Zabluda je da klasičan trolejbus kosta ko zna koliko vise od autobusa. Naravno oni sa baterijama i vrhunskom elektrikom su skupi, ali ih je glupo porediti sa autobusima šlj kvaliteta.
Npr cena ruskih trolejbusa je oko 200 hiljada evra, a toliko smo mi placali kineske autobuse ocajnog kvaliteta. Ni Rusi nisu poznati po kvalitetu, ali tesko da mogu biti gori od Kineza.
Nisam ja toliko ni mislio na obične trole, jer si i ti sam kočio ovde da je običan solo Trolino oko 250000 evra, što je realno skromno za taj tip vozila. Dobro, to i nije bilo tako skoro. Sad su cene verovatno veće. Inače, sve i da je u svetu sve u redu, mislim da nema ovog rata, na ruske trole treba da zaboravimo, a ako mislimo da trolejbuski sistem ikad izdignemo iz šablona nužno nasleđenog vida javnog prevoza. Iako su cene znatno veće, trebali bi da se fokusiramo na trole sa baterijama, jer budućnost očigledno ide u tom pravcu. Mislim, pošto imaju dosta toga zajedničkog sa e-busevima, a taman i lepu prednost kad je u pitanju opšta fleksibilnost i upotrebljivost. Što bi se reklo, najbolje iz dva sveta. Širenje naravno, daleko lakše, mada ovde ne treba biti previše optimističan. Linija baš ima dosta za takav tip vozila. Stizali bi i brže i zasigurno znatno udobnije, a važi za linije tipa 31, 48, 59..., odnosno sve one sa dosta uspona na trasi.
@dragan
Opet kažeš verujem sa jedne strane, a sa druge tražiš brojke. Ajde da se ne ponavljamo po tom pitanju. Trole u gruboj računici isplativije su za trećinu u odnosu na dizele. Razna bio goriva, fosilni metan ne spada u to, pa ni LNG, kojeg i ne koriste baš autobusi još uvek, verovatno najpozntiji bioetanol uz biogas, pa nema ga nešto u našem okruženju koliko znam. Ne znam na osnovu čega da pravimo analize. Bioetanol mahom koriste skandivaske zemlje. Ti stalno mašiš poentu da infrastrukturu za nešto već imaš. Pa valjda je lakše širiti nju, nego sad krenuti od nule sa autobusima na bioetanol. Vodonik, odnosno gorivne ćelije, nije značajno prisutan ni u najrazvijenim zemljama još uvek, a za razliku od električara na baterije. Znači, nije još vreme da mi petljamo sa tim, mislim na gorivne ćelije. Umesto da vodonik bude gorivo za dobijanje električne energije, možda u budućnosti bude direktno sagorevao u postojećim motorim sa unutrašnjim sagorevanjem, al to je tek daleko. Tvoja eko grupa vozila, poprilično je sužena za naše uslove, a trole se ipak još uvek dovoljno široko koriste. Nema tu mnogo filozofije. Ponegde mogu e-busevi, trole na postojećoj mreži uz mogućnost širenja, bolje putem autonomnih trolejbusa, za tramvaje se toliko već pisalo. Ne trebaju ti ne znam kakve analize. Grube procene su relativno dostupne. Svako koga to interesuje, u principu, može se dovoljno informisati.