (a nekad bih rekao i cisti) vozila koja su trenutno u saobracaju, da nesto cini po pitanju cuvanja starijih vozila za nekakav buduci muzej. Oni ni novo vozilo koje dobiju i koje koriste u saobracaju ne cene. Nekad mislim kako je potrebno GSP rasformirati pa sve krenuti ispocetka...ono sto zasigurno znam to je da ako Muzej javnog prevoza ikada bude osnovan u Beogradu, da on treba da bude potpuno odvojen od GSPa.
 
Baš čitam komentare na transphoto.ru, oni se čude kako kod nas vozila brzo propadaju, pogotovu Belkommunmaši. Usput, evo još jedne sličice BKM u nekada našoj kolor šemi.

2epli5l.jpg
 
Dizel motor :lol: Na GSP forumu se piše da je jedan AKSM-321M/Škoda natovaren na teretni vagon, ako je to tačno onda nam stiže danas/sutra :D
 
Pa da to je bar jasno. Kada uđete i pogledate kako je prljav BKM unutra svhatiće te da to nije prano od kako je došlo. Sedišta pocepana. Ovde ne možemo reći da su građani krivi jer su isekli tapacir na sedištima, jer se jasno vidi da su istroše od korišćenja... Šta GSP radi, umesto da poprave tapacir oni ta sedišta zamenjuju toboganima kakvi su u novijim Ikarbusima :bash:
 
amm8990":2rx80odf je napisao(la):
Pa da to je bar jasno. Kada uđete i pogledate kako je prljav BKM unutra svhatiće te da to nije prano od kako je došlo. Sedišta pocepana. Ovde ne možemo reći da su građani krivi jer su isekli tapacir na sedištima, jer se jasno vidi da su istroše od korišćenja... Šta GSP radi, umesto da poprave tapacir oni ta sedišta zamenjuju toboganima kakvi su u novijim Ikarbusima :bash:
Nisu za beogradski saobracaj tapacirana sedista. Do sada suse najboljim i najistrajnijim pokazale dobre stare klupe drvenjare.
 
Vrh