Šta je novo?

Trolejbusi

Zašto ulažu u kontaktu mrežu u Kralja Milana? Šapićeva gradska uprava nema nikakav plan, jedan dan kupuju 50 trolejbusa od kineza, a sutra ukidaju sve trolejbuse.
Sramno ko upravlja Beogradom.
 
Ne treba se čuditi ako jednog dana Džangrizula i Čučko objave da će """do daljnjeg""" sve trolejbuske linije u Beogradu opsluživati autobusi (na dizel ili električni) a samo na 29 ostati trolejbusi. Mislim ko ne veruje, samo neka vide šta su uradili sa 21 i 22 u prethodne tri godine, a i sa 19 (koji je srozan maksimalno) a od skora i sa 41/40, koje sve češće menjaju autobusi.

Oni realno nemaju pojma šta rade.
 
Znaju oni vrlo dobro šta rade, da se naplata poveća na 100% beograđana, a upotreba vozila u gradskom prevozu na 0%. :D
 
Poslednja izmena:
Malopre u Nemanjinoj


2C0BBD64-13F1-4DF7-93C3-94D621B3D117.jpeg
2C2063B4-8604-4285-902A-132E04F495E4.jpeg
 
Која је фора са климама у троли, помреће народ
 
A pa one u trolama su van funkcije već bar tri godine... A i pre toga su hladile malo do nimalo.

@dragan će možda znati i imati da kaže nešto više, kao neko ko se svakodnevno vozi njima. A i jutros je pisao da predstoje velika ulaganja i nabavke u GSPu.
 
Još pre više od 10god sam napisao, a kasnije i ponovio na više tema, da bi trebalo skinuti paučinu od žica za trolejbuse i prodati je na otpadu za debele pare. Znači, odavno podržavam ukudanje takvog javnog prevoza.

A, aktuelni gradonačelnik je najavio ulaganje u GSP i kupovinu novih autobusa.
 
Ma i sa autobusa i tramvaja da skinemo paučinu i lepo na otpad, a da uvedemo plaćanje mesečnih karata preko infostana, pa ko ne plati, sledećeg meseca račun sa obračunatom kamatom i nema da nas boli glava. Rešimo se svih muka jednim udarcem. :D
 
A pa one u trolama su van funkcije već bar tri godine... A i pre toga su hladile malo do nimalo.

@dragan će možda znati i imati da kaže nešto više, kao neko ko se svakodnevno vozi njima. A i jutros je pisao da predstoje velika ulaganja i nabavke u GSPu.
Видим да избацује воду са стране, до душе по путницима на станици, да не кажем пиша по њима. Али није то нека брига сада.
Шта је онда са хладним ваздухом, и што га нема унутра?
Температура, у комбинацији са летњим редом вожње, а то даље у комбинацији са радовима у краља Милана, а сад све заједно у комбинацији са апликацијом. Шта ли вам је Медак скривио, а и добар део Врачара.
 
Još pre više od 10god sam napisao, a kasnije i ponovio na više tema, da bi trebalo skinuti paučinu od žica za trolejbuse i prodati je na otpadu za debele pare. Znači, odavno podržavam ukudanje takvog javnog prevoza.

A, aktuelni gradonačelnik je najavio ulaganje u GSP i kupovinu novih autobusa.

Argumenti za ukidanje trolejbusa su? Ja sam dosta pisao o prednostima električnih autobusa u čisto urbanoj gradskoj sredini, al čak i u poređenju sa njima, trolejbusi imaju svojih prednosti, pogotovu oni koji vuku i baterije u svojim konstrukcijama, poput pre pomenutim e-buseva. Eto ja ne mislim, i pored toga što električni autobusi evidentno napreduju, a postaju i sve prisutniji na ulicama evropskih gradova, da je trolejbusima još odzvonilo. Kad već imamo infrastrukturu, i te kako ima smisla nastaviti sa njihovom eksploatacijom, al uz nabavku, konačno, kvalitetnih vozila nekoliko renomiranih evropskih proizvođača.
 
