Šta je novo?

Trolejbusi

BKM 333 u crveno-beloj varijanti

5419492b1436.jpg
 
Video sam danas "Broja jedan" u garaži na Dorćolu. Stoji na klocnama i jedino mu trenutno nedostaju točkovi. To je dobra vest , a loša je što se nalazi na placu uz ogradu prema Kneginje Ljubice a to je mesto gde se čeka eutanazija... Pričao sam sa ljudima iz održavanja i oni još ne znaju tačno kakvi su planovi sa ovim vozilom a i da mu je tokom eksploatacije menjana karoserija tako da je pomalo "Frankenštajn". Ako oni greše onda sam vas dezinformiso... :p
Što se muzeja vozila tiče svi su (smo) za ali GSP nema prostor a mnogo važnije nema pare jer je kasa u rukama grada! Odluku mora doneti grad (Direkcija za saobraćaj ili čak Gradska skupština) i uložiti sredstva (ona ista GSP-ova) a na nama zainteresovanima je da pokrenemo inicijativu... :kk:
 
Što se karoserije to je delimično tačno, bio je na remontu u GOŠI, vidite da ima farove od Zastave.
 
Eto ideje za emisiju,umesto da unistavaju ziu 9 napravimo emisiju pimp my trolleybus i sve izpimpujemo,verujem da bi bila originalna i zanimljiva emisija :kk:
 
Svi sovjeti koji danas voze su u nekom mometu imali intervencije na karoseriji. Vec 5-6 godina ne postoji ni jedan 100% originalan ZIU u voznom parku.
 
najstarijiruskitrolejbu.jpg


Пензионисан најстарији тролејбус
Возило ГСП-а на електрични погон са ознаком „1”, после 31 године у служби путника, завршило је своје крстарење градским улицама

„Кец” чека последњи преглед мајстора ГСП-а (Фото Д. Ћирков)
Најстарији тролејбус у граду, са ознаком број „1”, који је улицама крстарио од јуна 1979, пензионисан је после 31 године рада.
– Свој последњи круг, „кец” је одвозио 17. маја на линији 41, Студентски трг – Бањица – каже Златомир Анђелић, извршни директор погона „Дорћол” у Градском саобраћајном предузећу.
У „личној карти” возила наведено је да је руске производње, марке ЗИУ 682-Б. Имао је 28 седишта, плус 82 „стајаћа места”. У шпицу је, наравно, превозио и више путника.
–Тешко је утврдити колико је километара прешао, према једном извештају, од 1996. је превалио 153.701 километар – каже Драшко Симић, заменик шефа одржавања тролејбуса у погону „Дорћол”.
О новопеченом пензионеру из возног парка ГСП-а сетно и са уважавањем говори Слободан Стефановић, који тролејбусима управља пуне три деценије и по том критеријуму му нема равног међу колегама.
– „Кец” је био прави змај! Одговорно то могу да тврдим, јер у душу познајем свако возило које задужим. Ти руски аутоматици, кад им нађеш цаку, као по лоју клизе електричном мрежом – каже Стефановић и наглашава да је осамдесетих била привилегија возити тролејбусе јер су за њих резервисане искључиво главне улице, а гужви скоро да није било.
На инсистирање да ода барем неку ману троле број „1” и његових руских сродника, Стефановић каже да се са њима сродио, па кад нешто и зашкрипи, он то сам реши. Ипак, признаје, грејање је нешто са чим се не може изборити, и суграђани с разлогом због тога гунђају.
– Уместо да отпорници у поду терају ваздух напоље они их због дотрајалости избацују у возило, а када је хладно, „инате” се и не греју – појашњава прекаљени возач.
И „кец” је имао ту фалинку, а зуб времена му је нагризао и друге делове „организма”: шасија му је пропала, на вратима су „зинуле” рупе, а дотрајала су му и дрвена седишта. Да ли ће нешто од још ваљаних делова бити „трансплантирано” у још употребљиве тролејбусе његовог соја, одлучиће мајстори ГСП-а који га управо опсервирају.
Постоји идеја појединих Београђана који су се јављали забринуто нашој редакцијида се „кец” рестаурира и сачува као својеврсни експонат који би сведочио о делу историје јавног саобраћаја у Београду


А. Куртеш
Izvor: Politika

http://www.politika.rs/rubrike/Beograd/Penzionisan-najstariji-trolejbus.sr.html
 
Kao što se vidi, ponekada se neka grupna akcija i isplati! :lol:

Pametnome dosta! Nadam se da će i ostale novine objaviti slične članke pa da će onda neko u GSPu da mućne glavom i sačuva keca!

