Šta je novo?

Trolejbusi

И 78 и 83, као и постојеће тролеј линије изузев 22. :D
 
15, 16, 27, 27E, 31, 35, 44, 48, 50, 56, 59, 65, 68, 75, 77, 78, 79, 82, 84 + 69 Blok 70A - Omladinskih brigada - Bul. Mihajla Pupina - Kej oslobođenja + postojeće linije (reorganizacija i produženje)

Opciono 308 nakon proširenja Bulevara

U razmatranje bi mogle da dođu i linije 29A i 41A
29A Studentski trg / SRC "25. maj" - Tadeuša Košćuškog - Terazije - Vračar - Vojislava ilića - Braće Jerković
41A Studentski trg - Makedonska - Svetogorska - Takovska - Kneza Miloša - Mostar - Prokop - Bul. kneza Aleksandra Karađorđevića - Neznanog junaka - Crnotravska - Kružni put Voždovački - Braće Jerković - Medaković III
 
Ако су аутономне, могу и 95, 96, 43. Мада би Зрењанинац са контактном мрежом доста одскочио естетски.
 
Nisu baš tol'ko autonomne trole da mogu da izdrže 95 i 96. 96 bi 90% trase morala da radi u režimu autonomije. 43 bi mogla da bude trolejbuska.
 
Ја сам имао замисао да дуж Зрењанинца развуку контактну мрежу као један вид оплемењивања и еманципације амбијента.
 
a sad zamisli kontaktnu mrežu u Zemunu kao nekada davno...pa tek preko pupinovog mosta...

lako je zanositi se fantazijama 😮‍💨
 
I gde bi sa njom dalje? Preko Pančevca? Tek to mi je nezamislivo.
Преко Панчевца и кроз центар аутономно, може евентуално мало мреже на окретници 96 и 43, где год буду биле (трг, Дорћол, Панчевац), а за 95 поново да буде мрежа по преласку Бранковог моста.
 
Breaking news (pun intended): Pokidana električna mreža na Slaviji
20231113_163231.jpg
20231113_163227.jpg
20231113_163120.jpg
 
ja mislim da se čulo "BAM" i to je to.

šalu na stranu, verovatno ili neka jaka sila na žicu ili neki kamion, mada teško šta može biti tako visoko.
 
Мени пада на памет да се откачила нека трола и закачила жице.
 
Некако ми се чини да је пропуст што на Славији нису маправили "круте" носаче контактне мреже.
1699906920919.png
 
Baš sam se zatekao u blizini kada se ovo desilo. Već je stiglo GSP - ovo vozilo sa kulom i radilo. Kolona vozila u Beogradskoj ka 27. marta nepregledna. Načičkali se tramvaji i iza njih i vozila na 33 i 48. Neke od poprečnih ulica takođe imale kolone vozila. Kada sam se našao na raskrsnici Bulevara i Beogradske, nailazilo je policijsko vozilo sa rotacijom. Baš u tom trenutku su se dva vozača sa linije 48 našla pametna i blokirala raskrsnicu, iako se jasno videlo da je kolona vozila u Beogradskoj sve do kolovoznih traka Bulevara. Tada je policajac iz kola sa rotacijom izašao i pešaka došao do raskrsnice i počeo da reguliše saobraćaj. Relativno brzo je uspeo da raspetlja situaciju, nakon čega je kolega u kolima došao na sred raskrsnice, kao što je i trebalo prvobitno da bude urađeno.​
 
Otkako se "ujedinio" sa SNS-om, i Šapić je naveliko počeo da lupeta, laže, maže, nije bio takav ranije ali novo okruženje ga je uzelo pod svoje. Otkako je izabran za gradonačelnika, jedino istinito što je izgovorio je to da nikada nije ušao u gradski prevoz otkad je dobio vozačku dozvolu; da jeste, verovatno bi znao da nema tog trolejbusa koji može voziti 40 i više godina nakon što je proizveden.