Argumenti za ukidanje trolejbusa su? Ja sam dosta pisao o prednostima električnih autobusa . .
Pogledaj prvu stranicu ove teme iz 2007god., još tada sam pisao da se ukinu trolejbusi. Danas su autobusi još bolja alternativa, električni ili neki eko-busevi. Tada sam koristio i neku statistiku koja je sada možda drugačija. U svakom slučaju bolje je i za GSP da ne mora da se bavi sa mrežom za trole, a i cena struje sada nije mala i biće još veća.

 
Poslednja izmena:
Jel znaš ti kad je bila 2007 godina? Iskreno, ne želim baš toliko da se vraćam u prošlost, pa šta god da se desilo. Ok, video sam, pala motka pre eto 16 godina. Dešavaju se i takve nesreće. Nekada su i gume znale da povrede putnike, dok su još imale unutrašnju, pa se tu što šta promenilo do sada. Pa i motke nisu nešto padale zadnjih ko zna koliko godina. Mnogo šta kroz vreme napreduje, pa se i te motke drugačije oslanjaju, a te 2007 još su dominirale ZIU trole. Kad bi imali kvalitetne trolejbuse, na stranu uštede kroz još uvek dosta jeftiniju struju, pluseva u vidu sjajnih performansi, jednostavnijeg i jeftinijeg održavanja, manju buku i na kraju i skoro pa nulto zagađenje, priča o tom vidu javnog prevoza bila bi potpuno drugačija. Znači, argumente nemaš, al smatraš da treba da se ukinu. Da zagovaraš električne autobuse umesto trola, pa ajde. To nas možda i čeka jednog dana. Najsmešniji argument je da će struja biti sve skuplja. Kao da će nafta da se deli džaba, plus drugi negativni efekti kroz njenu distribuciju i proizvodnju, a u smislu konkretno našeg tržišta. Struju možemo i sami da pravimo, opet, uz mogućnost da sopstvenim energentima učinimo još više isplativim sva elektro vozila u javnom prevozu. Bar u tom delu neprofitne privrede, struja uvek može da se ustupa po cenama bez marže. U pitanju je javni interes. A baktanje sa tom famoznom mrežom nije toliki bauk, iako je održavanje uopšte kod nas bolna tačka, al opet se može. Vozila su daleko veći problem. Trolejbusi sa baterijama konačno daju i fleksibilnost, da mreža skoro nikada više ne bude problem.
 
Te 2007. nisam pisao samo o nesreći, već i o statistici i ekonomočnosti trolejbusa.
Da zagovaraš električne autobuse umesto trola, pa ajde.
U gornjem postu sam napisao da alternativa mogu da budu električni i eko-autobusi.
A baktanje sa tom famoznom mrežom nije toliki bauk, iako je održavanje uopšte kod nas bolna tačka, al opet se može.
Trebalo bi sračunati koliko košta godišnje održavanju el. mereže, tj. materijal i mastori za održavanje, radionice i skladišta za delove, specijalni alat i vozila za održavanje mreže, . . . a, sve to ne bi bilo potrebno kada bi se ukinuli trolejbusi. Oni se koriste još na samo 5-6 linija dužine 40-50km, a to je sasvim mali procenat ukupne mreže GSP-a i nema potrebe da se dalje upotrebljavaju.

Autobusi mogu da se koriste na svim linijama, pa i prigradskim, a trolejbusi su ograničeni sa el.mrežom. A, kada se pokvare onda autobus mora da ih odvuče, a nisam čuo da je neki trolejbus odšlepao autobus.
 
Poslednja izmena:
Глупо је одбацити постојећу инфраструктуру за напајање тролејбуса ако иста може да се искористи за коришћење аутономних тролејбуса. Тиме се смањује време потребно за пуњење пошто се возила пуне у току вожње под жицом.
 