A ne da bude po starom! Kad se setim šta je sve rasečeno zavrti mi se u glavi! Zamislite kakav bi to vredan muzej bio!! Pa i onaj jadni Lejland je imao više sreće da bude sačuvan nego pameti, a danas je zvezda svakog događaja... Sutra bi to mogao da bude i kec!
 
Super je sto je urodilo plodom,trebalo bi vise da se angazujemo kao gradjani ipak je ovo nasa trola vise nego nekog tupadzije iz gsp-a koji im odredjuje sudbinu,

Komentar sa teksta u politici

ljubitelj autobusa, 10/06/2010, 13:07
dođite 12.6. u Subotu između 17 i 24h da potpišete peticiju na okretnici Medaković 3 (18,29), da se sačuva ovaj trolejbus
 
markobg":2bi1k6iu je napisao(la):
Kao što se vidi, ponekada se neka grupna akcija i isplati! :lol:

Pametnome dosta! Nadam se da će i ostale novine objaviti slične članke pa da će onda neko u GSPu da mućne glavom i sačuva keca!

A ne da bude po starom! Kad se setim šta je sve rasečeno zavrti mi se u glavi! Zamislite kakav bi to vredan muzej bio!! Pa i onaj jadni Lejland je imao više sreće da bude sačuvan nego pameti, a danas je zvezda svakog događaja... Sutra bi to mogao da bude i kec!
Оно што упорно сви трубимо, да се и остале драгоцености доведу у возно стање, а не да се каширају. :rant:
 
Više o pomenutoj peticiji na Medaku (znam da je malo nezgodno zbog lokacije) ali i ostalim akcijama da se spasi kec:

http://gspbeograd.iz.rs/forum/viewtopic.php?f=11&t=184

No svaki vid pomoći je dobro došao i na drugim forumima! Bitno je da što više ljudi čuje i zainteresuje se za spašavanje keca!

Naravno da bi trebalo angažovati se kao građani! Evo ova sitna stvar u novinskom članku pokazuje koliko to može da znači! Ja se iskreno nadam da su mnogi od vas kontaktirali pre svega GSP ali i razne redakcije i da su se novine zbog velikog odziva zainteresovale. Na kraju te iste "tupadžije" iz GSPa se najmanje voze tim vozilima i njima je svejedno da ih tek tako pošalju na otpad! Zbog toga i kažem da nikako ne treba biti pasivan i u fazonu: "Od toga nema ništa"!
 
Kontaktiran je GSP ali odgovora zvanicnog nema :bash:
 
Bio je članak u Politici. Nažalost nema ga na stranici. Još uvek traje potpisivanje peticijije, na terminusu Medaković3, ja ću pokušati sutra da odem da potpišem :)
 
sad' kad' sam išao do grada, pored mene na raskrsnici Kralja Milana i Kneza Miloša stoji trola, garažni broj 103. ljušti se ona boja (ljubičasto-žuta varijanta) što su na nju stavili, samo se vidi rđa kako štrči (ZiU-9)
 
Ne znam da li je jos neko primetio ovo... ;)
U petak u vestima u 19h na Studiu B je bio kratak prilog o troli sa garaznim brojem 1 i komentar (ne znam da li je to i neciji zvanican stav ili samo zelja novinarke koja je pravila prilog) da ce ta trola najverovatnije zavrsiti kao muzejski eksponat. Mozda sve bude i ok.
Fine akcije sa pravim ciljem svakako se uvek cuju. :pob:
 
Video sam danas ziu trolu garazni broj 138 ako se ne varam,ofarbana je u plavo i ima neku reklamicu na sebi.Veoma osvezavajuce izgleda!Da mene pitate trole bi bile plave,tramvaji crveni a busevi zeleni.
 
Bar se slazemo da su narandzasto ofarbane trole najociglednija glupost gsp-ovaca
 
Претпостављам да су бирали жуту, наранџасту и црвену као најупадљивије боје. На жалост, одбацили су препознатљиво фарбање са зеленим бусевима и црвеним електричним возилима. :( А светлозелено-тамнозелено фарбање је било најлепше. Што се тиче плавог фарбања, нисам за јер никад возила нису била фарбана у плаво.
 
Crvena bjela sema je pocela da se koristi prilikom kupovine novih vozila od samodoprinosa gradjana.Zelena u dvije nijanse je bila dosta dugo sva vozila .Ziace su dosle nove u crveno bjeloj semi.Sto se tice tramvaja mislim da kad su kupovani od ckd uopste nismo birali boju posto su u toj kombinaciji bili u cjelom istocnom bloku.Ja bi vozila farbao u srebro metalik sa floroscentnom zelenom linijom ispod prozora i zelenim krovom.Inace je naucno je dokazano da je temperatura u zelenom vozilu niza za par stepeni nego bilo kojoj drugoj boji
 
Vrh