Da ne ispadne da branim Đilasov lik i delo: tačno je da je on poslednji kupio nove trole 2010. godine, ali svih tih rečenih 83 vozila su solaći, nijedan jedini zglob. Bolje da je uzeo 30 zglobova i 50 solaća, danas bi imale da se zakrpe makar linije 29 i 41 sa većim kapacitetom . U međuvremenu su skoro svi stariji zglobovi otpisani, i sada ih je preostalo manje od desetak u saobraćaju. Čak i na najzagušenijim linijama vozi solo u 95% polazaka, što je ludilo kao kada bi pustili da na 16 i 23 ne vozi nijedan zglobni bus. Đilas je bio bez razvojne vizije Beograda, a Gangula je bez elementarnog domaćinskog razuma, jer mu je očigledno plan da potpuno ukine trolejbuski podsistem, samo što to ne sme javno da prizna mesec dana pred gradske izbore.
 
Poslednja izmena:
Hajde što predsednik privremenog veća grada Beograda Šapić i kandidat za gradonačelnika na listi SNS Šapić ne zna osnovne informacije o tome koliko su stari trolejbusi, nego što nema gradske sekretare ili savetnike u timu koji barataju tim informacijama da ga posavetuju i upute.
 
Како се ово десило??
Kidanja mreže su kod nas uobičajena iz više razloga: loše stanje (neuredno održavano) pojedinih kritičnih delova mreže, loše stanje vozila (trolnih glava, klizača, samih trolnih motki, opruga na njima, vazdušnih jastuka na vozilu, loše stanje ulice - rupe, neravnine...).
Takođe, u doba godine kada se naglo smenjuju vremenske prilike nisu neuobičajena teža kidanja. Sada temperatura naglo pada ujutru i celokupna mreža se jako skuplja i zateže. Sezonski se sprovodi zatezanje i popuštanje, ali sada je problem kad je jutarnja temp oko nule, a dnevna ide ka 30.
Sama Slavija je poseban problem. Ukrštaju se i prepliću tramvajska i trolejbuska mreža gde je najveći problem njihova različita visina (trolejbuska je niža). Drugi problem je veliki raspon i nemogućnost postavljanja nekakvih fiksnih nosača, jer sa ovakvim konceptom raskrsnice ne mogu bandere biti unutra. Zato se preko cele površine plete, u pravom smislu reči, mreža koja je vrlo nategnuta, i kada se udruži nekoliko faktora koje sam malopre naveo, uz moguće slaganje prirodnog oscilovanja mreže sa nekim udarom, nije nemoguć i višesatni zastoj.
Najveći zastoj za koji znam je bio oko 6h kada je padanje motki kod Ruda izazvalo lančanu reakciju ka 25.maju i ka mostu preko autoputa. Zaljulja se mreža, popadaju motke i trolejbusima koji nisu baš blizu, a kako su obe deonice sa većim brzinama i tu su moguća kidanja. I onda sve kule rade satima da to zakrpe, nastane haos i krkljanac u celom gradu, osakati se više linija uzimanjem vozila da pokriju trolejbuske polaske, a sve već kasni...
U Beogradu su tzv. lovci motki uvek demontirani, koji god trolejbusi da su u pitanju, jer su zbog neravnih ulica često sami zbacivali trole. Oni sprečavaju da trola kada spadne, pod dejstvom opruge ode uvis i zakači nešto što pod inercijom vozila posle puca i kida se.
 
Који стручњак је паркирао аутобус на тротоар?
 
Возило које чека време, ако има резервно, возило у квару...на Бањици једноставно нема где да стоји. Док су били само тролејбуси, могло је лево од леве мреже, али сада су ту аутобуси.
Није ни страшно што је на тротоару, јер ту нема другог саобраћаја и није велики број путника.
Кад смислите бољу окретницу, удрите по возачима. За много тога јесу, али за ово нису криви.
 
Vrh