Glupo je zagovarati prevoz trolejbusima bez ekonomske računice i analize za naredne decenije. Neću ovde da se bavim stručnim stvarima, to moraju da urade nadležne institucije. Ali, verujem da je bolje skinuti paučinu sa ulica od te el.mreže i ukinuti trolejbuse.
 
Gde vide ti da autobusi vuku danas bilo koje drugo vozilo? Za to GSP odavno koristi kamione. Koliko god da košta održavanje mreže, ukupni troškovi eksploatacije u odnosu na dizel autobuse, svakako su debelo na strani trolejbusa. Njihova najveća mana je nabavna cena, pogotovu ovih sa baterijama. Ne znam razliku između električnih i eko buseva. Šta su ti eko busevi? I električni autobusi traže infrastrukturu. Vidiš valjda da i za ove naše sa super kondenzatorima trebaju punjači na terminusima. Novi Sad od skoro ima baterijske električne autobuse, al izgleda slabijeg kapaciteta baterija, i sa motorima sa samo 160kw koliko sam video (izgleda jeftinije verzije), što znači potebu postavke moćnih punjača i na stajalištima (450kw). Sem za klasične dizel autobuse, za sve vidove alternativa na elektro pogon treba infrastruktura, a mi za trolejbuse već imamo pa i za tih nekoliko linija. Ne treba je tek tako odbaciti.
 
Dragan uvek slepo prati ono što aktuelni vladari i "stručnjaci" oko njih trenutno propagiraju i rezonuju, pa zato često i ne vidi šumu od drveta.

Čak mu i postovi izgledaju i zvuče "Gradonačelnik Šapić je rekao..." , "Predsednik Vučić je objasnio..." , "Ugovorom (sa sve velikim "U") je utvrđeno" , "Kineski investitori su..."

Sve zvuči kao slepi copy paste iz nekih kataloga, prezentacija i pamfleta. Ličnog stava, rezona i izražaja ima malo do nimalo. A da ne pričam što neko ko ni ne živi u gradu, misli da sve zna bolje nego oni koji su u njemu ceo život.

I da, sve je uvek u futuru. I u obliku "najavljeno je". Pa najavljena je i temeljna rekonstrukcija Pančevačkog mosta, i to već 5 puta, pa nikom ništa. Svašta se najavljuje. Evo i ja mogu da najavim da ću da smršam 10 kg za nedelju dana. Eto..

P.S.
A "rezultate (ne)rada nadležnih institucija" vidimo u poslednjih 5 godina samo tako. Em javni prevoz desetkovan, em sve češće situacije da ceo Beograd od Zemun polja do Konjarnika stoji zamrznut.
 
Poslednja izmena:
Oni koji čitaju bar tri predhodna posta mogu da vide da sam još 2007. pisao za ukudanje trolejbusa i da to nema baš nikakve veze sa aktuelnom vlasti. Ali, primitivno političarenje je ovde često prisutno.

A, šlepanje trolejbusa autobusima je samo šala iz koje se vidi šta je bolje kupiti. Ali, kao što sam napisao u predhodnom postu, koji kao da niste ni pročitali, neću ja da se ovde bavim stručnim stvarima, već to moraju da urade nadležne institucije.
 
Pa čekaj, al kako onda zagovaraš ukidanje nečega, a ne raspolažeš podacima koji idu u prilog tome? Znači, prosto nešto ti se ne dopada i to je to. Tražiš argumentovanu stručnu analizu, al i bez nje već sad znaš da su trolejbusi neisplativ i suvišan podsistem u gradu. Čudno razmišljanje. Nego ne reče mi šta su eko busevi. Mislim, nije ni važno. Stavovi su očigledno delo tvojih ličnih afiniteta, pa kad budeš imao neke konkretne argumente u rukavu, možemo da nastavimo diskusiju.
 
Vrh